Palkallinen vuosiloma tulee poistaa suomalaisesta työelämästä! Se haittaa Suomen kilpailukykyä moniin muihin maihin nähden!
Pitäisi mennä jenkkimalliin tässä, että työntekijä voi halutessaan pitää lomaa, mutta loma olisi kokonaan palkaton. Miksi helvetissä työnantajan pitää maksaa siitä, että työntekijä makaa kesäauringossa riippumattossa, uittaa varpaitaan laiturin nokassa tai talvella joulun aikaan tunnelmoi takkatulen ääressä tai hiihtoloman aikaan laskettelee Lapissa? Työnantajan kuuluu maksaa vain ja ainoastaan tehdystä työstä!
Jenkeissähän moni ei pidäkään kuin korkeintaan viikon vuodessa lomaa.
Kommentit (100)
Toki sopii minulle. Mielelläni otan rahallisen korvauksen palkassani kompensaationa ja määrään itse milloin lomani pidän. Samoin kaikki pyhälisät voidaan poistaa kunhan se huomioidaan palkkaani nostavasti poiston yhteydessä ja saan päättää siinäkin tapauksessa milloin olen töissä ja milloin vapaalla.
Onko sulla muita mahtavia ideoita? Ihminen tarvitsee vähintään kolmen viikon yhtäjaksoisen loman työvuodesta palautumiseen. Kukaan ei kuolinvuoteellaan kadu sitä, että tuli tehtyäl liian vähän töitä.
Lomaraha ainakin. Pitää maksaa enemmän siitä, että joku ei tee töitä. En ole työnantaja.
Minua ihmetyttää leskeneläke ,kun naiset tänä päivänä käyvät töissä ja lapsia ei ole tusina joka perheessä. Miten Suomella on vara?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla muita mahtavia ideoita? Ihminen tarvitsee vähintään kolmen viikon yhtäjaksoisen loman työvuodesta palautumiseen. Kukaan ei kuolinvuoteellaan kadu sitä, että tuli tehtyäl liian vähän töitä.
Varmaan työaikaakin voidaan taas pidentää, kun ne perskekohallituksen kikyminuutit poistettiin.
Meillä kun ei olekaan vielä tarpeeksi uupuneita saikulla ja kokonaan työkyvyttömiä ihan nuorissakin!
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää leskeneläke ,kun naiset tänä päivänä käyvät töissä ja lapsia ei ole tusina joka perheessä. Miten Suomella on vara?
Varmaan listaamiesi syiden vuoksi juuri onkin varaa.
Muun maailman tulisi ottaa mallia Suomesta, miksi meidän pitäisi taantua muun maailman tasolle?
No sit vaan nostaa liksaa sen lomarahan verran.
Ranskalaisten kanssa töitä tekevänä, ei ne ainakaan yhtään suomalaisia vähemmin lomaile :D
Persut olisivat aivan hyvin poistamassa jos vaan voisivat
Mutta onneksi on EU.......
Ap tuskin itse on työelämässä - siksi näitä kuningasideoita tehtailee :D XD
Vierailija kirjoitti:
Toki sopii minulle. Mielelläni otan rahallisen korvauksen palkassani kompensaationa ja määrään itse milloin lomani pidän. Samoin kaikki pyhälisät voidaan poistaa kunhan se huomioidaan palkkaani nostavasti poiston yhteydessä ja saan päättää siinäkin tapauksessa milloin olen töissä ja milloin vapaalla.
Miksi työnantajan pitäisi maksaa lomasi tai maksaa sinulle piilolisiä? Perusta oma yritys niin saat maksaa palkkaa sydämesi kyllyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ap tuskin itse on työelämässä - siksi näitä kuningasideoita tehtailee :D XD
Nimenomaan. Kaivelee nenäänsä ja nostelee tukiaisia ja toivoo, että työssäkäyviltä vietäisiin lomat, jotta hän, kotona makoilija, saisi vieläkin enemmän nyhdettyä työssäkäyvän lompakosta.
Aloittajalle postimerkki per....n ja amerikan ihmemaahan vailla paluu oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan ehdottomasti. Jäin tosin jo eläkkeelle
Työelämän ulkopuoliset persut on juuri niitä jotka ovat vaatimassa näitä leikkauksia työssäoleville. On se vaan jännä että omana aikana nämä oli lakossa vähän syystä kuin toisesta mutta nyt työntekijät ei saa olla millään lakossa
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle postimerkki per....n ja amerikan ihmemaahan vailla paluu oikeutta.
Toisaalta hänet voisi lähettää samalla vaivalla työleirille Siperiaan. Ei tarvitse murehtia edes palkkaa.
Jep jep, trolleilla ei ole enää mielikuvitusta.