Uusi tyyli 2024
Olen 35-vuotias nainen ja lopen kyllästynyt nuhjuiseen olomuotooni. Tarvitsen apua. Mitä teen, jotta saan itsestäni paremman version ensi vuodelle?
lähtötilanne:
165 cm, 52 kg.
Liikunta: 8km kävelyä 5 krt /viikko (työmatkat)
Ruokavalio: kasvispainotteinen, tavallinen kotiruoka
Iho: epäpuhtauksia, mutta ei varsinaista aknea
Hiukset: suorat, olkapäille. Ei värjäyksiä.
Vaatekaappi: Olen ollut usean vuoden ajan ostolakossa ja nyt olen päässyt tilanteeseen, että vaatekaappia on aika uusia. Tällä hetkellä omistan
- siniset, kapealahkeiset farkut
- kolme trikoopaitaa, kolme hihatonta toppia, kolme yksiväristä T-paitaa
- urheiluvaatteita, verkkarit
- mustan hupparin
- kaksi neuletakkia (vaaleanpunainen ja musta)
- suorat housut + kauluspaita
- kaksi parempaa mekkoa
Mitä ostoslistalle?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Parasta on, kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Toiset on nuhjuisia, toiset ei. Ne, jotka ei ole, käyttävät ulkonäköön paljon aikaa ja rahaa. Jos sellainen ei ole inspiroinut tähänkään asti, ei se inspiroi myöhemminkään. Hyväksy se ja ole vapaa.
Tämäkin tietysti. En tosin haluaisi ajatella, että olen toivoton tapaus.
Ap
Isoin asia on tukka. Usko pois. Suurin osa näyttää homsuluurilta koska heidän hiuksensa ovat semmoista sotkua. Esim pitkä polkka toimii jos on sirot kasvonpiirteet.
Minä kyllä vähän ihmettelen tuota vaatteiden "loppuun käyttämisen" ideaa. Ei kai sillä periaatteella voi seurata muuta kuin että aina osa vaatteista on muotonsa, värinsä ja kauneutensa menettäneitä rääsyjä. Vai miten se menee?
Vierailija kirjoitti:
Parasta on, kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Toiset on nuhjuisia, toiset ei. Ne, jotka ei ole, käyttävät ulkonäköön paljon aikaa ja rahaa. Jos sellainen ei ole inspiroinut tähänkään asti, ei se inspiroi myöhemminkään. Hyväksy se ja ole vapaa.
Siisti olemus ei todellakaan vaadi paljoa aikaa tai rahaa. Tuo on vain niiden homssuisten tekosyitä, joilla ei ole mitään haluakaan muuttaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vartalotyyppisi? Mikä on työsi?
Olen pieni ja hentorakenteinen. Vyötärö on (n. 68 cm), mutta hartiat ovat myös kapeat. Teen kevyttä toimistotyötä, jossa ei ole erityisiä pukeutumisvaatimuksia.
Hartiat myös kapeat? Tuo vyötärömitta ei ainakaan ole 165 cm pitkälle kapea, joten unohda se hentous..
Vierailija kirjoitti:
Isoin asia on tukka. Usko pois. Suurin osa näyttää homsuluurilta koska heidän hiuksensa ovat semmoista sotkua. Esim pitkä polkka toimii jos on sirot kasvonpiirteet.
Tämä on kyllä totta. Käy ap hyvällä kampaajalla ja pyydä vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vartalotyyppisi? Mikä on työsi?
Olen pieni ja hentorakenteinen. Vyötärö on (n. 68 cm), mutta hartiat ovat myös kapeat. Teen kevyttä toimistotyötä, jossa ei ole erityisiä pukeutumisvaatimuksia.
Hartiat myös kapeat? Tuo vyötärömitta ei ainakaan ole 165 cm pitkälle kapea, joten unohda se hentous..
🙄 palstan anorektikko taas vauhdissa...
Vierailija kirjoitti:
Hanki laadukkaita perusvaatteita. Mielellään kotimaisilta merkeiltä. Itse tykkään esim Ehdasta, Ommellisesta, Nansosta yms.
Jos haluat näyttää itseäsi kymmenen vuotta vanhemmalta tarhantädiltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä totta. Käy ap hyvällä kampaajalla ja pyydä vinkkejä.
Samalla reissulla voi myös nypityttää (ja värjäyttää) kulmansa, jos ne ovat päässet rehottamaan. Sen jälkeen onkin sitten helppo ylläpitää tätä mallia itse napsimalla vaan silloin tällöin ne mallin ulkopuolelle kasvaneet karvat. Kulmilla on oikeasti todella iso vaikutus siistiin ulkonäköön. Pieni teko, mutta iso muutos!
Siistin tyylin kulmakivet on siistit hiukset ja ryhdikkäät kengät. Jos ne on kunnossa, rentokin tyyli on ihan ok! Mutta sotkuinen, lattana tai likainen tukka ja jotkut littaanastutut kengät kyllä tekevät kaikesta vähän nuhjuisen näköistä.
Vaihda vaatteittesi tyyliä.
Eli vaihdat ne farkut esimerkiksi kangashousuihin. Niitä saa myös joustavakankaisina.
T-paidat ja muut trikoopaidat vaihda lyhythihaisiksi viskoosipaidoiksi tai tunikoiksi.
Neuleet voi vaihtaa vaikka fleecevaatteisiin.
Vaihda myös vaatteittesi värejä.
Minulla esim. on vuosia ollut mustat housut, kunnes kyllästyin siihen ja tänä vuonna ostinkin khakinruskeat ja vaaleanharmaat housut, joustavaa materiaalia molemmat.
Uskalla myös kokeilla ihan erilaista ja poikkeavaa.
Jos vaikka olet aina ostanut turvallista, huomaamatonta kuviota olevia vaatteita, kuten pikkupilkullista, osta nyt erilaista kuviota.
Itse ostan aina mustia tai valkoisia trikoita, mutta tänä vuonna ostinkin mustavalkoiset skottiruudulliset trikoot.
Myös tossut ovat yleensä mustia tai valkoisia, mutta nykyään minulla on myös pinkit ja khakinväriset tossut.
Jne.
Pellava on materiaalina kestävä, ajaton ja siisti. Toimii hyvin mekoissa ja paidoissa. Kurkkaa vaikka Nakoan tarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Hän alapeukuttaa kaikki ehdotukset, joten vanha tyyli tulee jatkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli vaihdat ne farkut esimerkiksi kangashousuihin. Niitä saa myös joustavakankaisina.
T-paidat ja muut trikoopaidat vaihda lyhythihaisiksi viskoosipaidoiksi tai tunikoiksi.
Minulla esim. on vuosia ollut mustat housut, kunnes kyllästyin siihen ja tänä vuonna ostinkin khakinruskeat ja vaaleanharmaat housut, joustavaa materiaalia molemmat.
Jos vaikka olet aina ostanut turvallista, huomaamatonta kuviota olevia vaatteita, kuten pikkupilkullista, osta nyt erilaista kuviota.
Itse ostan aina mustia tai valkoisia trikoita, mutta tänä vuonna ostinkin mustavalkoiset skottiruudulliset trikoot.
Myös tossut ovat yleensä mustia tai valkoisia, mutta nykyään minulla on myös pinkit ja khakinväriset tossut
Farkkuja saa todella siistejä. Joustavat kangashousut taas ei kuulosta kovin kestäviltä ja laadukkailta...
Äläkä ap sorru noihin fleeseihin, ikinä. Todella huono valinta, jos siistiä ja laadukasta kaipaa. Suosi luonnollisia materiaaleja. Villaneule on miljoona kertaa parempi vaihtoehto kuin yksikään fleecevaate.
Netistä löytää helposti ohjeita hyvien ja kestävien materiaalien yhdistelmistä sekä vältettävissä. Tutustu niihin ja ota vaikka lapulle ylös, kun lähdet shoppailemaan, niin ei unohdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Hän alapeukuttaa kaikki ehdotukset, joten vanha tyyli tulee jatkumaan.
Missä sinä näet ap:n peukutukset?
Etsystä löytyy hyviä, Itä-Euroopassa valmistettuja vaatteita. Esim. pellavaa ja neuleita. Saksan Amazonista taas olen löytänyt parhaat arkialusvaatteet. Molemmissa kannattaa lukea arvostelut ja tilata vain parhaat arvostelut saanutta tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös tossut ovat yleensä mustia tai valkoisia, mutta nykyä
Joustavat kangashousut ovat todella laadukkaat ja kestävät, kunhan ostaa laatua. Farkut taas ovat vain farkut, laadukkainakin ne ovat todella arkiset ja tylsät. Itsellä on tuttava, joka ei käytä kuin farkkuja ja omaan silmääni ainaiset farkut jalassa kulkevat aikuiset ovat käsittämättömiä, kuin ikuisia teinejä. Kun menin töihin joustavissa kangashousuissani, työnantajakin noteerasi ne heti. Luuli niitä suoriksi housuiksi, vaikka ovat todella joustavat ja mukavat housut, joissa pääsee hyvin liikkumaan ja kyykistymään.
Samoin fleeceä saa todella laadukkaana. Ei kai niitä muuten urheiljatkin käyttäisi.
Mutta mielipiteensä kullakin.
"Joustavat kangashousut ovat todella laadukkaat ja kestävät, kunhan ostaa laatua. Farkut taas ovat vain farkut, laadukkainakin ne ovat todella arkiset ja tylsät. Itsellä on tuttava, joka ei käytä kuin farkkuja ja omaan silmääni ainaiset farkut jalassa kulkevat aikuiset ovat käsittämättömiä, kuin ikuisia teinejä. Kun menin töihin joustavissa kangashousuissani, työnantajakin noteerasi ne heti. Luuli niitä suoriksi housuiksi, vaikka ovat todella joustavat ja mukavat housut, joissa pääsee hyvin liikkumaan ja kyykistymään."
Muodostat näemmä mielipiteesi farkuista yhteen tuttavaasi 🙄. Se, että näkee tutuillaan vain halpaa ja arkista päällä, ei ole koko totuus. Ja kuka on sanonut, että niitä joka päivä tulisi käyttää? Sekin, että sinä et osaa kuvitella farkkuja yhdistettynä muuhun kuin tylsään ja arkiseen, ei ole myöskään koko totuus.
Eikä aikuis-ikä tarkoita sitä, että pitäisi käyttää vain niitä keski-ikäisten tantahtavia vaatteita (esim juuri suorat housut). Ap:han ei halunnut tanttamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuleet voi vaihtaa vaikka fleecevaatteisiin. poikkeavaa.
Jos vaikka olet aina ostanut turvallista, huomaamatonta kuviota olevia vaatteita, kuten pikkupilkullista, osta nyt erilaista
Joustavat kangashousut ovat todella laadukkaat ja kestävät, kunhan ostaa laatua. Farkut taas ovat vain farkut, laadukkainakin ne ovat todella arkiset ja tylsät. Itsellä on tuttava, joka ei käytä kuin farkkuja ja omaan silmääni ainaiset farkut jalassa kulkevat aikuiset ovat käsittämättömiä, kuin ikuisia teinejä. Kun menin töihin joustavissa kangashousuissani, työnantajakin noteerasi ne heti. Luuli niitä suoriksi housuiksi, vaikka ovat todella joustavat ja mukavat housut, joissa pääsee hyvin liikkumaan ja kyykistymään.
Samoin fleeceä saa todella laadukkaana. Ei kai niitä muuten urheiljatkin käyttäisi.
Mutta mielipiteensä kullakin.
Urheilijat käyttää fleeceä, koska se on lämmin, kevyt ja kuivuu nopeasti. Se sopii urheilutarkoitukseen siis hyvin. Ap ei tainnut nyt hakea urheiluvaatteita, vaan niitä hän kertoi aloituksessa jo olevan.