Yleinen asumistuki pienenee PALJON. 'Kiitos' niille, joille 'kiitos' kuuluu.
https://www.kela.fi/documents/d/guest/alt_teksti_taulukko_1_yleinen_asu…
"Kiitos" kuuluu kaikille Kristillisiä, Persusuomalaisia tai Kokoomusta äänestänäille tästä 'hienosta' uuden vuoden kuristamistoimi-'lahjasta'.
Rikkaiden ja Hyvätuloisten "ahdinkoa" päinvastoin tämä hallitus HELPOTTAA antamalla näille raukoille vähäväkisille ja hallituksen mielestä pulassa oleville LISÄÄ RAHAA tileillä makuutettavaksi ja sijoituksiin (vaikkapa ylimääräisiin sijoitusasuntoihin entisten jatkoksi tai entistä övereimpiin - ilmastosta viis-luksuslomiin), vaikka eivät sitä lisärahaa mihinkään tarvitse.
"Kaveri jätetään - armotta vaikka pakkaseen"! on nykyhallituksemme perusprinsiippi.
"KIITOS" RIIKKA PURRALLE ja kaikille persupuoluetta äänestäneille!
P.S.Tiesitkö, että myös viime kevään eduskuntavaaliessa istuva (ns. Marinin) hallitus sai aikuistenoikeasti ENEMMISTÖN annetuista ÄÄNISTÄ, mutta pelkkä vaalitapa-tekniikka käänsi vaalituloksen päälaelleen. Tämä on FAKTA:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/auvorouvinen/hallituksen-aanimaara-suu…
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudun matalapalkkaiset päätyvät sossun luukulle. Ihan hullua, miksi ihmisiä työnnetään köyhyyteen ja kaikista passivoivimmalle tuelle??
Koska tt-tukeen tuli työvelvoite. Palkkatyö ajetaan alas ja korvataan velvoitetyöllä, olemme kaikki vastuussa yhteiskunnasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutos on pieni askel sosiaaliturvan nauttijoille, mutta suuri askel parempaan huomiseen yhteiskunnalle.
Kiitämme kun ymmärrät ja otat osaa näihin talkoihimme.
Ps. Omat eväät mukaan. =)
Suomen kansa tarvitsee tukiasi parempaan tarkoitukseen!
Vain 10-20 vuotta niin tukirahasi palaa jälleen lähes puoleen entisestä.
Se on talkoisiimme. Menepäs takaisin sinne itse maksamaasi kouluun.
Illatiivin monikko,sillä talkoita on tulossa huomattavasti enemmän kuin pelkkästään asumistukitalkoot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asumisesta pitäisi maksaa tukia?Jokainen voi muuttaa sinne missä on varaa asua.Varmasti myös PK-seudulla on halvempia alueita.Joudutaan me muutkin pienipalkkaiset hommaamaan auton ja kulkemaan pitkiä työmatkoja,85-90 kilometria päivässä saattaa olla työmatka eikä tarvita tukia.
Tuo on suhteellista. Esim pk seudulla et saa yksiötäkään alle 700e vuokralla. Monissa muissa paikoissa Suomessa saa samansuuruisen/kuntoisen yksiön jopa alle 300e/kk.
Puhut paskaa. löysin HETI yli 110 asuntoa YHDELTÄ vuokranantajalta alueelta Espoo/Helsinki. (jätin vantaan ja kauniaisen pois) joissa vuokra on 700 tai ALLE.
Yksistään pk-seudulla on (heitän ihan lonkalta) muutama kymmenen tuhatta eronnutta yhteishuoltajaa, joilla on suht matala palkka. Moni on esim. sotella tai vakassa töissä, eli jäätävä työvoimapula vallitsee ja palkat ovat edelleen silti matalia.
Se "yh" (eli yleisesti ottaen ihan tavallinen eronnut vanhempi) voi tehdä johtopäätöksen, että pk-seutu ei hänen kallisarvoista työpanostaan sitten haluakaan näiden asumistukileikkausten myötä ja muuttaa jonnekin, jossa on varaa laittaa lapset muualle kuin Lumon yksiöön taistelemaan läksyntekotilasta. Eikä varmasti kukaan vapaaehtoisesti halua sinne sossun asiakkaaksi tt-tuelle, ikuiseen kannustinloukkuun!
Tässä pk-seudun kunnat joutuvat kyllä aikamoiseen kuseen ja näin on kokoomus ja persut nyt valinneet tehdä.
Yleisesti ottaen on jo ihan perus yleistietoa, että lapsiin panostaminen maksaa joka sentin takaisin ja suurten korkojen kera. Hallituspuolueet ovat valinneet toisen tien ja seuraukset ovat sitten myös hyvin tutkittuja ja dokumentoituja, kuten kymmenet asiantuntijat yrittivät hallitukselle saada ymmärretyksi. Turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on sellainen loukku, että tämä asumistuen leikkaus on aivan jäätävä virhe tältä katastrofihallitukselta. Eivätkö he ole lukeneet yhtään ainutta tutkimusta tai kuunnelleet ainuttakaan alan asiantuntijaa? Tästä ei seuraa muuta kuin syviä kannustinloukkuja, ylisukupolvista köyhyyttä ja lasten ja nuorten ennätysmäistä pahoinvointia. Mikä helvetti päättäjiä vaivaa? Eikö tulevaisuus kiinnosta ollenkaan ja vaan mutulla vedetään homma läpi?
Päättäjiä vaivaa se, että EK:n kirjoittama hallitusohjelma perustuu ajatukseen, että Suomeen pitää saada nöyrä köyhälistö, joka voidaan sitten käyttää ilmaisena tai lähes ilmaisena työvoimana.
Ehkä ensi vaaleissa moni miettii tarkemmin, millaiselle politiikalle äänensä antaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä 2 -vuotias?
En, Yli oman osuuteni olen maksanut varmasti jo 20 vuotta.Tuossa vain vertailu nyt kahdelta VIIMEISELTÄ vuodelta, koska nyt kohkataan siitä että ensi vuonna en enää maksaisikaan enää 50 000 € vaan ehkä 48 000 €. Ei kuule vielä "antamiselta" tunnu kun silti LIKI tuplaten maksan siihen nähden mitä ne kustannukset ovat. Ja muuten en edes käytä julkista terveydenhuoltoa vaan yksityistä juurikin siitä syystä että julkisen saatavuus on heikkoa. Eli maksan terveyden huollostakin 3 kertaa. Julkisesta siis oman osuuteni, ja jonkun toisen osuuden ja sitten maksan vielä yksityisestä kolmannen kerran.
Ei huolestuta vielä. Sain just päätöksen että 4€ pieneni asumistuki kuukaudessa. Vuoden päästä voi jo itkettää kun loppuu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asumisesta pitäisi maksaa tukia?Jokainen voi muuttaa sinne missä on varaa asua.Varmasti myös PK-seudulla on halvempia alueita.Joudutaan me muutkin pienipalkkaiset hommaamaan auton ja kulkemaan pitkiä työmatkoja,85-90 kilometria päivässä saattaa olla työmatka eikä tarvita tukia.
Tuo on suhteellista. Esim pk seudulla et saa yksiötäkään alle 700e vuokralla. Monissa muissa paikoissa Suomessa saa samansuuruisen/kuntoisen yksiön jopa alle 300e/kk.
Puhut paskaa. löysin HETI yli 110 asuntoa YHDELTÄ vuokranantajalta alueelta Espoo/Helsinki. (jätin vantaan ja kauniaisen pois) joissa vuokra on 700 tai ALLE.
Ja on varmaan yksi huone, johon yh:n pitäisi l
VÄITE oli ettei saa YKSIÖTÄKÄÄN. Kyllä saa, totesin väitteen täydeksi paskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja on varmaan yksi huone, johon yh:n pitäisi l
Yyhhoot vois muuttaa Vttuun Suomesta!
Asumistukirahat on asuntosijoittajien tuki. Asumistuki johti Helsingissä asuntokuplaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä 2 -vuotias?
En, Yli oman osuuteni olen maksanut varmasti jo 20 vuotta.Tuossa vain vertailu nyt kahdelta VIIMEISELTÄ vuodelta, koska nyt kohkataan siitä että ensi vuonna en enää maksaisikaan enää 50 000 € vaan ehkä 48 000 €. Ei kuule vielä "antamiselta" tunnu kun silti LIKI tuplaten maksan siihen nähden mitä ne kustannukset ovat. Ja muuten en edes käytä julkista terveydenhuoltoa vaan yksityistä juurikin siitä syystä että julkisen saatavuus on heikkoa. Eli maksan terveyden huollostakin 3 kertaa. Julkisesta siis oman osuuteni, ja jonkun toisen osuuden ja sitten maksan vielä yksityisestä kolmannen kerran.
Voi sinä katkera ihmisparka. Maailmassa on monia maita, joissa verotus on kevyempää. Suomalaisista taas suuri osa arvostaa hyvinvointivaltiota. Miksi et muuta noihin ihannemaihisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutos on pieni askel sosiaaliturvan nauttijoille, mutta suuri askel parempaan huomiseen yhteiskunnalle.
Kiitämme kun ymmärrät ja otat osaa näihin talkoihimme.
Ps. Omat eväät mukaan. =)
Suomen kansa tarvitsee tukiasi parempaan tarkoitukseen!
Vain 10-20 vuotta niin tukirahasi palaa jälleen lähes puoleen entisestä.
Se on talkoisiimme. Menepäs takaisin sinne itse maksamaasi kouluun.
Kysymys!
Paljonko Suomessa on pakko maksaa veroja, sanoppas? Eli mikä on yhden kansalaisen kustannus?97 metriä tietä vai 36 äitiyspakkausta? Katso laskurista, mitä kaikkea sinun maksamillasi veroilla saa
https://yle.fi/a/74-20058599
Mites kun minä olen kuullut, että olen täällä vuokrakolhoosissa ainut joka veroja edes maksaa. Kaikki muut elää tuilla. !?
kuka lie oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä 2 -vuotias?
Voi sinä katkera ihmisparka. Maailmassa on monia maita, joissa verotus on kevyempää. Suomalaisista taas suuri osa arvostaa hyvinvointivaltiota.
Minä ainakin jätän äidinkieleni ja rahtaan koko sukuni muualle, heti kun pystyn. Nyt olen velkavankeudessa, kun en saa kaikkia minulle määrättyjä veroja edes maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on sellainen loukku, että tämä asumistuen leikkaus on aivan jäätävä virhe tältä katastrofihallitukselta. Eivätkö he ole lukeneet yhtään ainutta tutkimusta tai kuunnelleet ainuttakaan alan asiantuntijaa? Tästä ei seuraa muuta kuin syviä kannustinloukkuja, ylisukupolvista köyhyyttä ja lasten ja nuorten ennätysmäistä pahoinvointia. Mikä helvetti päättäjiä vaivaa? Eikö tulevaisuus kiinnosta ollenkaan ja vaan mutulla vedetään homma läpi?
Päättäjiä vaivaa se, että EK:n kirjoittama hallitusohjelma perustuu ajatukseen, että Suomeen pitää saada nöyrä köyhälistö, joka voidaan sitten käyttää ilmaisena tai lähes ilmaisena työvoimana.
Ehkä ensi vaaleissa moni miettii tarkemmin, millaiselle politiikalle äänensä antaa.
Äänestän edelleen samoin kuin nyttenkin , eli Kokoomusta, kuten olen äänestänyt jo 18 vuotiaasta saakka. Kuten ovat äänestäneet isäni, äitini, sisarukseni, isovanhempani ja koko sukuni niin kauan kuin Kokoomus on ollut olemassa.
Aina ja ikuisesti!
Köyhän ihmisen asialla!
- Kansallinen Kokoomus-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä 2 -vuotias?
Voi sinä katkera ihmisparka. Maailmassa on monia maita, joissa verotus on kevyempää. Suomal
Jaa, sellaista. No, niin uumoilinkin. Olen kaltaisiisi työssäni törmäillyt. Enpä oikein tiedä, mitä sanoisin, reppanat.
Punaviher hallituksen johtama suomi oli kuin pohjoiskorea.
Kokoomuksen ja perussuomalaisten johtama kuin eteläkorea.
Nouseva johtava kansakunta !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä 2 -vuotias?
Voi sinä katkera ihmisparka. Maailmassa on monia maita, joissa verotus on kevyempää. Suomalaisista taas suuri osa arvostaa hyvinvointivaltiota.
Minulla on (vielä) elossa olevia vanhoja sukulaisia, jotka tarvivat vielä hetken apua. Vanhusten hoitohan ei Suomessa sekään toimi vaikka jälleen siitäkin maksan tuplana. Ja kyllä lähden työnantajani pääkonttorimaahan heti kun (valitettavasti) aika jättää näistä avuntarvitsijoista. Valitettavasti se aika on jo lähellä. Sen jälkeen on jälleen Suomessa yksi hyväpalkkainen veronmaksaja vähemmän ja itseasiassa myös yksi hyväpalkkainen työpaikkakin vähemmän. Näin Suomesta tulee pikkuhiljaa haarakonttoritalous kun osaajat ja työpaikat siirtyvät muualle missä on A) paremmat palkat, B)(hiukan) kevyempi verotus ja C) TOIMIVAMMAT palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukirahat on asuntosijoittajien tuki. Asumistuki johti Helsingissä asuntokuplaan.
Eli asumistuen poistaminen olisi paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä 2 -vuotias?
Kutakuinkin JOKAISESSA maaiman maassa on kevyempi verotus kuin Suomessa. Jopa Tanskassa, jossa myös on kova verotus.
Ihmiset sysätään tt-tuelle, josta tehtiin velvoittava, kela, työkkäri ja poliisi saa asiakkaidensa kaikki tiedot terveystietoineen, poliisi saa luvan salakuunnella-ja katsella kansalaisten koteja, työntekijät riisutaan oikeuksistaan, Suomi on ennallistettava, ruokajakelu halutaan lopettaa, pullonpalautusjärjestelmä romuttaa, vanhukset eivät pääse enää ympärivuorokautiseen hoitoon, lapset eivät opi ja tappavat huumeissaan toisiaan ja itsensä...valtava ylikuolleisuus.
Mutta eipä se mitään. Vai?
Mä olen jo eläkkeellä, ja eläkkeestäni kustannan aikuisten lasteni elämää. Onneksi eläke vähän nousee vuodenvaihteessa, kun työttömän lapsen asumistuki ei riitä enää mihinkään. Itse elän vaatimattomasti pienessä torpassa, ulkovessa eikä suihkuakaan.