Miksi "yläluokkaiseen tyyliin" kuuluu se että on hyvin hoikka?
YouTubessa kun on näitä "upper class", "old money style" ja "quiet luxury" opetusvideoita, niin niissä esitellään aina tyylejä jotka sopivat vain hyvin hoikille ja kapeavyötäröisille. Aina näitä valkoinen silkkipaitapusero joka housunvyötärön sisälle laitettu. Edes suurin osa hoikista ei näytä hyvältä paidan helma housujen sisälle tungettuna, kun siihen tarvitaan pitkä kapea torso että näyttää siistiltä. Aniharvalla on sellainen vartalo.
Ei mikään ihme että kuninkaalliset laihduttaa itseään. Tyylikkyys on tietynlainen vartalo näköjään.
Kommentit (169)
Yläluokalla on aikaa ja rahaa elää terveellisesti. Ja jos tulee ylimääräistä niin veitsellä saa pois.
Vierailija kirjoitti:
Siksi varmaan, että se on nykyään vaikeaa. 1800-luvulla oli nälänhätää, silloin lisäkiloja pidettiin äveriäisyyden ja johtajuuden merkkeinä.
Ainakin sata vuotta olut laihuusihanne. Katsokaa jotain 1920-luvun biletysvideoita. Taisi olla silloinkin ihmeaineita hoikkuutta tukemassa.
Tuntuu hassulta ajatus että jenkeissä on monessa sukupolvessa narkkareita, siis hienostopiireissä. Syömättömyyteen ihan varmasti myös tottuu. Syömishäiriöistä on kuitenkin puhuttu enemmän ehkä n 50 vuotta.
Tosiasia on myös se että pelkkä hoikkuus/laihuus ei tee kenestäkään vielä puoleensavetävää.
Ette oo v*ttu tosissanne, että hoikat olisivat hoikkia, koska ovat anorektikkoja tai vetävät koksua?
Oonko ainoa, joka nimenomaan pitää normaalipainoa tyylikkäimpänä? Ja mielestäni 5kg ylipaino naisen kohdalla imartelee enemmän kuin 5kg alipaino, jolloin nainen todella usein näyttää pirin tai kokaiinin väärinkäyttäjältä tai syömishäiriöiseltä. Naiselle sopii, että on rintoja ja lantiota terveellisellä tavalla. Sehän on myös suurin merkki hedelmällisyydestä.
Oon SAIRAALLOISEN ylipainonen ja nuori ja käyttänyt väärin kokaiinia, amfetamiinia ja kaikkea mahdollista laihduttavaa ja en edelleenkään ole laihtunut mikä on ihan käsittämätöntä, koska en kuivillakaan syö pizzoja, suklaata, sipsejä sun muuta. Osaako kukaan sanoa, miksi hemmetissä mun paino ei putoa edes syömättömyydellä? Mikä hitto siinä on??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hoikkuus ja terveelliset elämäntavat ovat osa sitä yläluokkaista elämää. Duunarit ovat läskejä ja hyvin koulutetut laihoja, tämän osoittaa jo ihan tutkimuksetkin.
Laihuus ei ole mitenkään ihailtavaa ja tavoiteltavaa vaan normaalipaino on se mihin ihmisten tulee pyrkiä.
Hoikka on normaalipainoinen, BMI 19. Alipaino on asia erikseen ja se ei olekaan ihailtavaa.
Niin? Menikö sulla jotakin ohi? Nyt oli kyse LAIHUUDESTA mikä EI ole normaalia. Eikä ainoa oikea bmi ole 19 vaan voi olla enemmänkin ja on silti normaalipainoinen.
Minua pidetään jonain akateemisena hyvin toimeentulevana ihan pelkän ulkonäön takia. Todellisuudessa olen pienipalkkainen ja amiksen käynyt persu. Ei tämä muuten haittaisi, mutta minua lähestyy vain ne sliipatut kokoomusmiehet, jotka ei kiinnosta. Jos kiinnostun jostain tasoisestani miehestä, niin saan tehdä ison työn, että saan häneltä pyyhittyä pois sen väärän kuvan minusta.
olen ikuisesti katkera, koska tämä on vaikuttanut uusien suhteiden luomiseen. Otanko kädet täyteen tatuointeja, etten näyttäisi miltään yläluokan hienosto ladyltä?? Vai lihotanko itseäni 20kg.
Koska rikkaiden on helppo huolehtia terveydestään ja palkata parhaat personal trainerit, ravintoneuvojat jne. Toisaalta samaten myös tuo itsekontrolli, jonka joku tuossa mainitsi. Menestyminen vaatii itsekuria ja se itsekuri näkyy kaikilla elämän osa-alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Oon SAIRAALLOISEN ylipainonen ja nuori ja käyttänyt väärin kokaiinia, amfetamiinia ja kaikkea mahdollista laihduttavaa ja en edelleenkään ole laihtunut mikä on ihan käsittämätöntä, koska en kuivillakaan syö pizzoja, suklaata, sipsejä sun muuta. Osaako kukaan sanoa, miksi hemmetissä mun paino ei putoa edes syömättömyydellä? Mikä hitto siinä on??
Sulla voi olla suolistohormoneissa tai aineenvaihdunnassa jotain pahasti vialla. Tai vaikka jotain vakavampaakin eli mene ihmeessä tutkimuksiin. Ja todella typerää ja itsetuhoista käytöstä käyttää päihteitä laihtumiseen, huumeet vie sut nopeammin hautaan kuin se ylipaino itessään.
Se on myös tietynlainen merkki omasta paremmasta asemasta. Kaikilla ei ole resursseja tai aikaa ylläpitää aitoa hoikkuutta🤣🤣🤣 reps.
Voit unohtaa You Tuben yläluokkaopit :)
Naisten ulkonäköihanteisiin kaikissa yhteiskuntaluokissa kyllä kuuluu se, ettei olla ylipainoisia, mutta se ei tapahdu syömättömyydellä. Yleensä koulutetut ihmiset ovat perillä siitä miten tärkeä on syödä riittävästi ja oikeassa rytmissä oikeanlaisia ruokia, jotka eivät ole energiatiheitä. Myös liikunta auttaa painon hallinnassa.
Yläluokkaiseen elämäntapaan kuuluu myös herkuttelu. Mutta se ei ole arkiruokailua se.
En itse ole yläluokkainen, vaan luokkapudokas, isoäitini sen sijaan kuului kiistatta yläluokkaan. Hän oli hyvin hoikka ja urheilullinen myös. Hän oli hyvin tarkka syömisistään eli ruuan tuli olla hyvin tehtyä ja terveellistä. Hän ei ymmärtänyt esimerkiksi purukumia, sain siitä elämäni läksytyksen.
Vierailija kirjoitti:
Oonko ainoa, joka nimenomaan pitää normaalipainoa tyylikkäimpänä? Ja mielestäni 5kg ylipaino naisen kohdalla imartelee enemmän kuin 5kg alipaino, jolloin nainen todella usein näyttää pirin tai kokaiinin väärinkäyttäjältä tai syömishäiriöiseltä. Naiselle sopii, että on rintoja ja lantiota terveellisellä tavalla. Sehän on myös suurin merkki hedelmällisyydestä.
Tämä ei nyt liity aiheeseen, mutta olen aina ihmetellyt miksi sanotaan, että (isot) rinnat ja leveä lantio olisivat merkkejä hedelmällisyydestä. Ihan yhtä lailla pienirintaisetkin ja kapealantioisetkin ovat saaneet lapsia?
Asuvat niin isoissa kartanoissa, että jo länsisiivestä itäsiipeen kestää puoli päivää kävellä.
Laihuus on ollut muotia ainakin 1800-luvulta alkaen. Tuolloin se yhdistyi tuberkuloosiin. Monet kauneusihanteet nykyäänkin kumpuavat tubipotilailta: kuihtunut/laiha olemus, vaalea iho, punaiset (kuumeiset) posket. Sitten kun vielä kureliivillä kiristettiin keuhkot kasaan, nainen oli heiveröinen ja pyörtyilevä, viktoriaaniseen yläluokkaisen naisen ihanne kun töitäkään ei tarvinnut jaksaa painaa. Tubi oli riutuvien taiteilijoiden ja runoilijoiden tauti.
Esim tästä löytyy tietoa aiheesta https://www.smithsonianmag.com/science-nature/how-tuberculosis-shaped-v…
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin köyhä. Rahan puute pitää mut hoikkana.
Itse olen myös köyhä tai sanosin mieluummin tulorajoitteinen, jolla ei ole juuri omaisuutta. Mutta siis toistaiseksi olen myös hoikka en siksi, että olen niin tulorajoitteinen ja vähävarainen kuin olen vaan siksi, että vielä jaksan ja viitsin välittää ja huolehtia itsestäni.
Luoja kiitos ei tarvitse huolehtia kenestäkään muusta, kuten lapsista kumppanista tai vaikka lemmiksitä. - Toislaalta nämä muut saattaisivat tai joku heistä voisi antaa syyn miksi jaksaa itseni huolehtimisesta.
Yhä useammin huomaan saavani itseni kiinni ajatuksesta, että miksi oikeastaan minun pitäisi jaksaa välittää edes itsestäni kun yhä harvempi haluaa osoittaa minulle, että völittäisi tai olisi edes hieman kiinnostunut minusta ja minun kuulumisistani.
Jos lakkaan välittämästä itsestäni tai välitän yhä vähemmän, niin se tuskin parantaa tilannettani. Mutta silti sitä välillä jokin kuisikii sisälläni, että miksi muka minun kannattaa laittaa puhdasta päälle?
Epäterveelllisellä rasvasiaella ja sokerisella (je) "ruualla" saatan hetkeksi nostettuani tunteen siitä, että koen hyvän suussani tai koen tyydytystä mitä sitten jos samalla ruualla painoni nosuee kilon tai muutaman viidessä vuodessa ehkä jo kymmenenkin enemmän miksi pitäsi välittää kun ketä varten minun pitäsi näyttää hyvältä? Tai edes siistiltä?
Vielä jaksan uskoa, että itseäni ja jotta pääni pysyisii edes jollain lail kasassa mutta kuinka kauan jaksan?
En teidä.
Vierailija kirjoitti:
Myöskään isot rinnat eivät kuulu yläluokkaan.
Aivan! Ne asuvalinnat joita yläluokkaiseen tyyliin kuuluu ei kerta kaikkiaan sovi isorintaisille. Vaikka olisi hoikka muuten. Väljä paitapusero paidanhelma housuihin tungettuna ei vain näytä hyvältä kellään muulla kuin hyvin hoikalla pitkävyötäröisellä pienirintaisella naisella. Joku Kate Middleton on kuin luotu yläluokkaiseen tyyliin. Hänellekään ne vaatteet ei sovi ellei pidä itseään hirvittävän hoikkana.
Myöskään isot rinnat eivät kuulu yläluokkaan.