Voitaisiinko lopettaa puhuminen tasoista? Niitä tasoja ei ole kuin fantasioissa. Normaali elämässä...
...ihmiset pariutuu tasoista välittämättä. Kyllähän jokainen fiksu sen tietää, että ihmiset ovat tasa-arvoisia.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Tasoilla ei ole mitään merkitystä kun ei yritä naisia. Sen yhden asian voi hoitaa helpommin.
Kyllä. Kaltaisesi miehet vetää handuun. Sinulla ei ole naisille mitään annettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, samanlaiset ihmiset viihtyvät keskenään. Ei ole tasoja, kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.
Ihan esimerkki oikeasta elämästä. Olen seurustellut itseäni matalammin koulutetun ja ylipainoisen miehen kanssa. Teidän logiikan mukaan miehen olisi pitänyt olla onnensa kukkuloilla kun sai itseään tasokkaamman naisen. Vaan eipä ollut, oltiin liian erilaisia. Mulle oli tärkeää esim liikunta ja työ, hänelle ei. Ei kukaan oikeasti jaksa seurustella ihan erilaisen ihmisen kanssa mitä itse on, vaikka olisi jonkun tasoteorian mukaan parempi.
Taas keskustelija joka väittää ettei tasoja ole, mutta kuitenkin mieltää itsensä korkeampitasoiseksi kuin exänsä.
Tasoteoreetikkojen mukaan korkeatasoisemmaksi. Mä ajattelen että oltiin vain liian erilaisia. Todellisuudessa mitään tasoja ei ole, koska JOS olisi niin tällöin tämä mies olisi ollut mun kanssa onnellinen. Miten ette tajua tätä.
"Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, samanlaiset ihmiset viihtyvät keskenään. Ei ole tasoja, kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.
Ihan esimerkki oikeasta elämästä. Olen seurustellut itseäni matalammin koulutetun ja ylipainoisen miehen kanssa. Teidän logiikan mukaan miehen olisi pitänyt olla onnensa kukkuloilla kun sai itseään tasokkaamman naisen. Vaan eipä ollut, oltiin liian erilaisia. Mulle oli tärkeää esim liikunta ja työ, hänelle ei. Ei kukaan oikeasti jaksa seurustella ihan erilaisen ihmisen kanssa mitä itse on, vaikka olisi jonkun tasoteorian mukaan parempi. "
Miten olet selviytynyt opinnoistasi oppimatta, että yksittäiset esimerkit oikeasta elämästä eivät mitenkään kumpa tilastojen kertomaa? Kyllä minäkin ajaisin mieluummin Micralla kuin isolla Audilla, koska olen huono parkkeeraamaan. Se ei mitenkään kumoa sitä tosiasiaa että Audi on yleisesti tasokkaampana ja halutumpana pidetty auto.
Tasot eivät tietenkään ole yksiselitteisiä vaan moni asia vaikuttaa: koulutus, varakkuus, ulkonäkö, persoonallisuus... Ja eri ihmiset painottavat eri asioita. Se ei mitenkään poista sitä tosiasiaa että jotkut ihmiset ovat halutumpia parisuhteeseen kuin toiset.
Kyllä ainakin mun lähipiirissä pariskuntien ulkonäkötasot on hyvin lähellä toisiaan.
Jokaisella kauniilla ystävälläni on tosi komea mies. Arkisemman näköisillä ystävilläni on puolestaan ei-niin komeat miehet. Ja hyvin merkittävästi ylipainoisella kaverillani on lihava, lyhyehkö ja kalju mies.
Kyllä mä väitän että ihmiset lähestulkoon aina pariutuvat omaa ulkonäkötasoaan vastaavan ihmisen kanssa. (Varmasti yksittäisiä poikkeuksiakin toki on).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, millaisissa harhakuvissa täytyisi elää, että ajattelisi, ettei tasoja ole. Kyllä minä ainakin tiedän suurinpiirtein lyhykäisyydessään, millä tasolla olen. Tiedän, jos joku nainen on minulle liian kaunis / liian koulutettu / liian jotain. Ei se ole kovin vaikeaa.
Sama minullakin kun en ole hyvä kroppainen niin otin miehen joka ei pituutensa takia kelvannut muille naisille ja olemme olleet onnellisesti naimisissa ja menestyneet rakentaen eikä ole taloudellisia huolia. Kun vakka ja kansi löytää toisensa niin silloin menestytään.
Vaatimattoman ulkonäkömme takia meillä ei ole ulkopuolisia paineita sillain kuin sellaisilla joilla on vetävä ja houkutteleva ulkonäkö. 😆 Ei ole kilpailijoita kimpussa.
Tästä on paljon hyötyä kun pariutuu samantasoisen kanssa niin ei ole sillain pelkoja että joku toinen voi viedä puolison jos ei sitten ihan itse mokaa se
Kukaan ei voi puolisoa viedä ilman, että puoliso haluaa lähteä. Tällä ei ole tasojen kanssa mitään tekemistä.
Pariutumisessa vaikutta juurikin ulkonäkö ja koulutustaso. Eli on tasoja olemassa. Jos tasoja ei olisi olemassa niin miksi ei ole olemassa lääkäri ja duunari pariskuntia tai miksi ei ole hyvännäköinen ja ruma pariskuntia? Toki jotkut hyvätuloiset ja rikkaat miehet saa kauniita naisia vaikka ne miehet ei ole komeita.
Harrastukset,luonne ja arvomaailma ei vaikuta tasoon ellei ole ihan joku ääripää.
Ulkonäön lisäksi raha vaikuttaa. Vanhoilla ja rumilla miehilläkin on usein nuoret ja kauniit vaimot.
Alhaisen tason ihmisen COPE on kieltää se tasojärjestelmä missä ei itse pärjää. Sama juttu aina kaikessa.
Liian läpinäkyvä aloitus. Tää on jonkun ruman läskin ulinaa.
Itse olen melko ruma mies mutta pitkä ja raamikas. Naiset joiden kanssa olen ollut ovat aina olleet kasvojen puolesta korkeammalla tasolla kuin itse. Miehellä merkkaa onneksi muutkin asiat kuin pelkkä kasvojen komeus.
Vierailija kirjoitti:
Tasot eivät tietenkään ole yksiselitteisiä vaan moni asia vaikuttaa: koulutus, varakkuus, ulkonäkö, persoonallisuus... Ja eri ihmiset painottavat eri asioita. Se ei mitenkään poista sitä tosiasiaa että jotkut ihmiset ovat halutumpia parisuhteeseen kuin toiset.
Kenen silmissä halutumpia? Millä perusteilla? Millaisen päättelyketjun perusteella valinta tapahtuu? Totta kai ihmisillä on mieltymyksiä ja toiveita, mutta toinen juttu on, selittääkö niitä tasoteoria. Kun puhut myös tilastoista, heitäpä tähän tilastoja, jotka todentavat tasoteorian validiteetin parinmuodostuksessa. Jään odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen melko ruma mies mutta pitkä ja raamikas. Naiset joiden kanssa olen ollut ovat aina olleet kasvojen puolesta korkeammalla tasolla kuin itse. Miehellä merkkaa onneksi muutkin asiat kuin pelkkä kasvojen komeus.
Jos mies on poikkeuksellisen pitkä, ja hänellä on leveät hartiat ja muutenkin vahva ruumiinrakenne, niin noilla ominaisuuksilla pystyy kyllä kompensoinaan kasvojen heikkoa estetiikkaa ainakin tiettyyn pisteeseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan esimerkki oikeasta elämästä. Olen seurustellut itseäni matalammin koulutetun ja ylipainoisen miehen kanssa. Teidän logiikan mukaan miehen olisi pitänyt olla onnensa kukkuloilla kun sai itseään tasokkaamman naisen. Vaan eipä ollut, oltiin liian erilaisia. Mulle oli tärkeää esim liikunta ja työ, hänelle ei. Ei kukaan oikeasti jaksa seurustella ihan erilaisen ihmisen kanssa mitä itse on, vaikka olisi jonkun tasoteorian mukaan parempi.
Taas keskustelija joka väittää ettei tasoja ole, mutta kuitenkin mieltää itsensä korkeampitasoiseksi kuin exänsä.
Tasoteoreetikkojen mukaan korkeatasoisemmaksi. Mä ajattelen että oltiin vain liian erilaisia. Todellisuudessa mitään tasoja
Tuota näkee usein että ollaan erilaisia ja ei ole mitään yhteistä. En minä ainakaan halua naista joka on samanlainen kuin minä. Ja riittävä yhteys on sukupuoliyhteys 😅
Taso ja tasa-arvo eivät mitenkään liity toisiinsa. Tasa-arvo tarkoittaa sukupuolista tasa-arvoa. Taso tarkoittaa sitä, kulkeeko rahattomana resusissa vaatteissa ja haisee pahalle. Vai kulkeeko suorat housut jalassa siistinä ja ajelee hyvällä autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen silmissä halutumpia? Millä perusteilla? Millaisen päättelyketjun perusteella valinta tapahtuu? Totta kai ihmisillä on mieltymyksiä ja toiveita, mutta toinen juttu on, selittääkö niitä tasoteoria. Kun puhut myös tilastoista, heitäpä tähän tilastoja, jotka todentavat tasoteorian validiteetin parinmuodostuksessa. Jään odottelemaan.
En kuluta launtaitani etsimällä tilastoja esimerkiksi yhteiskuntaluokista ja ulkonäön vaikutuksista pariutumiseen. Molemmat ovat tieteessä ja yleissivistyksessä yleisesti hyväksyttyjä tosiasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, huutelen sivusta:
Onko tämä tasoteoria siis joku ihan oikea teoria 😀? Jota opetetaan jossain koulussa?
Itse siis olen kyllä täysin vakuuttunut siitä että me ihmiset pariudumme "omaa ulkonäkötasoamme" vastaavan kumppanin kanssa. Näen todisteet tästä jokaisella Prisma käynnilläni. Mutta vaikea tällaisesta asiasta olisi kyllä mitään tieteellistä teoriaa tehdä, tai väitöskirjaa laatia 😬
Joillekin on olemassa tasot, toisille ei. Elämme eri maailmoissa. Minun maailmaani ei tasot kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "tasoja" .
Olen ihan tavallisen näköinen mies ja 5 vuotta sitten tapasin sattumalta erään naisen joka kiinnostui minusta ja aloimme seurustelemaan. Todella kaunis nainen, lähinnä missiluokan "ohjus" ja jossain välissä kysyinkin häneltä, että miten noin kaunis nainen voi just minun kanssani tykätä olla? Hämmennyin oikein todella kun hän vastasi,että kulta rakas..minkä minä ulkonäölleni mahdan. Ja tuossa tuo on yhä edelleenkin.
Tästä päätellen en usko mihinkään tasoluokitus teorioihin enää lainkaan vaan uskon lähinnä siihen, että ihminen,mies taikka Nainen, haluaa olla vain ihmisen kanssa jonka lähellä hänen on hyvä olla.
Jotenkin koominen ajatus, että antaisin tuolle kenkää jos lihoisi,laihtuisi taikka rupsahtaisi iän myötä vanhaksi mummoksi.
😂 te ja teidän tasonne oikeesti ..ei voi kuin nauraa.
Ensin ehdotat, että tasoja ei ole olemassa. Sitten määrittelit naisesi tason: todella kaunis. Oma tasosi: mielestäsi huonompi, koska ihmettelit, että mitä hän tekee sinun kanssasi.
Jos tasoteoria mielletään tällä tavalla, sen selitysarvo on tasan nolla. Väitättekö tosiaan, että mikä tahansa ihmisen ulkoinen piirre on tason ilmentymä?
Tämä keskustelu vahvistaa käsitystäni, että tasoteoria on itse itsensä selittävä kehämäinen "teoria", jolla ihmiset etsivät yksinkertaista selitystä monimutkaiselle asialle helpottaakseen omaa oloaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin mun lähipiirissä pariskuntien ulkonäkötasot on hyvin lähellä toisiaan.
Jokaisella kauniilla ystävälläni on tosi komea mies. Arkisemman näköisillä ystävilläni on puolestaan ei-niin komeat miehet. Ja hyvin merkittävästi ylipainoisella kaverillani on lihava, lyhyehkö ja kalju mies.
Kyllä mä väitän että ihmiset lähestulkoon aina pariutuvat omaa ulkonäkötasoaan vastaavan ihmisen kanssa. (Varmasti yksittäisiä poikkeuksiakin toki on).
Siis taso tarkoittaakin ulkonäköä? Tästä olen kyllä eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, huutelen sivusta:
Onko tämä tasoteoria siis joku ihan oikea teoria 😀? Jota opetetaan jossain koulussa?
Itse siis olen kyllä täys
Sitä opetetaan internetin incel- ja mgtow-koulussa.