Miksi ihmiset ei enää kiitä, kun posti toimittaa Tori-ostokset kotiin?
Ennen tuli aina kiitosviesti ostajalta, kun tavara oli perillä. Nykyään ei juuri kukaan enää kiitä. Onko ihmisiltä kadonnut vuodessa kaikki käytöstavat?
Kommentit (13)
Tykkään. Elämä olisi paljon mukavampaa, kun turhasta puheesta luovuttaisiin. Tervehdykset, kiitokset, onnen toivotukset ja pahoittelut kaikki pois.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään. Elämä olisi paljon mukavampaa, kun turhasta puheesta luovuttaisiin. Tervehdykset, kiitokset, onnen toivotukset ja pahoittelut kaikki pois.
Olen kuullut, että psykopaatit ajattelee näin.
Paketit katson omapostista, että on noudettu.
kirjeposti on arvoitus.
en kaipaa erityistä yhteydenpitoa kaupan jälkeen.
myyn tavaraa, en etsi kavereita.
Miksi jonkun pitäisi kiittää sinua siitä, että he ostivat sinulta tuotteen?
En ole koskaan kiittänyt jälkikäteen. Olisi vain vaivaannuttavaa. "Suhteemmehan" on ohi.
Sen sijaan kiitän kaupoista aina etukäteen, kun olen tehnyt maksun ja jään odottamaan pakettia.
Odottavatko myyjät oikeasti uutta kiitosta tavaran saavuttua? Kyllä normi-ihminen kiittää jo etukäteen. Eikö enempi olisi liioittelua ...
Minusta ne on ihan turhia, yleensä ne kiitokset sanottu puolin ja toisin kun kaupat maksettu ja lähetetty. Kyllä sen halutessaan näkee itsekin onko paketti mennyt perille ja noudettu.
Eikö Postia kuuluisi kiittää, kun toi tavaran perille?
Tori on vähän eri kuin esim huuto.net, missä palaute annetaan tuotteen saavuttua myyjän palauteosioon. Torissa keskustelut poistetaan (tai myyjä voi poistaa). Ostin esim kännykän vuosi sitten ja siitä laitoin kyllä vielä palautetta ja kiitin. Minusta viesti tuotteen (kirjeposti) tulemisesta perille on kohteliasta ja teen sen aina. Mutta kukin tavallaan.
Annoin kerran ilmaiseksi tavaran josta tuli valtavasti kyselyitä. Osa kertoi mihin tavara pitäisi tuoda ja loput porukasta oli melkein jo ulko-ovella valmiina lähtöön. Vastasin kyselijöille että tavara ehti jo mennä, mutta itse asiassa tämä sama tuote on tällä hetkellä saatavissa kaupasta X parilla eurolla. Kukaan ei vastannut mitään.
Sama koskee muitakin nettikirppareita...