Etäinen mies- muuttuuko?
Olemme tunteneet vasta 5kk. Ihan alussa mies oli iholla ja pussaili jatkuvasti, kun nähtiin. Nyt tuntuu, että tämä on jo vanha suhde ja tultu arkeen huonolla tavalla. Eihän siihen olis pakko siirtyä ainakaan tämmösenään koskaan.
Mies on alkanut etääntyä. Elämme etäsuhteessa ja näemme 2:n viikon välein. Ensimmäinen päivä on aina himokas ja ollaan lähekkäin. Seuraavat päivät ollaankin kuin vanha aviopari, mies katsoo paljon TV:tä ja levähtelee (viikonloput, lomat). Kosketus ei olekaan enää hyvä juttu ja miestä ei saa välttämättä koskea, on etäinen ja omassa kuplassaan viihtyvä. Kävellessä ei saakaan pitää enää kädestä kiinni, julkinen pussailu on noloa, ohjelman ollessa kesken haluaa katsoa sen rauhassa/kosketus kutittaa jne., kättä ei halua laittaa ympärille, kun se puutuu, asento on huono jne.
Suhteen alussa (jos niin voi edes sanoa) tuo kaikki oli miehelle tärkeää ja niistä puhuttiin. Nyt olen muutaman kerran nostanut asian puheeksi ja nyt vietimme ensimmäistä kertaa yhteistä lomaa ja suurin osa ajasta oli tuollaista. Läheisyys rajoittui lähinnä s***siin. Mikään ei silti muuttunut kuin ainostaan ehkä vielä etäisemmäksi, vaikka mies ns. ymmärsi mitä tarkoitan ja miltä käytöksensä tuntuu. Etäsuhteessa ollaan muutenkin paljon erossa ja kaipaan ilman muuta läheisyyttä tavatessamme. Miksi ihmeessä muuten olisinkaan parisuhteessa!
Mitä mieltä ja neuvoja asiaan? Ymmärrän kyllä itsekin, ettei suhde toimi niinkuin pitäisi, mutta ehkä haen jonkunlaista vahvistusta vielä. Ja ei olla enää mitään ujoja nuoria suhteissa vaan avioliitosta eronneita jo kohta keski-ikäisiä.
Kommentit (77)
Viidessä kuukaudessa etäsuhteessa?! Ja se pitäisi vain hyväksyä?
Kukaan ei täällä pääse miehen pään sisälle. Yhtä hyvin voit kysyä ennustajaeukolta, k-kaupan kassalta tai labradorinnoutajalta. Täällä voidaan vain arvailla.
Kuulostaa siltä että alussa on jaksanut panostaa ja ehkä jollain tasolla esittää. Enää ei jaksa. Sanon sulle saman mitä sanoin just toisessakin ketjussa: on ihan ok että ei jää suhteeseen joka ei vastaa sun tarpeisiin. Toisenlaisiakin miehiä on.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että alussa on jaksanut panostaa ja ehkä jollain tasolla esittää. Enää ei jaksa. Sanon sulle saman mitä sanoin just toisessakin ketjussa: on ihan ok että ei jää suhteeseen joka ei vastaa sun tarpeisiin. Toisenlaisiakin miehiä on.
Tämä tuli kieltämättä itsellekin mieleen. Koska en usko, että oikea tunne laantuu näin nopeasti. Nyt yhteinen loma ja pidemmästi yhteisesti vietetty aika aukaisi hyvin silmät, ettei homma toimi niinkuin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!!!
Ei toimi tähän. Mutta suhteelta kaipaan silti läheisyyttä ja lämpöä. Jos ne puuttuu niin sen vuoksi voin joutua jättämään. Mitäpä kukaan etäisellä etäsuhteella tekee.
Minkäikäisiä olette? Kuinka kauan on eroistanne?
Vierailija kirjoitti:
Lähempänä 50v kuin 40v. Itse erosin edellisestä suhteesta viime talvena, mies jo parisen vuotta sitten.
Eräs mies ehdotti äsken, että annan hänelle koska etänaiselta ei enää irtoa.
Kun viime kesänä tutustuin (tosin viestitse) ei koko naista ollut kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies ehdotti äsken, että annan hänelle koska etänaiselta ei enää irtoa.
Kun viime kesänä tutustuin (tosin viestitse) ei koko naista ollut kuvioissa.
Hänellä oli myös tiukka mielipide siitä, että seurustellessa pitää heti kertoa jos ei enää miellytä.
Se oli silloin.
Mä oon tapaillu yhtä tyyppiä nyt 2 kk ja ollaan nähty 10 kertaa. Ei olla vielä edes pussattu saati halattu, mutta meillä on aina superkivat treffit. Mies ei ole etääntynyt pätkääkään, käyttäytyy herrasmiesmäisesti, maksaa melkein kaikki kulut (pari kertaa oon oman ruokani maksanu). Tuntuu että tuo sun tapailutyyppis on edenny vauhdilla ja nyt ootte aviopari (vanha sellainen) moodissa. Eli ei tule tuosta muuttumaan.
Mun ex oli etäinen ja aina sai anella pussausta. Oltiin kyllä etäsuhteessa melkein 10 vuotta, mutta meilläkin se vanha avioparimoodi alkoi aika pian alkuhuuman jälkeen. Eli parempi edetä erittäin hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tapaillu yhtä tyyppiä nyt 2 kk ja ollaan nähty 10 kertaa. Ei olla vielä edes pussattu saati halattu, mutta meillä on aina superkivat treffit. Mies ei ole etääntynyt pätkääkään, käyttäytyy herrasmiesmäisesti, maksaa melkein kaikki kulut (pari kertaa oon oman ruokani maksanu). Tuntuu että tuo sun tapailutyyppis on edenny vauhdilla ja nyt ootte aviopari (vanha sellainen) moodissa. Eli ei tule tuosta muuttumaan.
Mun ex oli etäinen ja aina sai anella pussausta. Oltiin kyllä etäsuhteessa melkein 10 vuotta, mutta meilläkin se vanha avioparimoodi alkoi aika pian alkuhuuman jälkeen. Eli parempi edetä erittäin hitaasti.
Tai sitten on vaan etäinen olemassaan ja alkuun esitti jotakin muuta. Nyt kun pitää toista "varmana" niin esittäminen on loppunut. Eli luultavasti peruspersoona on tuollainen. Ei siihen auta vaikka tapailua pitäisi "kevyellä tasolla" kuinka kauan. On vain olemassa erilaisia ihmistyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähempänä 50v kuin 40v. Itse erosin edellisestä suhteesta viime talvena, mies jo parisen vuotta sitten.
Ja olette mielestäsi "jo kohta keski-ikäisiä"? Kymmenen vuotta sitten se olisi pitänyt paikkaansa.
Yritin ottaa asian puheeksi ja tuoda esille ihan konkreettisesti "pelkoni" siitä, että jos tässä vaiheessa suhdetta alkaa jo etäisyyden kokemusta olla, että miten tilanne ei ainakaan parane ajan kuluessa. Tilanne pahenee, eikä sitä korjaa mikään. Etäisessä parisuhteessa tuntuu lopulta yksinäiseltä, eikä sellaisella parisuhteella tee mitään. Keskustelun seurauksena mikään ei kuitenkaan seuraavien päivien aikana muuttunut, mikä lienee selkeä viesti suoraan minulle.
Puhua osaa jokainen, teot merkitsevät lopulta.
Kuulostaa ihan samalta mieheltä, jonka kanssa aiemmin seurustelin. Asuuko Roissa? Jos asuu niin mies ei tule muuttumaan eikä hänellä ole puhtaat jauhot pussissa. Tulet vielä huomaamaan..
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan samalta mieheltä, jonka kanssa aiemmin seurustelin. Asuuko Roissa? Jos asuu niin mies ei tule muuttumaan eikä hänellä ole puhtaat jauhot pussissa. Tulet vielä huomaamaan..
Asuu! :o
Miten ei ole puhtaat jauhot pussissa? Kertoisitko etunimen ensimmäisen kirjaimen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuu! :o
Miten ei ole puhtaat jauhot pussissa? Kertoisitko etunimen ensimmäisen kirjaimen?
K
Ei se tuosta yhtäkkiä paremmaksi muutu.
Alkuhuuma on mieheltä ohi. Monelle tämä on ihan tavallista.