Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kakkostyypin diabeteksen pystyy peruuttamaan kokonaan elintapamuutoksilla

Vierailija
31.12.2023 |

Kakkostyypin diabeteksen pystyy peruttamaan kokonaan elintapamuutoksilla. Uusien tutkimusten mukaan haiman betasolut eivät kuole, ne vain uinuvat , koska haima on niin rasvoittunut. Jos ihminen pystyy sulattamaan sisäelinrasvat maksasta, sydämestä, munuaisissa ja haimasta, diabetes paranee kokonaan. Haiman toipuminen ennalleen tosin kestää muutaman vuoden. Jos diabeteksen liitännäissairauksia on jo ehtinyt syntyä, ne jäävät pysyviksi.

Kommentit (182)

Vierailija
161/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ongelmana vhh-ruokavalioissa on juurikin tuo kuidun saannin minimaalisuus. Ei ymmärretä, että suoliston mikrobiomin hyvinvointi on avain pään ja samalla koko kehon hyvinvointiin."

Ne sallitut hiilihydraatit VHH:ssa voi syödä vaikka puurona, jolloin saa kuitua.

Isosta annoksesta (320 g) kaurapuuroa saat 29 g hiilareita ja  5 g kuitua. Mistä otat loput 20 g kuitua?

Puuron voi tuunata leseillä, jotka nostavat puuron kuitupitoisuutta. Lisäksi karppipitsapohjaan voi laittaa pofiberia (kuituja 65g/100g). Sen lisäksi vielä kasviksista saa kuituja.

Moniko karppaaja näin tekee? Rehelliesti?

MInä olen karppaaja. En käytä mitään kuitulisiä. Syön tarpeeksi kasviksia eikä ummeta.

Vierailija
162/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ongelmana vhh-ruokavalioissa on juurikin tuo kuidun saannin minimaalisuus. Ei ymmärretä, että suoliston mikrobiomin hyvinvointi on avain pään ja samalla koko kehon hyvinvointiin."

Ne sallitut hiilihydraatit VHH:ssa voi syödä vaikka puurona, jolloin saa kuitua.

Isosta annoksesta (320 g) kaurapuuroa saat 29 g hiilareita ja  5 g kuitua. Mistä otat loput 20 g kuitua?

Puuron voi tuunata leseillä, jotka nostavat puuron kuitupitoisuutta. Lisäksi karppipitsapohjaan voi laittaa pofiberia (kuituja 65g/100g). Sen lisäksi vielä kasviksista saa kuituja.

Moniko karppaaja näin tekee? Rehelliesti?

MInä olen karppaaja. En käytä mitään kuitulisiä.

Mitä kasviksia syöt ja kuinka paljon? Mulla on ihan sekasyöjänä suuria vaikeuksia saada riittävästi kuitua, kun parsakaali tai leipä ja puuro eivät kuulu suosikkiruokiini. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuituja ei lasketa hiilihydraattien määrään. Ne vähennetään pois. Kuitujauhetta voi lisätä niin paljon, että kuitujen määrä täyttyy. Keräkaalia voi syödä, josta saa kuituja. Eikä siihen siltikään kuole, jos syö suosituksia vähemmän kuituja. Moni sekasyöjä saa aivan liian vähän kuituja ravinnosta, mutta edelleen he porsuttavat eteenpäin elämässä.

Vierailija
164/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo geenitutkimus,  ettei ole sydän/aivoinfarktin vaaraa vaan voi syödä kovia rasvoja/ suolaa mielin määrin kiinnostaisi?

Jos palaat keskusteluun joka sen olet teettänyt, kerro missä ja minkähintainen.

Vierailija
165/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä kasviksia syöt ja kuinka paljon? Mulla on ihan sekasyöjänä suuria vaikeuksia saada riittävästi kuitua, kun parsakaali tai leipä ja puuro eivät kuulu suosikkiruokiini. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä."

Keräkaalia voi syödä vaikka Coleslaw-salaatissa tai siten hapankaalia. Hedelmistä päärynöissä on paljon kuituja. Hapankorppua kannattaa syödä. Niistä saa hyvin kuituja.

Vierailija
166/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin Diabeteksiä on erilaisia ja ihmiset ovat erilaisia. Yksi ruokavalio sopii yhden geeneille ja toinen toiselle. Ei kuten virallinen neuvoo kaikille samaa. Mutta jokainen on itse vastuussa itsestään ja tekee omat valintansa.

Minä tiedän, että minulla ei ole geeniä, jonka vuoksi rasvan ja lihan syönti aiheuttaisi verisuoneni tukkeutumisen, olen tutkinut sen. Hiilihydraatit taas eivät sovi minulle, ei ruisleipä, eikä peruna. Hedelmistäkin arvot nousevat. Kasvikset onneksi sopivat ja niistä todellakin pidän.

Paljonko tuollainen geenitutkimus maksoi ettei suonet tukkeudu ja vanhemmiten jäykisty? Missä niitä tehdään, ei ehkä tk?

Tässä tietoa apoesta: 2 ja 3 ovat ok, jos sulla on 4:n kannattaa verenpaine ja kolesteroli alentaa vaikka lääkkeillä, jos ei elintavoilla normalisoidu. Esim. kananmunia et voi syödä.

https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/katsausartikkeli/apoe-liittyy-mon…

Tähän olisin kiinnostunut kuulemaan vastauksen.

Vierailija
167/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuituja ei lasketa hiilihydraattien määrään. Ne vähennetään pois. Kuitujauhetta voi lisätä niin paljon, että kuitujen määrä täyttyy. Keräkaalia voi syödä, josta saa kuituja. Eikä siihen siltikään kuole, jos syö suosituksia vähemmän kuituja. Moni sekasyöjä saa aivan liian vähän kuituja ravinnosta, mutta edelleen he porsuttavat eteenpäin elämässä.

Porskuttavat miten porskuttavat. Nykytutkimuksen mukaan monet terveysongelmat johtuvat juuri kuitujen saannin vähäisyydestä. Ja siis tämä ongelma ei koske vain karppaajia vaan ihan tasapuolisiseti kaikkia. Suolistobakteerien tutkimus etenee huimin harppauksin ja kuidut ovat tässä jutussa avainasemassa, koska ne ovat hyvien bakteerien ruokaa. 

Vierailija
168/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä kasviksia syöt ja kuinka paljon? Mulla on ihan sekasyöjänä suuria vaikeuksia saada riittävästi kuitua, kun parsakaali tai leipä ja puuro eivät kuulu suosikkiruokiini. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä."

Keräkaalia voi syödä vaikka Coleslaw-salaatissa tai siten hapankaalia. Hedelmistä päärynöissä on paljon kuituja. Hapankorppua kannattaa syödä. Niistä saa hyvin kuituja.

No kaalia olen yrittänyt syödä muodossa jos toisessa, tavallista hapankaalia ja kimchiä olen itsekin tehnyt, mutta ei sitä kaaliakaan kyllä määräänsä enempää pysty syömään. Hedelmiä syön monipuolisesti, marjat eivät happamuutensa vuoksi tahdo mennä ilman lisättyä sokeri, jota taas pyrin välttelemään. En tahdo päästä lähellekään tuota 25 gramma, ja vatsa voi huonosti.  On tää vaikeeta. :(

Vierailija
169/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin Diabeteksiä on erilaisia ja ihmiset ovat erilaisia. Yksi ruokavalio sopii yhden geeneille ja toinen toiselle. Ei kuten virallinen neuvoo kaikille samaa. Mutta jokainen on itse vastuussa itsestään ja tekee omat valintansa.

Minä tiedän, että minulla ei ole geeniä, jonka vuoksi rasvan ja lihan syönti aiheuttaisi verisuoneni tukkeutumisen, olen tutkinut sen. Hiilihydraatit taas eivät sovi minulle, ei ruisleipä, eikä peruna. Hedelmistäkin arvot nousevat. Kasvikset onneksi sopivat ja niistä todellakin pidän.

Paljonko tuollainen geenitutkimus maksoi ettei suonet tukkeudu ja vanhemmiten jäykisty? Missä niitä tehdään, ei ehkä tk?

Tässä tietoa apoesta: 2 ja 3 ovat ok, jos sulla on 4:n kannattaa verenpaine ja koleste

Lääkäriltä vaan lähetettä, etenkin jos suvussa on 50-vuotiaat kuolleet ns. saappaat jalassa.https://fimlab.fi/tutkimus/6197

Vierailija
170/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apoe4-geenityypin piuuttuminen ei kyllä ihan sitä tarkoita, etteikö ylettömällä eläinrasvan määrällä verisuonia tukkon saisi. Riskiä toki vähentää.

Vierailija
171/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tietoa apoesta: 2 ja 3 ovat

Nämä lääkärit tietävät aiheesta, jos omasi ei tiedä. Uusinta tietoa.

https://www.antioksidantti.fi

Vierailija
172/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaalia olen yrittänyt syödä muodossa jos toisessa, tavallista hapankaalia ja kimchiä olen itsekin tehnyt, mutta ei sitä kaaliakaan kyllä määräänsä enempää pysty syömään. Hedelmiä syön monipuolisesti, marjat eivät happamuutensa vuoksi tahdo mennä ilman lisättyä sokeri, jota taas pyrin välttelemään. En tahdo päästä lähellekään tuota 25 gramma, ja vatsa voi huonosti.  On tää vaikeeta. :(

Googlasin "päärynä kuidut". Yksi päärynä sisältää melkein 8 grammaa kuituja. Sienissä on myös paljon kuituja.

Vierailija
173/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pysty eikä mitään muutakaan. Lääkärien mielestä yli 50-kymppisellä on ilman muuta korkea verenpaine, kolesteroli, ylipainoa sekä II-tyypin diabetes. Sitä minultakin yritettiin etsiä moneen otteeseen mutta eivätpä löytäneet. Eihän tuon ikäinen voi olla terve. Näkö ja kuulokin on vielä tallella. No vatsaa vähän on. Kai siellä joku syöpä sitten varmaan on tuloillaan?

Vierailija
174/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🥳 Se parani kun laihduin

Se on remissiossa. 

Se on patantunut jos kadonnut 5 vuodeksi

Voit toki ajatella niin, mutta se on nukkumistilassa.

Näinhän se on, mutta toisaalta sillä ei ole mitään väliä. Se voi pysyä remissiossa vaikka loppuiän, jos jaksaa ylläpitää terveellisiä elintapoja. Ero siihen, ettei se ole kokonaan parantunut on se, että se aktivoituu uudelleen 100% varmuudella jos sille antaa elintavoillaan makhdollisuuden siihen. Jos olisi kokonaan parantunut, huonot elintavatkaan eivät vaikuttaisi. Kaikki jotka elävät epäterveellisesti eivät sairastu, mutta kun tauti kerran on tul

*lihoo

Opettele kirjoittamaan.

Vierailija
175/182 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi maksimimäärä hiilihydraatteja ateriaa kohti?  25g? 30g? 40g? SGLT-2 -estäjän kanssa ei voi jättää hiilihydraatteja ihan minimiin.

Onko tästä kenelläkään kokemusta?

Vierailija
176/182 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

finelista

Kaurakuitunen, kaurarouhe sisältää 69,7 grammaa kuitua / 100 g

kuivattu mustikkajauhe 49,8g

ruislese 39

kuivattu mustaherukkajauhe 38,6

kaakaojauhe 30,4

hapankorppu 23

papu, ruskea tai valkoinen, kuivattu  20,6

Vierailija
177/182 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyin estämään diabeteksen synnyn elämäntapamuutoksella. Veriarvot olivat erittäin hyvällä tasolla kontrollimittauksessa. Ateriarytmin opetteleminen ja liikunta, siinä se.

Kerrotko tarkemmin. Muutit ainoastaan ateriarytmi ja lisäsit liikuntaa, niinkö? Etkö jättänyt mitään ruokavaliosta pois? Entä liikunta, millaista ja kuinka paljon ja mikä oli lähtökohta?

Vierailija
178/182 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeaikaisia kokemuksia?

Vierailija
179/182 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä pysty eikä mitään muutakaan. Lääkärien mielestä yli 50-kymppisellä on ilman muuta korkea verenpaine, kolesteroli, ylipainoa sekä II-tyypin diabetes. Sitä minultakin yritettiin etsiä moneen otteeseen mutta eivätpä löytäneet. Eihän tuon ikäinen voi olla terve. Näkö ja kuulokin on vielä tallella. No vatsaa vähän on. Kai siellä joku syöpä sitten varmaan on tuloillaan?

Juu, oon havainnu, että jos menen lääkäriin vaikkapa murtuneen nilkan takia, niin näin yli viisikymppisenä kun vastaat lääkärin kysymykseen säännöllisistä lääkityksistä, että ei ole, niin se on aina ihmettelyn aihe ja lääkäri varmistelee moneen kertaan, että eikö oikeasti. Kai tässä vaiheessa kuuluis sit olla jos jonkinnäköistä pilleriä päivittäin syötäväksi.

Vierailija
180/182 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perinnöllinen kakkostyypin diabetes. Isälläni oli se, veljelläni on ja minulla. Kukaan meistä ei ole läski. Isäni on aina ollut varsin hoikka poika. Veljeni onnistui laihduttamaan ja syö terveellisemmin kuin minä. Silti tuppaa verensokerit nousemaan. Ei taideta saada diabetesta edes remissioon ja lääkitys vain pahenee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä