Kakkostyypin diabeteksen pystyy peruuttamaan kokonaan elintapamuutoksilla
Kakkostyypin diabeteksen pystyy peruttamaan kokonaan elintapamuutoksilla. Uusien tutkimusten mukaan haiman betasolut eivät kuole, ne vain uinuvat , koska haima on niin rasvoittunut. Jos ihminen pystyy sulattamaan sisäelinrasvat maksasta, sydämestä, munuaisissa ja haimasta, diabetes paranee kokonaan. Haiman toipuminen ennalleen tosin kestää muutaman vuoden. Jos diabeteksen liitännäissairauksia on jo ehtinyt syntyä, ne jäävät pysyviksi.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pystyin estämään diabeteksen synnyn elämäntapamuutoksella. Veriarvot olivat erittäin hyvällä tasolla kontrollimittauksessa. Ateriarytmin opetteleminen ja liikunta, siinä se.
Tähänkin varmaan joku läski alapeukuttaa.
Niin, mistä ihmeestä tietää, mitä kirjoittaja tuolla "ateriarytmillä" edes tarkoittaa. Ruuan sisältö kuitenkin merkitsee.
Oikea ateriarytmi tarkoittaa sitä, että syö viisi ateriaa päivässä: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Nämä eivät ole isoja ruokamääriä mutta jokaisen olisi hyvä sisältää hiilihydraatteja, proteiineja ja hyvää rasvaa. Lisäksi paljon marjoja ja hedelmiä ja vettä. Jos lopettaa pullan ja karkkien mussuttamisen eikä käytä alkoholia niin varma
Sinä puhut "oikeasta" ateriarytmistä. Miksi juuri tuo on sinusta se oikea? Onko joku sulle sen kertonut vai itsekö olet tullut tähän päätelmään?
Oon oppinut ettei Suomessa kannata puhua tällaisista asioista kuten elämäntapamuutokset kohti terveellisempää elämää. Parempi pysyä hiljaa. Suuri osa ihmisistä ovat lääkeuskovaisia ja pitävät lääkäreitä vähintään Jumalina, samalla kun vähättelevät elintapojen merkitystä. Eli lisää pullaa naamariin ja kun sydämestä/rinasta alkaa ottamaan niin valitetaan ja mennään terveysasemalle!
Mikä olisi maksimimäärä hiilihydraatteja ateriaa kohti? 25g? 30g? 40g? SGLT-2 -estäjän kanssa ei voi jättää hiilihydraatteja ihan minimiin.
Pelkällä lääkehoidolla 2-tyypin diabetes diagnoosin saaneen sokeriarvot eivät pysy toivotuissa lukemissa, mutta ruokavalion ja elämäntapojen muuutoksilla on mahdollista jopa ehkäistä 2-tyypin diabetes ja myös selättää tämä sairaus jos se on jo puhjennut. Ruokavalio- ja elämäntapamuutosten pitää olla elinikäisiä muutoin sairaus puhkeaa uudelleen vaikka sen olisi kerran jo selättänytkin. 2-tyypin diabeteksen edetessä useimlille tätä sairautta poteville alkaa tulla myös liitännäissairauksia ja vaivoja, jotka saattavat olla ikävämpiä ja enemmän normaalia elämää haittaavia kuin itse perussairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pystyin estämään diabeteksen synnyn elämäntapamuutoksella. Veriarvot olivat erittäin hyvällä tasolla kontrollimittauksessa. Ateriarytmin opetteleminen ja liikunta, siinä se.
Niin, mistä ihmeestä tietää, mitä kirjoittaja tuolla "ateriarytmillä" edes tarkoittaa. Ruuan sisältö kuitenkin merkitsee.
Oikea ateriarytmi tarkoittaa sitä, että syö viisi ateriaa päivässä: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Nämä eivät ole isoja ruokamääriä mutta jokaisen olisi hyvä sisältää hiilihydraatteja, proteiineja ja hyvää rasvaa. Lisäksi paljon marjoja ja hedelmiä ja vettä. Jos lopettaa pullan ja karkkien mussuttamisen eikä käytä alkoholia niin varma
Kenelle tuo on oikea ateriarytmi? Ja millä perusteella?
Gluteiini ei ole kellekään hyväksi. Gluteiini pitää yllä tulehduksia, jotka aiheuttavat monia muita sairauksia, kuten esim. diabetesta ja nivelreumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ateriarytmi tarkoittaa sitä, että syö viisi ateriaa päivässä: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Nämä eivät ole isoja ruokamääriä mutta jokaisen olisi hyvä sisältää hiilihydraatteja, proteiineja ja hyvää rasvaa. Lisäksi paljon marjoja ja hedelmiä ja vettä. Jos lopettaa pullan ja karkk
Terveyskeskuksen diabeteshoitajalla olen käynyt kun oli uhkana saada tuo II tyypin diabetes. Sieltä saatua tietoa nyt toteutan eli ei ole omaa keksintöäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ateriarytmi tarkoittaa sitä, että syö viisi ateriaa päivässä: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Nämä eivät ole isoja ruokamääriä mutta jokaisen olisi hyvä sisältää hiilihydraatteja, proteiineja ja hyvää rasvaa. Lisäksi paljon marjoja
Ja tuo hänen kertoma ateriarytmi on se oikea? Kertoiko hän miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ateriarytmi tarkoittaa sitä, että syö viisi ateriaa päivässä: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Nämä eivät ole isoja ruokamääriä mutta jokaisen olisi hyvä sisältää hiilihydraatteja, pro
Katso vastaus 128.
Vierailija kirjoitti:
Minä selätin ilman lääkkeitä 2 vuotta sitten 2-tyypin diabeteksen, häädin rasvan maksasta, sain kolestroliarvot kohdalleen ja samoin verenpainelukemat ovat nyt niin kuin niiden pitääkin olla ja mitä ne eivät ole olleet ainakaan 20 vuoteen, ylimääräisiä kilojakaan ei ole enää yhtään. Vaihdoin kovat rasvat pehmeisiin, lisäsin ruokavaliooni runsaasti kasviksia hedelmiä ja marjoja, punaisen lihan syönti jäi todella vähälle, valkoinen vehnä vaihtui täysjyvään, suolan käyttöä vähensin huomattavasti, sokeripitoisia tuotteita syön kohtuudella vain herkuttelupäivinä joita sallin itselleni silloin tällöin, ruokailurytmi muuttui (kerta-annokset pienetyivät ja pyrin syömään 5-6 kertaa päivässä). Liikunta tuli mukaan jokapäiväiseen elämään ja kymmeniä vuosia jatkuneen tupakoinnin lopetin myös. Ihminen pystyy paljoon jos niin itse haluaa ja päättää niin itse tehdä. Loppujen lopuksi tämä ei ollut edes järin vaikea proses
Diabeteksiä on erilaisia ja ihmiset ovat erilaisia. Olen normaalipainoinen, liikunnallinen 56 v. nainen. Söin juuri kuten tuossa kerrot. Yllätyin kun sokeriarvoni oli 6.2.
Muutin ruokavaliota, katsotaan mitä seuraavat tulokset ovat. Jätän pois hedelmät, täysjyväleipää vain 2 palaa päivässä. Pasta, riisi, peruna pois. Kohtuudella rasvaa, enemmän proteiinia ja pyrin syömään kerralla enemmän ja harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä selätin ilman lääkkeitä 2 vuotta sitten 2-tyypin diabeteksen, häädin rasvan maksasta, sain kolestroliarvot kohdalleen ja samoin verenpainelukemat ovat nyt niin kuin niiden pitääkin olla ja mitä ne eivät ole olleet ainakaan 20 vuoteen, ylimääräisiä kilojakaan ei ole enää yhtään. Vaihdoin kovat rasvat pehmeisiin, lisäsin ruokavaliooni runsaasti kasviksia hedelmiä ja marjoja, punaisen lihan syönti jäi todella vähälle, valkoinen vehnä vaihtui täysjyvään, suolan käyttöä vähensin huomattavasti, sokeripitoisia tuotteita syön kohtuudella vain herkuttelupäivinä joita sallin itselleni silloin tällöin, ruokailurytmi muuttui (kerta-annokset pienetyivät ja pyrin syömään 5-6 kertaa päivässä). Liikunta tuli mukaan jokapäiväiseen elämään ja kymmeniä vuosia jatkuneen tupakoinnin lopetin myös. Ihminen pystyy paljoon jos niin itse haluaa ja päättää niin itse tehdä. Loppuj
Niin ja paljon kasviksia, kuten söin ennenkin.
Nämä itseoppineet ruokavalioiden neuvojat ovat huolestuttavia. Ei kaikkien terveydelle sovi rasva, suola, tukevat ruuat.
Jollain voi olla lääkityksiä joihin joku ruoka ei sovi vaikuttavien aineiden kanssa.
Nyt kun on joulun seutu mässätty rasvaa ja suolaa on verenpaineet tapissa, valtimot tukossa. Sit samat neuvojat hokee tuttu ja turvallinen kun papan valtimosuonet ja suoni aivoissa tukossa kun on yllytetty syömään suolalohta ja kinkunrasvat.
Niin Diabeteksiä on erilaisia ja ihmiset ovat erilaisia. Yksi ruokavalio sopii yhden geeneille ja toinen toiselle. Ei kuten virallinen neuvoo kaikille samaa. Mutta jokainen on itse vastuussa itsestään ja tekee omat valintansa.
Minä tiedän, että minulla ei ole geeniä, jonka vuoksi rasvan ja lihan syönti aiheuttaisi verisuoneni tukkeutumisen, olen tutkinut sen. Hiilihydraatit taas eivät sovi minulle, ei ruisleipä, eikä peruna. Hedelmistäkin arvot nousevat. Kasvikset onneksi sopivat ja niistä todellakin pidän.
Vierailija kirjoitti:
Niin Diabeteksiä on erilaisia ja ihmiset ovat erilaisia. Yksi ruokavalio sopii yhden geeneille ja toinen toiselle. Ei kuten virallinen neuvoo kaikille samaa. Mutta jokainen on itse vastuussa itsestään ja tekee omat valintansa.
Minä tiedän, että minulla ei ole geeniä, jonka vuoksi rasvan ja lihan syönti aiheuttaisi verisuoneni tukkeutumisen, olen tutkinut sen. Hiilihydraatit taas eivät sovi minulle, ei ruisleipä, eikä peruna. Hedelmistäkin arvot nousevat. Kasvikset onneksi sopivat ja niistä todellakin pidän.
Parasta elintavan muutoksessa itselleen sopivaksi, on energian lisääntyminen, ihan huikeaa, kun ylimääräinen väsymys poistuu ja jaksaa tehdä ja liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuollainen geenitutkimus maksoi ettei suonet tukkeudu ja vanhemmiten jäykisty? Missä niitä tehdään, ei ehkä tk?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ateriarytmi tarkoittaa sitä, että syö viisi ateriaa päivässä: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Nämä eivät ole isoja ruokamääriä mutta jo
Kyllä se viesti 128 on luettu. Mutta kertoiko se hoitaja miksi hän suositteli tuota syömistä?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun toisen syyn takia pitäisi olla vähärasvaisella ruokavaliolla ja sitten diabeteksen takia vähähiilarisella niin onko terveellistä sydä vain proteiinia?
Eniten ruokavaliossa vaikuttaa ruoan määrä eli se, että syöt vähemmän kuin kulutat, jolloin saat rasvoja poltettua. Ihan hyvin voi diabeteksessa vähärasvaisella ruokavaliolla laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun toisen syyn takia pitäisi olla vähärasvaisella ruokavaliolla ja sitten diabeteksen takia vähähiilarisella niin onko terveellistä sydä vain proteiinia?
Eniten ruokavaliossa vaikuttaa ruoan määrä eli se, että syöt vähemmän kuin kulutat, jolloin saat rasvoja poltettua. Ihan hyvin voi diabeteksessa vähärasvaisella ruokavaliolla laihduttaa.
Kaikkien diabeetikkojen ei tarvitse laihduttaa jos ovat ihan normaalipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku kertoa?
Ei ole terveellistä.