Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkallinen vuosiloma tulee poistaa suomalaisesta työelämästä! Se haittaa Suomen kilpailukykyä moniin muihin maihin nähden!

Vierailija
31.12.2023 |

Pitäisi mennä jenkkimalliin tässä, että työntekijä voi halutessaan pitää lomaa, mutta loma olisi kokonaan palkaton. Miksi helvetissä työnantajan pitää maksaa siitä, että työntekijä makaa kesäauringossa riippumattossa, uittaa varpaitaan laiturin nokassa tai talvella joulun aikaan tunnelmoi takkatulen ääressä tai hiihtoloman aikaan laskettelee Lapissa? Työnantajan kuuluu maksaa vain ja ainoastaan tehdystä työstä!

Jenkeissähän moni ei pidäkään kuin korkeintaan viikon vuodessa lomaa.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Suomessa on satoja tuhansia pakkoyrittäjiä, jotka eivät todellakaan pidä lomaa muiden kustannuksella, vaan itse maksavat kaiken. Ei enää palkallisia lomia palkansaajille! Enkä myöskään ymmärrä, miksi muiden pitää maksaa heidän sairaslomansa.

Vierailija
22/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kun ei olekaan vielä tarpeeksi uupuneita saikulla ja kokonaan työkyvyttömiä ihan nuorissakin!

Ne mitään uupuneita ole, töitä ikinä ole tehneet edes! Niitä väsyttää juuri se, ettei niiden ole ikinä tarvinnut tehdä mitään. Ja kela maksaa! Ja sitten maksaa työnantaja, vaikka nämä uupujat ovat aivan umpilaiskaa ja munatonta nillittäjäporukkaa. On maalla taas näköisensä johto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki sopii minulle. Mielelläni otan rahallisen korvauksen palkassani kompensaationa ja määrään itse milloin lomani pidän. Samoin kaikki pyhälisät voidaan poistaa kunhan se huomioidaan palkkaani nostavasti poiston yhteydessä ja saan päättää siinäkin tapauksessa milloin olen töissä ja milloin vapaalla. 

Siksi juuri tein keikkatyötä! Sain lomarahan palkan yhteydessä ja olin vapaalla silloin kun huvitti, otin työtä silloin kun huvitti.

Vierailija
24/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää leskeneläke ,kun naiset tänä päivänä käyvät töissä ja lapsia ei ole tusina joka perheessä. Miten Suomella on vara?

Mieskin saa sen eläkkeen. Käsittääkseni.

Vierailija
25/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa on tapana maksaa 13. kuun palkka. Suomessa se maksetaan kesälomana. 

Joten suu kiinni.

Vierailija
26/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää leskeneläke ,kun naiset tänä päivänä käyvät töissä ja lapsia ei ole tusina joka perheessä. Miten Suomella on vara?

Samaa mieltä. Mutta miten liität tuon vain naisiin, koska se koskee miehiäkin?

Vierailija
27/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muun maailman tulisi ottaa mallia Suomesta, miksi meidän pitäisi taantua muun maailman tasolle?

Valtion terävässä päässä lienee lomia 3kk vuodessa ja saikut. 

Vierailija
28/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sit vaan nostaa liksaa sen lomarahan verran. 

Ranskalaisten kanssa töitä tekevänä, ei ne ainakaan yhtään suomalaisia vähemmin lomaile :D

Tuttu oli Ranskassa työkeikalla. Meni kuulemma hermot niiden 2-3 tunnin lounaisiin. 

Vierailija
29/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se puoli villi poikamieskin saanut leskeneläkkeen. 

Vierailija
30/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt aikoihin mitään vuosilomaa. Laiskoille se on.

- Pienituloinen kevytyrittäjä

Vierailija
31/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri ja palkka voisi olla tässä tapauksessa myös suurempi kun vain työnteosta maksettais.

Vierailija
32/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat pitää poistaa työelämästä. Ne niinku haittaa bisneksiä. 

Vierailija
33/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina soitto pomolle, että joulu jatkuu omalla kustannuksella. Varmaan ihan ok.

Vierailija
34/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiset palvovat rahaa ja jotkut haluavat saman kulttuurin tänne.

Vierailija
35/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mulle. t.eläkeläinen

Vierailija
36/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Suomessa on satoja tuhansia pakkoyrittäjiä, jotka eivät todellakaan pidä lomaa muiden kustannuksella, vaan itse maksavat kaiken. Ei enää palkallisia lomia palkansaajille! Enkä myöskään ymmärrä, miksi muiden pitää maksaa heidän sairaslomansa.

Yksikään yrittäjä Suomessa ei maksa itse mitään. Kaikki raha tulee jostain muualta.

Vierailija
37/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomaraha ainakin. Pitää maksaa enemmän siitä, että joku ei tee töitä. En ole työnantaja.  

Lomaraha oli aiemmin lomaltapaluuraha, ja se maksettiin vasta lomalta palatessa. Aiemmin työpaikkaa vaihdettiin juuri loman aikana, ja lomarahasta kehitettiin porkkana palata samaan työpaikkaan takaisin.

Vierailija
38/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kun ei olekaan vielä tarpeeksi uupuneita saikulla ja kokonaan työkyvyttömiä ihan nuorissakin!

Ne mitään uupuneita ole, töitä ikinä ole tehneet edes! Niitä väsyttää juuri se, ettei niiden ole ikinä tarvinnut tehdä mitään. Ja kela maksaa! Ja sitten maksaa työnantaja, vaikka nämä uupujat ovat aivan umpilaiskaa ja munatonta nillittäjäporukkaa. On maalla taas näköisensä johto.

Loppuiko kilju vai miksi olet noin aggressiivinen?

Vierailija
39/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloput ja juhlapyhät ovat jo vapaita. Menee vähän kohtuuttomuuksiin nämä 6 viikon vuosilomat sen päälle. Kaikki palkansaajat eivät ole laiskoja!

Vierailija
40/100 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjällä ei ole lomia. Yhdenvertaisuuden nimissä voisi vähän kohtuullistaa myös niiden palkansaajien etuisuuksia.