Yleinen asumistuki pienenee PALJON. 'Kiitos' niille, joille 'kiitos' kuuluu.
https://www.kela.fi/documents/d/guest/alt_teksti_taulukko_1_yleinen_asu…
"Kiitos" kuuluu kaikille Kristillisiä, Persusuomalaisia tai Kokoomusta äänestänäille tästä 'hienosta' uuden vuoden kuristamistoimi-'lahjasta'.
Rikkaiden ja Hyvätuloisten "ahdinkoa" päinvastoin tämä hallitus HELPOTTAA antamalla näille raukoille vähäväkisille ja hallituksen mielestä pulassa oleville LISÄÄ RAHAA tileillä makuutettavaksi ja sijoituksiin (vaikkapa ylimääräisiin sijoitusasuntoihin entisten jatkoksi tai entistä övereimpiin - ilmastosta viis-luksuslomiin), vaikka eivät sitä lisärahaa mihinkään tarvitse.
"Kaveri jätetään - armotta vaikka pakkaseen"! on nykyhallituksemme perusprinsiippi.
"KIITOS" RIIKKA PURRALLE ja kaikille persupuoluetta äänestäneille!
P.S.Tiesitkö, että myös viime kevään eduskuntavaaliessa istuva (ns. Marinin) hallitus sai aikuistenoikeasti ENEMMISTÖN annetuista ÄÄNISTÄ, mutta pelkkä vaalitapa-tekniikka käänsi vaalituloksen päälaelleen. Tämä on FAKTA:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/auvorouvinen/hallituksen-aanimaara-suu…
Kommentit (352)
Keskiluokan ja duunarien kannattaa nyt ymmärtää, että tämä koskee myös TEITÄ. Juuri sinua. Kos tulee yt:t, jos sairastut, lapsesi sairastuu. Jos tulee ihan tuikitavallinen avioero. Tukiverkko viedään nyt alta, siellä tulee tosiaan sitten vasta toimeentulotuki ihan alhaalla sinua vastaan.
Kun nyt on eron tai työttömäksi joutumisen jälkeen pystynyt pärjäämään kuitenkin pirstomatta ihan koko elämää esimerkiksi asumistuen avulla, nyt se ei enää onnistu. Jos sinulla on kaksi lasta ja olet vaikkapa vakaope tai varastomies pk-seudulla, et eroa. Et sairastu. Pidät lapsesi väkisin terveinä, vaikka mikä olisi. Etkä, Herra paratkoon, menetä missään olosuhteissa työpaikkaasi.
Vuokrat lähteneet laukalle, noihinkin joku katto pitäisi olla. Ara vuokra-asunnut törkeissä hinnoissa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asumisesta pitäisi maksaa tukia?Jokainen voi muuttaa sinne missä on varaa asua.Varmasti myös PK-seudulla on halvempia alueita.Joudutaan me muutkin pienipalkkaiset hommaamaan auton ja kulkemaan pitkiä työmatkoja,85-90 kilometria päivässä saattaa olla työmatka eikä tarvita tukia.
Tuo on suhteellista. Esim pk seudulla et saa yksiötäkään alle 700e vuokralla. Monissa muissa paikoissa Suomessa saa samansuuruisen/kuntoisen yksiön jopa alle 300e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan tavallisia työssäkäyviä ajetaan siis toimeentuletuelle. Minäkin "pääsen". Aivan absurdia jotenkin, en suostu vielä ymmärtämään tätä. Olen kahden lapsen tuikitavallinen yhteishuoltaja ja koulutustani vastaavassa kokopäivätyössä. Montako minunkaltaistani mahtaa olla, tuhansia ja tuhansia?
Mietin, että salaan lapsilta ttt-asiakkuutemme. En halua, että he joutuvat miettimään tämmöisiä. On tämä jotenkin aivan käsittämätön tulevaisuudennäkymä tällaiselle ahkeralle ihmiselle, joka on pärjännyt asumistuella ja palkkatuloilla ihan ok. Tulevaisuus näyttää helvetin pahalta.
ei homma voi toimia niin, että tuikitavallisten ihmisten elämää tarvitsee tukea. haloo!!No palkkaani ei julkisella nosteta näköjään mihinkään ja leipää on pöytään saatava. Olen vielä kuulemma y
julkisen palkat on sosialistien päättämiä. Mitä valitat? Ja holhotahan ne haluaakin, joten sinne vaan esittelemään niitä ostoksia. Miksi Suomessa ei ole muuta kuin sosialisteja, jos kuitenkin valitatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan tavallisia työssäkäyviä ajetaan siis toimeentuletuelle. Minäkin "pääsen". Aivan absurdia jotenkin, en suostu vielä ymmärtämään tätä. Olen kahden lapsen tuikitavallinen yhteishuoltaja ja koulutustani vastaavassa kokopäivätyössä. Montako minunkaltaistani mahtaa olla, tuhansia ja tuhansia?
Mietin, että salaan lapsilta ttt-asiakkuutemme. En halua, että he joutuvat miettimään tämmöisiä. On tämä jotenkin aivan käsittämätön tulevaisuudennäkymä tällaiselle ahkeralle ihmiselle, joka on pärjännyt asumistuella ja palkkatuloilla ihan ok. Tulevaisuus näyttää helvetin pahalta.
Sinullakaan ei siis ole kumppania elättämässä lapsianne?
Miksi erositte?
Toki olet vähävarainen tuossa tilanteessa.
Aika helkkarin moni tavallinen ja eronnut vanhempi on ihan kohta samassa kusessa.
Minäkin olen pärjännyt (vaikkakin vähävaraisena) tähän asti ihan hyvin palkkatuloilla (kokopäivätyö, tähänkin tarvitsee monen vuoden koulutuksen) ja pienellä asumistuella. Nyt kutsuu sossun luukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan tehtävä ei ole kustantaa eikä edes tukea ihmisten asumista vaan se asumismuoto on valittava sen mukaan mihin oma palkkataso riittää.
Ja osa-aikatyöllä ei tietenkään ole tarkoituskaan elää ja pärjätä vaan siihen otetaan toinen/kolmas työ sitten rinnalle jotta työtunteja on viikkoa kohden se 37,5-40. Aivan älytön ajatuskin että 20h/vko töitä tekevälle yhteiskunta takaisi samanlaisen elämäntason mitä kokoaikatyötä tekevä itse itselleen mahdollistaa.
Miksi ihmeessä kukaan enää tekisi tuon enempää töitä, jos yhteiskunnan tuet muodostaisi vähintään puolet kk-tuloista ja suht mukava elintaso tulisi valtion kustantamana kuin sannalle aamiainen?
Mene osoitteeseen valtiolle.fi ja paina näytä kaikki avoimet työpaikat, montako näkyy?
Aivan, siellä on tasan 2 työpaikkaa auki koko val
ja minä esimerkiksi tein itse itselleni työpaikan. Sekä vaimolle ja välillä olen voinut pitää työntekijääkin.
Vierailija kirjoitti: no mä en vastusta tätäkään ajatusta täysin ja olen omalla kohdallani maksanut lasten opiskelut ihan itse alusta loppuun, mutta on siinä ihan päteviä argumentteja sen puolestakin, että se rahoitus toimisi ainakin peruskoulun osalta yhteisillä rahoilla, koska kaikki hyötyy siitä. Oli lapsia tai ei.
Kotikoulussako opetit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen. MITEN minulle ANNETAAN rahaa.. Kiinnostaisi tietää.
Se että SAAN PITÄÄ hiukan enemmän ITSE TIENAAMISTANI RAHOISTA EI OLE ANTAMISTA.
Mieti, mitä työtä teet - tuetaanko sitä yhteiskunnan varoilla? Entä työmatkaasi? Lomamatkaasi? Käyttämiäsi palveluita? Terveydenhoitoa? Lastesi koulutusta? Omaa kouluttautumistasi? Oletko ihan varma, että olet kustantanut koko elämäsi ihan vain omilla rahoillasi?
Lasku on kohdallani tosi helppo. Olen on vastaus. Oliko muuta kysyttävää. Luuletko, että rahat sataa teille pilvistä?
Muutos on pieni askel sosiaaliturvan nauttijoille, mutta suuri askel parempaan huomiseen yhteiskunnalle.
Kiitämme kun ymmärrät ja otat osaa näihin talkoihimme.
Ps. Omat eväät mukaan. =)
Suomen kansa tarvitsee tukiasi parempaan tarkoitukseen!
Vain 10-20 vuotta niin tukirahasi palaa jälleen lähes puoleen entisestä.
Minulle kävi hyvä tuuri, kun 2024 saa vielä asumistukea omistusasuntoon. Asuntolainaa on jäljellä enää 3000€. Laina on maksettu 😆
Vierailija kirjoitti: Löysin 30 SEKUNNISSA ENENMMÄN työpaikkoja Suomesta kuin 17391. Itseasiassa YLI 19 000 työpaikka VAIN YHDESTÄ työnhakusivustosta. En edes viitsinyt esim Linkediniä katsoa. Sielläkin on varmasti lisää työpaikkoja.
Dorka, ne samat paikat ovat joka saitilla.
Toimeentulotuki on sellainen loukku, että tämä asumistuen leikkaus on aivan jäätävä virhe tältä katastrofihallitukselta. Eivätkö he ole lukeneet yhtään ainutta tutkimusta tai kuunnelleet ainuttakaan alan asiantuntijaa? Tästä ei seuraa muuta kuin syviä kannustinloukkuja, ylisukupolvista köyhyyttä ja lasten ja nuorten ennätysmäistä pahoinvointia. Mikä helvetti päättäjiä vaivaa? Eikö tulevaisuus kiinnosta ollenkaan ja vaan mutulla vedetään homma läpi?
Minä ihmettelen tilanteita mikä esim. kaverilla on, että hänellä on exän kanssa yhteinen oma talo mikä on vuokrattuna ja saa omaan kämppään asumistuen.. asuntosijoittaminen on myös mihin pitäisi puuttua..en ymmärrä, että valtion tuilla rahoitetaan jonkun sijoituskohteita, tarkoitan siis asumistukea mikä menee yksityisten taskuun.
No ei kai se ero tarkoita sitä, että yksin maksaa lasten elämisen?
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokan ja duunarien kannattaa nyt ymmärtää, että tämä koskee myös TEITÄ. Juuri sinua. Kos tulee yt:t, jos sairastut, lapsesi sairastuu. Jos tulee ihan tuikitavallinen avioero. Tukiverkko viedään nyt alta, siellä tulee tosiaan sitten vasta toimeentulotuki ihan alhaalla sinua vastaan.
Kun nyt on eron tai työttömäksi joutumisen jälkeen pystynyt pärjäämään kuitenkin pirstomatta ihan koko elämää esimerkiksi asumistuen avulla, nyt se ei enää onnistu. Jos sinulla on kaksi lasta ja olet vaikkapa vakaope tai varastomies pk-seudulla, et eroa. Et sairastu. Pidät lapsesi väkisin terveinä, vaikka mikä olisi. Etkä, Herra paratkoon, menetä missään olosuhteissa työpaikkaasi.
Onko sulla paniikkikohtaus päällä? Melkoista katastrofiajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, mitä työtä teet - tuetaanko sitä yhteiskunnan varoilla? Entä työmatkaasi? Lomamatkaasi? Käyttämiäsi palveluita? Terveydenhoitoa? Lastesi koulutusta? Omaa kouluttautumistasi? Oletko ihan varma, että olet kustantanut koko elämäsi ihan vain omilla rahoillasi?
Maksoin viime ja tänä vuonna veroja yhteensä noin 100 000.
KAIKKI julkisyhteisöjen kulut vuodessa ovat noin 25 000 €/capita/vuosi. Siis 25 000 euroa per nuppi. SIIINÄ on nuo kaikki koulutukset, terveydenhoito, tiet, turvallisuus jne.. siis IHAN KAIKKI yhteiskunnan kulut. Siis molempina vuosina olen maksanut tuplasti oman osuuteni yhteiskunnan kustannuksista. Jos nyt tuosta jonkun satasen VÄHEMMÄN ensi vuonna maksan niin kyllä REILUSTI oman osuuteni tästä julkisesta kulupotista maksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasku on kohdallani tosi helppo. Olen on vastaus. Oliko muuta kysyttävää. Luuletko, että rahat sataa teille pilvistä?
Ei kukaan ole.
Töihin vaan. Kynnelle kykenevät pois vammaisten pöydästä ja pitämään huolta omista läheisistänne.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrat lähteneet laukalle, noihinkin joku katto pitäisi olla. Ara vuokra-asunnut törkeissä hinnoissa nykyään.
Nehän just salamana laskevat, kun tuet poistetaan, tätähän perskokkareet hokivat :p
Löysin 30 SEKUNNISSA ENENMMÄN työpaikkoja Suomesta kuin 17391. Itseasiassa YLI 19 000 työpaikka VAIN YHDESTÄ työnhakusivustosta. En edes viitsinyt esim Linkediniä katsoa. Sielläkin on varmasti lisää työpaikkoja.