Sukulaiset kommentoivat nuorten kehoa joulupöydässä - Sekasin chatissa ennätysmäärä yhteydenottoja
Sukulaiset kommentoivat nuorten kehoa tai syömistapoja joulupöydässä - sekaisin chatissa ennätysmäärä yhteydenottoja. Yhteydenotoissa mainitaan kommentteja mitä nuoret ovat saaneet; oletpa sinä lihonut, syötpä sinä paljon tai syötpä sinä vähän. Mikään ei kelpaa sukulaisille.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pari kertaa kommentoinnu nuorten naisten kehoa kun ne näyttää hyvälle. "oletpas kaunis" tai "näytätpä seksikkäälle" :)
M49
Ällö vanha sika.
Mummu saattaa tarrata teinityttöä jenkkakahvasta ja kommentoi "täällä on löllöä!".
Mitenköhän nämä möläyttelijät reagoisivat, jos heille itselleen puhuttaisiin samaan tapaan? "Kas Irma-tädillä ne rypyt vaan lisääntyy!" "Martti-enohan taitaa synnyttää ihan just, kun niin on pullea vatsa!" Hehheehheeh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pari kertaa kommentoinnu nuorten naisten kehoa kun ne näyttää hyvälle. "oletpas kaunis" tai "näytätpä seksikkäälle" :)
M49
No toivottavasti olet sittemmin saanut vähän älykkyyttä ja et enää tee noin.
Kyllä on maailma mennyt oudoksi, jos ei saa ketään kutsua kauniiksikaan
Iso hohhoijaa. Samaa on ollut iät ja ajat, nykyään kaikesta vaan romuttuu vastapuolen mielenterveys. Vanhemmat tekee karhunpalveluksen antaessaan lapsista kasvatettavan herkkähipiäisiä uhriutujia.
Sitä voi myös vastapainoksi todeta esim, roikkuupa rouvan naama enemmän kuin ennen. Ja sen semmoista!
Vierailija kirjoitti:
Mummu saattaa tarrata teinityttöä jenkkakahvasta ja kommentoi "täällä on löllöä!".
Mummoa voi taputella takas poskelle ja sanoa että kait jo kohta monttubileet järjestät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoret ahdistuvat ihan kaikesta. Voi raukat. Diagnooseja ja erityistukea vaan kehiin.
Mitäs jos kuziperzeinen vatipäinen idioottivajakki suksisit hevon v ja miettisit pazkaläjä omaa kommenttiasi. Kyse on lapsista, jotka kasvavat vielä. Miten tyhmä sinä oikein olet, jos et käsitä sitä, että senikäisille, jotka vielä kasvavat ei missään tapauksessa mennä kommentoimaan kehoa. Jessus, että inhoan kaltaisia ihmizzaaztoja.
kasvavan lapsenkin on hyvä oppia sietämäön epämukavaa oloa
Sitä on varmasti ilman tuollaisia kommenttejakin.
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso on pilalla.
- varttunut rouva
Suomennettuna homeinen kääkkä.
Mitä on tapahtumassa meidän nuorisollemme? He eivät kunnioita vanhempia ihmisiä, he rikkovat vanhempiensa käskyjä. He eivät piittaa laista. He mellakoivat kaduilla, kiihottuneina villeistä päähänpistoista.
- Sokrates
Setieni "ompas sulla tissit kasvanut"-kommentit loppuivat siihen, kun ilmoitin vanhemmilleni 13 vuotiaana, että en aio enää ikinä lähteä sukuloimaan. Muistan vielä ihmetelleeni äidilleni, että kuinka sukulaiset voivat puhua toisten sukulaisten lapsille noin. Isäni oli ilmeisesti pitänyt veljilleen reippaan puhuttelun ja se suunsoitto loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nuoret kommentoivat sitten takaisin sukulaisten kehoa?
"Sinulla ne tissit vaan riippuu vuosi vuodelta enemmän, kohta varmaan laahaavat maata." Mitäköhän siitä olisi tullut, jos olisin kommentoinut mummolleni näin :D
Todennäköisesti mummo olisi nauranut asialle ja heittänyt jonkin vastineen, että odotapas oma aikasi Tuskin olis tarvinnut vuoden terapiaa, kuten nykynuoriso ahdistuu jokaisesta asiasta, joka ennen tarkoitti, että jokin tuotti pettymyksen, nyt olet ahdistunut.
Mun mummo olisi todennäköisesti antanut litsarin, sen tuntien.
Jotkut ovat ihan kasvaneet siihen, että on muka ok töksäytellä toisille mitä sattuu.
Sanovat, etkö "huumoria" kestä.
Moni aiempi sukupolvi on kasvatettu häpeällä/ nolaamisella.
Itse eivät oikeasti kestä samaa.
Heti alkaa moittiminen ja arvostelu.
Kuunnelkaapa näiden 50- luvun ja aiemmin syntyneiden puheita joskus...
Vanhempia ihmisiä pitää kunnioittaa.
Minä kyllä sikäli kestin sukulaisten kommentointia, mutten ymmärtänyt miksi sitä ulkonäköä piti aina arvostella negatiivisesti.
"Miksi värjäsit hiukset punaiseksi, et ole mikään punatulkku"
"Sulle ei kyllä passaa otsatukka ollenkaan"
"Onko sun takapuoli leventynyt"
"Sulla on mollamaijan jalat"
"Ootko käynyt kosmetologilla, voisit saada apua akneen"
Nää kommentit ei kuitenkaan kaatanut minua sängynpohjalle, mutta en nauttinut kyläilystä. Olin kuitenkin suht nätti normi painoinen nuori tyttö, joka nyt tykkäsi värjätä hiuksia ja akne vaivasi teini-iässä.
Mutta mikä tarve ihmisillä etsiä vikoja? Itse pyrin avaamaan suuni jos on kaunista sanottavaa toisen ulkonäöstä, muutoin en kommentoi, enkä silloinkaan jos tiedän ettei toinen halua mitään kommenttia.
Meidän suvussa painoa arvosteltiin siinä määrin, että osa serkuista sai mielenterveysongelmia minäkuvansa suhteen.
Vierailija kirjoitti:
kasvavan lapsenkin on hyvä oppia sietämäön epämukavaa oloa.
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, kuten muillakaan tunnevammaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat ihan kasvaneet siihen, että on muka ok töksäytellä toisille mitä sattuu.
Sanovat, etkö "huumoria" kestä.
Moni aiempi sukupolvi on kasvatettu häpeällä/ nolaamisella.
Itse eivät oikeasti kestä samaa.
Heti alkaa moittiminen ja arvostelu.
Kuunnelkaapa näiden 50- luvun ja aiemmin syntyneiden puheita joskus...
En mielellään kuuntele, jos voin siltä välttyä.
Alan ehkä käyttää sitä punkstoo-kohusta oppimaani kohteliaisuutta: "Onpaa siinä raizkattavan näköistä h*oraa liikenteessä." Luulisi sen jälkeen kelpaavan vähän arkisemmatkin kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä sikäli kestin sukulaisten kommentointia, mutten ymmärtänyt miksi sitä ulkonäköä piti aina arvostella negatiivisesti.
"Miksi värjäsit hiukset punaiseksi, et ole mikään punatulkku"
"Sulle ei kyllä passaa otsatukka ollenkaan"
"Onko sun takapuoli leventynyt"
"Sulla on mollamaijan jalat"
"Ootko käynyt kosmetologilla, voisit saada apua akneen"
Nää kommentit ei kuitenkaan kaatanut minua sängynpohjalle, mutta en nauttinut kyläilystä. Olin kuitenkin suht nätti normi painoinen nuori tyttö, joka nyt tykkäsi värjätä hiuksia ja akne vaivasi teini-iässä.
Mutta mikä tarve ihmisillä etsiä vikoja? Itse pyrin avaamaan suuni jos on kaunista sanottavaa toisen ulkonäöstä, muutoin en kommentoi, enkä silloinkaan jos tiedän ettei toinen halua mitään kommenttia.
Meidän suvussa painoa arvosteltiin siinä määrin, että osa serkuista sai mielenter
Luonnevikaisilla on luonnevikaisten tarpeet. Ei niiden seuraa tarvitse jaksaa. Eikä niitä tarvii kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoret ahdistuvat ihan kaikesta. Voi raukat. Diagnooseja ja erityistukea vaan kehiin.
Mitäs jos kuziperzeinen vatipäinen idioottivajakki suksisit hevon v ja miettisit pazkaläjä omaa kommenttiasi. Kyse on lapsista, jotka kasvavat vielä. Miten tyhmä sinä oikein olet, jos et käsitä sitä, että senikäisille, jotka vielä kasvavat ei missään tapauksessa mennä kommentoimaan kehoa. Jessus, että inhoan kaltaisia ihmizzaaztoja.
Jos lapsena ei opi sietämään maailman todellisuutta, joutuvat sitten täysi-ikäistyttyään turvautumaan mielialalääkityksiin ja terapioihin. Tätähän se nykyään onkin. Lapsia pyritään suojelemaan epämiellyttäviltä tuntemuksilta, ja tulos on nyt nähtävissä. Mikä on siis mennyt pieleen?
kasvavan lapsenkin on hyvä oppia sietämäön epämukavaa oloa.