Määrittelen oikeasti vahvan ihmisen
Se on ihminen joka on tehnyt muutoksen itsessään
Se muutos on todennäköisesti tapahtunut aivan järjettömän tuskaisan tien kautta, tää henkilö on käynyt oikeasti alakerrassa ja tullut sieltä uutena ihmisenä takaisin. Korostan, uutena ihmisenä takaisin.
Tää ihminen on onnistunut kuolettamaan oman egonsa ihan kokonaan ja päästämään oman empaattisen puolen esille itsestään.
Tää ihminen on nähnyt pahan, sen takia tää ihminen pyrkii omalla toiminnallaan lisäämään hyvää tähän maailmaan.
Tää ihminen on menettänyt ihan kaiken, mutta ei koskaan sitä tärkeintä eli itseään.
Tätä ihmistä ajaa sisäinen palo mikä valaisee aina kaiken, ihan sama kuinka pimeää on.
Jos tämä kuulostaa sinun kohdallasi tutulta, sinä olet vahva ihminen vaikka et välttämäti tiedosta sitä.
Kommentit (79)
- Ei luovuta vastoinäymisistä huolimatta, vaan ottaa oppia epäonnistumisista ja yrittää uudelleen toisella tavalla.
- Uskaltaa puhua tunteistaan
- Ei katkeroidu, ei jää syyttelemään muita, ei muutu ilkeäksi.
- Pitää kiinni omasta arvomaailmaastan vaikeassakin tilanteessa.
- Vahva ihminen auttaa heikompiaan ja haluaa muidenkin onnistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku muka pohjan kokenut ja empaattiseksi muuttunut narsisti tekee itsestään parempaa kuin muut.
Tässä puhuu kirjoittajan ego. Kirjoittaja ei ole ymmärtänyt mitään lukemastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ristiriitaista. Jos ego eli itse on kuoletettu niin sehän meni sitte.
Kaikilla ei ole egoa. Ego on narsismia, kuoren kovuutta, ego on kaikkea turhaa. Siitä kannattaa luopua. Egoa ei tarvita. Asioita myös sanoitetaan eri tavoin joten on hyvä aina ymmärtää mistä puhutaan. Joissakin asiayhteyksissä itsekin voin käyttää egoa vaikka minulla ei ole sellaista.
Joo mut jos sä tapat egon tai poistat sen, niin kuka se oikeastaan onkaan joka pyrkii poistamaan sen tai kieltämään sen?
Kyllä se on ego just se mistä pyrit eroon äänekkäästi ja ajattelet egotonta elämää. Se on sitä pahimman laatuista egoismia.
Egoa kannattaa seurata, niin se kertoo sulle kuka oikeasti olet.
Tai sitten vahva on se, joka jaksaa vastoinkäymisistä huolimatta elää niin ettei mene alakertaan. Aloituksen perusteella esim. moni päihteistä irti päässyt on vahva. Entäs ne, jotka kohtaa elämän vahvoina, selvemmin päin vaikka tekisi mieli luovuttaa? Vahvuutta on myös se, ettei joudu sinne pimeyteen omasta syystään.
Olipa aloitus täynnä vahvaa liioittelua: "onnistunut kuolettamaan oman egonsa ihan kokonaan, on menettänyt ihan kaiken, sisäinen palo valaisee aina kaiken..."
Ei tämmöistä ihmistä ole olemassakaan.
Olen itse syntynyt vamman kanssa, menettänyt puolisoni, menettänyt omaisuuteni, kokenut lapsen syövän ym. vaikeaa. Vastoinkäymiset ovat kerta toisensa jälkeen kyllä tehneet vahvemmaksi, mutta heikkouksia ym. jää silti aina jäljelle ja vaikeuksiakin riittää koko loppuelämän matkalle myös tulevaisuudessa.
Olen oppinut, että jos vain luulen, että kaikki on jo koettu ja nähty, ja että tämän koettuani kestän mitä tahansa, saattaakin tulla eteen jotain uutta ja ennen kokematonta, joka jälleen lannistaa ja josta on taas noustava. Se, että uskoo taas nousevansa, on vahvan ihmisen merkki.
Oman henkisen heräämisen jälkeen pystyn samaistumaan tähän aloitukseen 100%
Vierailija kirjoitti:
Oman henkisen heräämisen jälkeen pystyn samaistumaan tähän aloitukseen 100%
Etpä ole herännyt....
No mun henkinen herääminen on totaalinen elämänilon loppuminen ja toiset luulee sitä valaistumiseksi
Ihmiset sekoittavat empatian ja sympatian. Ego on narsismia.
Vahva ihminen ottaa opiksi erheistään, on onnellinen toisten saavutuksista l. kannustaa muita ihmisiä parempiin suorituksiin. Ei sorru heti ensimmäiseen vastoinkäymiseen. Pohjolan ihmiselle tuttua sana sisu.
Sellainen on vahva ihminen joka ei anna narsistin tai muun persumaisen henkilön vaikuttaa tarpeettomasti itseensä.
TÄÄ on kuin jostain Cheekin biisistä.
Hei mun ketjuun on laitettu toi merkki ekan kerran :D Kivaa
Lässyn lässyn läpä lää, mikään ei vois olla teennäisempää.
up