Yleinen asumistuki pienenee PALJON. 'Kiitos' niille, joille 'kiitos' kuuluu.
https://www.kela.fi/documents/d/guest/alt_teksti_taulukko_1_yleinen_asu…
"Kiitos" kuuluu kaikille Kristillisiä, Persusuomalaisia tai Kokoomusta äänestänäille tästä 'hienosta' uuden vuoden kuristamistoimi-'lahjasta'.
Rikkaiden ja Hyvätuloisten "ahdinkoa" päinvastoin tämä hallitus HELPOTTAA antamalla näille raukoille vähäväkisille ja hallituksen mielestä pulassa oleville LISÄÄ RAHAA tileillä makuutettavaksi ja sijoituksiin (vaikkapa ylimääräisiin sijoitusasuntoihin entisten jatkoksi tai entistä övereimpiin - ilmastosta viis-luksuslomiin), vaikka eivät sitä lisärahaa mihinkään tarvitse.
"Kaveri jätetään - armotta vaikka pakkaseen"! on nykyhallituksemme perusprinsiippi.
"KIITOS" RIIKKA PURRALLE ja kaikille persupuoluetta äänestäneille!
P.S.Tiesitkö, että myös viime kevään eduskuntavaaliessa istuva (ns. Marinin) hallitus sai aikuistenoikeasti ENEMMISTÖN annetuista ÄÄNISTÄ, mutta pelkkä vaalitapa-tekniikka käänsi vaalituloksen päälaelleen. Tämä on FAKTA:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/auvorouvinen/hallituksen-aanimaara-suu…
Kommentit (352)
Euroopassa on vapaa liikkuvuus. Muuttakaa muualle kaikki valittajat! Menkää vaikka espanjalaisten elätettäviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asumisesta pitäisi maksaa tukia?Jokainen voi muuttaa sinne missä on varaa asua.Varmasti myös PK-seudulla on halvempia alueita.Joudutaan me muutkin pienipalkkaiset hommaamaan auton ja kulkemaan pitkiä työmatkoja,85-90 kilometria päivässä saattaa olla työmatka eikä tarvita tukia.
Tuo on suhteellista. Esim pk seudulla et saa yksiötäkään alle 700e vuokralla. Monissa muissa paikoissa Suomessa saa samansuuruisen/kuntoisen yksiön jopa alle 300e/kk.
Puhut paskaa. löysin HETI yli 110 asuntoa YHDELTÄ vuokranantajalta alueelta Espoo/Helsinki. (jätin vantaan ja kauniaisen pois) joissa vuokra on 700 tai ALLE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen. MITEN minulle ANNETAAN rahaa.. Kiinnostaisi tietää.
Se että SAAN PITÄÄ hiukan enemmän ITSE TIENAAMISTANI RAHOISTA EI OLE ANTAMISTA.
Mieti, mitä työtä teet - tuetaanko sitä yhteiskunnan varoilla? Entä työmatkaasi? Lomamatkaasi? Käyttämiäsi palveluita? Terveydenhoitoa? Lastesi koulutusta? Omaa kouluttautumistasi? Oletko ihan varma, että olet kustantanut koko elämäsi ihan vain omilla rahoillasi?
Lasku on kohdallani tosi helppo. Olen on vastaus. Oliko muuta kysyttävää. Luuletko, että rahat sataa teille pilvistä?
Ei kukaan ole.
taidat olla näitä valtionkoulun lapsia? Kaikki mitä opettajasi sinulle on sanonut ei ole totta. Olen pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen. MITEN minulle ANNETAAN rahaa.. Kiinnostaisi tietää.
Se että SAAN PITÄÄ hiukan enemmän ITSE TIENAAMISTANI RAHOISTA EI OLE ANTAMISTA.
Mieti, mitä työtä teet - tuetaanko sitä yhteiskunnan varoilla? Entä työmatkaasi? Lomamatkaasi? Käyttämiäsi palveluita? Terveydenhoitoa? Lastesi koulutusta? Omaa kouluttautumistasi? Oletko ihan varma, että olet kustantanut koko elämäsi ihan vain omilla rahoillasi?
Maksoin viime ja tänä vuonna veroja yhteensä noin 100 000.
KAIKKI julkisyhteisöjen kulut vuodessa ovat noin 25 000 €/capita/vuosi. Siis 25 000 euroa per nuppi. SIIINÄ on nuo kaikki koulutukset, terveydenhoito, tiet, turvallisuus jne.. siis IHAN KAIKKI yhteiskunnan kulut. Siis molempina vuosina olen maksanut tuplasti oman osuuteni yhteiskunnan kustannuksista. Jos
Oletko sinä 2 -vuotias? 😅
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen tilanteita mikä esim. kaverilla on, että hänellä on exän kanssa yhteinen oma talo mikä on vuokrattuna ja saa omaan kämppään asumistuen.. asuntosijoittaminen on myös mihin pitäisi puuttua..en ymmärrä, että valtion tuilla rahoitetaan jonkun sijoituskohteita, tarkoitan siis asumistukea mikä menee yksityisten taskuun.
Koska kaikki puolueet Suomessa on sosialisteja.
Vierailija kirjoitti:
Muutos on pieni askel sosiaaliturvan nauttijoille, mutta suuri askel parempaan huomiseen yhteiskunnalle.
Kiitämme kun ymmärrät ja otat osaa näihin talkoihimme.
Ps. Omat eväät mukaan. =)
Suomen kansa tarvitsee tukiasi parempaan tarkoitukseen!
Vain 10-20 vuotta niin tukirahasi palaa jälleen lähes puoleen entisestä.
Se on talkoisiimme. Menepäs takaisin sinne itse maksamaasi kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokan ja duunarien kannattaa nyt ymmärtää, että tämä koskee myös TEITÄ. Juuri sinua. Kos tulee yt:t, jos sairastut, lapsesi sairastuu. Jos tulee ihan tuikitavallinen avioero. Tukiverkko viedään nyt alta, siellä tulee tosiaan sitten vasta toimeentulotuki ihan alhaalla sinua vastaan.
Kun nyt on eron tai työttömäksi joutumisen jälkeen pystynyt pärjäämään kuitenkin pirstomatta ihan koko elämää esimerkiksi asumistuen avulla, nyt se ei enää onnistu. Jos sinulla on kaksi lasta ja olet vaikkapa vakaope tai varastomies pk-seudulla, et eroa. Et sairastu. Pidät lapsesi väkisin terveinä, vaikka mikä olisi. Etkä, Herra paratkoon, menetä missään olosuhteissa työpaikkaasi.
Onko sulla paniikkikohtaus päällä? Melkoista katastrofiajattelua.
Miten niin? Ihan realististahan tuo on. Omistusasunto menee tästä lähin heti alta siinä vaiheessa, kun pankki ei suostu lyhennysvapaisiin enää. Ei tarvitse montaa kuukautta olla työttömänä tai vaikkapa sairaana. Työttömyys kasvaa nyt kuukausittain ja nakki voi napsahtaa kelle vaan. Sinullekin.
Jos eroat, etkö pysty yksin lainanmaksuun, asumistuki vuokra-asuntoon tulee olemaan todella pieni tai sitä ei ole. Kaupungin asuntoja on täysin mahdoton saada nytkään ja niissäkin on kova vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Löysin 30 SEKUNNISSA ENENMMÄN työpaikkoja Suomesta kuin 17391. Itseasiassa YLI 19 000 työpaikka VAIN YHDESTÄ työnhakusivustosta. En edes viitsinyt esim Linkediniä katsoa. Sielläkin on varmasti lisää työpaikkoja.
Dorka, ne samat paikat ovat joka saitilla.
Ei ole ja vaikka olisikin niin silti puhui paskaa että työpaikkoja olisi avoinna ALLE 18000 kun selkeästi niitä oli yli 19000 vain sillä yhdellä saitilla. Esim meidän firma ei edes tuota sivustoa käytä työpaikkailmoitteluun joten ihan turha puhua että "kaikissa olisi samat paikat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asumisesta pitäisi maksaa tukia?Jokainen voi muuttaa sinne missä on varaa asua.Varmasti myös PK-seudulla on halvempia alueita.Joudutaan me muutkin pienipalkkaiset hommaamaan auton ja kulkemaan pitkiä työmatkoja,85-90 kilometria päivässä saattaa olla työmatka eikä tarvita tukia.
Tuo on suhteellista. Esim pk seudulla et saa yksiötäkään alle 700e vuokralla. Monissa muissa paikoissa Suomessa saa samansuuruisen/kuntoisen yksiön jopa alle 300e/kk.
Puhut paskaa. löysin HETI yli 110 asuntoa YHDELTÄ vuokranantajalta alueelta Espoo/Helsinki. (jätin vantaan ja kauniaisen pois) joissa vuokra on 700 tai ALLE.
Ja on varmaan yksi huone, johon yh:n pitäisi lapsineen muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Löysin 30 SEKUNNISSA ENENMMÄN työpaikkoja Suomesta kuin 17391. Itseasiassa YLI 19 000 työpaikka VAIN YHDESTÄ työnhakusivustosta. En edes viitsinyt esim Linkediniä katsoa. Sielläkin on varmasti lisää työpaikkoja.
Dorka, ne samat paikat ovat joka saitilla.
Itse asiassa ei ole. Tuo on työttömien laiskuutta ottaa asioista selvää ja harhauskoisuutta.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutos on pieni askel sosiaaliturvan nauttijoille, mutta suuri askel parempaan huomiseen yhteiskunnalle.
Kysymys!
Paljonko Suomessa on pakko maksaa veroja, sanoppas? Eli mikä on yhden kansalaisen kustannus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokan ja duunarien kannattaa nyt ymmärtää, että tämä koskee myös TEITÄ. Juuri sinua. Kos tulee yt:t, jos sairastut, lapsesi sairastuu. Jos tulee ihan tuikitavallinen avioero. Tukiverkko viedään nyt alta, siellä tulee tosiaan sitten vasta toimeentulotuki ihan alhaalla sinua vastaan.
Kun nyt on eron tai työttömäksi joutumisen jälkeen pystynyt pärjäämään kuitenkin pirstomatta ihan koko elämää esimerkiksi asumistuen avulla, nyt se ei enää onnistu. Jos sinulla on kaksi lasta ja olet vaikkapa vakaope tai varastomies pk-seudulla, et eroa. Et sairastu. Pidät lapsesi väkisin terveinä, vaikka mikä olisi. Etkä, Herra paratkoon, menetä missään olosuhteissa työpaikkaasi.
Onko sulla paniikkikohtaus päällä? Melkoista katastrofiajattelua.
Ihan voit perehtyä alan tutkimuksiin ja asiantuntijoiden lausuntoihin aiheesta. Kuten hallituksen olisi kuulunut tehdä. Nämä seuraukset ovat erittäin kattavasti dokumentoituja kansainvälisestikin.
T: Sosiologi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut asumistukea vaan kitkuttelen 800 euron työttömyyskorvauksella. Hyvä että poistuu koska sitä ei kaikille anneta. Seuraavaksi saisi poistaa toimeentulotuen koska sitäkään en saa. Ollaan sitte tasa-arvosia, vai miten se Suomessa menikään?
Sinä olet hyvin perisuomalainen k u s i p ä ä. "Kun mulla on paha olla, niin muillakin pitää olla paha olo".
Haista v i t t u
40 vuotta olen töitä tehnyt ja maksanut veroni. Miksi mää en saa tukia kun niitä muille annetaan? En katso olevani kusipää vaan katkeroitunu. Mutta hyvät illanjatkot sullekin ja kiitos kommentistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja on varmaan yksi huone, johon yh:n pitäisi l
no sehän riippuu ensisijaisesti siitä yh:stä kuitenkin ja lasten isästä ja muista läheisistä, eikös niin?
Edullisia 300-500 euron asuntoja on ympäri suomea pilvin pimein joten on hyvin helppoa muuttaa edullisempaan asuntoon ja asumistuen laskun vaikutus talouteen nollautuu ihan täysin.
Ihan omalla valinnalla voit vaikuttaa ja jos et halua muuttaa niin sekin valinta on omasi.
Älkää hyvät ihmiset tuomitko muita omista vapaasti tekemistänne valinnoista.
Nyt se Herttoniemessä asuva yh äiti voi ottaa itseään niskasta kiinni, etsiä Porista itselleen asunnon ja lapset voivat aloittaa jo kesäloman jälkeen uudessa mukavassa koulussaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan tavallisia työssäkäyviä ajetaan siis toimeentuletuelle. Minäkin "pääsen". Aivan absurdia jotenkin, en suostu vielä ymmärtämään tätä. Olen kahden lapsen tuikitavallinen yhteishuoltaja ja koulutustani vastaavassa kokopäivätyössä. Montako minunkaltaistani mahtaa olla, tuhansia ja tuhansia?
Mietin, että salaan lapsilta ttt-asiakkuutemme. En halua, että he joutuvat miettimään tämmöisiä. On tämä jotenkin aivan käsittämätön tulevaisuudennäkymä tällaiselle ahkeralle ihmiselle, joka on pärjännyt asumistuella ja palkkatuloilla ihan ok. Tulevaisuus näyttää helvetin pahalta.
ei homma voi toimia niin, että tuikitavallisten ihmisten elämää tarvitsee tukea. haloo!!No palkkaani ei julkisella nosteta näköjään mihinkään ja leipää on pöytään saatava. Olen vielä kuulemma y
Olet varmaan sote alalla.? Miksi siellä edelleen on pakkopiikitykset työntekijöille? Moni tulisi alalle jos tuo poistettaisiin, minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut asumistukea vaan kitkuttelen 800 euron työttömyyskorvauksella. Hyvä että poistuu koska sitä ei kaikille anneta. Seuraavaksi saisi poistaa toimeentulotuen koska sitäkään en saa. Ollaan sitte tasa-arvosia, vai miten se Suomessa menikään?
Sinä olet hyvin perisuomalainen k u s i p ä ä. "Kun mulla on paha olla, niin muillakin pitää olla paha olo".
Haista v i t t u
40 vuotta olen töitä tehnyt ja maksanut veroni. Miksi mää en saa tukia kun niitä muille annetaan? En katso olevani kusipää vaan katkeroitunu. Mutta hyvät illanjatkot sullekin ja kiitos kommentistasi.
Älä välitä, tossa riehuu joku sosiaalipummi jota vituttaa kun tuet vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys!
Paljonko Suomessa on pakko maksaa veroja, sanoppas? Eli mikä on yhden kansalaisen kustannus?
97 metriä tietä vai 36 äitiyspakkausta? Katso laskurista, mitä kaikkea sinun maksamillasi veroilla saa
https://yle.fi/a/74-20058599
Suomessa kukkaan ei halua itelle lissää, vaan poistaa toisilta