Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tyyli 2024

Vierailija
30.12.2023 |

Olen 35-vuotias nainen ja lopen kyllästynyt nuhjuiseen olomuotooni. Tarvitsen apua. Mitä teen, jotta saan itsestäni paremman version ensi vuodelle?

lähtötilanne:

165 cm, 52 kg. 

Liikunta: 8km kävelyä 5 krt /viikko (työmatkat)

Ruokavalio: kasvispainotteinen, tavallinen kotiruoka

Iho: epäpuhtauksia, mutta ei varsinaista aknea

Hiukset: suorat, olkapäille. Ei värjäyksiä. 

Vaatekaappi: Olen ollut usean vuoden ajan ostolakossa ja nyt olen päässyt tilanteeseen, että vaatekaappia on aika uusia. Tällä hetkellä omistan 

- siniset, kapealahkeiset farkut

- kolme trikoopaitaa, kolme hihatonta toppia, kolme yksiväristä T-paitaa

- urheiluvaatteita, verkkarit

- mustan hupparin

- kaksi neuletakkia (vaaleanpunainen ja musta)

- suorat housut + kauluspaita

- kaksi parempaa mekkoa

Mitä ostoslistalle? 

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoslistalle: mielikuvitusta. Mutta oho, sitä ei voi ostaa. 

Vierailija
62/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Eeva Kolun blogista kapselipukeutumisesta, ensin osa 1 ja sitten 2. Saat siitä varmasti paljon ajateltavaa ja uutts suunitelmien pohjaksi, vaikka et varsinaisesti noudattaisi mitään vaatekapseliohjeita. Hyvällä etukäteissuunnittelulla tulee vähemmän huteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Hyviä vinkkejä paljon! Ihan alkuun varaan ajan kampaajalle ja sitten pukeutumisneuvojalle. Ehkä tämä tästä lähtee. Nyt tuntuu, että myös jaksaa panostaa, kun nuorin on jo vauva-ajan ohittanut.

Arvostan kaikkia vinkkejä ja neuvoja.

Ap

Vierailija
64/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ensin löytää se oma tyylis. Itse suosin aika klassista tyyliä, mutta se ei oo toki kaikkien juttu. Silti laadukkaat nahkakengät talveksi ja uudet farkut (hyvä olla väh 2) sekä laadukas villapaita (kashmir, puuvilla tai merinovilla) olisi minun ostoslistalla tilanteessasi. Vaatteiden tulee mielestäni istua hyvin kantajalleen ja materiaalien olla laadukkaita, jotta ei näytä nuhjuiselta. Useimmiten se riittää. Värit ja tyylit on sitten itsestä kiinni. Olet aika pieni ja normaalipainoinen, joten sinuna ottaisin hyvin istuvia vaatteita, en ylisuuria. Kampaajalla käynti varmasti myös piristää koko olemusta.

Vierailija
65/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda vaatteittesi tyyliä.

Eli vaihdat ne farkut esimerkiksi kangashousuihin. Niitä saa myös joustavakankaisina.

T-paidat ja muut trikoopaidat vaihda lyhythihaisiksi viskoosipaidoiksi tai tunikoiksi.

Neuleet voi vaihtaa vaikka fleecevaatteisiin.

Vaihda myös vaatteittesi värejä.

Minulla esim. on vuosia ollut mustat housut, kunnes kyllästyin siihen ja tänä vuonna ostinkin khakinruskeat ja vaaleanharmaat housut, joustavaa materiaalia molemmat.

Uskalla myös kokeilla ihan erilaista ja poikkeavaa.

Jos vaikka olet aina ostanut turvallista, huomaamatonta kuviota olevia vaatteita, kuten pikkupilkullista, osta nyt erilaista kuviota.

Itse ostan aina mustia tai valkoisia trikoita, mutta tänä vuonna ostinkin mustavalkoiset skottiruudulliset trikoot.

Myös tos

Joustavat kangashousut on hyvät, jos tykkää 70-vuotiaiden naisten tyylistä. Täällä kaikilla tuon ikäluokan naisilla on kapealahkeiset mustat joustavat kangashousut, järkevät nahkakengät (kotimaiset ja leveälestiset), kuviollinen tunika ja tikkitakki.

Vierailija
66/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolihameita voisit hankkia!

Vierailija
67/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happy New year from UFA Russia!

Vierailija
68/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaikka seurailla joitain somettajia tai tyyli ja meikkivinkkejä youtubesta ja tarttua niihin, jotka tuntuu itsestä siisteiltä.

Olisiko yhtään vinkki

?

Audrey Coyne, Dearly Bethany alkuun.

Vierailija
69/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinterestistä tyyli-inspiraatiota. On tosi vaikea hahmottaa, mistä pitäisi ja mitä voisi lähteä tavoittelemaan, jos ei tuuleta ensin ajatuksiaan ja tutustu siihen, mikä oikeastaan omissa silmissä näyttäisi nykyään hyvältä.

Vierailija
70/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pinterestistä tyyli-inspiraatiota. On tosi vaikea hahmottaa, mistä pitäisi ja mitä voisi lähteä tavoittelemaan, jos ei tuuleta ensin ajatuksiaan ja tutustu siihen, mikä oikeastaan omissa silmissä näyttäisi nykyään hyvältä.

Tämä on muuten hyvin totta. Minulla on vähän sellaista taipumusta, että tykkään tyyleistä, jotka sopii pitkille ja kapeille. Olen itse lyhyt ja normaalipainoinen, joten monet pitkät jakut yms tekee minut vain entistä lyhyemmän näköiseksi. Pitäisi löytää jostain pikkuinen tyyli-idoli 😀 

Ap

Vierailija
71/78 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on varattu aika kampaajalle. Aion leikkauttaa itselleni "pitkän polkan". Sen saisi vielä kiinni, mutta olisi kuitenkin kevyempi kuin nykyinen reuhkana. 

Muutaman päivän olen nyt katsellut kotimaisten merkkien vaatemallistoja ja pakko myöntää, että olen vähän pettynyt. On hyvin haastavaa löytää vaatteita, joiden tuotantoprosessi olisi Suomessa. Yleensä suunnittelu on, mutta ompelutyöt jossain muualla. Onneksi monet merkit ompeluttavat vaatteet Euroopassa. 

Aika paljon on tarjolla kaikkea kummaa. Räväköitä kuoseja, telttamaisia leikkauksia (eivät pue mitenkään näin lyhyttä tätiä). Sellaisia Huvikumpu-mekkoja. 

Papulla oli muutama kiva vaate, esim. nämä: 

https://papudesign.fi/collections/minimal/products/hexacon-blouse-power…

https://papudesign.fi/collections/minimal/products/midi-dress-power-gre…

Voglialta pidin esimerkiksi tästä paidasta: 

https://www.voglia.fi/collections/sale/products/clear-puuvilla-kashmirn…

Farkkuja etsin edelleen. Voi olla, että niitä en uskalla netistä edes tilata vaan on pakko lähteä liikkeeseen hikoilemaan. Harmi, että täällä on kivijalkaliikkeitä aika vähän. 

Ap

Vierailija
72/78 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa french capsule wardrobe. Auttaa kokoamaan klassisen vaatekaapin sisällön, jossa eri osat sopii hyvin yhteen.

Vierailija
73/78 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Hyviä vinkkejä paljon! Ihan alkuun varaan ajan kampaajalle ja sitten pukeutumisneuvojalle. Ehkä tämä tästä lähtee. Nyt tuntuu, että myös jaksaa panostaa, kun nuorin on jo vauva-ajan ohittanut.

Ap

Varaa aika myös kasvohoitoon niin saat apua noihin ihon epäpuhtauksiin ja neuvoa minkälaisia tuotteita käyttää sinun ihotyypillesi. Dermalogican daily microfoliant on hyvä ja hellä kuorinta-aine, joka sopii kaikille ihotyypeille.

Vierailija
74/78 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varaa aika myös kasvohoitoon niin saat apua noihin ihon epäpuhtauksiin ja neuvoa minkälaisia tuotteita käyttää sinun ihotyypillesi. Dermalogican daily microfoliant on hyvä ja hellä kuorinta-aine, joka sopii kaikille ihotyypeille.

Kiitos! Taidan tehdä tämänkin. Kävin loppusyksystä kasvohoidossa, mutta se oli tällainen ekopaikka. Suosittelivat tiettyjä luonnonkosmetiikan tuotteita. Niistä ei ole ollut merkittävää apua, ei toisaalta mitään haittaakaan. Minulla on vähän atooppinen iho. Kuivaa talvella ja välillä saan finnejä otsaan ja leukaan. Mutta voisi tosiaan kokeilla vielä jotakin toista paikkaa.

Ap

Vierailija
75/78 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on varattu aika kampaajalle. Aion leikkauttaa itselleni "pitkän polkan". Sen saisi vielä kiinni, mutta olisi kuitenkin kevyempi kuin nykyinen reuhkana. 

Muutaman päivän olen nyt katsellut kotimaisten merkkien vaatemallistoja ja pakko myöntää, että olen vähän pettynyt. On hyvin haastavaa löytää vaatteita, joiden tuotantoprosessi olisi Suomessa. Yleensä suunnittelu on, mutta ompelutyöt jossain muualla. Onneksi monet merkit ompeluttavat vaatteet Euroopassa. 

Aika paljon on tarjolla kaikkea kummaa. Räväköitä kuoseja, telttamaisia leikkauksia (eivät pue mitenkään näin lyhyttä tätiä). Sellaisia Huvikumpu-mekkoja. 

Voglialta pidin esimerk

Nää vaatevaihtoehdot on kyllä aika plaah.

Vierailija
76/78 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voglialta pidin esimerk

Ajatus pitkästä polkasta on ihan hyvä! Harkitse myös reippaasti lyhyempää mallia, jos tukkasi on kovin suomalainen = ohut liru

Vierailija
77/78 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoasun kannalta hyvät kengät on kaiken a ja o. Osa unohtaa uusia kengät ja lopputulos on helposti homsuinen. Hyviin kenkiin ei tarvitse laittaa omaisuuksia. Muutamalla satasella saa hyvät nahkakengät.

Vierailija
78/78 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kirpputoreja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi