Määrittelen oikeasti vahvan ihmisen
Se on ihminen joka on tehnyt muutoksen itsessään
Se muutos on todennäköisesti tapahtunut aivan järjettömän tuskaisan tien kautta, tää henkilö on käynyt oikeasti alakerrassa ja tullut sieltä uutena ihmisenä takaisin. Korostan, uutena ihmisenä takaisin.
Tää ihminen on onnistunut kuolettamaan oman egonsa ihan kokonaan ja päästämään oman empaattisen puolen esille itsestään.
Tää ihminen on nähnyt pahan, sen takia tää ihminen pyrkii omalla toiminnallaan lisäämään hyvää tähän maailmaan.
Tää ihminen on menettänyt ihan kaiken, mutta ei koskaan sitä tärkeintä eli itseään.
Tätä ihmistä ajaa sisäinen palo mikä valaisee aina kaiken, ihan sama kuinka pimeää on.
Jos tämä kuulostaa sinun kohdallasi tutulta, sinä olet vahva ihminen vaikka et välttämäti tiedosta sitä.
Kommentit (79)
Näin on. Kyllähän suojakuoria ja itsekkyyttä maailmassa riittää. Hyvä jos on rohkeutta kohdata tunteensa, suurin osa tykkää pakenemisen helpotuksesta.
Määrittelisin itse melkein samalla tavalla, muutama poikkeus tai siis lisäys!
-Penkki 100kg+
-leuat vähintään 20kpl
-kyykky 150kg+
ja cooper 3000m+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse määrittelisin vahvan ihmisen seuraavasti: työntö 100kg ja tempaus 80 kg
Fyysinen vahvuus on aliarvostettua. Osasyynä varmaan se, että naiset harvemmin voivat sillä päteä.
Se on sellainen ominaisuus minkä menetät ajan kanssa, siksi se ei ole mitenkään arvostettavaa. Se ei kerro mitään siitä miten käsittelet oikeasti raskaat elämäntilanteet tai haasteet. Itseasiassa se vasta vaatiikin vahvuutta, kun menetät sen voimasi ja joudut hyväksymään oman heikkoutesi ja rajallisuutesi. Se laittaa nöyräksi.
Aika lähelle osuu omaakin ajattelumaailmaa tämä
Dammi. Noinhan siinä kävi.
Ja nyt rokkaa.
Oikeasti vahva ihminen ei mene sinne pohjalle.
Empatia on tunne ja sitä joko ihmisellä on tai ei ole. Mistään vahvuudesta ei ole kyse. Ei myöskään voi päättää itse että ryhtyy empaattiseksi. Voi alkaa käyttäytymään empaattisen tavoin, mutta ei voi empaattiseksi muuttua.
Omien kokemustensakaan kautta ei voi alkaa empaattiseksi. Siinä kun on empaattisuuden vastineena oma kokemus. Ikäänkuin kauppatavarana ja hyötynä ja pelkona.
Empaattinen on empaattinen, vaikka ei itse olisikaan ryvennyt jossain huumepiireissä.
Itse koin suuren kriisin ja valaistumisen jota kuvaa täydellisesti AP:n mainitsema egon väistyminen tieltä ja puhdas ydin mikä tulee vahvana esiin. Ajattelutapa tätä kautta on ihan erilaista kuin miten ajattelu egon kautta tapahtui, se on ikäänkuin oma ydinolemus mikä tulee esiin. Ymmärrän täysin mitä tuolla tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus ja olen samaa mieltä. Sitten on ne joiden ei tarvitse kuin kasvaa koko ajan vahvemmaksi koko elämänsä. Se on eri tavalla rankkaa puuhaa. Itse ainakin tiedän itse olevani vahva joten uskon että jokainen tietää joka on vahva ihminen. Tietoisuus on vahvuutta, puhtautta sekä valoa. Tiedostamattomuus on epärehellisyyttä, valheellisuutta sekä ymmärtämättömyyttä. Tiedosta asioita, tuo niitä valoon tarkasteltavaksi ja puhdista niitä. Vahvistut. Tsemppiä kaikille.
Hyvin sanottu. <3
Taas joku muka pohjan kokenut ja empaattiseksi muuttunut narsisti tekee itsestään parempaa kuin muut.
Omalta osaltani voin allekirjoittaa. Toki pohja on kaikki eri harmaan sävyt eli ei sen tien ihan kaikkein kivisin olla, mutta sen verran vaativa kuitenkin että minuus ja maailmankatsomus tulee uudelleen pakosti arvioitavaksi.
En olisi se, mitä nyt olen ilman kolmen vuoden takaista raskasta ja repivää aikaa. Tavallaan olen oppinut olemaan jo kiitollinen tuosta ajasta, koska mä olen todella onnellinen siitä, mitä minusta sen myötä syntyi. Samalla olen saanut rauhan.
Kysyin joskus serkulta että miten se uskalsi tehdä tiettyjä asioita. Sanoi vain että se oli pakko. Ei muuta vaihtoehtoa.
Aika joustava.