Kakkostyypin diabeteksen pystyy peruuttamaan kokonaan elintapamuutoksilla
Kakkostyypin diabeteksen pystyy peruttamaan kokonaan elintapamuutoksilla. Uusien tutkimusten mukaan haiman betasolut eivät kuole, ne vain uinuvat , koska haima on niin rasvoittunut. Jos ihminen pystyy sulattamaan sisäelinrasvat maksasta, sydämestä, munuaisissa ja haimasta, diabetes paranee kokonaan. Haiman toipuminen ennalleen tosin kestää muutaman vuoden. Jos diabeteksen liitännäissairauksia on jo ehtinyt syntyä, ne jäävät pysyviksi.
Kommentit (182)
Kyllä se siellä edelleen on piilevänä. Siksi tarvitaan se vhh ruokavalio. Siis se ei koskaan varsinaisesti parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä levitä väärää tietoa.
Ruokavalio on erittäin tärkeä ja saa osalla tilanteen remissioon, mutta vain osalla ja vain remissioon ja vain osaksi aikaa.432
Diabetes paranee, jos saat poltettua sisäelinten rasvat pois. Se tosin ei ole helppoa.
Ei parane.
Se auttaa, mutta sairaus etenee silti iän myötä.
Kyllä se paranee, mutta elintavat pitää muuttaa pysyvästi. Jos alat uudelleen syömään enemmän kuin kulutat, ostat paistopisteeltä herkkuja, alat polttaa tupakka, juomaan alkoholia runsaasti ja lopetat liikunnan, niin tottakai se diabetes tulee takaisin.
Toisaalta pakkomielteiset ortorektikot olisivat myös avun tarpeessa. Siitä kertoo jo se että he kuvittelevat sairastavansa db ja siksi pakkomielteisesti jankuttavat ruuasta.
Ei kukaan kenen sormenpäämittaus on aina neljä ilman lääkitystä ole kakkosdiabeetikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin pelkkään otsikkotekstiin.
Eli joku onneton luulee yhä etteivät laihat/normaalipainoiset ja liikunnalliset sairastu DM2????
Lihasmassan kasvattaminen on ehkä tärkein diabeteksen torjuntakeino, koska lihaksisto käyttää hiilihydraatteja energianlähteenä. Laihoilla ihmisillä verensokeri nousee lihasmassan puuttumisen takia helposti korkealle ja maksa muuttaa ne rasvaksi, jolloin maksa ja muut sisäelimet rasvoittuvat. Lihaskuntoharjoittelulla pystyy myös korjaamaan insuliiniresistessiä lihassoluissa. Aina puhutaan ruokavaliosta, mutta liikunta on ehkä vieläkin tärkeämpää. Tilanne on sama kuin työttömällä, jolle sanotaan säästä rahaa, joka vastaa diabeteksessa hiilihydraattien vähentämistä. Työttömälle pitäisi sanoa, että mene töihin, jolloin saat lisää rahaa. Diabeteksessa vastaava neuvo on hanki lisää lihasmassaa, jolloin voit syödä enemmän
Osatotuus!
Lihaksisto varastoi hiilihydraattia, maksa varastoi hiilihydraattia ja rasvasolut muuttaa ylijäämän rasvaksi. Kun maksan ja lihaksiston varastot on kroonisesti täynnä, kottaa rasvasolujen kyky varastoida hiilihyraattia. Tähän liittyy massiivisiksi palloiksi turvonneiden rasvasolujen aineenvaihdunta, rasvakudoksen verenkierto jne.
Vihje! Älä syö maksan ja lihaksiston hiilihydraattivarastoja ikinä täyteen, jotta elimistö ei joudu edes yrittämään ylimäärään tunkemista risoihin rasvasoluihin. Tyypin 2 hoito perustuu lähinnä tämän risan aineenvaihduntareitin pakottamiseen lääkkeillä.
Olen kolmekymppinen 161cm/55kg ja mulla esidiabetes! Molemmilla vanhemmilla 2.tyypin. Liikun paljon päivittäin ja ihan normiruokaa syön, jopa 7 vuotta kasvissyöjänä. Mitäköhän vielä vois tehdä ettei sairaus puhkeaisi?
Vierailija kirjoitti:
Diabetes2:n voi sairastua vaikka harrastaisit maratoneja ja söisit terveellisesti. Eli eipä juurikaan sisäelinrasvaa ja niin vaan tuli.
Appiukko kärsi jalan kipuilusta vuoden päivät. Kävi useamman reissun ortopedillä ja muilla asiantuntijoilla ja syytä ei vaan meinattu löytää. Kunnes joku oli kysynyt (näkemättä asiakasta ja papereita), että onko charcot mahdollista?
Eipä ollut kellekään tullut mieleenkään tsekata noin rankkaa diabetekseen liittyvää, kuten ei edes diabetestakaan. Siellähän se syyllinen sitten löytyi jalkapöydästä. Charcot. Eipä appi enää juokse.
Kyllähän se söi miestä, että kun elämänsä on terveellisesti elänyt ja sitten pamahtaa oikeastaan yksi pahimmista sairauksista liikkuvalle ihmiselle. Pari vuotta yhtä helevettiä, kun appi oli niin kärttynyt. Anoppi oli lähteä ja me viilenneettin jo välejä, kun ei tiedä mistä tulee, kun käy. Lapsia ei siellä voinut päästää käymään, anoppi t
Tätä charcotin jalkaa epäilen nyt omalla kohdallani tai lähinnä sen esiastetta. Mulla on lihasmassaa, kun olen tehnyt ruumiillista ulkotyötä monta vuotta, lisäksi liikun vapaa-ajallakin. Menin jalkavaivasta lääkäriin (epäilin rasitusvammaa) ja samalla todettiin diabetes, verenpainetauti ja näihin liitettynä korkea kolesteroli (yksittäisenä arvona ok). Herkkuja olen kyllä syönyt koko ikäni. Työterveyslääkärin ensimmäinen kommentti oli, kun näki verikokeiden tulokset, että ethän sä ole edes lihava. Suvussa useampi d2 sairastava.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmekymppinen 161cm/55kg ja mulla esidiabetes! Molemmilla vanhemmilla 2.tyypin. Liikun paljon päivittäin ja ihan normiruokaa syön, jopa 7 vuotta kasvissyöjänä. Mitäköhän vielä vois tehdä ettei sairaus puhkeaisi?
Ruokavalion korjaus on se, mitä voit tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabetes2:n voi sairastua vaikka harrastaisit maratoneja ja söisit terveellisesti. Eli eipä juurikaan sisäelinrasvaa ja niin vaan tuli.
Appiukko kärsi jalan kipuilusta vuoden päivät. Kävi useamman reissun ortopedillä ja muilla asiantuntijoilla ja syytä ei vaan meinattu löytää. Kunnes joku oli kysynyt (näkemättä asiakasta ja papereita), että onko charcot mahdollista?
Eipä ollut kellekään tullut mieleenkään tsekata noin rankkaa diabetekseen liittyvää, kuten ei edes diabetestakaan. Siellähän se syyllinen sitten löytyi jalkapöydästä. Charcot. Eipä appi enää juokse.
Kyllähän se söi miestä, että kun elämänsä on terveellisesti elänyt ja sitten pamahtaa oikeastaan yksi pahimmista sairauksista liikkuvalle ihmiselle. Pari vuotta yhtä helevettiä, kun appi oli niin kärttynyt. Anoppi oli lähteä ja me viilenneettin jo välejä, kun ei tiedä mistä tulee, kun käy. Lapsi
Koko suku syönyt itsensä sairaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Peruna, riisi, pasta, leipä ja makeat hedelmät sekä marjat pois.
Korvaa iltasyöminen liikunnalla, jolla vedät verensokerin paastolle yöksi, jottet tuhoa elimistöäsi nukkuessasi.
Lopeta myös E-paskahiilarijeesustelu (kasvissyönti) ja ota ruokavalioon laadukasta vähärasvaista lihaa ja pyydystettyä kalaa (ei sitä kassilohta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvaa iltasyöminen liikunnalla, jolla vedät verensokerin paastolle yöksi, jottet tuhoa elimistöäsi nukkuessasi.
Lopeta myös E-paskahiilarijeesustelu (kasvissyönti) ja ota ruokavalioon laadukasta vähärasvaista lihaa ja pyydystettyä kalaa (ei sitä kassilohta).
Miksi pitäisi lopettaa kasvissyönti? Kyllä kananmunat, linssit, palkokasvit ja tofu sopivat myös vähähiilariseen ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi lopettaa kasvissyönti? Kyllä kananmunat, linssit, palkokasvit ja tofu sopivat myös vähähiilariseen ruokavalioon.
EI pidä. Ei se jatkuvasti ketoosissa oleminen ole tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lista ei sisällä mitään erityisen terveellistä se sisältää lähinnä sitä jeesustelua.
Ruijanpallas, vähärasvainen naudan pihvi, äyriäiset, brokkoli, paprika, salaatti, tomaatit jne... on esimerkkejä siitä terveellisestä.
Pierupavut ja teollisuustofu on esimerkkejä epäterveellisestä, joka on jeesusteltu terveelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Yritä kasvattaa lihasmassaa ja jos pystyt, pyri minimoimaan haitallinen stressi. Lopeta tupakointi, jos poltat ja alkoholin käyttö minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI pidä. Ei se jatkuvasti ketoosissa olemine
Ihminen ei ole hiilarittomalla jatkuvasti ketoosissa, koska glukoneogeneesi.
Ketoosiin pääsee kyllä, jos lähtee vetämään lenkkiä ja se on muuten mahtava tunne, kun insuliini ei blokkaa rasvan käyttöä energiaksi ja ketoaineiden tuotanto potkaisee itsensä kunnolla käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI pidä. Ei se jatkuvasti ketoosissa olemine
Missä kohtaa mainittiin ketoosi?
Minua itsekin kakkostyypin diabeetikkona ihmetyttää tämä nykytilanne. Itse en kovin montaa kakkostyypin diabeetikkoa vanhemmista sukulaisista tiedä, eivätkä he ole miettineet mitään ruokavalioita koskaan, vaan syöneet sitä, mitä on sattunut olemaan. Ovat aina syöneet paljon pullaa ja leipää, perunaa ja ruskeaa kastiketta, makeita marjakiisseleitä jne.
Itselle kakkostyypin diabetes puhkesi jo nuorena aikuisena ja aivan yllättäen. Jouduin aivan karmeaan elämäntilanteeseen, josta selviäminen kesti pitkään. Sinä aikana minulle, hoikalle ja liikunnalliselle ihmiselle, puhkesi diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lista ei sisällä mitä
Miksi vedät tuohon mukaan jotkut tomaatit? Ja se on suomeksi parsakaali, ei mikään brokkoli.
Tässähän kommentoitiin selvästi sitä, mitä voisi syödä lihan tilalta ja sopii vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. En kutsuisi jeesusteluksi esim. herneiden ja kananmunien syöntiä, ihan normaalia syötävää ne on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vedät tuohon mukaan jotkut tomaatit? Ja se on suomeksi parsakaali, ei mikään brokkoli.
Tässähän kommentoitiin selvästi sitä, mitä voisi syödä lihan tilalta ja sopii vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. En kutsuisi jeesusteluksi esim. herneiden ja kananmunien syöntiä, ihan normaalia syötävää ne on.
Laadukkaan lihan tilalla ei voi syödä oikein mitään. Se aminohappoprofiili ja ruuansulatus...
Pavut on kyllä terveellisiä, mutta ne pavut ei ole kelvollinen valkuislähde, eikä ne pavut siellä sisällä ole terveellisiä vaan se palko. On muuten kananmunia ja kananmunia. Riippuu aika paljon, miten niitä kanoja pidetään ja mitä niille syötetään.
Mutta tämä taitaa olla aika turhaa, koska jänkytät kasvissyöjän ideologiaasi, johon mahtuu tasan yksi totuus ilman mitään kohtuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se söi miestä, että kun elämänsä on terveellisesti elänyt ja sitten pamahtaa oikeastaan yksi pahimmista sairauksista liikkuvalle ihmiselle. Pari vuotta yhtä helevettiä, kun appi oli niin kärttynyt. Anoppi oli lähteä ja me viilenneettin jo välejä, kun ei tiedä mistä tulee, kun käy. Lapsi
kasviksia, kalaa, kanaa, punaista lihaa ei juuri ollenkaan enää kolmenkympin kuulemma. Ei käytä alkoholia, ei tupakoi. Synttärikakkua söi pienen palan,kun sitä oli tarjolla. Eli ei joka viikko. Siinä hänen sokerin käyttönsä ollut lähes koko iän. Sokeri ei vaan maistu hänelle, lapsenakaan. Rasvoista käyttää vain ruuan sisältämän rasvan. Itse ei lisäile ollenkaan.
Apen toinen miniä on ravitsemusterapeutti ja väittää, ettei ole koskaan nähnyt terveelisemmin syövää ja elävää ihmistä. Olisi luullut, että tuosta olisi kaikki moiset elintapasairaudet tiessään. Mutta niin se vaan maailmankaikkeus ilmoittaa, että elämä ei ole mustavalkoista.
Arvasin kun palstalla ollaan, että joku vääräleuka haluaa tuonkin kosauttaa. Näin se vaan on, että kaikki ei mene kuten oppikirjoissa vaikka niihin kuinka uskoisit.
yhdellä lähisukulaisella on diabetes, ns. aikuisiän tyyppiä oli ja aikoinaan hänet laitettiin ultraäänitutkimuksiin, kun piti selvittää miten paljon rasvaa on sisäelinten pinnalla, hän kun oli lihava. Kävi ilmi, että hänellä ei ollut juurikaan rasvaa sisäelinten pinnalla. Hänen diabeteksensä parani, kun löydettiin suolistosairaus ja hoidettiin se. Diabeteksen paraneminen siis oli tuossa vaiheessa vain jonkinsortin sivuvaikutus.