Omaehtoinen, joustamaton mies, miten tulla toimeen?
Meille tuli taas aamulla riita siitä, kun lapset halusivat uimahalliin, mut miehelle oli tärkeintä ilmoittaa että hän ei sinne jaksa lähteä. Olemme siis molemmat nämä kaksi päivää lomalla, jotta voisimme viettää aikaa perheenä ja lasten kanssa. Miehellä tasan kaksi eri asiaa mitä haluaisi tehdä, aina jos ehdotetaan jotain uutta ja erilaista tekemistä, niin alkaa nihkeily, enkä vaan jaksa sitä. Olen jopa miettinyt avioeroa sen takia, koska tuntuu siltä että olisi paljon kivempi vaan lasten kanssa tehdä mitä halutaan sen sijaan että yrittää aina luovia ja miettiä mitä mies nyt sattuisi haluta tehdä, monesti saattaa olla nihkeänä ihan kaikesta.
Ja kun yksi lapsista mieluiten vaan pelaisi koko päivän, niin tämänkin kääntää sitten minua vastaan, että katsos nyt kun lapsikaan ei halua minnekään sun keksimiin juttuihin halua lähteä mukaan.
Tosi huono fiilis tästä yhteisestä lomasta - kuten aina. Kun kaikki on vaikeaa ja ankeaa ja ikävää. Ihan normaali elämä lasten kanssa.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla hassu tapa kuvitella että he olisivat Miehelle jokin palkinto ja taivaan lahja, vaikka monesti asia on juuri päinvastoin. Näitä naisten juttuja lukiessa ymmärrän hyvinkin niitä miehiä jotka ovat ajautuneet jonkinlaiseen konfliktiin kyseisten naisten kanssa. Ylimielisyyttä ja harhaista paremmuuden tunnetta, kuvitelmaa jostain ylivertaisuudesta miestä kohtaan.
Sieluttomia naisia varustettuna käärmeen sydämellä. Surullista.
Nainen yrittää aktiivisesti viettää aikaa perheen kanssa ja haluaisi, että mies tulee mukaan nauttimaan yhteisestä ajasta rakkaiden kanssa. Miten sinä saat tästä sellaisen kuvan, että nainen kuvittelisi olevansa palkinto? Eikö miehen pitäisi olla se palkinto, kun nainen haluaisi viettää hänen kanssaan yhteistä aikaa?
Pikemminkin tuntuu siltä, että sekä ap että miehensä kokevat lasten kanssa olon rasittavaksi. Eli kun ap vei lapset uimahalliin, niin nyt olisi sitten miehen vuoro viedä lapset jonnekin pois häiritsemästä. En ymmärrä vanhempia, jotka hankkivat lapsia, jos eivät kuitenkaan halua heidän kanssaan viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla hassu tapa kuvitella että he olisivat Miehelle jokin palkinto ja taivaan lahja, vaikka monesti asia on juuri päinvastoin. Näitä naisten juttuja lukiessa ymmärrän hyvinkin niitä miehiä jotka ovat ajautuneet jonkinlaiseen konfliktiin kyseisten naisten kanssa. Ylimielisyyttä ja harhaista paremmuuden tunnetta, kuvitelmaa jostain ylivertaisuudesta miestä kohtaan.
Nainen yrittää aktiivisesti viettää aikaa perheen kanssa ja haluaisi, että mies tulee mukaan nauttimaan yhteisestä ajasta rakkaiden kanssa. Miten sinä saat tästä sellaisen kuvan, että nainen kuvittelisi olevansa palkinto? Eikö miehen pitäisi olla se palkinto, kun nainen haluaisi viettää hänen kanssaan yhteistä aikaa?
Pikemminkin tuntuu siltä, että sekä ap et
Ei, en koe sitä rasittavaksi. Nautin oikeasti tosi paljon lasten kanssa olosta. Olen hoitanut lapsia pitkään kotona, tehnyt töitä samalla jne. Yritän aina maksimoida lasten lomat, koska haluan viettää heidän kanssaan mahdollisimman paljon aikaa.
Tässä on nyt kysymys ihan muusta. Entistä enemmän koen, että en vaan jaksa tuollaista ihmistä elämässäni kuin mies. Hän ei oikein anna mitään lisää tähän perhe-elämään. Häiritsee vaan negatiivisuudellaan ja lapsellisella kiukuttelullaan. Ei keksi mitään kivaa tekemistä ja arvostelee ja nihkeilee jos minä keksin jotain. Edelleen, olemme yhdessä lomalla kaikki yhtäaikaa ekaa kertaa kesän jälkeen ja ajatus oli tehdä yhdessä asioita. Mies olisi voinut olla töissäkin mun puolesta. Ajattelin, että hän haluaa olla perheensä kanssa. Mutta unohdin että hän haluaa tehdä KAIKEN omilla ehdoillaan. Jopa yhdessä päätetyt asiat, jopa lasten toiveet, on hänen mielestään sitä että minä jyrään ja päätän. Vaikka jos olisin yksin tekisin itse ihan jotain muuta. En minä yksin sinne uimahalliin lähtisi. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, olemme yhdessä lomalla kaikki yhtäaikaa ekaa kertaa kesän jälkeen ja ajatus oli tehdä yhdessä asioita. .. Ajattelin, että hän haluaa olla perheensä kanssa.
Niin, sinun ajatus oli ja sinä ajattelit. Vika on siinä että ajattelet miehesi puolesta, ja kuvittelet sitten että hän on samaa mieltä. Entä jos miehesi ajatus ihanteellisesta lomailusta onkin se, että kaikki tuijottavat omia ruutujaan kaikessa rauhassa eikä tarvitse lähteä kotoa pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen yrittää aktiivisesti viettää aikaa perheen kanssa ja haluaisi, että mies tulee mukaan nauttimaan yhteisestä ajasta rakkaiden kanssa. Miten sinä saat tästä sellaisen kuvan, että nainen kuvittelisi olevansa palkinto? Eikö miehen pitäisi olla se palkinto, kun nainen haluaisi viettää hän
Eiköhän tässä ole kyse siitä, mistä tekemisestä lapset nauttivat ja mikä on hyväksi lapsille. Pelkkä ruudun tuijotus ei ole yhdessäoloa eikä se tee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen yrittää aktiivisesti viettää aikaa perheen kanssa ja haluaisi, että mies tulee mukaan nauttimaan yhteisestä ajasta rakkaiden kanssa. Miten sinä saat tästä sellaisen kuvan, että nainen kuvittelisi olevansa palkinto? Eikö miehen pitäisi olla se palkinto, kun nainen haluaisi viettää hän
Anteeksi. Ilmaisin itseäni huonosti. Olimme ihan yhdessä sopineet tämän asian.
Kyllä lapsille olisi syytä näyttää mallia muustakin kuin pelaamisesta ja sisällä nyhjöttämisestä. Johan se on jo terveydelle haitallistakin.
Tässä ketjussa mainittu muutamallakin miehellä oleva käytösmalli, jolla provosoidaan reaktio naisesta ja syytetään sitten ylireagoinnista. Kannattaa tutustua termiin reactive abuse.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa mainittu muutamallakin miehellä oleva käytösmalli, jolla provosoidaan reaktio naisesta ja syytetään sitten ylireagoinnista. Kannattaa tutustua termiin reactive abuse.
Kiitos tästä. En ole kuullutkaan.
Haluaa kontrolloida? Luonnehäiriöinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lahjahan ei ole ainoastaan nainen. Vieläkin suurempi lahja on perhe, minkä siis nainen itse halusi, mutta yhteiskunnan ja miehen tulee kustantaa ja hoitaa. Ja kolmas lahja jota pitää palvoa, on se että nainen jollain pienellä prosentilla ottaa vastuuta itse haluamistaan asioista.
Miksi miehet hankkivat lap
Miehet leikkaavat vaikka käden irti pitääkseen naisen, mutta uimahalliin lähtö oman perheen kanssa on jo ihan liikaa vaadittu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä. En minä tuollaisessa tilanteessa odota, että mies tulee mukaan. Lapsille ilmoitan, että klo 10 lähdetään uimahalliin ja sitten mennään. Mies on mukana tai ei ole, oma valintansa. Sama kaikkien matkojen ja retkien kanssa: olen aikuinen ihminen, saan päättää, mihin mennään ja mitä tehdään, koska olen maksaja. Mies tulee mukaan, jos tulee (ja maksaa omat kulunsa), mutta en minä omaa elämääni kavenna siksi, että mies ei osaa samalla tavalla suunnitella ja pohtia matkustamista.
Mitä tuo tuollainen perhe-elämä on? Lapset oppivat mallin, että perheenisä tekee mitä tykkää ja äiti hoitaa loput. Mitä iloa tuollaisesta parisuhteesta ja perhe-elämästä on ja mitä mies tekee sinun ja perheensä eteen? Vaihtaa renkaat kaksi kertaa vuodessa? Itse nostin kytkintä, kun tajusin lopulta, että lasten isää on yksi lapsi muiden joukossa, j
Olet tietysti oikeassa, että pitkän päälle tuollaisessa ei ole juurikaan järkeä. Väliaikaisratkaisuna ihan ok. Mies näkee mallin, että perheen kanssa voi tehdä asioita ja jos ei siitäkään herää, niin voi miettiä mitä se mies siinä perheessä oikein tekee.
Juu jep. Toiset pitävät kynsin hampain kiinni omasta todellisuudestaan, jossa uhrautuvat jatkuvasti naisen hyväksi (mikä tahansa perheen yhteinen tai lapsiin liittyvä asia kyseessä). Todellisuudessa haluavat kontrolloida kaikkea ja päättää tasan tarkkaan täysin itse siitä mitä tekevät tai mihin osallistuvat. Näiden heikkojen miesten kanssa elämä on pelkkää valtataistelua, koska todellisuudessa haluavat vaan alistaa naista ja olla kuuntelematta täysin naisen toiveita tai sanomisia, vaikka kyseessä olisi sellainen asia kuten yhteisin lapsen terveys, turvallisuus jne jne.
Hyvä ketju. Kiitos vertaistuesta.
Vierailija kirjoitti:
Juu jep. Toiset pitävät kynsin hampain kiinni omasta todellisuudestaan, jossa uhrautuvat jatkuvasti naisen hyväksi (mikä tahansa perheen yhteinen tai lapsiin liittyvä asia kyseessä). Todellisuudessa haluavat kontrolloida kaikkea ja päättää tasan tarkkaan täysin itse siitä mitä tekevät tai mihin osallistuvat. Näiden heikkojen miesten kanssa elämä on pelkkää valtataistelua, koska todellisuudessa haluavat vaan alistaa naista ja olla kuuntelematta täysin naisen toiveita tai sanomisia, vaikka kyseessä olisi sellainen asia kuten yhteisin lapsen terveys, turvallisuus jne jne.
Me maksetaan miehen kanssa kaikki puoliksi. Asuntolainat on omat ja velat, kumpikaan ei ole saapa. Mutta mies maksaa vastikkeen yksin, sillä mä maksan lapsen vakuutukset, lääkärin omavastuut, kaikki lapseen liittyvät hankinnat, sähkölaskun, päiväkotimaksun jne.
Käytin lyhennysvapaita kun äitiysloma loppui. Mies ei penniäkään tukenut.
SILTI mies jankkaa riidan yhteydessä aina, kuinka hän maksaa kaikenTuo on joku opittu tapa männäsukupolvilta, uskottelee itselleen että hän on se perheenpää ja elättäjä.
Mihinkään faktaan tuo ei miehellä perustu, jankuttaa vaan koska voi.
Todellisuudessa miehen omat kulut ovat myötäni puolittuneet, minun taas kasvaneet. Aiemmin hän maksoi asuntolainaa yksin, nyt minä maksan puolet. Tuloni putosivat hurjasti lapsen myötä.
Aion ensi vuonna erota miehestä, ja aion esittää tarkat laskelmat siitä miten paljon olen oikeasti käyttänyt omia rahojani ja miten paljon raskauden myötä otin taloudellisesti takkiin.
Olen joutunut ottamaan kulutusluottoa pärjätäkseni, mutta se ei tunnu miestä kiinnostavan. Kuulemma oma vikani on, kun en osaa budjetoida.
Kun tulot tippuvat 1200e/kk, siinä ei budjetointi auta. Tyhmä olin kun luulin, että mies auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me maksetaan miehen kanssa kaikki puoliksi. Asuntolainat on omat ja velat, kumpikaan ei ole saapa. Mutta mies maksaa vastikkeen yksin, sillä mä maksan lapsen vakuutukset, lääkärin omavastuut, kaikki lapseen liittyvät hankinnat, sähkölaskun, päiväkotimaksun jne.
Käytin lyhen
Eihän se ole auttamista jos elättää yhtä lailla perhettä kuin vaimokin! Eroa ehdottomasti tuollaisesta täysin turhasta ukosta!
Tuttua on tuo rahasta vinkuminen. Miehellä jää käteen enemmän, mutta raha lipsuu tilipäivän jälkeen minne sattuu. On ihan tyypillistä, että ostaa valmiina ruokaa ja 20 euroa päivässä hupenee kaikenlaiseen ylimääräiseen eli 600 euroa / kk. Sitten alkaa vinku miten maksaa kaiken. Itse hyödynnän kaikki-30% ruoka-alet, osta 3 maksa 2, etsin alella netistä lasten vaatteet, kengät, lahjat ym. Käytän vaatteet loppuun, kierrätän jne. Oikeasti arjen rahankäyttö ratkaisee vs tulojen ero. 100 e takin voi löytää 30 eurolla, ruokaa saa halvalla kun tekee itse jne.
Joo, tiedätkä että parisuhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, sä voit erota ihan ilman, että tarvii vauvapalstalla märistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin lyhennysvapaita kun äitiysloma loppui. Mies ei penniäkään tukenut.
SILTI mies jankkaa riidan yhteydessä aina, kuinka hän maksaa kaikenTuo on joku opittu tapa männäsukupolvilta, uskottelee itselleen että hän on se perheenpää ja elättäjä.
Mihinkään faktaan tuo ei miehellä perustu, jankuttaa vaan koska voi.
Todellisuudessa miehen omat kulut ovat myötäni puolittuneet, minun taas kasvaneet. Aiemmin hän maksoi asuntolainaa yksin, nyt minä maksan puolet. Tuloni putosivat hurjasti lapsen myötä.
Aion ensi vuonna erota miehestä, ja aion esittää tarkat laskelmat siitä miten paljon olen oikeasti käyttänyt omia rahojani ja miten paljon raskauden myötä otin taloudellisesti takkiin.
Olen joutunut ottamaan kulutusluottoa pärjätäkseni, mutta se ei tunnu miestä kiinnostavan. Kuulemma oma vikani on, kun en osaa budjetoida.
Kun tulot tippuvat 1200e/kk, siinä ei budjetointi auta. Tyhmä olin kun luulin, että mies auttaisi.
Toivottavasti tämä on totta ja tuo nainen on tosiaan noin sa*tanan typerä :D
Kuka tuon miehen muuten valitsi sulle? Miksi et keskustellut talousasioista ennen porsimistasi? Teitkö kenties lapsen salaa? "Ehkäisy petti" hihihihi
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et lähtenyt lasten kanssa uimahalliin ja jättänyt äijän nihkeilemään keskenään?
Meillä oli luvattu lapsille pieni kesälomareissu, mutta siitä ei tahtonut tulla mitään. Viimeinen lomaviikko lähestyi. Ilmoitin perheelle, että me lähdemme sitten ensi viikolla. Kyllä, mies lähti mukaan.
Meillä toimitaan näin. Surullistahan se on, että isää ei kiinnosta tehdä lasten kanssa mitään, mutta tehdään ne sitten keskenään. Viimeksi tänään kuulin kun lapsi laskettelurinteessä kertoi serkulleen että "ei meidän iskä koskaan tuu mukaan". Ja ymmärrän sen, ettei laskettelu kiinnosta, mut kun ei kiinnosta uinti, sulkapallo, joulutori, leffa, luistelu, vaahtokarkkien paahtaminen, sauna, metsäretki, keilaus... Mut hei, pitää antaa isien olla isiä omalla tavallaan eikä arvostella, näin olen oppinut! Pitää olla kiitollinen jos mies ei hakkaa ja suostuu kolmesti vuoteen mikrottamaan lapsille uunimakkaraa jos minulla on menoa.
Nainen ei pysy tollasen vätyksen ja surkean isän kanssa.