Palkallinen vuosiloma tulee poistaa suomalaisesta työelämästä! Se haittaa Suomen kilpailukykyä moniin muihin maihin nähden!
Pitäisi mennä jenkkimalliin tässä, että työntekijä voi halutessaan pitää lomaa, mutta loma olisi kokonaan palkaton. Miksi helvetissä työnantajan pitää maksaa siitä, että työntekijä makaa kesäauringossa riippumattossa, uittaa varpaitaan laiturin nokassa tai talvella joulun aikaan tunnelmoi takkatulen ääressä tai hiihtoloman aikaan laskettelee Lapissa? Työnantajan kuuluu maksaa vain ja ainoastaan tehdystä työstä!
Jenkeissähän moni ei pidäkään kuin korkeintaan viikon vuodessa lomaa.
Kommentit (100)
Mistä on tullut kuvitelma, ettei jenkeissä ole palkallista lomaa? Itsekin luulin näin ja yllätyin, kun kuulin, että vuodessa on lomaa 5 viikkoa. Uudemmilla työntekijöillä oli vähemmän, mutta 10 työvuoden jälkeen sai 5 viikon loman. Yrityskohtaisia eroja on.
Vierailija kirjoitti:
Mistä on tullut kuvitelma, ettei jenkeissä ole palkallista lomaa? Itsekin luulin näin ja yllätyin, kun kuulin, että vuodessa on lomaa 5 viikkoa. Uudemmilla työntekijöillä oli vähemmän, mutta 10 työvuoden jälkeen sai 5 viikon loman. Yrityskohtaisia eroja on.
Juuri näin. Vapaassa maassa on niin kova kilpailu työntekijöistä, että myös lomia tarjoilemalla kilpaillaan heistä.
Kyllä oli ap:n aloitus taas sen verran haiseva aivopieru että taju lähtee. Kaikkea ne keksii.
Ansiosidonnainen kannattaisi oikeasti poistaa koska satatuhatta makaa kotona lomaille eikä nämä krväkkeet edes mieti töihin menemistä. Jos ei olisi ansiosidonnaista niin palkkaa voisi saada enemmän.
Päinvastoin, lomat pitää pidentää samaan kuin kansanedustajilla on. Sellainen 4 kk per vuosi vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen kannattaisi oikeasti poistaa koska satatuhatta makaa kotona lomaille eikä nämä krväkkeet edes mieti töihin menemistä. Jos ei olisi ansiosidonnaista niin palkkaa voisi saada enemmän.
Kannatan kaikkien tukien leikkaamista koska itse en saa mitään tukia tililleni tältä yhteiskunnalta, ainoastaan makselen korkeita veroja pienestä palkastani. Tämän takia kannatan persuja ja kokoomusta. Jos minä saisin jotain tukia tililleni tältä yhteiskunnalta niin sitten kannattaisin vassareita tai demareita.
Lapsilisät pois,asumistuki pois ja kotitalousvähennys pitää muuttaa kotitalouskohtaiseksi.
Tähän viestiin joku selittää heti että mutku koulutuksen olet saannut yms... vastaan tähän jo että puhun nyt rahallisesta tuesta mikä maksetaan pankkitilille. Tuet leikkuriin kiitos.
T: duunari,persut,ytk ja nykyinen hallitus on hyvä
Vierailija kirjoitti:
Lomaraha ainakin. Pitää maksaa enemmän siitä, että joku ei tee töitä. En ole työnantaja.
Keski-Euroopassa on yleistä maksaa 13. kuukauden palkka joulukuussa, joten voidaan ottaa sieltä mallia, mikäli lomarahan maksaminen ahdistaa.
Jaahas viesti poistui täältä mystisesti :D
Lomaraha,lomajanpalkka ja sairaslomalta maksettava palkka tulisi poistaa eli palkkaa et saa silloin kun et ole töissä.
Sitten taas tuntipalkkoja ja kuukausipalkkoja tulisi nostaa eli saisit parempaa palkkaa kun tekisit töitä.
Tämä kannustaisi työntekoon, nykyinen malli suosii vain laiskureita.
Miksi vastustat tätä mallia?
Palkat pitää poistaa suomalaisilta työläisiltä, ne haittaa kilpailukykyä. Nälkään kuolleiden tilalle otetaan ulkomaalaisvahvistuksia. Näin suomalainen porvari voi hyvin ja lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan kaikkien tukien leikkaamista koska itse en saa mitään tukia tililleni tältä yhteiskunnalta, ainoastaan makselen korkeita veroja pienestä palkastani. Tämän takia kannatan persuja ja kokoomusta. Jos minä saisin jotain tukia tililleni tältä yhteiskunnalta niin sitten kannattaisin vassareita tai demareita.
Lapsilisät pois,asumistuki pois ja kotitalousvähennys pitää muuttaa kotitalouskohtaiseksi.
Tähän viestiin joku selittää heti että mutku koulutuksen olet saannut yms... vastaan tähän jo että puhun nyt rahallisesta tuesta mikä maksetaan pankkitilille. Tuet leikkuriin kiitos.
T: duunari,persut,ytk ja nykyinen hallitus on hyvä
Onpa hyvä, että varaudut kuitenkin siihen, että kun tarvitset tukia, niin YTK takaa ansiosidonnaisesi, jonka leikkaamista kannatat. Ensimmäisen maksun myötäkö siirryt vasemmiston kannattajaksi vai? Koulutuksen olisit saanut, onneksi jätit edun käyttämättä!
Haista p, a, s, k, a ja poista itsesi elämästä!
Vierailija kirjoitti:
Lomaraha,lomajanpalkka ja sairaslomalta maksettava palkka tulisi poistaa eli palkkaa et saa silloin kun et ole töissä.
Sitten taas tuntipalkkoja ja kuukausipalkkoja tulisi nostaa eli saisit parempaa palkkaa kun tekisit töitä.
Taltee tää koska tää on väärä mielipide.
Tätä samaa höpinää käytiin 1992 lamavuonna, koskien lomarahan poistamista. Silloin työntekijä sai vuodessa 12.5 kk palkan Suomessa.
Muissa euroopan maissa maksettiin vuodessa jopa 14 kuukauden palkka työntekijöille.
Mutta kaikki te jota asia vaivaa, niin palauttakaa ihmeessä se liika raha työnantajan tilille.
Suomalainen taitaa olla maailman suurin masokisti ja ankeuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hyvä, että varaudut kuitenkin siihen, että kun tarvitset tukia, niin YTK takaa ansiosidonnaisesi, jonka leikkaamista kannatat. Ensimmäisen maksun myötäkö siirryt vasemmiston kannattajaksi vai? Koulutuksen olisit saanut, onneksi jätit edun käyttämättä!
Vasemmiston kannattajiksi siirryn sitten kun saan palkkani päälle jotain rahallista tukea yhteiskunnalta tai sitten jos vasemmisto alkaa ajamaan minulle isoja palkankorotuksia.
Nyt kannatan ps ja kok koska en mitään tukia saa vaan elätän itseni omalla palkallani, hyvä vaan että tukia leikataan kerta minä en mitään tukia saa.
Miksi minä en saa yhteiskunnalta tukia? Miksi minä joudun vain maksamaan veroja pienestä palkastani? Minä haluan myös tukia palkkani päälle yhteiskunnalta!
Vierailija kirjoitti:
Mikäs ero tuossa olisi nykymalliin, lopulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs ero tuossa olisi nykymalliin, lopulta?
Se että mitä enemmän ihminen tekee töitä niin sitä enemmän palkkaa se saa. Nyt ihminen joka ei ole töissä saa saman palkan kuin se joka niitä töitä tekee. Palkanmaksun pitää katketa aina kun työntekijä on lomalla tai saikulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston kannattajiksi siirryn sitten kun saan palkkani päälle jotain rahallista tukea yhteiskunnalta tai sitten jos vasemmisto alkaa ajamaan minulle isoja palkankorotuksia.
Nyt kannatan ps ja kok koska en mitään tukia saa vaan elätän itseni omalla palkallani, hyvä vaan että tukia leikataan kerta minä en mitään tukia saa.
Miksi minä en saa yhteiskunnalta tukia? Miksi minä joudun vain maksamaan veroja pienestä palkastani? Minä haluan myös tukia palkkan
Hanki itelles vaikka mt-ongelma. Eiköhän tuo onnistu.
Joo toimin parturimampaajana, yrittäjänä. kesällä asiakkaat kysyy että pidätkö lomaa, ja aina kysyn että kukakohan maksaisi siitä minulle? Minulla pyörii kulut kaiken lisäksi jotka on saatava maksuun. Kuka suojelisi yrittäjää? Jossain kohtaa olen aivan valmis vaihtamaan vaikka ihan perusduuniin kauppaan tms, jossa ei tarvii kärvisteellä näitä asioita.
Juuri näin. Lomaa toki sitä tarvitseville, mutta ei nyt siltä ajalta palkkaa ja vielä lomarahoja päälle.