Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkallinen vuosiloma tulee poistaa suomalaisesta työelämästä! Se haittaa Suomen kilpailukykyä moniin muihin maihin nähden!

Vierailija
31.12.2023 |

Pitäisi mennä jenkkimalliin tässä, että työntekijä voi halutessaan pitää lomaa, mutta loma olisi kokonaan palkaton. Miksi helvetissä työnantajan pitää maksaa siitä, että työntekijä makaa kesäauringossa riippumattossa, uittaa varpaitaan laiturin nokassa tai talvella joulun aikaan tunnelmoi takkatulen ääressä tai hiihtoloman aikaan laskettelee Lapissa? Työnantajan kuuluu maksaa vain ja ainoastaan tehdystä työstä!

Jenkeissähän moni ei pidäkään kuin korkeintaan viikon vuodessa lomaa.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas viesti poistui täältä mystisesti :D 

Lomaraha,lomajanpalkka ja sairaslomalta maksettava palkka tulisi poistaa eli palkkaa et saa silloin kun et ole töissä. 

Sitten taas tuntipalkkoja ja kuukausipalkkoja tulisi nostaa eli saisit parempaa palkkaa kun tekisit töitä. 

Tämä kannustaisi työntekoon, nykyinen malli suosii vain laiskureita. 

Miksi vastustat tätä mallia? 

Mikäs ero tuossa olisi nykymalliin, lopulta?

Se että mitä enemmän ihminen tekee töitä niin sitä enemmän palkkaa se saa. Nyt ihminen joka ei ole töissä saa saman palkan kuin se joka niitä töitä tekee. Palkanmaksun pitää katketa aina kun työntekijä on lomalla tai saikulla.

Mutta se sama summa maksetaan korkeampina palkkoina?

Vierailija
62/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomaraha,lomajanpalkka ja sairaslomalta maksettava palkka tulisi poistaa eli palkkaa et saa silloin kun et ole töissä. 

Sitten taas tuntipalkkoja ja kuukausipalkkoja tulisi nostaa eli saisit parempaa palkkaa kun tekisit töitä. 

Se että mitä enemmän ihminen tekee töitä niin sitä enemmän palkkaa se saa. Nyt ihminen joka ei ole töissä saa saman palkan kuin se joka niitä töitä tekee. Palkanmaksun pitää katketa aina kun työntekijä on lomalla tai saikulla.

Mutta se sa

Niin ja se kuka pitää enemmän lomaa tai on saikulla niin sille maksetaan vähemmän palkkaa koska palkanmaksu keskeytyy lomien ajaksi. Palkkaa maksettaisiin vain työajalta. Tämä kannustaisi työntekoon. Nykyinen malli suosii laiskoja ihmisiä eikä nykyinen malli ole tasa-arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi77u perrrrkele pazka zaatana teitä ahneita EK-pa$koja. Kuölkaa läskeihinne!

Vierailija
64/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun loma menee ainakin töistä palautumiseen ja rästihommien tekoon kotosalla. Olen taatusti parempi ja tehokkaampi työntekijä loman jälkeen. Joka muuttaa väittää, on zyhmä idi==tti, joka ei ole päivääkään tehnyt oikeita töitä.

Vierailija
65/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aloittaja tiedä, että ahneella on paskainen loppu! Meinaatko oikein alkaa riistämään työntekijää kunnolla? Loppu tulee todella nopeasti tuollaisille ahneille paskaperseille.

Vierailija
66/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi77u perrrrkele pazka zaatana teitä ahneita EK-pa$koja. Kuölkaa läskeihinne!

Osukoon raketti päähänne jo tänä yönä. Niin loppuu tuo ulina.

Vierailija
67/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki itelles vaikka mt-ongelma. Eiköhän tuo onnistu.

Mitäpä jos sinä tukijussi kotona makoilija menisit töihin? Tajuatko sä miksi persujen ja kokkareiden kannatus on noussut? 

Minä vastaan sinulle. Siksi koska me ihmiset jotka käymme töissä emmekä saa mitään tukia yhteiskunnalta kuten asumistukea tai lapsilisää emme halua enää toimia lompakkoina. Kyllä me myös tukia tarvitsisimme mutta mitään emme saa.

Vierailija
68/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että mitä enemmän ihminen tekee töitä niin sitä enemmän palkkaa se saa. Nyt ihminen joka ei ole töissä saa saman palkan kuin se joka niitä töitä tekee. Palkanmaksun pitää katketa aina kun työntekijä on lomall

Miksi kenenkään pitäisi tehdä töitä ilman lomaa? Miksi sen pitäisi olla kenenkään tavoite elämässä?

Vierailija
69/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden liukumasaldo 167h. Edellisinä vuosina +200h. Joten aivam sama vaikka loma poistettaisiin, saisin palkka juoksisi silti koska noita ylitunteja poltellessa palkka juoksisi silti.

Vierailija
70/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään pitäisi tehdä töitä ilman lomaa? Miksi sen pitäisi olla kenenkään tavoite elämässä?

Lomaa saisi pitää vaikka 5kk vuodessa jos haluaa mutta loma ajalta et palkkaa saa. 

Loma ajan palkat pois ja työajalta saatu palkka paremmaksi, tää malli ois kaikista paras. 

Vierailija
71/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki itelles vaikka mt-ongelma. Eiköhän tuo onnistu.

Mitäpä jos sinä tukijussi kotona makoilija menisit töihin? Tajuatko sä miksi persujen ja kokkareiden kannatus on noussut? 

Minä vastaan sinulle. Siksi koska me ihmiset jotka käymme töissä emmekä saa mitään tukia yhteiskunnalta kuten asumistukea tai lapsilisää emme halua enää toimia lompakkoina. Kyllä me myös tukia tarvitsisimme mutta mitään emme saa.

Minä käyn töissä, kuten olen käynyt 30 vuotta, ja olen onnekas, että olen pystynyt elättämään perheeni omalla työlläni. Ja olen iloinen, että ne, jotka tukea ja etuuksia elämässään tarvitsevat, saavat niitä.

Vierailija
72/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n herrat ei näe sitä, mitä me rividuunarit nähdään töissä joka päivä. Täällä oli nuorehko suomalainen mies siivoojana. Hän kuurasi joka ilta koneella, jonka myös huolsi aina tiptop-kuntoon, koko puljun päästä päähän, joka sentin. Lujaa ajoi, että ehti tehdä kaiken, mutta tuli tosi hyvää jälkeä. Nyt on niggereitä sormi suussa, kone rikki tai tukossa, ja yli puolet käytävistä ajamatta, ja nekin mitkä on ajettu, on ajettu vain kertaalleen keskeltä (siis max 1/3 osaa vain siivottu). Tekin EK:n herrat syötte ruokia tästä puljusta, minkä hygieniataso nykyisellään ei läpäisisi mitään testiä, jos sellainen yllärinä tehtäisiin. Onko muuten ollut vatsatautia tai ripulia?

Vierailija
73/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn töissä, kuten olen käynyt 30 vuotta, ja olen onnekas, että olen pystynyt elättämään perheeni omalla työlläni. Ja olen iloinen, että ne, jotka tukea ja etuuksia elämässään tarvitsevat, saavat niitä.

Et ole elättänyt perhettäsi omalla työlläsi. Saat lapsilisää ja olet saannut palkallisen loman. Lapsilisä tulisi poistaa ja sinä saat yhteiskunnalta tukirahoja tilillesi. Minä en ole saannut euroakaan. 

Hyvä että tukia leikataan. Nykyinen hallitus on hyvä ja persut sekä kokkareet on hyviä puolueita.  

Vierailija
74/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta! Täällä onkin jo ihan liian hyvinvoivaa väkeä. Lapsetkin kasvaa ihan kieroon, kun välillä joutuu olemaan vanhempiensa kanssa. 

Vierailija
75/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä loma on ihmisen parasta aikaa. Ihanaa lötköttää ja pötköttää monta viikkoa. Välillä ottaa kylmän kaljan tai pari. Rantasauna lämpiämään ja katsella laineiden liplatusta. 

Vierailija
76/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole elättänyt perhettäsi omalla työlläsi. Saat lapsilisää ja olet saannut palkallisen loman. Lapsilisä tulisi poistaa ja sinä saat yhteiskunnalta tukirahoja tilillesi. Minä en ole saannut euroakaan. 

Hyvä että tukia leikataan. Nykyinen hallitus

Puhupa vaan kuule omasta tilanteestasi äläkä oleta muista ihmisistä mitään.

Vierailija
77/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla duunareilla tuolla on useita työpaikkoja, jotta pärjäävät. Lapset jäävät heitteille (suuri osa naisista on yksinhuoltajia) ja tulokset näkyvät mm. rikostolastoissa. Olikohan se 100 ampumiseen kuollutta päivässä. Rikkaatkin voivat laiminlyödä lapsiaan uran ja itsekkyyden vuoksi. 

Vierailija
78/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo toimin parturimampaajana, yrittäjänä. kesällä asiakkaat kysyy että pidätkö lomaa, ja aina kysyn että kukakohan maksaisi siitä minulle? Minulla pyörii kulut kaiken lisäksi jotka on saatava maksuun. Kuka suojelisi yrittäjää? Jossain kohtaa olen aivan valmis vaihtamaan vaikka ihan perusduuniin kauppaan tms, jossa ei tarvii kärvisteellä näitä asioita.

Olen yrittäjä ja hinnoittelen työni niin, että minulla on vara pitää lomaa. 

Vierailija
79/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, kuka haluaa viedä köyhiltä työssäkäyviltä mitään! Tukieläteiltä viemisen vielä jotenkin ymmärrän. Mutta kyllä työntekijä on lomansa ansainnut ja sen tarvitsee. Suomessa on lyhyt kesä, ja jokaisen pitää saada nauttia siitä, että jaksaa pitkän, pimeän ja kylmän talven. Jos täällä muuttuu oikein kurjaksi, muutan Espanjaan, ja saatte palkata mun tilalle 10 pientä n***keripoikaa. Tuskin edes ne riittää mua korvaamaan, mutta se ei ole enää sitten mun murhe.

Vierailija
80/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa on tapana maksaa 13. kuun palkka. Suomessa se maksetaan kesälomana. 

Joten suu kiinni.

Ei se 13.kk palkka ole loman korvike, vaan sen lisäksi. Useimmissa Euroopan maissa palkallista lomaa on 4-8 viikkoa vuodessa, ja sen päälle 1 tai 2 ylimääräistä kuukausipalkkaa. Suomessa on aika huonot lomakertymät moneen maahan verrattuna.

Huom viralliset tilastot kertovat vain minimimäärän per maa. On huomattava että Suomessa 99% saa tasan sen minimin, kun taas monessa maassa useimmat työnantajat tarjoavat paljon enemmän lomia kuin sen minimin, esim itsellä ollut Alankomaissa parhaillaan tuplamäärä eli 8vkoa lomaa minimiin (4vkoa) verrattuna, ja 2 ylimääräistä kkpalkkaa päälle. Aivan ruhtinaallisesti Suomen 5vkoon ja 0.5kk extrapalkkaan verrattuna, ja palkkakin oli lähes tuplat.