Kumpi mielestäsi parempi: -30 pakkasta vai +30 hellettä?
Kommentit (490)
+30c ole edes mikään helle. Siihen tottuu muutamassa viikossa. Näihin pakkasiin ei totu koskaan, eikä ulkona haluta olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helle. Ei lämpö luita riko.
Eikö?
Silti helle tappaa enemmän ihmisiä kuin kylmä. Helle tuo infarkteja ja muita sairaskohtauksia, joihin ei voi itse vaikuttaa.
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/aarilampotilojen-terveysvaikutuksia&nb…;
Näin on. Niinkuin sivulla sanotaan, yksikin hellepäivä voi tappaa, mutta pakkasta siedetään muutama päivä.
Pakkasta ulkona -27C, sisälämpötila +9,7, hyvä vai? Helle vai pakkanen?
Vihreän siirtymän tuloksia! Tosi hieno ja edullinen (17000 €) ilma-vesilämpöpumppu, ei toimi, ei! Huoltomies lähes asuu meillä. Varokaahan ostamasta näitä Saksaan suunniteltuja laitteita. Näitä myy ainakin Energia....(tässä kohtaa lukunumero), täyttä huijausta!
Pakkanen. Pääsen sitä pakoon niin kauan kuin kodin lämmitys toimii. Hellettä sen sijaan en pääse pakoon, sillä ilmalämpöpumppu ei jäähdytä asuntoa tasaisesti, vaan yhdessä huoneessa tuulee ja toisessa on liian lämmin. Saan migreenin jo +23 asteessa, joten nämä pakkaset ovat minulle huomattavasti helpompia, vaikka iho vähän kuivuukin.
Helle, mutta lähinnä koska on sähkölämmitteinen omakotitalo. Onneksi on myös takkaa ja ilmalämpöpumppua. Kumpikaan ääripää ei ole mukavaa, ja aikalailla samoista syistä.
Helle tietysti. Olen muutenkin aina jäässä.
Nykyisin joka asiaan joku ns.viisas/parempi saa sotkettua työttömän miksi?olemme ihmisiä kaikki!ihmisarvo kaikille!
Katoin kuvaa: kuka on poika, kuka äiti kun Kiti Kokkonen kuvassa 🧐
Vierailija kirjoitti:
Katoin kuvaa: kuka on poika, kuka äiti kun Kiti Kokkonen kuvassa 🧐
Jalas väärä ketju
Liiasta lämmöstä ei ole vielä koskaan ollut haittaa, mutta talvesta ja kylmästä pakkaskelistä vähän väliä jotain harmia.
Helle. Koska tämä pörssisähkö on ihan älyttömän kallista. Sisällä on ollut pakko laskea lämpötila +15. Ja tässä lämpötilassa pysytään koko kevään, että saadaan tämän päivän hintapiikki maksettua. Onneksi on puilla lämmitettävä sauna, niin pääsee lämmittelemään. Muuten ei pakkanen haittaa. Mutta mieluummin se +30 kuin -30.
+30 (ja vaikka +40) käy oikein hyvin. Kesän ja lämmön lapsi kun oon.
-29 on kiva. Ilma on niin kuivaa, ettei tarvitse raapata edes auton tuulilasia.
Kysymyksen asettulu on väärin. Kumpi on parempi -30 pakkasta vai ympäri vuoden vakiolämpötila +40 astetta?
Pakkanen tietysti. Kotona voi pysytellä eikä tarvitse mennä ulos palelemaan. 30 asteen helle on sietämätöntä, mitään ei voi tehdä paitsi istua tuulettimen vieressä tai ilmastoidussa autossa. Sisälläkin on jatkuvasti liian kuuma. Pakkanen ja talvi on ihanaa!
Kumpikin paha. Mutta jos olisi pakko valita, niin se helle.
Pakkasen sanoisin muuten, mutta kotonani makuuhuoneen patterissa tällä hetkellä vikaa. Lämpöä makuuhuoneessa +18. Muullakin kotona viileää. Kaukolämpö. Paljon päällä ja silti paleltaa. Pakkasen valitsisin, jos olisi normilämmin koti.
Kärsin +30 asteen kuumuudesta, mutta ilmalämpöpumpulla voi viilentää kotona ja käydä uimassa viilentymässä.
Näinpä valitsen +30 astetta!
Paras olisi -2 talvella ja +22 kesällä.