Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulaiset kommentoivat nuorten kehoa joulupöydässä - Sekasin chatissa ennätysmäärä yhteydenottoja

Vierailija
28.12.2023 |

Sukulaiset kommentoivat nuorten kehoa tai syömistapoja joulupöydässä - sekaisin chatissa ennätysmäärä yhteydenottoja. Yhteydenotoissa mainitaan kommentteja mitä nuoret ovat saaneet; oletpa sinä lihonut, syötpä sinä paljon tai syötpä sinä vähän. Mikään ei kelpaa sukulaisille. 

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan esim. tuttavan painon kommentointi oli ihan normaalia, eikä siitä loukkaannuttu. Moni vanhus ei varmaan ymmärräkään, miten kauheasti moinen voi loukata, kun nykyisin pitäisi olla laiha ja lahjakas. Vieläkin on syrjäkyliä, jossa ei loukkaannuta, jos toinen tervehtii. että oletpas sinä patvinut.

Olen itsekin jo eläkkeellä, mutta ei todellakaan tulisi mieleenikään alkaa kenenkään ulkonäköä arvostella tai kommentoida, ja  muutenkin varsinkin joulupöydässä pitäisi olla hyvä ja iloinen tunnelma.

Toisaalta, jos esim. hoitaja tai lääkäri puuttuu ylipainoon, niin se pitäisi kyllä sietää.

Mitä se auttaa että lääkäri sanoo että oletpa lihava jos hän ei anna mitään konkreettista apua asiaan.

Vierailija
102/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pari kertaa kommentoinnu nuorten naisten kehoa kun ne näyttää hyvälle. "oletpas kaunis" tai "näytätpä seksikkäälle" :) 

M49

Oletko kuuro, kun et ole kuullut mitä sinulle on vastattu? Minäpä kerron: olet pervo pedofiili ja vastenmielinen sika. Sinulle nauretaan porukalla selän takana ja päin naamaa.

Vierailija
104/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan esim. tuttavan painon kommentointi oli ihan normaalia, eikä siitä loukkaannuttu. Moni vanhus ei varmaan ymmärräkään, miten kauheasti moinen voi loukata, kun nykyisin pitäisi olla laiha ja lahjakas. Vieläkin on syrjäkyliä, jossa ei loukkaannuta, jos toinen tervehtii. että oletpas sinä patvinut.

Olen itsekin jo eläkkeellä, mutta ei todellakaan tulisi mieleenikään alkaa kenenkään ulkonäköä arvostella tai kommentoida, ja  muutenkin varsinkin joulupöydässä pitäisi olla hyvä ja iloinen tunnelma.

Toisaalta, jos esim. hoitaja tai lääkäri puuttuu ylipainoon, niin se pitäisi kyllä sietää.

Minä loukkaannuin kun naapurin mummeli n. 1968 sanoi pitkästä aikaa nähdessämme: "Onpas Maija* lihonut." Niin varmaan. Murrosikä oli vaudissaan ja olin 13-vuotiaana muuttunut naisen näköiseksi.

Tuo vanha rouva oli ollut pyhäkoulun opettajani, mutta siitä ajasta ei jäänyt käteen mitään.

Sen sijaan nämä "viimeiset sanat" jäivät elämään ja vaikuttamaan - eikä välttämättä terveellä tavalla.

Vierailija
105/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pari kertaa kommentoinnu nuorten naisten kehoa kun ne näyttää hyvälle. "oletpas kaunis" tai "näytätpä seksikkäälle" :) 

M49

Kaverin isä kommentoi tyttöjen tissejä.

Kun olin lapsi (60-luvulla), muistan hyvin useita tilanteita, kun setäni ja jopa kylän miehet sanoivat nuorelle tädilleni: "Tissit kasvaa kuin turnukset" ym. fiksua. Miten kiusaantunut rakas tätini olikaan. Hän oli hyvin herkkä ihminen, luonteeltaan ihana ja huomioiva, mutta päätyi aikuisuudessaan lopulta riistämään henkensä. Hän olisi tarvinnut kasvuvuosinaan erityistä tukea.

Oma isäni sanoi, että "miten sulla voi olla noin isot tissit". No, sanoi kaikenlaista muutakin henkilöön menevää. Olin 18. Täytin pian 19 ja häivyin. Tavattiin sen jälkeen vain isommissa sukujuhlissa.

Vierailija
106/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman sivu on vanhemmat sukulaiset kommentoineet nuorempia sukulaisia: Oletpa sinä kasvanut. No jokos sinulla on tyttöystävä? Ja aina se on ollut nolottavaa. 

Vasta 2020-luvulla siitä ahdistutaan niin että pitää huolichattiin kirjoittaa. 

Aha. Tästä lähin voi siis vapaasti kommentoida sukulaisia miten haluaa. Onpas se Maija-täti taas lihonut en meinannut tunnistaa ja otapa Pertti ruokaa lisää  kun sinussa se näkyy, kyllä ne vuodet vaan kaikissa meissä näkyy niin kuin tuossa Samissa olitko sinä 46v vai ai 30v oho eipä uskoisi, Juha miten sen impotenssin kanssa kun Tiina kertoi ettå sellaista vaivaa ja Helena oliko se laskeuma vai kohdumpoisto jossa kävit syksyllä....