Yleinen asumistuki pienenee PALJON. 'Kiitos' niille, joille 'kiitos' kuuluu.
https://www.kela.fi/documents/d/guest/alt_teksti_taulukko_1_yleinen_asu…
"Kiitos" kuuluu kaikille Kristillisiä, Persusuomalaisia tai Kokoomusta äänestänäille tästä 'hienosta' uuden vuoden kuristamistoimi-'lahjasta'.
Rikkaiden ja Hyvätuloisten "ahdinkoa" päinvastoin tämä hallitus HELPOTTAA antamalla näille raukoille vähäväkisille ja hallituksen mielestä pulassa oleville LISÄÄ RAHAA tileillä makuutettavaksi ja sijoituksiin (vaikkapa ylimääräisiin sijoitusasuntoihin entisten jatkoksi tai entistä övereimpiin - ilmastosta viis-luksuslomiin), vaikka eivät sitä lisärahaa mihinkään tarvitse.
"Kaveri jätetään - armotta vaikka pakkaseen"! on nykyhallituksemme perusprinsiippi.
"KIITOS" RIIKKA PURRALLE ja kaikille persupuoluetta äänestäneille!
P.S.Tiesitkö, että myös viime kevään eduskuntavaaliessa istuva (ns. Marinin) hallitus sai aikuistenoikeasti ENEMMISTÖN annetuista ÄÄNISTÄ, mutta pelkkä vaalitapa-tekniikka käänsi vaalituloksen päälaelleen. Tämä on FAKTA:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/auvorouvinen/hallituksen-aanimaara-suu…
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Olemme eri mieltä enkä kiistä sinun näkemystäsi koska siitä ei olisi mitään hyötyä. Toivotan onnea matkaan. Yksi mies tai nainen ei mitään muuta joten en olisi huolissani sinun kohtalostasi.
Ei se ole "yksi mies". Aivovuoto Suomesta on ollut totta jo yli 10 vuotta. Tähän tuli koronan myötä pari pientä poikkeamavuotta, mutta jälleen aivovuoto on kiihtynyt. Lisäksi Suomessa on ollut 0-kasvu 15 vuotta.
Suomesta siis lähtee kovapalkkaisia yksityisen sektorin työntekijöitä ja osaajia, tilalle tulee kouluttamatonta väkeä. Kaikki pikkusenkin omilla aivoillaan ajattelevat ymmärtävät että tämä on vakava ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä saannut tältä yhteiskunnalta rahaa tililleni joten hyvä vaan että tukia leikataan. Kannatan persuja ja kokoomusta juuri siksi että he leikkaavat tukia. Jos tämä yhteiskunta antaisi minulle myös rahaa tililleni niin sitten mä kannattaisin joko sdp tai vasemmistoliittoa.
Kaikki tuet pitäisi lopettaa, mitä vähemmän tukia ihmisille maksetaan niin sen parempi.
Äänestin persuja ja tulen jatkossakin äänestämään persuja.
Miksi minun pitää vain maksella veroja tosi paljon mutta en itse saa yhtää rahaa tililleni yhteiskunnalta? Minulla ei ole edes mikään järin hyvä palkka.
Asumistuki pitää poistaa, lapsilisät pois ja kotitalousvähennys pitää tehdä kotitalouskohtaiseksi.
No herranen aika muuta sitten johonkin kädestä suuhun kehitysmaahan. Turhaan sinut on lapsena hoidettu ja koulutettu kun sin
Oletko kenties hölmö? Minä sanoin etten ole ikinä saannut tältä yhteiskunnalta rahaa tililleni! Noin 80% suomalaisista aikuisista saa kelalta rahaa tilillensä, miksi minä en saa? Heti kun minäkin saan kelalta rahaa tililleni palkkani lisäksi niin sitten mitää ongelmaa ei ole.
Ongelma on se että maksan veroja mutta en saa rahaa tililleni euroakaan.
Tuet leikkuriin ja kai sinäkin jo tajuat miksi persujen ja kokkareiden suosio on nousussa, aivan siksi että minua ei kiinnosta enää elättää teitä muita täällä.
Tämä hallitus on erinomainen ja toivottavasti leikataan tukia mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ennen seuraavia vaaleja myös media hoitaa tehtävänsä ja laittaa puoluejohtajat selkeästi vastaamaan, kumpaan ryhmään kuuluvat:
1) Niihin, joista on hyvä, että Suomessa alueet eivät ole liian vahvasti eriytyneet sosiaalisesti ja joiden mielestä myös pienituloisella tai jopa tuilla elävällä on oikeus ihan omaan kotiin, joka on asunnon kokoinen, ja vain henkilön ja perheen omassa käytössä.
2) Niihin, joiden mielestä köyhyys on ihmisen oma vika, josta pitää rangaista, ja on vain hyvä, jos köyhät pakkautuvat asumaan samoille, kurjille alueille, ja aikuiset työssäkäyvät köyhätkin joutuvat elämään rupuisissa kimppakämpissä.
Avattaisiin nuo näkymät selkeästi ja sitten ihmiset valitsisivat, kumpaan suuntaan haluavat Suomea kehittää.
Kohtaan 2 liittyen, eihän sitä sen selvemmin voineet PS:läiset sanoa että kokoomus haluaa leikata pienituloisilta, mutta se ei meille kertakaikkiaan käy ja muillakin PS:läisillä oli vastaavia puheenvuoroja.
Eli siinä mielessä ei oo median vika jos puheenvuoroissa sanotaan yhtä ja tehdään niin päinvastaista politiikkaa kuin olla ja voi, ja niin räikeää takinkääntöä ei voi millään "kaikkien pitää tehdä kompromissejä" -tuuballa selittää.
Toki kokoomuskin valehteli että rikkaiden veronkevennyksiä ei tehdä velkarahalla, ja että nyt velat jotenkin maksettaisiin pois kun äänestetään vastuulliset ihmiset puikkoihin.
Näistä asioista media voisi nyt jälkikäteen muistuttaa joka päivä äänestäjiä, koska onhan se nyt vaan kerta kaikkisen väärin että näitä rikkaimpien tileille rahan lappamista köyhimpien kustannuksella perustellaan sillä, että kansalta on saatu mandaatti, jos se mandaatti on saatu niin räikeillä valheilla.
Maksan verojani niille suomalaisille joille tarvitsevat. PISTE. En etenkään ukrainalaille jotka ovat rosvoja kokemuksen perusteella kuten puolalaiset jne. Ainoa rehellinen maa oli venäjä näistä työtä vieroksuvista maista. Litstaappa lista niistä ukrainalaisita jotka ovat töissä? Nyt SUOMALAISTEN etuja rajoitettin ja nakkikioskiyrittäjäministerin voimin nakit maamassa. Eduskunnan oikeuasiamaies haluttiin erottaa ja korkeimman oikeuden presidentti puuttui asiaan Nytr on natsihallitus ja kristilliset ja RKP sitä suojaamassa. LUEKO vielä rukouksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joiltakin tuntuu unohtuvan välillä että kukaan ei ole korvaamaton. Jokaiselle työntekijälle, yrittäjälle tai mitä tahansa tekevälle löytyy aina korvaava. Ei haittaa yhtään jos joku yrittäjä lähtee muualle..tilalle tulee aina toinen. Tämän pitäisi olla kapitalistillekin selvä asia. Sama koskee työntekijöitä..yksikään ei ole korvaamaton ja aina tulee uusi. Eli turha uhitella ja kertoa epätotuuksia. Valtiot ovat velkaa toiset enemmän ja toiset vähemmän eikä valtioiden välinen talous toimi samalla tavalla kuin se pikkukapitalismi kioskiyrittäjän päässä. Rakenteellinen työttömyys on kapitalismin ytimessä joten se kannattaisi hyväksyä ja pitää huolta niistä työttömistä koska he toimivat säätöelementtinä kustannuslaskennassa. Menikö yhtään jakeluun siellä wannabe-kapitalistien päänupissa??
Kyllä se realismi
No mitä poliittista siinä on, että sosialistit pilasivat Suomen. Se on ihan tieteellinen fakta. Poliittisilta ihmisiltä, kun kysytään eivät edes myönnä, että Suomi on sosialistinen ja kokoomus muiden muassa. Huutavat jotain apua oikeisto, vaikka koko maassa ei ole mitään oikeistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edullisia 300-500 euron asuntoja on ympäri suomea pilvin pimein joten on hyvin helppoa muuttaa edullisempaan asuntoon ja asumistuen laskun vaikutus talouteen nollautuu ihan täysin.
Ihan omalla valinnalla voit vaikuttaa ja jos et halua muuttaa niin sekin valinta on omasi.
Älkää hyvät ihmiset tuomitko muita omista vapaasti tekemistänne valinnoista.
Nyt se Herttoniemessä asuva yh äiti voi ottaa itseään niskasta kiinni, etsiä Porista itselleen asunnon ja lapset voivat aloittaa jo kesäloman jälkeen uudessa mukavassa koulussaan.
Ja äiti irtisanoutuu työstään?
Ojasta allikkoon ja tätä vielä ns täysjärkiset työtä tekevät tarjoaa vaihtoehdoksi 😄.
Millä hemmetin konstilla noin vähäjärkisiä jotkut on töihin palkanneet?
Kyllä. Irtisanoutuu työstään, ja muuttaa pois pääkaupunkiseudulta niin, ettei yhteiskunnan tarvitse enää elättää.
Tämä on se, mitä suomalaiset haluavat.
Mene töihin. Mikä tässä on niin vaikeaa? Jos et saa töitä, niin kouluttaudu uudelleen. Jos et pysty maksamaan vuokraa, niin muuta halvempaan tai osta oma, jolloin voit pankin kanssa neuvotella ihan minimaalisen lyhennyserän.
Miksi työssäkäyvien pitäisi maksaa koko ajan työkykyisten kuluja?
129e saan omaan asuntoon asumistukea jos myyn menee rahat lainan maksuun. Muutan vuokralle 320e vuokra asumistuki 315e ja saan myös lääkkeet, vakuutus ja vaik silmälasit tukimarkoista. En saat...na ymmärrä tulen kalliimmaksi yhteiskunnalle vuokralla kun nyt.työttömyyskorvaus ja 129e asumistukea. Eipä ihme kun käytetään väärin tukimarkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä saannut tältä yhteiskunnalta rahaa tililleni joten hyvä vaan että tukia leikataan. Kannatan persuja ja kokoomusta juuri siksi että he leikkaavat tukia. Jos tämä yhteiskunta antaisi minulle myös rahaa tililleni niin sitten mä kannattaisin joko sdp tai vasemmistoliittoa.
Kaikki tuet pitäisi lopettaa, mitä vähemmän tukia ihmisille maksetaan niin sen parempi.
Miksi minun pitää vain maksella veroja tosi paljon mutta en itse saa yhtää rahaa tililleni yhteiskunnalta? Minulla ei ole edes mikään järin hyvä palkka.
Asumistuki pitää poistaa, lapsilisät pois ja kotitalousvähennys pitää tehdä kotitalouskohtaiseksi.
No herranen aika muuta sitten johonkin kädestä suuhun kehitysmaahan. Turhaan sinut on lapsena hoidettu ja koulutettu kun sin
Noi mainitsemasi asiat on kustantaneet kärpäsen pierun. Ei kukaan valita niiden kustantamisesta, valehtelet, koska pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herranen aika muuta sitten johonkin kädestä suuhun kehitysmaahan. Tur
Eli sairaiden ja muiden sellaisten, joita ei töihin oteta, pitäisi vaan kuolla hankeen vai mitä ehdotat? Ei ne niin tee, ne ottaa sitten vaikka väkisin ja silloin ei tietenkään mene tasan ne joilta otetaan vaan moni menettää nujakoissa henkensä kun henkensä pitimiksi ihmiset alkaa ottamaan jotain jolla elää.
Oot lisäksi tullut varmaan jostain muualta tänne, jos et edes lapsilisiä ole saanut, vai sekö on eri asia, kun ne meni äitin tai isin tilille? Teitä varmaan kuitenkin kulutat ja välillisesti hyödyt monenlaisesta infrastruktuurista jota ei pystyttäisi pitämään yllä ilman verorahoja.
Nämä ihmiset, jotka puhuvat, että jokaisen pitää asua asunnossa, johon on varaa, ovat totaalisen vieraantuneita realiteeteista.
Esim. työtön ja/tai työkyvytön ihminen, joka ei saisi asumiseen tukea (joko asumistukena tai toimeentulotukena), joutuisi asumaan asunnossa, jonka vuokra on korkeintaan joku 150 €.
Mahtaako nykyään saada edes kelvollista alivuokralaiskämppää tuolla summallla? Kenties joku ottaa asumaan johonkin ulkorakennukseen tai latoon?
Ihan käsittämättömiä kommentteja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joiltakin tuntuu unohtuvan välillä että kukaan ei ole korvaamaton. Jokaiselle työntekijälle, yrittäjälle tai mitä tahansa tekevälle löytyy aina korvaava. Ei haittaa yhtään jos joku yrittäjä lähtee muualle..tilalle tulee aina toinen. Tämän pitäisi olla kapitalistillekin selvä asia. Sama koskee työntekijöitä..yksikään ei ole korvaamaton ja aina tulee uusi. Eli turha uhitella ja kertoa epätotuuksia. Valtiot ovat velkaa toiset enemmän ja toiset vähemmän eikä valtioiden välinen talous toimi samalla tavalla kuin se pikkukapitalismi kioskiyrittäjän päässä. Rakenteellinen työttömyys on kapitalismin ytimessä joten se kannattaisi hyväksyä ja pitää huolta niistä työttömistä koska he toimivat säätöelementtinä kustannuslaskennassa. Menikö yhtään jakeluun siellä wannabe-kapitalistien päänupissa??
Globaalissa maailm
Olen synnyttänyt ja kasvattanut kuusi lasta, kaikille olen opettanut hyvän englannin ja häipyvät heti, kun pärjäävät ilman äitiä. Ei tarvi katsoa taaksepäin.
Työväenpuolue PURRA oli sitä mieltä että otetaan köyhimmiltä. Se ei paljon tuo kassaan. Rikkaat jätettiin sivuun ja esim jättimäiset elinkeinoelämän tuet kuten maataloustuet (50%suuremmat) kuin missään jätettin rauhaan eli maksetaan yhä 6 000 milj sinne. Joten voisi arvella että nyt jos koskaan villet,orpot,purrat olisivat tarkkoina minne menevät perheineen rauhallisessa suomessa. Jos joku koettaa päästä fasismin ta natsismin viitasta eroon niin on se jo viron esimerkin mukaan jo merkity. Ylintä valtaa puolustusvoimiin käyttää edelleen presidentti ja nyt jos koskaan hänen on käytettävä sitä valta varsinkin eduskunnan puhemies kävelee yli.
Kaikille lasku siitä omasta osuudesta infraan, poliisiin, armeijaan ja kukin maksaa sen tai työpalvelusta sen verran. Katsotaan sitten mitä muuta halutaan vielä ostaa yhteisesti.
Taitaa lisääntyä harkinnanvaraisten toimeentulotukien hakeminen ja myöntäminen. Asumiskustannusten nousu ei jää vain asumistuen pienentymiseen vaan myös sähkölaskut ovat saattaneet nousta ja vesimaksuihin on voinut tulla huomattaviakin korotuksia jos taloyhtiössä on siirrytty laskuttamaan vedestä kulutuksen mukaan ja tuo Kelan asumiskustannuksiin hyväksyttävä 20 euron vesimaksu henkeä kohden ei ole aina riittävä lapsiperheissä. Moni vuokralla asuva lapsiperhe hakee nyt varmasti halvempaa vuokra-asuntoa ja neliöistäkin aletaan tinkiä. Vuokranantajat tuskin ryhtyvät alentamaan vuokria, vuokraavat sitten mieluummin näitä petheasunnoiksi tarkoitettuja isoja huoneistoja vaikka komennusmiesporukoille mitä onkin jo tapahtunut monissa kaupungeissa.
En ihan ymmärrä sitä, että töitä ei löydy. Joo ei ehkä löydy, jos etsii vain jostain mollin sivulta. Olin työttömänä jonkin aikaa ja mollin kautta hakiessa en saanut mitään työtä. Laitoin oman alueen facebook ryhmään, että tarvitsen töitä ja kerroin vähän itsestäni. Sain 13 viestiä, joissa kutsuttiin haastatteluun. Valitsin niistä muutaman ja kävin jutulla. Sain työn. Hanttihommaahan se on eikä siitä tienaa juuri enempää kuin tuilla, mutta saan itse maksettua menoni. Työkykyisen pitää itse tienata rahansa eikä vain jankuttaa, että "ei kannata mennä töihin kun tuet sitä ja tätä".
Hyvä, että pienenee. Valitettavasti verot edelleen liian korkeat eikä pienene tarpeeksi.
Eikös vuokrien pitäisi tippua kun asumistukea lasketaan, sitähän asumistukea vastustavat jaksavat toitottaa jatkuvasti että jos se lopetetaan vuokrat laskevat. Omassa kämpässä vuokra nousee ainakin vaikka vuokranantajalla on tiedossa ollut että asumistuki laskee
Olen onnellinen etten asu enaa suomessa