Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi tyyli 2024

Vierailija
30.12.2023 |

Olen 35-vuotias nainen ja lopen kyllästynyt nuhjuiseen olomuotooni. Tarvitsen apua. Mitä teen, jotta saan itsestäni paremman version ensi vuodelle?

lähtötilanne:

165 cm, 52 kg. 

Liikunta: 8km kävelyä 5 krt /viikko (työmatkat)

Ruokavalio: kasvispainotteinen, tavallinen kotiruoka

Iho: epäpuhtauksia, mutta ei varsinaista aknea

Hiukset: suorat, olkapäille. Ei värjäyksiä. 

Vaatekaappi: Olen ollut usean vuoden ajan ostolakossa ja nyt olen päässyt tilanteeseen, että vaatekaappia on aika uusia. Tällä hetkellä omistan 

- siniset, kapealahkeiset farkut

- kolme trikoopaitaa, kolme hihatonta toppia, kolme yksiväristä T-paitaa

- urheiluvaatteita, verkkarit

- mustan hupparin

- kaksi neuletakkia (vaaleanpunainen ja musta)

- suorat housut + kauluspaita

- kaksi parempaa mekkoa

Mitä ostoslistalle? 

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi leikkaus hiuksiin ja meikki joka korostaa parhaita puoliasi.

Vierailija
22/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkuiksi ostat Leviksen ribcage straight ancle farkut ja siihen kaksi siistiä valkoista t-paitaa ja yhden neuleen esim. Selected femmeltä 

Tässä yksi esimerkki: https://www.selected.com/fi-fi/femme/neuleet/neulepaita-16074482_Moonli…

Heti olet modernimpi ja tyylikkäämpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkuiksi ostat Leviksen ribcage straight ancle farkut ja siihen kaksi siistiä valkoista t-paitaa ja yhden neuleen esim. Selected femmeltä 

Tässä yksi esimerkki: https://www.selected.com/fi-fi/femme/neuleet/neulepaita-16074482_Moonli…

Kiitos! Konkreettinen vinkki.

Vierailija
24/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki laadukkaita perusvaatteita. Mielellään kotimaisilta merkeiltä. Itse tykkään esim Ehdasta, Ommellisesta, Nansosta yms.

🤢 tuollainen "kotimaisuus" on yhtä hevonkukkua nykypäivänä. Ei kotimaisia vaatteita juurikaan enää ole yhtään ainoaakaan merkkiä. Nansonkin vaatteet valmistettu Kiinassa tai Euroopan halpamaissa. Samaa roskaa on pelkkää rahastusta olevat Marimekot ym

Sekö on sulle sitä "laatua"???? 

Vierailija
25/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leviksen farkut valkoisella t-paidalla... Kuulostaapas teiniltä. 

Mene apa vaateliikkeeseen ja pyydä neuvoa. Ne osaa katsoa mikä sopii sinulle ja ehdotella eri tyylejä.

Hiuksiin hankkisin kerrostetun pitkän polkan ja luonnollista väriä päähän. Tulee heti jo freesimpi ilme. Vähän kevyttä meikkiä vielä naamaan, niin bueno!

Vierailija
26/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes omista edes tuote määrää. Olen siis supernuhju?

Etkö sä edes tiedä mitä nuhjuinen tarkoittaa? Googleta, äläkä tee itsestäsi entistä typerämpää 🤦🏻.

Vierailija
27/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leviksen farkut valkoisella t-paidalla... Kuulostaapas teiniltä. 

Mene apa vaateliikkeeseen ja pyydä neuvoa. Ne osaa katsoa mikä sopii sinulle ja ehdotella eri tyylejä.

Hiuksiin hankkisin kerrostetun pitkän polkan ja luonnollista väriä päähän. Tulee heti jo freesimpi ilme. Vähän kevyttä meikkiä vielä naamaan, niin bueno!

Kiitos. Ehkä vaan varaan ajan jollekin pukeutumisneuvojalle. Alitajuisesti olen pelännyt, että siellä tehdään kaikista tanttoja. (Vähän samaan tapaan kuin huonoissa muodonmuutosohjelmissa) Mutta kyllä he varmasti asiansa osaavat

Vierailija
28/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta

Vierailija
29/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni pukeutumisneuvojana voi työskennellä kuka vaan. Ammattinimike ei takaa ammattitaitoa. En siis sokeasti luottaisi.

Vierailija
30/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strunta i goda råd för de är bara säkra val eller något som affären vill bli av med. Skaffa någon klassisk kavaj som har färg. Inget svart, grått eller ens vitt. Välj skor som passar till. Samma grej med färgerna här. Sedan hör väl en handväska till, samt en scarf och ett par handskar. Glöm inte solglasögonen.

Vierailija
31/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki laadukkaita perusvaatteita. Mielellään kotimaisilta merkeiltä. Itse tykkään esim Ehdasta, Ommellisesta, Nansosta yms.

🤢 tuollainen "kotimaisuus" on yhtä hevonkukkua nykypäivänä. Ei kotimaisia vaatteita juurikaan enää ole yhtään ainoaakaan merkkiä. Nansonkin vaatteet valmistettu Kiinassa tai Euroopan halpamaissa. Samaa roskaa on pelkkää rahastusta olevat Marimekot ym

Sekö on sulle sitä "laatua"???? 

Ehta ja Ommellinen ompelevat vaatteensa Suomessa. Ne ovat aidosti vastuullisia ja kotimaisia merkkejä.

Vierailija
32/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ongelma on se, että tavallisia, siistejä ja tyylikkäitä perusvaatteita ei vaan enää löydä mistään. Aina jotain "trendikästä" leikkausta, kummallisia tätilupseja, röyhelöitä, puhvihihoja... Mielelläni ostaisin ja maksaisin, mutta mitään ei löydy!

Vierailija
33/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko jo olemassa olevat vaatteet laadukkaita ja istuvia? Kirppareilta etsisin kaapintäydennystä, jos ei kiire ole saada jotain tiettyä vaatekappaletta. 

Vierailija
34/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin tuohon lisäksi ainakin parit farkut ja kesämekkoja, mutta riippuu tietysti sinusta, millaisille vaatteille sulla on tarvetta. Laatu on tärkeämpää kuin määrä. 

Vierailija
35/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama tilanne kuin sinulla ap. Moneen vuoteen en ole ostanut vaatteita ja käyttämäni vaatteet alkavat olla jo nuhjaantuneita. Ongelma on, että inhoan shoppailua ja on vaikea löytää vaatteita, jotka näyttävät ja tuntuvat hyvältä. Mistä niitä laadukkaita ja aikaa kestäviä vaatteita edes saa? Vaatteiden lisäksi ajattelin ainakin värjätä hiukseni pitkästä aikaa ja hankkia siistin käsilaukun (jota nyt en omista).

Vierailija
36/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama tilanne kuin sinulla ap. Moneen vuoteen en ole ostanut vaatteita ja käyttämäni vaatteet alkavat olla jo nuhjaantuneita. Ongelma on, että inhoan shoppailua ja on vaikea löytää vaatteita, jotka näyttävät ja tuntuvat hyvältä. Mistä niitä laadukkaita ja aikaa kestäviä vaatteita edes saa? Vaatteiden lisäksi ajattelin ainakin värjätä hiukseni pitkästä aikaa ja hankkia siistin käsilaukun (jota nyt en omista).

Tähän juuri kaipaisin minäkin vinkkejä! Mitkä merkit ovat laadukkaita? Millaiset mallit kestävät aikaa. Minulla on periaate, että käytän omistamani vaatteet loppuun, enkä halua kaappiini enää yhtään "melkein" istuvaa vaatetta. Vaatteet saavat maksaa. Mielelläni maksan laadusta! Harmi vain, että monestkalliskin on osoittautunut laaduttomaksi.

Kirpparitkin on nykyään täynnä kallista ja nyppyistä vaatetta 😞

Ap

Vierailija
37/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostaisin tuohon lisäksi ainakin parit farkut ja kesämekkoja, mutta riippuu tietysti sinusta, millaisille vaatteille sulla on tarvetta. Laatu on tärkeämpää kuin määrä. 

Farkut onkin ostoslistalla. Onko antaa vinkkejä hyvistä merkeistä? Haluaisin kunnolliset farkut, en elastaanipöksyjä.

Vierailija
38/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä mieleen 

Kävin kerran Sokoksen pukeutumisneuvojalla. Se oli aivan toivotonta! Tyrkytti sairaan kalliita mummovaatteita. Oli kukkaa ja kuosia. Ei mitään käsitystä esim. vartalonmuodoista, leikkauksista.. kehui valintojaan kovasti. Mitään en ostanut!

Vierailija
39/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän juuri kaipaisin minäkin vinkkejä! Mitkä merkit ovat laadukkaita? Millaiset mallit kestävät aikaa. Minulla on periaate, että käytän omistamani vaatteet loppuun, enkä halua kaappiini enää yhtään "melkein" istuvaa vaatetta. Vaatteet saavat maksaa. Mielelläni maksan laadusta! Harmi vain, että monestkalliskin on osoittautunut laaduttomaksi.

Kirpparitkin on nykyään täynnä kallista ja nyppyistä vaatetta 😞

&n

Sinulla on väärä pohja-ajatus. Merkit eivät ole laadukkaita (kangas), vaan materiaali on laadukasta. Esim. puuvilloja on hyviä ja huonoja. Kaupassa voi välillä olla vaikeaa tunnistaa onko puuvilla nyppyyntyvää vai ei. Sormessa pehmeälle tuntuva ei yleensä nyppyynny, mutta tämäkään ei aina pidä paikkaansa. Tosi halvoistakin vitosen tai kympin t-paidoista voi joskus löytyä kestävä ja nyppyyntymätön eli laadukas.

Tyyli, ehkä tykkäät enemmän rennosta toimistotyylistä, kuin bleiserityylistä? Itse tykkään "piiloutua" bleiserin alle.

Laihoille ja hoikille sopii tosi hyvin leveälahkeiset, kevyttä kangasta olevat housut ja muutoinkin "hulmuavat" mallit. Esim. juhlatyyliin leikattu ohutkankainen pusero ja leveät (suorat) housut. Se on rentoa toimistotyyliä. 

Tietysti jos itse tykkää nirunarumini-vaatteista, niin hulmuava tyyli ei välttämättä ole ollenkaan oma juttu. Hulmuava on klassinen ja siisti, eikä todellakaan sovi tantoille.

Vierailija
40/78 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpparitkin on nykyään täynn

Kyllä hulmuavat ja löysät vaatteet miellyttävät. Istuvuutta kaipaisin esimerkiksi hartioilta. En myöskään pidä siitä, jos hihat jäävät liian lyhyiksi. Merkkisuosituksia taas kaipasin, koska verkkokaupassa vateriaalien hypisteleminen on hankalaa. Esim 100% puuvilla ei välttämättä kerro puuvillan laadusta riittävästi, mutta sen tuntisi vain näppituntumalla. Toinen siisti puuvillamekkoni on ollut minulla n. 10 vuotta ja on edelleen priimakunnossa, vaikka olen pitänyt sitä paljon.