Voitaisiinko lopettaa puhuminen tasoista? Niitä tasoja ei ole kuin fantasioissa. Normaali elämässä...
...ihmiset pariutuu tasoista välittämättä. Kyllähän jokainen fiksu sen tietää, että ihmiset ovat tasa-arvoisia.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka ihan oikeasti naisilla käy tasot mielessä jos näkevät vaikkapa jonkun mallikaunottaren täysin vasteielisen näköisen puliukon kumppanina, joopa joo.
Ruma mies voi saada kauniin naisen jos sillä rumalla miehellä on rahaa eli koulutus kunnossa ja se työskentelee hyvässä asemassa työelämässä. Mies voi omaa tasoaan nostaa juurikin rahalla.
En oo elämässäni miettinyt mitään tasoja ja olen 55v. Koska olen koulutettu haluan koulutetun miehen, jotta juttu luistaa. Ei se tasoihin liity.
Vierailija kirjoitti:
En oo elämässäni miettinyt mitään tasoja ja olen 55v. Koska olen koulutettu haluan koulutetun miehen, jotta juttu luistaa. Ei se tasoihin liity.
"En ole koskaan mitään tasoja miettinyt, mutten koskaan ottaisi kouluttamatonta koska olen koulutettu. Ei se tasoihin liity.", vai liittyykö kumminkin? Suljet pois liudan miehiä puhtaasti sen takia, että he eivät ole yhtä pitkälle koulutettuja.
etkö ole koskaan huomannu että kauniimmat saa parempaa palvelua? eihän sun tarvi kun puku pukee päälle ja kassa morjestaa paljon pirteemmin :D koita ny apinan aivoja tulkita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, millaisissa harhakuvissa täytyisi elää, että ajattelisi, ettei tasoja ole. Kyllä minä ainakin tiedän suurinpiirtein lyhykäisyydessään, millä tasolla olen. Tiedän, jos joku nainen on minulle liian kaunis / liian koulutettu / liian jotain. Ei se ole kovin vaikeaa.
Mutta et voi silti tietää huoliiko nainen sinut vai ei. Tasot ei ole pelkästään ulkonäkö, koulutus ja varallisuus. Siihen voi liittyä huumorintaju, empaattisuus, maskuliinisuus, pituus, seksuaalisuus, kyky kommunikoida, tavoitteellisuus, harrastukset... lista on ihan loputon.
Ihan ensinnäkin sen suhteen pitäisi lähteä muusta kuin siitä, että toinen "huolii" sinut.
Olen itse ollut tällaisessa suhteessa, ja kyllä, se kyllä ilmenee vähän väliä rivien välistä, etten olisi ollut se ykkösvalinta. Lopetin kyseisen suhteen itse ja toivotin onnea sen ykkösvalinnan etsimisessä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka ihan oikeasti naisilla käy tasot mielessä jos näkevät vaikkapa jonkun mallikaunottaren täysin vasteielisen näköisen puliukon kumppanina, joopa joo.
Suoraan sanoen en edes kiinnitä tuntemattomiin ihmisiin niin paljoa huomiota, että tällaista olisi tullut edes ihmeteltyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on hienoa jos mies tekee työtä joka on merkityksellistä, sellaista työtä jossa auttaa muita (esim opettaja, lääkäri, hoitaja). Se on kiinnostavaa. Sen sijaan joku teurastajan työ ei aiheuta hyviä viboja.
Kyse ei ole mistään rahasta tai statuksesta vaan siitä, mihin ihminen haluaa käyttää 8 tuntia päivästään. Se kertoo aika paljon ihmisen luonteesta ja arvomaailmasta. Joidenkin voi olla vaikea käsittää, että ihmisillä on muita preferenssejä kuin ne pinnalliset.
Eikö joku taksikuski,remonttimies,henkilökohtainenavustaja... jne auta muita ihmisiä myös? Miksi ne ei ole yhtä haluttuja miehiä kuin opettaja tai lääkäri?
Auttavat tietysti. En mä nyt kaikkia maailman tärkeitä ammatteja tuohon luetellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ole koskaan mitään tasoja miettinyt, mutten koskaan ottaisi kouluttamatonta koska olen koulutettu. Ei se tasoihin liity.", vai liittyykö kumminkin? Suljet pois liudan miehiä puhtaasti sen takia, että he eivät ole yhtä pitkälle koulutettuja.
En ole tuo jota lainasit, mutta ihan samalla tavalla itse jos etsisin parisuhdetta, haluaisin ihmisen jolla on samat kiinnostuksen kohteet kuin minulle. Sekin rajaa ulos liudan miehiä.
Parisuhteeseen pääsääntöisesti kuitenkin etsitään ihmistä, joka on itselleen sopiva, ja elämät natsaa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, millaisissa harhakuvissa täytyisi elää, että ajattelisi, ettei tasoja ole. Kyllä minä ainakin tiedän suurinpiirtein lyhykäisyydessään, millä tasolla olen. Tiedän, jos joku nainen on minulle liian kaunis / liian koulutettu / liian jotain. Ei se ole kovin vaikeaa.
Mutta et voi silti tietää huoliiko nainen sinut vai ei. Tasot ei ole pelkästään ulkonäkö, koulutus ja varallisuus. Siihen voi liittyä huumorintaju, empaattisuus, maskuliinisuus, pituus, seksuaalisuus, kyky kommunikoida, tavoitteellisuus, harrastukset... lista on ihan loputon.
Ihan ensinnäkin sen suhteen pitäisi lähteä muusta kuin siitä, että toinen "huolii" sinut.
Olen itse ollut tällaisessa suhteessa, ja kyllä, se kyllä ilmenee vähän väliä rivien välistä, etten olisi ollut se ykkösvalinta. Lopetin kyseisen suhteen it
Miehelle kyllä monesti riittää että jonkun kanssa pääsee edes yrittämään. Naiset eivät ehkä tajua miten paljon työtä se vaatii, jos ei ole joku luonnostaan supliikki auervaara
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jota lainasit, mutta ihan samalla tavalla itse jos etsisin parisuhdetta, haluaisin ihmisen jolla on samat kiinnostuksen kohteet kuin minulle. Sekin rajaa ulos liudan miehiä.
Parisuhteeseen pääsääntöisesti kuitenkin etsitään ihmistä, joka on itselleen sopiva, ja elämät natsaa yhteen.
Ihmisillä on kiinnostuksia, harrastuksia yms. töiden ulkopuolella. Ehkä hieman kankeaa rajata ulos puhtaasti koulutustaustan/työn perusteella. Vielä tuota ensimmäistä viestiä sivuten.
Se että Markku on käynyt pelkän amiksen ei aina meinaa, että Markku makaa sohvalla syömässä makkaraa, juomassa kaljaa samalla kun katsoo Kummelin uusintoja. Vaikka tämä kai se yleinen stereotypia on koulutettujen keskuudessa.
Minä en ainakaan usko mihinkään tasoihin, vaan henkilökemioihin. On yksittäisiä asioita, jotka ovat minulle turn off, kuten se, että miehellä olisi lemmikkieläimiä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että ihmisiä voidaan jotenkin luokittaa laadun perusteella.
Kyllä mut on naisena torjuttu usein ihan vaan ulkonäön perusteella. Tottakai on tasoja. Jotkut naiset ei kohtaa torjuntaa ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanoen en edes kiinnitä tuntemattomiin ihmisiin niin paljoa huomiota, että tällaista olisi tullut edes ihmeteltyä.
No entä jos tutuissa piireissä törmää tällaiseen epäsuhtaan pariskuntaan, kai nyt pakostakin tuollainen räikeä kontrasti jotain ajatuksia herättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihmisen, joka on kanssasi samalla tasolla. Onkohan suomen osaaminen tippunut viime vuosina, kun keskustelu asiasta juuttuu aivan perusasioiden ymmärtämättömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Eräs brittimies sanoi että Suomessa oikeasti ole tasa-arvoa naisten ja miesten välillä. Todellisuudessa miehet johtavat täälläkin.
Miesten kuuluukin johtaa. Miehet ovat parempia kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, tässä näkee että vaikka naisella on noinkin paljon ikää niin on tyhmä kuin vasemman jalan saapas.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että poikkeuksia toki on aina ja ihmisillä erilaisia mieltymyksiä, eivätkä tasot ole yksiselitteisiä. Esim. varakas kaunis julkkis ei välttämättä sytytä koulutettuja älykköjä. Mutta se ei poista korrelaatioita pariutumisessa. En tästä enempää jää jankkaamaan. Jos asiaa ei ymmärrä tai halua ymmärtää niin se ei hyödytä. Korrelaation käsite olisi osattava hyvin jotta asian voisi tajuta. Se että joku tykkää vaikka kaurapuurosta enemmän kuin sisäfileestä ei poista sitä tosiasiaa että sisäfilee on kalliimpaa ja halutumpaa.
Ongelma on se, että jotkut ihmiset jäävät liikaa kiinni näihin ajatuksiin, vaikka tämä keskimääräinen yleistys ei selitä läheskään kaikkien ihmisten mieltymyksiä, alitajuisia tarpeita ja sattuman vaikutusta. Ei kannattaisi jäädä jankkaamaan ja luoda itselleen tiukkoja käsityksiä siitä, mikä on mahdollista ja mikä ei.
itse olin nuorena hyvinkin nätti ja seurustelin pitkään miehen kanssa, joka tuskin olisi juuri kenenkään mielstä komea (eikä myöskään rikas). Hän oli älykäs ja alkuaikoina luonteeltaan kiva ja kiinnostava. Jätin hänet lopulta, mutta en ulkonäön takia vaan siksi että hän muuttui pikkuhiljaa käytökseltään inhottavaksi. Kannattaisi keskittyä ominaisuuksiin joihin voi itse vaikuttaa. Kuten siihen että kohtelee ihmisiä hyvin. Suurin osa ihmisistä seurustelee aivan tyytyväisinä tavallisen näköisten ja tavallisesti toimeentulevien ihmisten jne. ihmisten kanssa, jos näiden seurassa on kiva olla.
Lihoin viimeisen kahden vuoden aikana yli 20 kiloa. Ennen lihomistani sain toisinaan lähestymisiä kivan näköisiltä miehiltä. Nykyään minua ei lähesty enää kukaan.
Minulle itselleni on ihan päivänselvää että syy miksi minua ei enää lähestytä, on se että en enää näytä hyvältä. Ulkonäkötasoni on siis tippunut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvojen elämässä kyse on tällaisista kärjistyksistä. Ne ovat hyödyttömiä.