Mitä liikuntaa voisi harrastaa nyt kun pakkaset kiristyvät 20 asteeseen? Mieli on virkeämpi, kun jotain liikuntaa tulee päivän aikana.
Pitäisikö nyt kiivetä vain portaita ylös alas sisätiloissa? Vai miten saisi helposti liikuntaa ilman että paleltuu?
Miten liikut nyt kun pakkaset kiristyvät?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ihan tosissaan vai esittääkö vain tyhmää? -20 ei ole edes kova pakkanen. Ihan normaalisti voi liikkua. Sitten alkaa olla hieman haastetta, jos aletaan hipoa -40 astetta.
t. pohjoisen tyttö
Ihmiset sietävät kylmää eri tavoin. Lisäksi meren läheisyys tekee samoista pakkaslukemista eri tuntuista kuin sisämaassa.
T. Rannikon nainen
Täällä on ihan hullua väkeä kun ulkona heiluu kaikki heti kun tulee kylmempää.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ihan tosissaan vai esittääkö vain tyhmää? -20 ei ole edes kova pakkanen. Ihan normaalisti voi liikkua. Sitten alkaa olla hieman haastetta, jos aletaan hipoa -40 astetta.
t. pohjoisen tyttö
Siinä taas minä minä tyttö. Kun minulla ei ole kylmä, ei ole sinullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilatesta tai joogaa kotona. Youtubesta ohjeet.
Harmi kyllä että hiihtämään ei näillä keleillä ole menemistä.
Miksi ei?
t. tänään reipas 10km hiihtolenkki -23 pakkasessa
Kovalla pakkasella suksi ei luista eikä hengästyttävä liikunta niin kylmässä ole terveellistä keuhkoille.
Vierailija kirjoitti:
Naama jäätyy ulkona. Kävelylenkit näillä keleillä ei sovi mulle.
Jos on astma niin ei ole kovin hyvä lähteä ulos pitkäksi aikaa kovalla pakkasella.
Verenkierto mukautuu lämpötilaan. 15 minutin jälkeen naama ei ole moksiskaan ellei siellä sitten tuule, mikä on aika harvinaista näissä pakkasissa Suomessa.
Hyvin pukeutuneena hiihto- tai hölkkälenkki. Pakkkasella ulkoiluhan on ihanaa!
Pitää vain lenkin hieman lyhyempänä kuin normaalisti, ettei vahingossa lähde liian kauas ja hiki ehdi liiaksi jäähdyttämään kaukana kotoa jos meno hyytyykin.
Jotkut kommentoijat eivät ihan ymmärrä että joillakin voi olla astma ja kaikkea muuta kivaa. Joskus musiikin tahdissa oli kiva tanssia, mutta kaikille ei sovi konemusiikki tai kasari.
Mä harrastan juoksulenkkejä läpi vuoden. Pakkasella pitää vain pukeutua sään mukaisesti. Enemmän ongelmia mulla on kesän helteillä juoksemisessa, kun vaatteita ei voi vähentää määräänsä enempää...
Jännää miten paljon tulee ehdotuksia juuri hiihdosta ja kävelylenkeistä, vaikka ap miettii/kysyy pakkasen vuoksi muuta liikuntaa. Näin se suomalainen aloittaa heti uuden vuoden vinoilut ja tarjoaa juuri sitä mille toinen on jo sanonut ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Kovalla pakkasella suksi ei luista eikä hengästyttävä liikunta niin kylmässä ole terveellistä keuhkoille.
-23 on ihan normi keli hiihtää, kunnolla vaan vaatetta esim turkis haalarit niin ei tule kylmä ja ei ne keuhkot kärsi kun on kokoajan lämmin. Suksiin keli voitelut ja eikun menoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. pohjoisen tyttö
Ihmiset sietävät kylmää eri tavoin. Lisäksi meren läheisyys tekee samoista pakkaslukemista eri tuntuista kuin sisämaassa.
T. Rannikon nainen
Höpö höpö. Kyse ei ole mistään muusta kuin siitä, että etelän vetelät eivät osaa pukeutua säänmukaisesti. Vai etkö tiennyt, että pohjoisessakin on rannikkokaupunkeja? :D
Vierailija kirjoitti:
Mä harrastan juoksulenkkejä läpi vuoden. Pakkasella pitää vain pukeutua sään mukaisesti. Enemmän ongelmia mulla on kesän helteillä juoksemisessa, kun vaatteita ei voi vähentää määräänsä enempää...
Voihan se nytkin juosta vähillä vaatteille, t-paita ja shortsit riittää. Pitää vaan juosta lujempaa, ettei tule kylmä. Itse menen aina t-paidalla ulos lenkille, kelillä kuin kelillä eikä tunnu missään kun juoksee vaan menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Hyvin lustaa kun osaa huoltaa välineensä sään mukaisiksi. -23 ei ole vielä niin kylmä, että keuhkoille haittaa olisi. Hiihtää sitä ammattilaisetkin näillä lämmöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
-23 on ihan normi keli hiihtää, kunnolla vaan vaatetta esim turkis haalarit niin ei tule kylmä ja ei ne keuhkot kärsi kun on kokoajan lämmin. Suksiin keli voitelut ja eikun menoksi.
Ei mitään tuommoisia,vaan riittävän monta välikerrastoa ja tavalliset hiihtotakki ja housut riittää,hengittävyys on tärkeää että kosteus pääsee haihtumaan,pää,kädet ja jalkaterät kannattaa suojata hyvin.
Minä teen pakkasella niin, että teen vain lyhyen lenkin ulkona, mutta teen sitten lihaskuntoliikkeitä sen jälkeen sisällä. Kovalla pakkasellakin on ihana ulkoilla, kun on hyvin pukeutunut eikä tee liian pitkää lenkkiä. On kaunista eikä ole liukastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kommentoijat eivät ihan ymmärrä että joillakin voi olla astma ja kaikkea muuta kivaa. Joskus musiikin tahdissa oli kiva tanssia, mutta kaikille ei sovi konemusiikki tai kasari.
Kyllä netistä ja radiosta kuulee oikea tanssimusiikkiakin joka päivä. Järviradio ja Pooki, niin kyllä kuulet
Miksi ei?