Ostin sähköauton hidastaakseni ilmaston lämpiämistä - Nyt olen huolissani siitä kuinka saan sähköautoni latautumaan 50 asteen pakkasessa
Kommentit (17)
Mikset saisi? Ei lämpötila lataamista estä, toki akut ovat kovilla pakkasessa.
Höpö höpö! Missä asut? Onko sinne edes luvattu tuollaista pakkasta? Kun pidät sen latauksessa, niin akut pysyy lämpimänä ja naapurustosta sulla on ainut auto, joka lähtee käyntiin.
Aja auto nuotion päälle, jotta akku lämpiää.
Tuskinpa ostit, mutta provoilla vaan pitää
Paljonko kilsoja?
Sun patteriautohan saastuttaa valtavasti.
Missähän Teslani lataisin... Vaimo otti taloon sellaisen ekologisen tuulisähkösopimuksen. Jos on 40-50C pakkanen, niin ei taida hirveesti tuulla. Typerä muija.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kilsoja?
Sun patteriautohan saastuttaa valtavasti.
140 000km on nyt mittarissa.
Olisit ostanut Tesla Y-modelin. Meillä on ollut jo 2 vuotta eikä ole ollut mitään ongelmaa pakkasilla edes siilloin kun majapaikassa hiihtolomalla Åressa ei ole ollut laturia.
Ei kait se ole ku laittaa töpselin seinään.
No et ostanut. Kunhan huonosti provoot..
Vierailija kirjoitti:
Mikset saisi? Ei lämpötila lataamista estä, toki akut ovat kovilla pakkasessa.
Kylmä akku ei ota virtaa vastaan niin hyvin jolloin lataaminen hidasta.
Siitä romusta saa hyvän koirankopin.
Toimii myös saunana kun nostat kiukaan sisään.
Vierailija kirjoitti:
Missähän Teslani lataisin... Vaimo otti taloon sellaisen ekologisen tuulisähkösopimuksen. Jos on 40-50C pakkanen, niin ei taida hirveesti tuulla. Typerä muija.
Meillä on tavallinen pörssisähkösopimus enkä tiedä mistään tuulisähkösopimuksista. Suosittelen pörssisähkösopimusta. Tavallinen pörsssiähkökin on tuotettu pääosin ydin ja tuulivoimalla
Vaikka Suomessa tulee tuultivoimaa nyt vain n. 2000MW kun viime viikolla tuli parhaimmillaan 5000MW, niin Ruotsin eteläosissa tuulivoimaa tulee todella hyvin ja pakkasista huolimatta sähkön hinta on siksi pojhjoismaissa kohtuullinen. Viime yönä sähkö oli vielä keskimääräistä halvempaa.
Riittää kun lataat sen autosi 2 kertaa viikossa. Me ollaan ladattu viimeksi viimeyönä hintaan 11c/KWH.
Tuohon hintaan kun latailee, kilometrit maksaa n. 2,2-2,5e/100km pakkasellakin.
Bensalla maksais 14-20e/100km.
Meillä Tesla ainakin toimii pakkasella, itse asiassa sillä mennään aina kun kova pakkanen eikä laiteta dieselautoa saastuttamaan. Eikö siis laturi toimi kun kova pakkanen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän Teslani lataisin... Vaimo otti taloon sellaisen ekologisen tuulisähkösopimuksen. Jos on 40-50C pakkanen, niin ei taida hirveesti tuulla. Typerä muija.
Meillä on tavallinen pörssisähkösopimus enkä tiedä mistään tuulisähkösopimuksista. Suosittelen pörssisähkösopimusta. Tavallinen pörsssiähkökin on tuotettu pääosin ydin ja tuulivoimalla
Vaikka Suomessa tulee tuultivoimaa nyt vain n. 2000MW kun viime viikolla tuli parhaimmillaan 5000MW, niin Ruotsin eteläosissa tuulivoimaa tulee todella hyvin ja pakkasista huolimatta sähkön hinta on siksi pojhjoismaissa kohtuullinen. Viime yönä sähkö oli vielä keskimääräistä halvempaa.
Riittää kun lataat sen autosi 2 kertaa viikossa. Me ollaan ladattu viimeksi viimeyönä hintaan 11c/KWH.
Tuohon hintaan kun latailee, kilometrit maksaa n. 2,2-2,5e/100km pakkasellakin.
Bensalla maksais 14-20e/10
Mistä ne sen tietää, jos se sähkö tulee Ruotsista asti että se on tuulisähköä? Saadaanko me varmasti edes jotain muuta sähköä? Mitään atomisähköä en kyllä halua.
Voi lämmittää