Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä kolme sähköautoa, kaikki toimineet erittäin hyvin kovassa pakkasessa

Vierailija
07.01.2024 |

Miehellä, minulla ja teinillä tullut kilometrejä yhteensä lähes 2000 tämän pakkasviikon aikana. Kaikki kolme autoa toimineet moitteetta. Meidän kotikadulta on kyllä muutama dieselauto jäänyt lähtemättä käyntiin.

N 49

Kommentit (330)

Vierailija
321/330 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja valtio verottaa sähköautoilijoita raskaalla kädellä erityisesti teiden rouhimisesta ja sähkön käytöstä. Ei valtio verotuloistaan luovu.

Joku onnellinen perähikiältä on säilönyt ladossaan bensa-autoa ja ajelee sillä puoli-ilmaiseksi tuosta noin vaan Lappiin ja takas.

Ja siitähän saadaankin idea vaihtaa koko maailman autokanta takaisin polttomoottori käyttöiseksi!

Kun vetytalous tulee kuitenkin ja välttämättä, ja sitä myötä puhtaat synteettiset polttonaineet polttomoottoreihin.

Raskaat saastuttavat kalliit lyhyttoimiset myrkkyakkuautot nauretaan romuttamolle. Koko maailman nauraa kaljupää teslaukolle, joka luulee pelastavansa maailman raahaamalla norsunpainoista akkua yleisellä tiellä. 

Vierailija
322/330 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevosvertaukseen palataksemme, aikanaan todellakin tehtiin mullistava keksintö kun auto tuotiin markkinoille. 

Sähköautossa ei ole yhtään mitään mullistavaa. Se on vain erilainen auto. 

Sähköauto on paljonkin monimutkaisempi. Onhan se 1,5 kertaa painavampikin kuin pm-auto. esim. Teslasta löytyy öljyt ja jäähdytysnesteet. Sähköjärjestelmä kaksinkertainen, tavallinen matalajännitepiiri (12V) ja korkeajännitepiirit. Kilometreittäin enemmän johtimia. Inverterit, konverterit, latausohjaimet- ja järjestelmät jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/330 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos joku hullu asuu kerros- tai rivitalossa? Sellaisiakin ihmisiä kuulemma on nähty.

No minä asun rivitalossa. Jopa niin edistyksellisessä että tähänkin on vedetty sähköt ihan jo rakennusvaiheessa.

Samaten autokatoksessa on sähköt, valot ja kaikki.

Meidän taloyhtiössä yksi sankari teki oman pistorasian autokatokseen. Lisäsi siis kattovalojen sähköjohtoon. Ilmeisesti kaapelissa ei päiväsaikaan mennyt sähköä. Niinhän siinä kävi että piha oli pimeänä useana yönä ennen kuin viritys löydettiin. 

Selitteli että kun ei saa autoa ladata lämmitystolpasta ja vaikka lataisikin laittomasti, niin vain 2h kerrallaan. Luovutti itse autopaikan tarvitseville ja muutti pian pois.

Vierailija
324/330 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme siksi kun 2 on aina rikki.

Vierailija
325/330 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme siksi kun 2 on aina rikki.

Sittenhän pitäisi olla neljä akkukautoa. Koska yhtä ladataan kokoajan. Vain yhdellä voi ajaa.

Vierailija
326/330 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja valtio verottaa sähköautoilijoita raskaalla kädellä erityisesti teiden rouhimisesta ja sähkön käytöstä. Ei valtio verotuloistaan luovu.

Joku onnellinen perähikiältä on säilönyt ladossaan bensa-autoa ja ajelee sillä puoli-ilmaiseksi tuosta noin vaan Lappiin ja takas.

Ja siitähän saadaankin idea vaihtaa koko maailman autokanta takaisin polttomoottori käyttöiseksi!

Kun vetytalous tulee kuitenkin ja välttämättä, ja sitä myötä puhtaat synteettiset polttonaineet polttomoottoreihin.

Raskaat saastuttavat kalliit lyhyttoimiset myrkkyakkuautot nauretaan romuttamolle. Koko maailman nauraa kaljupää teslaukolle, joka luulee pelastavansa maailman raahaamalla norsunpainoista akkua yleisellä tiellä. 

Vetyä tullaan valmistamaan suoraan auringonvalolla. Synteettiset polttoaineet syrjäyttävät norsunpainoiset akut.

Aurinkovedyn edistysaskel: Oulun yliopistossa onnistuttiin tuottamaan vetyä pitkäaikaisella ja halvalla katalyytilla luonnonvedestä auringonvalolla

https://www.oulu.fi/fi/uutiset/aurinkovedyn-edistysaskel-oulun-yliopist…

Vierailija
327/330 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos joku hullu asuu kerros- tai rivitalossa? Sellaisiakin ihmisiä kuulemma on nähty.

No minä asun rivitalossa. Jopa niin edistyksellisessä että tähänkin on vedetty sähköt ihan jo rakennusvaiheessa.

Meidän taloyhtiössä yksi sankari teki oman pistorasian autokatokseen. Lisäsi siis kattovalojen sähköjohtoon. Ilmeisesti kaapelissa ei päiväsaikaan mennyt sähköä. Niinhän siinä kävi että piha oli pimeänä useana yönä ennen kuin viritys löydettiin. 

Selitteli että kun ei saa autoa ladata lämmitystolpasta ja vaikka lataisikin laittomasti, niin vain 2h kerrallaan. Luovutti itse autopaikan tarvitseville ja muutt

Tyypillinen säutoautomies oli. Ei ottanut selvää mitä tuli hankkineeksi ja mihin joutui. 

Vierailija
328/330 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tyytyväinen olen sähköautoon. En ymmärrä mikä siinä niin kiukuttaa ihmisiä joilla ei ole sähköautoa. Minulla ei ole kaasugrilliä, enkä kiukuttele kaasugrillin omistajille.

Vierailija
329/330 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitteli että kun ei saa autoa ladata lämmitystolpasta ja vaikka lataisikin laittomasti, niin vain 2h kerrall

Semmoiset sadut Tepolta taas.

Vierailija
330/330 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitus? Ei kai kukaan autoa sijoituksena pidä. Sijoituksella tarkoitetaan jotain, jossa arvo nousee tai ainakin säilyy. Miten käteisellä ostaminen liityy sijoituksiin? Käteisellä tässä luultavasti viitataan siihen, että auto ostetaan tilillä olevilla rahavaroilla, ei rahoitusjärjestelyin, joista tulee kuluja. Itse olen kaikki autoni ostanut näin tilisiirtona, vaikea käsittää, mikä olisi sitten se fiksumpi tapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi