Meillä kolme sähköautoa, kaikki toimineet erittäin hyvin kovassa pakkasessa
Miehellä, minulla ja teinillä tullut kilometrejä yhteensä lähes 2000 tämän pakkasviikon aikana. Kaikki kolme autoa toimineet moitteetta. Meidän kotikadulta on kyllä muutama dieselauto jäänyt lähtemättä käyntiin.
N 49
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä mahtaa olla talossa hyvät sulakkeet jos kolmea autoa voi ladata samaan aikaan.
Mistä tulee oletus, että niitä tarvitsisi yhtä aikaa kaikkia kolmea ladata?
Mitä teette kolmella autolla jos niitä kaikkia ei käytetä. Kyllä meillä ainakin auto ladataan yöllä ja aamulla lähdetään. Näin tekee myös talouden bensa autoilijat.
Ihan vaan huomiona, että me ei pystyttäisi kolmea autoa lataamaan ja kolmea käytössä olevaa autoa tarvitaan taloudessa koko ajan.
Kas kun niitä ei tarvitse ladata joka päivä.
Miten niillä pääsee liikkeelle jos akut on kylmänä ja lataamatta yli 30 asteen pakkasella?? Eikö Teslassa mene takuukin jos aut
Meidän sähköauto laitetaan kännykästä lämpenemään 10-15 minuuttia ennen lähtöä, samalla lämpenee myös akku. Ei tarvitse olla koko ajan piuhan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Teillä mahtaa olla talossa hyvät sulakkeet jos kolmea autoa voi ladata samaan aikaan.
Onko teillä kotipihassa bensapistooli, josta voi tankata kolmea autoa yhtäaikaa?
Mikähän on ap:n pakkanen? 20 astetta? Sehän on valtaosassa Suomea ihan tavallista joka vuosi ja pitkään, ei siinä auta autojen hyytyä.
Meillä Oulussa oli kuitenkin nyt liki viikon -30-38. Se ei ole tavallista. Meidän hybrideistä toinen jäi katokseen odottelemaan lauhempia kelejä, kun vaihteisto ei pelannut kunnolla. Toinen (uudempi) toimi moitteetta, mutta se pääsi kyllä työpäivän ajaksi lämpimään parkkihalliin.
Bensa-autoista toisen akku kuoli, toinen pelasi hyvin. Lisäksi mönkijä päätti pitää rokulia pakkasten yli.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto räjähtää ilmaan😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣🤣😂😂🤣🤣🤣🤣😂
Tiesitkö muuten Bensapelle, että polttis syttyy 66 kertaa todennäköisemmin palamaan kuin sähköauto. Jatka vaan Teppo näiden linkkiesi postausta. Me tiedämme, että olet kateellinen, kun sinulla sääliöllä ei ole vara sähköautoon.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on ap:n pakkanen? 20 astetta? Sehän on valtaosassa Suomea ihan tavallista joka vuosi ja pitkään, ei siinä auta autojen hyytyä.
Meillä Oulussa oli kuitenkin nyt liki viikon -30-38. Se ei ole tavallista. Meidän hybrideistä toinen jäi katokseen odottelemaan lauhempia kelejä, kun vaihteisto ei pelannut kunnolla. Toinen (uudempi) toimi moitteetta, mutta se pääsi kyllä työpäivän ajaksi lämpimään parkkihalliin.
Bensa-autoista toisen akku kuoli, toinen pelasi hyvin. Lisäksi mönkijä päätti pitää rokulia pakkasten yli.
Aloituksessa puhutaan täyssähköautoista, ei hybrideistä sanaakaan. Sähköauto ei jää katokseen.
Bensapojat eivät osaa sanoittaa ajatuksiaan, ilmaisevat itseään laittamalla hassuja videolinkkejä. Ehkä eivät osaa edes suomea.
Meidän vanha rousko sähköauto oli koko viikon 32 asteessa pihalla, pidettin huolta että oli riittävästi latausta että jaksoi lämmittää akkuaan. Ei mitään ongelmaa. Koko viikko hoidettiin sillä asioita.
Kävin Hesestä hakemassa burgerin tänään. Siinä liikkeen edessä sähköautot oli latauksessa ja kaikissa pariskunnat näppäämässä kännykkää. Hidasta oli palvelu, mutta ei yhtään latauspaikkaa ollut vapautunut parissa kymmenessä minsassa.
Oletteko koskaan laskeneet, kuinka paljon tuhlaatte aikaanne odottaessanne auton latausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee oletus, että niitä tarvitsisi yhtä aikaa kaikkia kolmea ladata?
Mitä teette kolmella autolla jos niitä kaikkia ei käytetä. Kyllä meillä ainakin auto ladataan yöllä ja aamulla lähdetään. Näin tekee myös talouden bensa autoilijat.
Ihan vaan huomiona, että me ei pystyttäisi kolmea autoa lataamaan ja kolmea käytössä olevaa autoa tarvitaan taloudessa koko ajan.
Kas kun niitä ei tarvitse ladata joka päivä.
Miten niillä pääsee liikkeelle jos akut on kylmänä ja lataamatta yli 30 asteen pakkasella?? Eikö Teslassa mene takuukin jos aut
Muitakin sähköautoja on kuin laaduttomat teslat. Ihan hyvin pääsi liikkeelle yli 30 asteen pakkasella. Ihan samalla tavalla kuin alle 30 asteen pakkasella eli Istuin kyytiin, valitsin d:n ajoasetuksen valitsimesta ja painoin poljinta.
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö patteriautolla peräkärryn kanssa lappiin 9h:ssa? Kaksi moottorikelkkaa peräkärryssä?
Pääsee kyllä. Ei muuta kuin autolla pasilaan, auto junaan ja itse nukkumaan. Hyvin pääsi.
Sähköautomme maksoivat alle 80 000 euroa (2 kpl) ja säästävät energiakustannuksissa niin paljon, ettei kannata ajaa nesteillä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Hesestä hakemassa burgerin tänään. Siinä liikkeen edessä sähköautot oli latauksessa ja kaikissa pariskunnat näppäämässä kännykkää. Hidasta oli palvelu, mutta ei yhtään latauspaikkaa ollut vapautunut parissa kymmenessä minsassa.
Oletteko koskaan laskeneet, kuinka paljon tuhlaatte aikaanne odottaessanne auton latausta?
Ei me ehditä kun nauretaan teille bensamittarilla heiluville. Oho, toi tankkas varmaan satkulla, paljonkos se meidän lasku on jo ehtinyt raksutella, ai 1,99 e :D.
Minulla oli 80-luvulla neljä sähköautoa mutta pattereiden vuotaminen sitten tuotti ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla lähtee ihan virtanapista painamalla. Teslaa minulla ei ole, mutta tuo on kyllä aivan paskapuhetta, että takuu menisi moisesta.
Minulla ei tarvitse mitään virtanappeja edes painella.
Kylläpä nyt monia keljuttaa, kun sähköautot pärjäsivät -30 pakkasessa oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta nukkuminen ei ole ajan tuhlausta. Auto latautuu öisin niin kotona kuin mökilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla lähtee ihan virtanapista painamalla. Teslaa minulla ei ole, mutta tuo on kyllä aivan paskapuhetta, että takuu menisi moisesta.
Minulla ei tarvitse mitään virtanappeja edes painella.
Kivat sulle siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mää en patterivispilällä kehtais ajaa.
Luulevat homoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me ehditä kun nauretaan teille bensamittarilla heiluville. Oho, toi tankkas varmaan satkulla, paljonkos se meidän lasku on jo ehtinyt raksutella, ai 1,99 e :D.
Ja lapset takapenkillä katsoo pipsa possua? Onhan teillä siinä oikein herttaista laatuaikaa päivittäin 🥰🥰
Meilläkin tulee reilu 1500 km /viikko. Hyvin pärjää.