Meillä kolme sähköautoa, kaikki toimineet erittäin hyvin kovassa pakkasessa
Miehellä, minulla ja teinillä tullut kilometrejä yhteensä lähes 2000 tämän pakkasviikon aikana. Kaikki kolme autoa toimineet moitteetta. Meidän kotikadulta on kyllä muutama dieselauto jäänyt lähtemättä käyntiin.
N 49
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
En ikinä vaihtaisi enää polttomoottoriautoon. Sähköauto on aivan ylivoimainen. Toki jos ei ole varaa kuin kahden tonnin käyttölinttaan, niin sitten.
Molemmilla pääsee yleensä paikasta A paikkaan B.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto räjähtää ilmaan😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣🤣😂😂🤣🤣🤣🤣😂
Tiesitkö muuten Bensapelle, että polttis syttyy 66 kertaa todennäköisemmin palamaan kuin sähköauto. Jatka vaan Teppo näiden linkkiesi postausta. Me tiedämme, että olet kateellinen, kun sinulla sääliöllä ei ole vara sähköautoon.
Tuossa on kyllä kyseessä erittäin voimakas akkuräjähdys. Ei tulipalo. Yksikään "polttisauto" ei ole koskaan räjähtänyt vastaavalla tavalla, että auto olisi lentänyt korkealle ilmaan.
Fakta on silti, että polttiksia palaa 66 kertaa enemmän kuin sähköautoja. Se ei noiden videoiden postauks
Todennäköisyys sille, että sähköauto syttyy tuleen, on 0,004%.
No tosiasia on, ettei sähköautolla pääse näillä pakkasilla kuin sen parisataa kilsaa lataamatta. Tämän kertoi minulle sähköautoilija.
Vierailija kirjoitti:
No tosiasia on, ettei sähköautolla pääse näillä pakkasilla kuin sen parisataa kilsaa lataamatta. Tämän kertoi minulle sähköautoilija.
Ja tämän "sähköautoilijan" nimi oli Teppo, joka sattui yhtä aikaa Teboilille "lataamaan" "sähköautoaan" 95E "laturista" viitosella, jonka sai viikkorahaksi äidiltään.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos joku hullu asuu kerros- tai rivitalossa? Sellaisiakin ihmisiä kuulemma on nähty.
No minä asun rivitalossa. Jopa niin edistyksellisessä että tähänkin on vedetty sähköt ihan jo rakennusvaiheessa.
Samaten autokatoksessa on sähköt, valot ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Tehän olette varsinaisia ilmastonpelastajia kolmella sähköautollanne!
Tyypillinen sähköauton litiumakku tarvitsee 50 kg nikkeliä, 8 kg litiumia ja 7 kg kobolttia ja suurin osa kaikesta sähköautoissa käytetystä koboltista on peräisin Kongosta, jossa kaivostoimintaan liittyy vakavia ympäristöongelmia, lapsityövoiman käyttöä ja muita vakavaia ihmisoikeusongelmia.
Kannattaa myös muistaa, että litium, jota käytetään sähköautojen akuissa, on myös tärkeä ydinasemateriaali joten luonnonlitiumin käyttö ei ole ollenkaan kiistatonta.
Litiumakkujen raaka-aineita tuottavien kaivosten rikki ja suolanpoistolaitosten suola ovat ympäristöä saastuttavia jätemateriaaleja.
Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. Onneksi olkoon teille, kun olette kolminkertaistaneet nämä kaikki ihmisoikeusrikkomukset ja ympäristötuhot!
Myös Divetymonoksidi on tärkeä ydinasemateriaali. Ilman tuota kemiaalista ainetta yhtään ydinasetta koskaan ei olisi valmistettu. SILTI tätä ongelmallista ainetta myydään kaikille ihan rajoituksellista. Kyllä on hirveää ja täytyis heti moisen hirvityksen myyminen ja käyttö kieltää tyystin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta sataa kilometriä sulla on tapana ajella pysähtymättä välillä kahville tai vessaan? Ammattiautoilijat kuten taksit erikseen, sellaiselle on varmasti sähköauto kovilla pakkasilla ongelmallinen yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto räjähtää ilmaan😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣🤣😂😂🤣🤣🤣🤣😂
Tiesitkö muuten Bensapelle, että polttis syttyy 66 kertaa todennäköisemmin palamaan kuin sähköauto. Jatka vaan Teppo näiden linkkiesi postausta. Me tiedämme, että olet kateellinen, kun sinulla sääliöllä ei ole vara sähköautoon.
Tuossa on kyllä kyseessä erittäin voimakas akkuräjähdys. Ei tulipalo. Yksikään "polttisauto" ei ole koskaan räjähtänyt vastaavalla tavalla, että auto olisi lentänyt korkealle ilmaan.
Siinä ihan yhtä luotettava lähde bensa-auton räjähdyksestä.
Olisin olettanut että kerrot mitkä sähköautot kyseessä. Mutta et kertonut. En vaan usko. Et edes kertonut pakkasasteita. Veikkaan että olet epärehellinen. Kyllä se vaan niin on että sähköstarttikaan ei toimi mopoissa, aina on pitänyt polkaista pakkasella käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehän olette varsinaisia ilmastonpelastajia kolmella sähköautollanne!
Tyypillinen sähköauton litiumakku tarvitsee 50 kg nikkeliä, 8 kg litiumia ja 7 kg kobolttia ja suurin osa kaikesta sähköautoissa käytetystä koboltista on peräisin Kongosta, jossa kaivostoimintaan liittyy vakavia ympäristöongelmia, lapsityövoiman käyttöä ja muita vakavaia ihmisoikeusongelmia.
Kannattaa myös muistaa, että litium, jota käytetään sähköautojen akuissa, on myös tärkeä ydinasemateriaali joten luonnonlitiumin käyttö ei ole ollenkaan kiistatonta.
Litiumakkujen raaka-aineita tuottavien kaivosten rikki ja suolanpoistolaitosten suola ovat ympäristöä saastuttavia jätemateriaaleja.
Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. Onneksi olkoon teille, kun olette kolminkertaistaneet nämä kaikki ihmisoikeusrikkomukset ja ympäristötuhot!
Söpöä kuinka ihmiset jotka ovat ympäristö- ja ihmisoikeusasioista ikänsä viis veisanneet ovatkin yhtäkkiä sähköautoilun nostaessa päätään nie sydämenasiakseen ottaneet!
Söpöydestä en tiedä, mutta hienoa jos tätäkin kautta herää ihmisiä yhä enemmän miettimään omien ratkaisujensa eettisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Cool story bro
Olikin iltasadun aika.
Vierailija kirjoitti:
Söpöydestä en tiedä, mutta hienoa jos tätäkin kautta herää ihmisiä yhä enemmän miettimään omien ratkaisujensa eettisyyttä.
1) MInun autoni valmistajan mukaan siinä EI käytetä Kongolaista kobolttia.
2ja tuo litium paska oli pelkkää FUDia. Monia muitakin aineita käytetään ydinaseiden tuotannosta IHAN raudasta lähtien, eikä se tee niistä materiaaleista YHTÄÄN sen epäeettisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on lähempänä 40km.
Jos laittaa tuplasti rahaa kiinni kuin keskiverto suomalaisen auton arvo.
N. 8 000 euron sähköauton kantama alkaa jostain 40km:sta. Sellainen 30kWh:n akulla varustettu ja kymmenen vuotta vanha.
Voihan se jollekin kelvata LoL
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta sataa kilometriä sulla on tapana ajella pysähtymättä välillä kahville tai vessaan? Ammattiautoilijat kuten taksit erikseen, sellaiselle on varmasti sähköauto kovilla pakkasilla ongelmallinen yhtälö.
Pitkällä matkalla noin 300 - 400 kilometriä ennen taukoja. Pissatauko bussipysäkillä jos on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkällä matkalla noin 300 - 400 kilometriä ennen taukoja. Pissatauko bussipysäkillä jos on tarve.
Minun sähköautoni range näilläkin pakkasilla olisi riittänyt tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on lähempänä 40km.
Jos laittaa tuplasti rahaa kiinni kuin keskiverto suomalaisen auton arvo.
N. 8 000 euron sähköauton kantama alkaa jostain 40km:sta. Sellainen 30kWh:n akulla varustettu ja kymmenen vuotta vanha.
Voihan se jollekin kelvata LoL
😂
LOL vaan itsellesi, meillä on juurikin tuollainen ja käytetään sitä lähiajoissa kauppakassina missä se toimii aivan mainiosti. Meillä tuplaantui yhtäkkiä autoilun tarve joten ostettiin lainalla sähköauto ja kuukausittaiset autoilukulut eivät muuttuneet miksikään. Kerrataas vielä. Autoillaan nyt selvästi enemmän, meillä on yhden sijaan kaksi autoa ja kulut ovat samat kuin aiemmin bensa-autolla, jota ajettiin vähemmän. Tässä vaiheessa on jo selvää että seuraava ykkösautokin tulee olemaan täyssähköauto, varsinkin kun pärjättiin hirmupakkasetkin ongelmitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meidän auton "rangea" olisi jäljellä vielä toiset 400 kilometriä sen tauon jälkeen ilman tankkaustakin. Sinä olisit jo latailemassa sähköautoasi, ja voisit vain toivoa, että laturi toimii, eikä ole jonoa ja että laturi antaa sen minkä se lupailee antavansa.
Pääministeri Petteri Orpo ja valtionvarainministeri Riikka Purrakin totesivat, että suomalaiset on eläneet yli varojensa jo vuosikymmenien ajan. Siihen asiaan ei auta se, että otetaan vielä lisää velkaa ja ostetaan ylihintaisia sähköautoja. Maailmaan ei olisi tarvetta tehdä enää yhtään uutta autoa, koska nykyisilläkin pärjättäisiin helposti 30 - 50 vuotta.
Näin on. Aikoinaan kun persut perustettiin, kyläjuopoista tuli politiikan asiantuntijoita ja näistä samaisista on nyt tullut ympäristöaktivisteja.