Onko yleistäkin vielä että vaimot kyttää miestensä alkoholinkäyttöä?
Luulin tämän jääneen viime vuosituhannelle, kunnes kävin lapsuuden kaverini luona vuosien jälkeen ja vein aika reilut tuliaiset koko perheelle. Tuliaisissa oli kaksi pulloa viskiä myös. Tämä aiheutti perheen rouvalle happamen naaman ja kyräilyn minua kohtaan koko illaksi. Saunomisen aikana sanoin kaverilleni että otetaanko viskipaukut kuten on aiemminkin tehty. Tähän tuon kuullut rouva sanoi, "Pertti ei voi juoda viinaa". Viskit jäi juomatta.
Onko tämä yleistäkin vielä?
Kommentit (155)
Meillä kotona on miehellä olutpäivä perjantaisin ja lauantaisin. Ei tarvitse ottaa päivittäin, niin näin ollaan rajattu hänen oluen juonti. Olisi ottanut päivittäin töiden jälkeen oluen tai pari, mutta mielestäni se ei ole ihan tervettä. Teen mehuja arkipäiviksi ja ne ovat parempia myöskin maksalle. Veden juonnista välillä joudun muistuttamaan. En ymmärrä mikä tässä olisi kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
On ihan yleistä, että lapsiperheeseen ei mennä viinapullojen kanssa kylään. Jos et kestä lapsuuden ystävääsi selvinpäin, niin älä kyläile.
Yleistä? Mitä ihmeen yleistä? Eikä niille lapsille ollut tarkoitus tarjota, ovat alakoulu ikäisiä. Heille oli kyllä omat tuliaiset. Vierashan se tuliaiset päättää.
Tee ap mieluummin niitä 'Neitokainen' - aloituksia. Näissä olet huono.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kyllä jaksavat kytätä kaikkea.
Kyllä olisi pitkä lista asioita, jotka on ohjeistettu naisen puolesta, miten kuulu toimia oikein ja alkohooli kuuluu listaan luonnollisesti.
Vituttaa välillä tosissaan!
Juopon puhetta.
Parisuhde edellyttää jonkin verran sitoutumista. Jos toinen kännää, hän ei ole henkisesti läsnä ja saattaa vahingoittaa itseään tai muita joko tahallaan tai epähuomiossa. Kännääjästä ei myöskään ole apua, jos muille tapahtuu jotain, mutta itse on usein passattavassa kunnossa.
Itsellekin maistuu huikka välillä, mutta en ota sitä koskaan yksin, vaan yhdessä kumppanin kanssa.
Ryyppääminen perheessä ei ole yksityisasia eikä oikeus. Jos taas elät yksin voit tehdä mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas niin kömpelö trolli. Et voinut muka kaverilta tai sen vaimolta suoraan kysyä miksi ei voi ottaa, onko joku antabusvaikutuksen lääkekuuri menossa tai muuta vastaavaa. Sen sijaan tulit kirjoittamaan asiasta Vauvalle
Ei ole mitään lääkekuuria menossa. Kaveri sanoi että "Salla" ei siedä alkoholin käyttöä. Olisi tehnyt varmaan hapankaalirouvallekin Hyvää muutamat napsut.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vielä? Tuo jatkuu niin kauan kunnes alkoholismi on saatu poistettua tästä maasta.
Voi kun lapsille opetettaisiin koulussa mikä on alkoholisti perhe ja mikä normaali perhe. Ja että voivat tehdä itse itsestään lastensuojeluilmoituksen
Otappa iltalääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde edellyttää jonkin verran sitoutumista. Jos toinen kännää, hän ei ole henkisesti läsnä ja saattaa vahingoittaa itseään tai muita joko tahallaan tai epähuomiossa. Kännääjästä ei myöskään ole apua, jos muille tapahtuu jotain, mutta itse on usein passattavassa kunnossa.
Itsellekin maistuu huikka välillä, mutta en ota sitä koskaan yksin, vaan yhdessä kumppanin kanssa.
Ei kaverini tietääkseni mikään alkkis ole, vaikka nuorempana reippaasti otettiinkin. Miksi vieraan kanssa ei saisi juoda?
Se jäi viime vuosituhannelle, että lapsiperheeseen viedään alkoholia ja lasten nähden ryypiskellään. Ja tivataan syitä toisten juomattomuuteen.
Alkoholistien lapset on tyypillisesti erityisen herkkiä, voi olla että vaimo on elänyt lapsuutensa juoppoisän kanssa ja siksikin on tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaverini tietääkseni mikään alkkis ole, vaikka nuorempana reippaasti otettiinkin. Miksi vieraan kanssa ei saisi juoda?
Tietääksesi ei ole... Mutta eiköhän se vaimo tiedä paremmin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…
Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka/nikotiini samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa.
.
https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.
.
https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.
Vierailija kirjoitti:
Se jäi viime vuosituhannelle, että lapsiperheeseen viedään alkoholia ja lasten nähden ryypiskellään. Ja tivataan syitä toisten juomattomuuteen.
Alkoholistien lapset on tyypillisesti erityisen herkkiä, voi olla että vaimo on elänyt lapsuutensa juoppoisän kanssa ja siksikin on tarkkana.
Ihme kyttä. Mitä se hänen lapsuutensa minulle kuuluu tai edes miehelleen?
Kohtuukäyttäjää ei tarvitse kytätä. Jos tarvitsee kytätä niin mies hoitoon tai ero.
Kännisten jutut ovat tyhmiä ja rasittavia selvin päin oleville, tässä tapauksessa vaimolle ja lapsille. Ehkä niitä oli jo saatu kokea riittävästi.
Yleensäkin on epäkohteliasta viedä alkoholia tuliaisiksi.. Varsinkaan sillä odotuksella että ne juodaan samantien. Eks miehen kaveri yritti tuota, ajoin ulos samantien. Ja myöhemmin ukonkin kun ei osaa vain yhtä ottaa vaan pitää kitata koko puteli. Juu, tuosta on jo aikaa ja olen oppinut jo etukäteen katsomaan juoko mies vai ei, ja tosi monet tulee treffeillekin alkoholilta haisevana, joko krapulassa tai rohkeutta ottaneena, siinä vaihessa mä kävelen pois.
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkin on epäkohteliasta viedä alkoholia tuliaisiksi.. Varsinkaan sillä odotuksella että ne juodaan samantien. Eks miehen kaveri yritti tuota, ajoin ulos samantien. Ja myöhemmin ukonkin kun ei osaa vain yhtä ottaa vaan pitää kitata koko puteli. Juu, tuosta on jo aikaa ja olen oppinut jo etukäteen katsomaan juoko mies vai ei, ja tosi monet tulee treffeillekin alkoholilta haisevana, joko krapulassa tai rohkeutta ottaneena, siinä vaihessa mä kävelen pois.
Eli yksi kyttä ilmoittautui sieltä. Tulisit 2000-lubukke sinäkin.
Kaverillasi on selvästikin sellaisia ongelmia alkoholin kanssa, jotka vaikuttavat koko perheeseen. Jos yhtään kaveristasi välittäisit, tukisit häntä.
Mutta eihän se käy päinsä, koska kuka silloin validoisi sinun ryyppäämisesi? Luulenpa, että isoin harmitus tässä oli se, että jäi sinultakin viskit juomatta.
Miten niin vielä? Tuo jatkuu niin kauan kunnes alkoholismi on saatu poistettua tästä maasta.
Voi kun lapsille opetettaisiin koulussa mikä on alkoholisti perhe ja mikä normaali perhe. Ja että voivat tehdä itse itsestään lastensuojeluilmoituksen