Sukulaiset kommentoivat nuorten kehoa joulupöydässä - Sekasin chatissa ennätysmäärä yhteydenottoja
Sukulaiset kommentoivat nuorten kehoa tai syömistapoja joulupöydässä - sekaisin chatissa ennätysmäärä yhteydenottoja. Yhteydenotoissa mainitaan kommentteja mitä nuoret ovat saaneet; oletpa sinä lihonut, syötpä sinä paljon tai syötpä sinä vähän. Mikään ei kelpaa sukulaisille.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan nuorilla ja nuorilla aikuisilla tuntuu olevan suunnattomia vaikeuksia kohdata mitään epämiellyttäviä psykologisia tuntemuksia. Eivät he kuitenkaan voi niitä paeta millään tavalla tulevassa elämässään, vaikka eläisivät kuinka pumpulilla pehmustetussa maailmassa.
Miksi kaikki ovat nykyään yliherkkiä????
Sinä voit tulla minulle kommentoimaan painoani tai jotain muuta ulkonäöstäni. Voin kertoa, että saat ihan varmasti takaisin haukut omasta petolinnun perzeen näköisestä päästäsi takaisin tuhat kertaa kovempina. Mutta pidähän jostain älyvapaasta yliherkyydestä mölisevä idioottivajakki pääsi kiinni kasvavien nuorten kohdalla.
Todistit juuri olevasi yliherkkä.
Vierailija kirjoitti:
Herkkyys ei ole vika, se on ominaisuus.
Ihanko sinäkin ilahtuisit siitä, että sinua haukutaan ja kiusataan?
Olet luultavasti just sellainen, ettet huomaa kuinka viottunut tunne- elämäsi on.
Jossain sisimmässäsi olet herkkä, peität sen jottei kukaan pääse loukkaamaan...
Hyökkäys on paras puolustus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nuoret kommentoivat sitten takaisin sukulaisten kehoa?
Toivottavasti!
Itse nyt 68-vuotiaana keksin kyllä vaikka millaisia vastauksia asiattomiin kommentteihin ja aikuisen ne pitäisikin sanoa, koska nuori ei välttämättä saa sanaa suustaan, kun tulee nolatuksi.
Esim. jos kuulisin aikuisen nolaavan nuorta yhteisessä pöydässä, osaisin olla melko julma ("oletko käynyt krematoriota, kun olet noin kypsän näköinen").
Minun sukupolveni nuoruudessa kaikki oli "sallittua" nolaamisesta käpälöintiin, eikä nuorella ollut keinoja vastata siihen. - Kun nyt on, käytän niitä, jos on tarpeen puolustaa nuoria tai vaikka vain itseäni.
Bravo! 👏👏 Ryhdytkö mun tädiksi? Tarvitsen tomeran ja aikuisen naisihmisen elämääni. 😄
Kiitos luottamuksesta, ei mitään täteilyä vastaan. - Ilmeisesti en vielä ole elämässäsi, koska tietäisit sen. Oman ympäristöni ikääntyneempi jengi hieman varoo minua em. syystä. Nuorten kanssa tulen hyvin juttuun. :D
Rupesin seurustelemaan 18-vuotiaana. Olin vanhempien mukana mummon syntymäpäivillä, kun tätini kysyi minulta kovaan ääneen "pistääkö Pekka sinut juoksemaan auton perään, että laihtuisit". Paikalla oli sukulaisten lisäksi minulle ihan vieraita ihmisiä ja he kaikki kääntyivät katsomaan. Minua hävetti ihan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Itäaasialaisissa kulttuureissa painonnoususta huomauttaminen tulkitaan huomaavaisuuden ja välittämisen osoitukseksi.
Nyt ollaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pari kertaa kommentoinnu nuorten naisten kehoa kun ne näyttää hyvälle. "oletpas kaunis" tai "näytätpä seksikkäälle" :)
M49
Vai sellainen suku teillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kasvavan lapsenkin on hyvä oppia sietämäön epämukavaa oloa.
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, kuten muillakaan tunnevammaisilla.
Tunnevammaisuutta on se, ettei osata käsitellä eikä kestetä epämiellyttäviä tuntemuksia.
Ja myös se että ei osata käytöstapoja.
Ei käytöstapojen osaamattomuus ole tunnevammaisuutta. Se voi olla tyhmyyttä tai moukkamaisuutta, mutta se ei liity tunteisiin. Myönsit kuitenkin edellisen kommentin paikkansapitävyyden, siitä pointsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pari kertaa kommentoinnu nuorten naisten kehoa kun ne näyttää hyvälle. "oletpas kaunis" tai "näytätpä seksikkäälle" :)
M49
Kaverin isä kommentoi tyttöjen tissejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman sivu on vanhemmat sukulaiset kommentoineet nuorempia sukulaisia: Oletpa sinä kasvanut. No jokos sinulla on tyttöystävä? Ja aina se on ollut nolottavaa.
Vasta 2020-luvulla siitä ahdistutaan niin että pitää huolichattiin kirjoittaa.
Miksi pitää heti mennä henkilökohtaisiin aiheisiin ihmisen kanssa jota näkee ehkä kerran vuodessa? Välittäkää oikeasti ja ympäri vuoden. Jos ette välitä, pysykää noissa ns. pakollisissa sukulointitapaamisissa kohteliaan korrektina. Pitääkö käytöstapoja oikeasti opettaa aikuiselle ihmisille?!
Pitäisi, mutta se taitaa olla turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti sillä on kauaskantoisia seurauksia, jos kukaan ei puutu lihavuuteen eikä siitä saisi mainita mitään.
Suomalaiset ovat jo nyt lihavampia kuin koskaan ja kasvu vain jatkuu. Terveydenhuolto jo kriisissä ja yhä pahenee.
Kommentoimalla lisätään vain syömishäiriöitä. Normaalit syömistavat opettelemalla pysyy normaalipainossa. Monella ylipainoisella tiukat laihdutuskuurit ovat johtaneet ahmimiseen ja ylipainoon.
Ennen vanhaan esim. tuttavan painon kommentointi oli ihan normaalia, eikä siitä loukkaannuttu. Moni vanhus ei varmaan ymmärräkään, miten kauheasti moinen voi loukata, kun nykyisin pitäisi olla laiha ja lahjakas. Vieläkin on syrjäkyliä, jossa ei loukkaannuta, jos toinen tervehtii. että oletpas sinä patvinut.
Olen itsekin jo eläkkeellä, mutta ei todellakaan tulisi mieleenikään alkaa kenenkään ulkonäköä arvostella tai kommentoida, ja muutenkin varsinkin joulupöydässä pitäisi olla hyvä ja iloinen tunnelma.
Toisaalta, jos esim. hoitaja tai lääkäri puuttuu ylipainoon, niin se pitäisi kyllä sietää.
Katsokaapa, miten arvostelijat ja ilkeilijät reagoi kun tekee saman heille.
Niinpä...
Suvussamme useampikin moittija, itsestään ei saisi sanoa mitään tai sitten on "kyllä siinä nyt nauretaan" tms.
Täysin vinoutunutta.
Parisuhteissakin tällaista esiintyy, kannattaa jättää tuollaiset heti.
Vierailija kirjoitti:
Odottakaapa, kun nämä menevät työelämään.. Jäävät saikulle ensimmäisestä ikävästä asiasta.
Mene töihin.
Tai mieluummin, pysykin poissa niin kaikilla on kivempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan nuorilla ja nuorilla aikuisilla tuntuu olevan suunnattomia vaikeuksia kohdata mitään epämiellyttäviä psykologisia tuntemuksia. Eivät he kuitenkaan voi niitä paeta millään tavalla tulevassa elämässään, vaikka eläisivät kuinka pumpulilla pehmustetussa maailmassa.
Sinä voit tulla minulle kommentoimaan painoani tai jotain muuta ulkonäöstäni. Voin kertoa, että saat ihan varmasti takaisin haukut omasta petolinnun perzeen näköisestä päästäsi takaisin tuhat kertaa kovempina. Mutta pidähän jostain älyvapaasta yliherkyydestä mölisevä idioottivajakki pääsi kiinni kasvavien nuorten kohdalla.
Todistit juuri olevasi yliherkkä.
Sinulle on sanottu monta kertaa, että olet harvinaisen ruma. Etkö tajua pysyä pois julkisilta paikoilta?
Vierailija kirjoitti:
Setieni "ompas sulla tissit kasvanut"-kommentit loppuivat siihen, kun ilmoitin vanhemmilleni 13 vuotiaana, että en aio enää ikinä lähteä sukuloimaan. Muistan vielä ihmetelleeni äidilleni, että kuinka sukulaiset voivat puhua toisten sukulaisten lapsille noin. Isäni oli ilmeisesti pitänyt veljilleen reippaan puhuttelun ja se suunsoitto loppui siihen.
Muistan vastaavaa 90-luvulta, nämä tissikommentit olivat ihan arkipäivää perhejuhlissa. Ja tuntuivat kauheilta. Äitini muisteli, että 70-luvulla sukulaismiehet saattoivat vielä puristellakin nännejä samassa tilanteessa, eikä kukaan sanonut mitään.
Olen toisinaan sanonut jollekin, että etkö muka ymmärrä että loukkaat ihan tahallasi?
Siinä vaan pakkaa käymään niin, että syy käännetäänkin loukattuun ja oikeutetaan inhottava käytös.
Eli taatusti on vikaa tuollaisen loukkaajan tunne- elämässä.
Sitä ei vaan voi myöntää, koska loukkaantuu tämä sairas itse.
Ihan aikuisesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
M49
Et ole tosissasi
Mikä tarve se yleensäkään on kommentoida kenenkään syömisiä?
Myös työelämässä on näitä moukkia jotka päivittelevät toisten annoksia, oli ne sitten liian pieniä tai isoja.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempia ihmisiä pitää kunnioittaa.
Iästä riippumatta kunnioitus pitää ansaita.
T. Vanhempi ihminen
Valitettavasti sillä on kauaskantoisia seurauksia, jos kukaan ei puutu lihavuuteen eikä siitä saisi mainita mitään.
Suomalaiset ovat jo nyt lihavampia kuin koskaan ja kasvu vain jatkuu. Terveydenhuolto jo kriisissä ja yhä pahenee.