Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta ei ole kuvia vauvan kanssa.

Vierailija
01.01.2024 |

Tilanne siis tämä: meillä on miehen kanssa vuoden reilu vuoden ikäinen lapsi. Lapsen ollessa pieni pyysin usein miestä ottamaan meistä kuvia ja pyysin myös että tekisi sitä ilman että tarvitsisi erikseen aina pyytää, useita kertoja asiasta vuoden aikana keskusteltu, ettei ole siitä kiinni. En asiaa ajoissa varmistanut että kai oma moka sinänsä, mutta nyt kun vauvavuoden kuvia pitäisi alkaa kehittää, niin huomasin että kuvia on todella vähän ja suurin osa surkeita, albumiin soveltumattomia kuvia.

Lapsesta on kuvia mistä olen tietysti kiitollinen, mutta myös paljon muista läheisistä lapsen kanssa koska olen niitä itse ottanut, myös isästä on paljon kuvia. Edes yhtään onnistunutta kuvaa jossa vauva olisi sylissäni ei ole, muista ihmisistä näitä on useita. Sanoinkin että ihanaa kun lapsesta on kuvia että vaikea valita parhaat, itsestä joutuu valitsemaan huonoista vähiten huonot. Myös esimerkiksi synnytyssalista ei ole kovinkaan onnistuneita kuvia meistä, eikä edes montaa mistä valita se paras. Itse ehdin siinä synnytyksen, kasaan ompelun ja suihkun välissä ottaa miehestä ja vauvasta kuvia ja jopa videon. Eipä minusta juuri ole videoitakaan koko vuodelta.

Lähinnä kaipaisin neuvoja miten tästä eteenpäin, olen niin vihainen ollut jo monta päivää ja ajatukset kiertää kehää. Asiaa ei voi enää mitenkään korjata eikä korvata, meillä ei enää ole vauvaa kenen kanssa kuvia ottaa vaan maailman ihanin taapero, mutta silti vauvakuvia kaipaan. Mies nyt yrittänyt paristi ottaa kuvia ja olen sanonut että kuvauksesta on tullut yksi iso mörkö ja ärsyynnyn kun edes enää yrittää, kun ei vuodessa saanut mitään aikaiseksi. Sanoinkin että olisi käynyt edes vieraissa niin olisi sekin helpompi käsitellä. 

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Itse otin paljon selfieitä vauvan kanssa, mutta ei ole kenenkään muun ottamia kuvia. Isänsä ei minua kuvaa.

Mies lienee niitä kylmiä ja epäempaattisia tyyppejä. Omat lapseni ovat aikuisia, mutta myös minusta on vähän

kuvia lasten kanssa. Silloin kun asuttiin paikkakunnalla, jossa minulla oli ystäviä, silloin joku otti kivoja kuvia.

Myöhemmin ei sittten otettu. Tiedän tapauksen, että nainen perusteli avieroa mm sillä, että mies otti juhlapäivinä

paljon kuvia yhteisestä lapsesta. Naisen lapsesta ei juurikaan kuvia ottanut.

Vierailija
62/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kännykkäkameroissa lienee itselaukaisin, ajastin päälle ja kuvaamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies ei suostunut ottamaan edes synnärillä kuvaa minusta ja vauvasta ennen kuin olin itkenyt ja anellut että ota nyt edes yksi kuva muistoksi. No nyt on sitten yksi tärähtänyt kuva missä minä naama punaisena juuri itkeneenä. Mies ei tikkua laita ristiin kuvauksen suhteen. Viimeksi jouluna miehen isovanhemmat vaativat minulta vauvasta joulukuvia. Pitäisi olla tonttulakki ja kiva tausta. Vastasin vain kohteliaasti että harmi en ole ottanut mutta mies varmaan järjestää kuvat. 

En jäisi hetkeksikään sellaiseen suhteeseen.

Vierailija
64/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, meillä myös näin. Olen sen tavallaan jo hyväksynyt että näin se sitten on. Mutta kyllä se vähän pahalta tuntuu, kun katsoo perhealbumeita 10 VUODEN ajalta, joissa on isä, lapset, mummot ja muut kaverit, mutta ei ole mukana yhtään kuvaa perheen äidistä. Ei yhtään. Koska kukaan ei ole kokenut tärkeäksi että äidistäkin jäisi jokin kuva muistoksi.

Ettekö te saateri vie osaa edes selfieitä ottaa??! 

Mikä siinä on niin vaikeaa pyytää muita ottamaan.

Niin kyllä naiset osaa selfieitä ottaa ennen vauva-aikaa. Ollaan huulet tötteröllä, selkä notkolla, perse pystyssä ja tissit tarjottimella. Ja näitä selfieitä on some täynnä. Mutta sitten kun on vauva sylissä, kyky ottaa selfieitä katoaakin kokonaan? 

Se kertoo paljon suhteesta, jos joku mies ei halua ottaa kuvia kumppanistaan ja lapsesta.

Vierailija
65/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän! Minua harmittaa myös, kun minusta vauvan kanssa ei jäänyt kuvia muistoksi. Otin paljon kuvia vauvasta yksin ja muiden kanssa onneksi sentään. Ensimmäisen vuoden elää niin tiiviisti yhdessä vauvan kanssa, että tuntuu ihan hullulta, että kuvien mukaan en ole edes ollut paikalla. Mies siis otti pakotettuna pari kuvaa, jotka ovat todella tärähtäneitä tai puoli päätä puuttuu. Vaikka sanoin, että napsii vaikka 50 kuvaa peräperää, että jossain olisi silmät auki jne. Otti kuitenkin pyydettäessä vain yhden. Eikä niitäkään montaa kertaa ollut. Yhdessäkin minulta puuttuu pää kulmakarvoista ylöspäin, kun on katsonut vain että vauva on kuvassa.

Päätelmä. Mies ei halua olla avioliitossa. Mies ei arvosta vaimoaan eikä edes lasta kovin paljon. Puistattaa lukea

näitä juttuja.

Vierailija
66/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Olisihan sinulla ollut kameran itselaukaisin tai mahdollisuus ostaa valokuvaaja ikuistamaan hetki. Mikset antanut miehelle puhelinta kamera auki kouraan ja sanonut että ottaisitko kuvan? Miksi syyllistät toista kun et itse ole saanut aikaiseksi. Ihmiset on eri luonteisia. Toisille valokuvat eivät ole tärkeitä, vain muistot ovat, tai ajatus siitä että toinen asiasta välittävä asiat hoitaa. Miksi siis valitat omaa saamattomuuttasi?

Ongelman ydin on se, että mies ei välitä pikku perheestään. Tämä. Sen voi tosiaan ilmaista niinkin              sanattomalla tavalla kuin laiminlyömällä valokuvien ottamisen. Taustalla voi jopa piillä ajatus, että jos

me eroamme, ei tarvitse katsella muistoja. (lainaus ei taas kerran toimi).

Vierailija
67/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Olisihan sinulla ollut kameran itselaukaisin tai mahdollisuus ostaa valokuvaaja ikuistamaan hetki. Mikset antanut miehelle puhelinta kamera auki kouraan ja sanonut että ottaisitko kuvan? Miksi syyllistät toista kun et itse ole saanut aikaiseksi. Ihmiset on eri luonteisia. Toisille valokuvat eivät ole tärkeitä, vain muistot ovat, tai ajatus siitä että toinen asiasta välittävä asiat hoitaa. Miksi siis valitat omaa saamattomuuttasi?

Miksi aikuista miestä pitäisi kädestä pitäen opastaa kun kumppani pyytää jotain hyvin yksinkertaista? Riittääkö aivokapasiteettisi ymmärtämään, että vaikka sinulle ne kuvat eivät olisi tärkeitä, niin jos toinen niitä pyytää niin ne ovat hänelle tärkeitä? Ja että jos sinä kokonaan sivuutat sen mitä kumppani haluaa, olet melkoisen itsekeskeinen.

Vierailija
68/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Itse otin paljon selfieitä vauvan kanssa, mutta ei ole kenenkään muun ottamia kuvia. Isänsä ei minua kuvaa.

HARMI. Jos et siinä hetkessä tajua pyytää puolison lisäksi tai sijaan kavereita, kummeja, vanhempiasi, sisaruksiasi tai vaikka naapuriasi  ottamaan kuvia, niin et voi ketään muuta syyttää kuin itseäsi. 

Opetelkaa kantamaan vastuuta asioista.

Olen ulkopuolinen, mutta tuskinpa siinä auttaa, jos tutut ottavat kuvia Ap:n kännykällä/kameralla. Puoliso

näet voi halutessaan hävittää ne puhelimesta. Parempi pyytää omia ystäviä tai appivanhempia ottamaan

itselle tärkeät kuvat. Heidän hallussaan ne luultavimmin säilyvät vastaisen varalle.

Vierailija
69/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ap! Tekstisi oli kuin itseni kirjoittama. Ymmärrän sinua todella hyvin. Minunkin kuvat vauvan kanssa on todella todella epäonnistuneita selfieitä. Kateellisena katselen välillä kavereiden ylisöpöjä ja kauniita kuvia äidistä ja vauvoista.  

Vierailija
70/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan katsoa millaisia valokuvia minusta ja kenen kanssa, ja kuinka monta, on otettu 70-luvulla. Henkiin olen jäänyt.

Vierailija
71/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta touhua. Ihan oikeestiko joku voi ajatella näin? Toivottavasti mies ottaa jalat alle asap.

Minä toivon, että Ap ymmärtää lähteä tuollaisesta suhteesta. Varmasti on olemassa mies, joka osaisi arvostaa

häntä.

Vierailija
72/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HARMI. Jos et siinä hetkessä tajua pyytää puolison lisäksi tai sijaan kavereita, kummeja, vanhempiasi, sisaruksiasi tai vaikka naapuriasi  ottamaan kuvia, niin et voi ketään muuta syyttää kuin itseäsi. 

Opetelkaa kantamaan vastuuta asioista.

Miksei mies ole opetellut kantamaan vastuuta? Jos hän ei lukuisista pyynnöistä huolimatta saa otettua yhtä kuvaa rakastamastaan lapsesta ja äidistä, niin miksi hän ei pyydä kaveriaan, sisarustaan, kummeja, vanhempia RAI vaikka naapurissa ottamaan sen puolestaan??

En usko, että mies oikeasti välittää vaimosta tai lapsesta. Yhdentekevää.

Vierailija
73/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ärtymyksen, meillä sama juttu. Olen ottanut vauvan kanssa selfieitä ja selfievideoita ja niistä on jäänyt oikein kivoja muistoja.  

Vierailija
74/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista, yhdessä ollaan oltu vuosia ja lapsi saatiin ihan yhteisymmärryksessä. Parisuhteessa yleensä ei olla palvelemassa toista, mutta terveessä parisuhteessa kuunnellaan toisen toiveita ja tehdään palveluksia, pyynnöstä tai pyytämättä. Myöskään ei ole aina mahdollista rakastaa ihmistä sellaisena kuin ihminen on, eihän muuten kukaan koskaan eroaisi. 

Ap

Sanonta rakastaa toista sellaisena kuin on tarkoittaa sitä, että rakastaa toista, vaikka toinen ei kaikilta osin ole sellainen kuin ite toivoisit tai tekisi kaikkea just niin kuin ite toivoisit. Ei sitä, että pitäisi rakastaa toista vaikka toinen hakkaisi, ryyppäisi ja pettäisi. Mies on selkeästi huono ottamaan kuvia (oma mieheni on samanlainen) ja se vaan pitää hyväksyä ja hankkia ne kuvat muualta.

Äläkä viitsi valittaa että tällä on v

Tässähän ei ole edes kyse siitä, että nainen olisi toivonut jotain, mikä maksaa paljon.

Eli mies olisi päässyt todella helpolla, jos olisi toteuttanut toiselle tärkeän toiveen.

Vierailija
75/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä

Se on valtava häpeä että mies on niin tyhmä että ei ota kuvia äidistä ja vauvasta. 

Minusta ei ole kuvia juuri ollenkaan ajalta kun lapset oli pieniä, ei ollut vielä kännykkäkameraa. Tuntuu hullulta katsoa valokuva-ambumeita  kun näyttää niin kuin perheessä olisi isä ja lapset ei äitiä ollenkaan. Sanoin asiasta miehelle niin hän suuttui.

En tiedä ollenkaan miltä olen milloinkin näyttänyt.

Vierailija
76/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy muilta läheisiltäsi kuvia. Pyydä ottamaan kuva omalla puhelimellasi, niin voit helposti heti tarkistaa kuvan.

Hanki oikeita ongelmia ja opettele ottamaan rennommin. 

Vierailija
77/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, meillä myös näin. Olen sen tavallaan jo hyväksynyt että näin se sitten on. Mutta kyllä se vähän pahalta tuntuu, kun katsoo perhealbumeita 10 VUODEN ajalta, joissa on isä, lapset, mummot ja muut kaverit, mutta ei ole mukana yhtään kuvaa perheen äidistä. Ei yhtään. Koska kukaan ei ole kokenut tärkeäksi että äidistäkin jäisi jokin kuva muistoksi.

Ettekö te saateri vie osaa edes selfieitä ottaa??! 

Mikä siinä on niin vaikeaa pyytää muita ottamaan.

Minä olen saanut lapseni 15-20 v sitten, eikä silloin mitään selfieitä otettu!!

Ainoat kuvat itsestäni ja lapsista on kastejuhlassa. Niissäkin kuvissa on papista lähtien muitakin, että ei kovin inteemejä äidin ja lapsen hetkiä nekään. 

Vierailija
78/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuoden parisuhteen jälkeen voin kertoa, että hyväkin mies voi olla joissain asioissa täysi tonttu!

Pääpiirtettäin kaikki menee hyvin, mutta silloin tällöin tekee tai sanoo jotain aivan älytöntä.

Silloin on vain otettava tuumaustauko, etäisyyttä tms. Ajan oloon asiat sitten lutviutuvat ja asettuvat mittasuhteisiin.

Tuskin sinäkään 30 vuoden kuluttua haikailet jotain kuvia. Elämässä on voinut tapahtua kaikenlaista. 

Mutta hienoa, että teetätte paperikuvia! Niitä ei monikaan tajua tehdä.

Vierailija
79/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että lapsi on reilu jo tuon ikäisenä.

Vierailija
80/138 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti porukka käskee tällaisen takia eroamaan? Joo onhan ne uusperhesotkut sitten paljon parempi vaihtoehto. Ja ihan turha väittää, että Ap jäisi eron jälkeen sinkuksi siihen asti, että lapsi on täysi-ikäinen. Kyllä sinne lapsen elämään raahataan se uusi ukko.