Kumpi mielestäsi parempi: -30 pakkasta vai +30 hellettä?
Kommentit (490)
Pakkanen ehkä. Nyt voin hyvällä tekosyyllä olla vain kotona vuorokaudet ympäriinsä. Etätyö onneksi ja ruokakaupasta kotiinkuljetus kuten aina talvisin. Kesällä "pitäisi" ulkoilla ja kaikki vain huomauttelevat aina miten upeista hellekeleistä pitää nauttia. Nyt ei kukaan jahtaa mihinkään ulkoilemaan. Kissakin nukkuu sängyssä peiton alla tyytyväisenä.
Kumpikin on liikaa. Pakkanen maksimissaan -12 ja silloinkin vain pari päivää kerrallaan.Sitä kylmempää ei tarvita kuin pakastimessa. Lämpimässä maksimi +24!
Kumpikin on syvältä, mutta en kyllä helteestäkään tykkää. -30 voi varustautua pukeutumalla, mutta +30 ei, joten vastaan, että pakkanen. Ja sisälläkin on mahdollista nukkua, jos ulkona on -30, +30 ulkona, niin ei nukkumisesta tule mitään, kun ei ole ilmastointia.
+30. Iltaisin ja öisin ei ole kuitenkaan +30. Pakkasella iltaisin ja öisin vain kiristyy..
ehdottomasti kylmä,pukeutumisella voitsäädellä...ja voit nukkua syvää unta. jaksaa kotona siivota,tuhohyönteisiä kuolee. haittana, hiiret vetäytyy sisälle uskomattoman pienistä raoista,vetävät mahan sisään mutta se kalloki miten mahtuu,,tunkevat joka paikkaan. loputon loukutus. olo on puhdas kun ei hikoile koko ajan ja tarvii olla koko ajan suihkussa,pestä patjan ja tyynyn suojuksia saati lakanoita. saa kuumia ihania uuniruokia joita ei halua helteellä enää uunin tuottamaa kuumuutta. voi pukeutua vähemmän nätit vartalot peittäviin kivoihin kuteisiin,,, kaikkea jaksaa, hermot ok,, ennen vanhaan sanottiin,,mitä kylmempi talvi sitä kuumempi kesä. ennustankin,, vappu lämmin, välipäivät viileämpää,kunneskesäkuu on tukalaaaaaaaa, joulkuu vastaa toukokuuta, tammikuun sää vastaa kesäkuuta, helmi heinäkuuta, maalis elkokuuta,,niin todettu
Kyllä -30 voittaa jos ei tarvitse mennä ulos. Toki kun lämpimästi pukeutuu niin ulkonakin pärjää pieniä aikoja. +30 menee ulkomailla jos pääsee ilmastoituun hotellihuoneeseen välillä mutta Suomen oloissa +30 on tukala niin ulkona kuin sisälläkin. Hankalinta tosiaan on se ettei sitä pääse minnekään pakoon.
Tsempatkaa mua että uskaltaudun ulos. Pakko lähteä hoitamaan asioita, mutta en saa itseäni liikkeelle. Tulee karmeat kivut tosta pakkasesta.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin on liikaa. Pakkanen maksimissaan -12 ja silloinkin vain pari päivää kerrallaan.Sitä kylmempää ei tarvita kuin pakastimessa. Lämpimässä maksimi +24!
Mä veivaisin tosta vähän ylöspäin. Pakkanen max -8 ja helle +28.
Vierailija kirjoitti:
ehdottomasti kylmä,pukeutumisella voitsäädellä...ja voit nukkua syvää unta. jaksaa kotona siivota,tuhohyönteisiä kuolee. haittana, hiiret vetäytyy sisälle uskomattoman pienistä raoista,vetävät mahan sisään mutta se kalloki miten mahtuu,,tunkevat joka paikkaan. loputon loukutus. olo on puhdas kun ei hikoile koko ajan ja tarvii olla koko ajan suihkussa,pestä patjan ja tyynyn suojuksia saati lakanoita. saa kuumia ihania uuniruokia joita ei halua helteellä enää uunin tuottamaa kuumuutta. voi pukeutua vähemmän nätit vartalot peittäviin kivoihin kuteisiin,,, kaikkea jaksaa, hermot ok,, ennen vanhaan sanottiin,,mitä kylmempi talvi sitä kuumempi kesä. ennustankin,, vappu lämmin, välipäivät viileämpää,kunneskesäkuu on tukalaaaaaaaa, joulkuu vastaa toukokuuta, tammikuun sää vastaa kesäkuuta, helmi heinäkuuta, maalis elkokuuta,,niin todettu
Mä en pysty siivoomaan kylmällä. On niin vetoisaa, että lihakset menee ihan kohmeloon. Särkee joka paikkaan. Mieluummin siivoaa vaikka helteellä ja hikoilee. Hien saa pois suihkussa.
Pakkanen. Jos paleltaa, voi lisätä vaatteita, helteellä ei auta vaikka riisuisi nahkansakin.
Hankala. Rakastan kesää, mutta nykyinen asunto on pätsi kesäisin kuumuuden vuoksi ja tarvitsen kunnon yöunet, kun työ on vaativa ja virheitä ei saa tulla. Nyt olen nukkunut tosi hyvin kun lämpöä saa säädeltyä ja viileässä saa hyvät unet.
Mutta; nyt sitten en voi olla ulkona, koska astmaatikkona olen tikahtua jos pakkasta yli -25 (tällä hetkellä näyttää ulkona olevan -33,2). Koska harrastan liikkumismuotona vain kävelyä niin onhan tämä surkeaa kun ei ulos pääse. Koko päivän sisällä, ei hyvä.
Eli, molemmissa puolensa. Suomi on aika extreme maa.
Vierailija kirjoitti:
Pakkanen. Jos paleltaa, voi lisätä vaatteita, helteellä ei auta vaikka riisuisi nahkansakin.
Mulla kylmä menee luihin ja ytimiin rikä ata vaikka sisällä on 22 ja takassa tuli.
Mulla on 3 paitaa päällekäin, 2 ousut ja 2 sukat, fleecepeitto ja olen ihan umpijäässä.
Oli pakko käydä äkkiä kaupassa ja siltä reissulta jäi hytinä vaikka oli untuvatakki, huppu ja huivi, 2 hanskat sekä talvikengät.
Inhaa kun kädet ja jalat on jääkylmät ja joka paikkaa särkee! Hampaitakin:(
Pakkasta. Vaatetta saa päälle aina lisää, mutta ihoa on paha repiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+30 C ehdottomasti.
Olisi kiva tietää, että nämä, jotka valitsevat pakkasen, niin maksavatko itse sähkölaskun vai puoliso? Ja kulkevatko julkisilla kulkuneuvoilla töihin palellen bussipysäkeillä ja liukastellen hiekoittamattomilla kaduilla? Vai ajavatko lämmitetyllä autolla työpaikan lämmitettyyn autotalliin, eivätkä edes omista paksua talvitakkia?
Kesähelteillä on kiva olla työpaikalla hyvässä ilmastoinnissa. Sama ei valitettavasti toimi talvella: Konttorissa vaivaiset +19 c ja ruokalassa hädin tuskin +10c.
kesähelteillä olis kiva nähdä sut ulkotöissä +30
Kyllä olisin mielummin ulkotöissä +30C kuin -30C. Iso vesipullo vaan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Hellettä, aina hellettä. Lämmöstä kitisijät voivat muuttaa pohjoisempaan, on halvempaakin. Mikään ei pakota täällä asumaan.
Ja pakkasesta kitisijät voivat muuttaa etelämpään. Mahdollisuuksia on todella paljon. Ei ole mikään pakko asua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan, kesällä +23 on hyvä ja talvella -5.
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellettä, aina hellettä. Lämmöstä kitisijät voivat muuttaa pohjoisempaan, on halvempaakin. Mikään ei pakota täällä asumaan.
Ja pakkasesta kitisijät voivat muuttaa etelämpään. Mahdollisuuksia on todella paljon. Ei ole mikään pakko asua täällä.
Hei, hellettä on pari päivää vuodessa ja pakkasta 6kk.
Reilua??
Helle parempi. Aikaisin aamulla ja myöhään illalla ulkoilu. Viileässä suihkussa voi käydä. Ihanaa kesällä kun kylppärissä mulla viileää. Talvella se ikävää.
Pakkanen parempi. Ainut miinus on autoilu ja sähkönkulutus. Helteellä liian tukalat oltavat, mut jos voi velttoilla ni on seki ok.