Työnantaja ei jousta, vaikka perheessä on erityislapsi
Osaston sisäisiä palavereja ei suostuta järjestämään niin, että niistä pääsisi lähtemään niin, että voin hakea lapsen neljältä iltapäiväkerhosta. Lapsi ei osaa yksin kotiin eikä muita hakijoita pysty järjestämään. Mitä muuta voin tällöin tehdä kuin etsiä toisen työpaikan?
Kommentit (472)
Riippuu tietenkin haluatko palkallista vai palkatonta poissaoloa?
Ja ei kait se ole ongelma kun ilmoittaa että nyt joudun poistumaan ja poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietenkin haluatko palkallista vai palkatonta poissaoloa?
Ja ei kait se ole ongelma kun ilmoittaa että nyt joudun poistumaan ja poistuu.
On ongelma, koska meille on ilmoitettu että kaikkien pitää tulla paikan päälle lähipalavereihin. Todennäköisesti saan pomolta varoituksen, jos lähden sieltä kesken kaiken omia aikojani pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on helppo arvata mitä työtä ap tekee. Jonkinlainen rakennuskonsultti ja paikalla olo vaatii työmaalla olon. Ehkä hän on tekemisissä putkiremppojen kanssa ja joutuu käymään yhtiökokouksissa tai taloyhtiöiden hallitusten kokouksissa. Niissä jäsenet on muissa töissä päivällä ja osa on vanhoja pappoja, jotka ei osaa käyttää teamsia.
Minä taas veikkaan että hän sote-alalla mutta joku muu kuin osastolla töissä oleva hoitsu. Ehkä fyssari, ehkä puheterapeutti, ehkä tk:n psyk sh tms. Jollain pienellä paikkakunnalla, jossa saman hyvinvointialueen yksiköitä on 100 km päässä toisistaan.
Ja tekee etähommia 4 pv viikossa fyssarina, puheterapeuttina? Just
Enemmän mä luulen, että on joku muu kuin sote-alan paikka, koska jos itse olisi töissä hyvinvointialueella, luulisi, että etuudet ja apupalvelut olisivat selvillä. Ainakin se, mistä kysyä niitä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Työnantajasi ei ole syypää siihe, että olet tehnyt erityiskakaran eikä hänen tarvitse joustaa yhtään. Deal with it.
Minunkaan ei tarvitse olla töissä paikassa, jossa lupaillaan joustoja perhetilanteen vuoksi, mutta ei sitten annetakaan niitä.
AP, vaikka tilanne työpaikalla ratkeaisi niin, että palaveri on eri aikaan tai vaihdat työhön, jota kokonaan mahdollista tehdä etänä, niin ota yhteyttä sinne oman kotipaikan sosiaali- ja vammaispalveluihin. Ei tuollaisessa tilanteessa kannata jäädä yksin. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hakee välillä? Ei kai niitä palavereja joka päivä ole? Meillä oman osaston palaverit on vain kerran kvartaalissa.
Kuten kirjoitin, muita hakijoita ei ole. Sisäisiä palavereja on joka viikko.
Ave Maria, gratia plena.
Vai olisiko lapsellasi kumminkin isä? Jolla on juridinen velvollisuus ottaa lapsestaan vastuuta siinä missä sinunkin.
Sellaista velvollisuutta ei tosiasiassa ole. Omien lasteni isällä tapaamissopimus joka toinen viikonloppu ja puolet lomista. Tänä vuonna tavannut lapsia kahdesti.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajasi ei ole syypää siihe, että olet tehnyt erityiskakaran eikä hänen tarvitse joustaa yhtään. Deal with it.
Minunkaan ei tarvitse olla töissä paikassa, jossa lupaillaan joustoja perhetilanteen vuoksi, mutta ei sitten annetakaan niitä.
Terävä havainto. Voit vaihtaa työpaikkaa koska vain - työnantajasi varmasti ilahtuisi, jos tekisit niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terävä havainto. Voit vaihtaa työpaikkaa koska vain - työnantajasi varmasti ilahtuisi, jos tekisit niin.
Epäilemättä, koska alalle on vaikeaa saada väkeä ja meilläkin on työntekijöistä vajausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut kyllä tämän päivän viihdyttävin ketju, kiitos onnistuneesta provosta, ap!
Ikävää että koet elämäni provoksi. Voin aika huonosti tämän takia.
Mies on kuollut ja tämä on kuitenkin pahin ongelmasi?
Arki on tämän takia aika hankalaa. Yksi ongelma ei poista muita ongelmia. Olisi kiva jos työelämä edes jotenkin toimisi, kun arki yksin erityislapsen kanssa on haastavaa.
Mitä estää etsimästä uutta miestä? Kun mieheni menehtyi niin etsin uuden miehen parin kuukauden kuluttua ja nyt lapsillani on ollut jo vuosia hyvä isäpuoli.
Ei ap miestä tarvitse, vaan hoitajan erityiselle lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän hyvin miksi ap tuntee olonsa huijatuksi. Jos hän kerran vaihtoi tähän työpaikkaan siksi, että ta lupasi joustaa erityslapsen tilanteiden ja tarpeiden vuoksi. Eikä nyt joustakaan. Ja ap olisi jäänyt vanhaan työpaikkaan, jos olisi tiennyt että uusi ei joustakaan.
Mitä tästä opimme? Suullisiin lupauksiin ei pidä luottaa vaan vaatia kaikki yksityiskohdat työajoista ja työnsuorituspaikoista kirjallisena.
T. Eräs toinen suullisiin lupauksiin luottanut, vain pääkohdat niistä kirjallisesti sopinut, ja yksityiskohdissa huijatuksi tullut
Ei kai jousto tarkoita sitä, että työnantaja taipuu jokaisen oikun kohdalla. Jos samat säännöt koskevat kaikkia työntekijöitä (ja miksi ei koskisi), niin ei siitä työelämästä tule yhtään mitään.
Käsittämättömän tylyä asennetta täällä. Hyvä työnantaja joustaa ja saa sitoutuneita ja tulosta tekeviä työntekijöitä. Itse en jäisi hetkeksikään tuollaiseen työhön. Olisi sen verran paha maku suussa. Ap:n tarve ei ole kohtuuton
T:6h työaika liukumilla
Miksi kaiken pitää olla niin erityistä nykyään. Onko työnantajasi ERITYIStyönantaja?
Miksi kirjoitatte niin v. ittumaisia?
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole ketään sellaista, joka pääsisi tuohon aikaan hakemaan lasta ja myöskin ymmärtää tarpeeksi lapsen erityispiirteistä."
Jos lapsesi on ihan tavallisessa iltapäiväkerhossa niin tuskinpa ne erityispiirteet ovat niin vaativia ymmärtää että siihen ei suurin osa aikuisista pystyisi jos heille asia selitetään.
Ei niissä iltapäiväkerhoissakaan mitään erityispedagogeja ole töissä.
Kyllä minä ainakin tiedän iltapäiväkerhoja, joissa on vaativan erityisen tuen oppilaat samassa. Eli siis vaikeasti kehitysvammaiset. Olen itse ollut töissä myös kahdessa tällaisessa iltapäiväkerhossa. Ihan koulunkäynnin ohjaaja/lähihoitaja sitä lasta on siellä hoitanut. Usein koulun puolelta ohjaaja siirtyy lapsen mukana iipeekerhoon. Minun kotikaupungissa ip-kerho ei ole auki viiteen asti, vain 16.30. kaikilla kouluilla sitä ei ole ollenkaan, vaan voi olla pitkänkin matkan takana ja lapsen pitää tämä 1-2 kilometrin matka osata kulkea itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Koska ap luulee, että penskan "erityisyyden" vuoksi työnantajan tulee suostua kaikkiin ap:n vaatimuksiin jouston nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jokapäiväinen perhetilanne ei ole varmaan niitä joustoja, joita työnantaja tarkoittaa joustoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän hyvin miksi ap tuntee olonsa huijatuksi. Jos hän kerran vaihtoi tähän työpaikkaan siksi, että ta lupasi joustaa erityslapsen tilanteiden ja tarpeiden vuoksi. Eikä nyt joustakaan. Ja ap olisi jäänyt vanhaan työpaikkaan, jos olisi tiennyt että uusi ei joustakaan.
Mitä tästä opimme? Suullisiin lupauksiin ei pidä luottaa vaan vaatia kaikki yksityiskohdat työajoista ja työnsuorituspaikoista kirjallisena.
T. Eräs toinen suullisiin lupauksiin luottanut, vain pääkohdat niistä kirjallisesti sopinut, ja yksityiskohdissa huijatuksi tullut
Ei kai jousto tarkoita sitä, että työnantaja taipuu jokaisen oikun kohdalla. Jos samat säännöt koskevat kaikkia työntekijöitä (ja miksi ei koskisi), niin ei siitä työelämästä tule yhtään mitään.
Minkä "jokaisen"? Työnantaja ei ole suostunut yhteenkään joustoon. Tää palsta on kyllä naurettava, miten paljon patologisia valehtelijoita tänne mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on 95% vastaajista jotenkin päästään vajaita. Ihan normisettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei edelleenkään ole kertonut mikä se hänen mielestään parempi aikataulu olisi. Jos palaveri loppuu kolmeen mennessä, niin kuulostaa kyllä täysin normaalilta perheystävälliseltä ajalta.
Kyllä minä ainakin ymmärrän aapeen ongelman. Työpaikka on riittävän lähellä kotia, mutta välillä palaveriin pitää lähteä ihan muualle sadan kilsan päähän työpäivän lopussa, jolloin kotimatkassa menee tunti pidempään kuin omasta työpisteestä menisi.
Edelleenkään ap ei ole kertonut sitä hänen mielestä hyvää ajankohtaa palaverille. Älytön systeemi tuo toki on joka viikko toteuttaa, mutta mihin muuhun kohtaan päivää sen palaverin voisi paremmin laittaa?
Palaveri on tosi pitkä. Ehdotin sen jakamista kahteen os
Miksi alapeukut? Pitkät palaverit putkeen eivät ole tehokasta ajankäyttöä, kun ihmiset nuokkuvat niissä.