Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaehtoinen, joustamaton mies, miten tulla toimeen?

Vierailija
27.12.2023 |

Meille tuli taas aamulla riita siitä, kun lapset halusivat uimahalliin, mut miehelle oli tärkeintä ilmoittaa että hän ei sinne jaksa lähteä. Olemme siis molemmat nämä kaksi päivää lomalla, jotta voisimme viettää aikaa perheenä ja lasten kanssa. Miehellä tasan kaksi eri asiaa mitä haluaisi tehdä, aina jos ehdotetaan jotain uutta ja erilaista tekemistä, niin alkaa nihkeily, enkä vaan jaksa sitä. Olen jopa miettinyt avioeroa sen takia, koska tuntuu siltä että olisi paljon kivempi vaan lasten kanssa tehdä mitä halutaan sen sijaan että yrittää aina luovia ja miettiä mitä mies nyt sattuisi haluta tehdä, monesti saattaa olla nihkeänä ihan kaikesta. 

Ja kun yksi lapsista mieluiten vaan pelaisi koko päivän, niin tämänkin kääntää sitten minua vastaan, että katsos nyt kun lapsikaan ei halua minnekään sun keksimiin juttuihin halua lähteä mukaan.

Tosi huono fiilis tästä yhteisestä lomasta - kuten aina. Kun kaikki on vaikeaa ja ankeaa ja ikävää. Ihan normaali elämä lasten kanssa.

Kommentit (240)

Vierailija
181/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehiä väsyttää niin paljon ihan normaali arki, vaikka naisilla on yleensä vetovastuu (eli ei ole lupaa olla väsynyt)? Mitä nää miehet kuvitteli, että perhe-elämä olisi? Elämä muuttuu, kun saa lapsia. Vastuuta ja työtä on enemmän, ja oma mukavuudenhalu pitää siirtää syrjään. 

Sen vastuu joka on halunnu. Mies ei halua vastuulleen lemmikkiä/lasta/taloa vaan nainen vaatimalla vaatii ja pahimmillaan uhkailee erolla jolloin mies joko suostuu, nainen lopettaa vaatimisen tai tulee ero. 

Parempi olisi naisen tehdä selväksi jo alussa että mitä asioita on saatava jolloin ei edes parisuhdetta aloiteta.

Miksi mies ei sitten eroa? Jos nainen haluaa lapsen/talon/lemmikin ja sinä et, miksi ihmeessä pysyt suhteessa? 

Koska hän ei ole mies enää lainkaan vaan hän on pelkkä lapanen.

En ymmärrä lainkaan miehiä jotka alistuvat henkisesti ja fyysisesti heikommille vain sen tähden että siitä lähtee kova ääni.

Vierailija
182/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehiä väsyttää niin paljon ihan normaali arki, vaikka naisilla on yleensä vetovastuu (eli ei ole lupaa olla väsynyt)? Mitä nää miehet kuvitteli, että perhe-elämä olisi? Elämä muuttuu, kun saa lapsia. Vastuuta ja työtä on enemmän, ja oma mukavuudenhalu pitää siirtää syrjään. 

Sen vastuu joka on halunnu. Mies ei halua vastuulleen lemmikkiä/lasta/taloa vaan nainen vaatimalla vaatii ja pahimmillaan uhkailee erolla jolloin mies joko suostuu, nainen lopettaa vaatimisen tai tulee ero. 

Parempi olisi naisen tehdä selväksi jo alussa että mitä asioita on saatava jolloin ei edes parisuhdetta aloiteta.

Kyllä normaalissa parisuhteessa nuo asiat päätetään yhdessä. Sinulla ei selvästi ole kokemusta sellaisesta joten voinet piistua täältä trollaamasta. Ok?

Kyllä näistä kaikista on ihan kokemusta. Siksi itselläni on nyt talo ja lapset, koira kuoli jo vanhuuteen. Naista ei ole koska ei jaksanut lapsia eikä halunnutkaan asua omassa talossa vaan keskustassa yksiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miehellä on kahden päivän loma ja haluaa käyttää sen kuin ITSE haluaa, kerran kyseessä oma loma. Ja sinä riivinrauta alat jankkaamaan että miehen on tehtävä kuten SINÄ haluat, vaikka miehen lomasta kyse??!

Syöksy nyt akka sepeliin. Otat ne kersat, menet ihan itse niiden kanssa sinne uimahalliin ja pidät turpasi kiinni. Anna miehen nauttia rauhassa ansaitsemastaan lomastaan.

Vierailija
184/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei sitten eroa? Jos nainen haluaa lapsen/talon/lemmikin ja sinä et, miksi ihmeessä pysyt suhteessa? 

Kyllä nainen taitaa olla henkisesti vahvempi. Me ainakin pystytään ihan itse päättämään mitä (emme) parisuhteelta halua. Miehille on ilmeisesti kaikki ihan sama, paitsi sitten kun ei enää ole. Sitten voi kätevästi syyttää naista. :D 

Vierailija
185/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Meilläkin oli hyvä parisuhde ennen lapsia. Vauva- ja pikkulapsiarki meni vielä jotenkin mutta lasten kasvaessa sitä huomaa miten mies on taantunut otsalohkokehityksessään teinin tasolle.

Osoittaa jopa joskus mieltään jos lapsi saa huomiota, ei osaa asettua lapsen asemaan eikä kuunnella, vaan kiukuttelee ja puskee vaan omaa tahtoaan läpi.

Nuo seikat jäivät piiloon kun elimme pelkkänä pariskuntana. Ehkä lastensaanti nostaa joillakin jotain lapsuuden traumoja esiin, mutta vaimon vika se ei ole- kaikkeni olen tehnyt ja ehkä hän kuvitteli saavansa yhtä paljon omaa aikaa kuin aiemmin. Aikuisen ihmisen pitää kantaa vastuunsa ja jos käytöksellään aiheuttaa muille pahaa mieltä- kuuluu ihan itse kävellä vaikka terapiaan mutta perheen niskaan ei sitä paskaa tarvitse kaataa eikä lasten tarvitse kestää iskän kypsymättömyyttä. Ugh

Vierailija
186/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit sä miehenä alistut siihen kun onhan se nyt kivempaa kun puhtaat vaatteet saa kaapista valmiina viikatuna, ruokaa jääkaapissa jonka oven voi nälän tullessa avata ja koti kiiltelee puhtautta ihan itsekseen.

Niin. Kuka niistä nyt haluaisi nalkuttavan akan vuoksi lupua. Aina voi hankkia korvatulpat.

Ei taas tätä skeidaa. Uskokaa nyt että teidän kodinhoidollanne ei ole mitään arvoa. Ihan jokainen normaali ihminen, mukaanlukien miehet, osaa kaiken tuon omassa kodissaan aivan hyvin. Sihen ei mitään kömpelöä naiskokkia tarvita ruokia päähänpinttyneillä huonoilla tavoillaan sotkemaan, tai ylitäysiä pyykkikoneellisiä märkää haisevaa pyykkiä sössimäön.

Vierailija
187/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö juttua, että miehen olisi vaikea saada naisia edes treffeille.

Itselläni esimerkiksi on käytännössä 3-4 treffit kuukaudessa ja seksi hoituu aina kätevästi siinä samalla. Nykyään on niin paljon kaikenlaisia treffi sovelluksia, että käytännössä pääsee valkkaamaan mieleisensä naisen . Hankalin homma noissa on se ghostaaminen koska harvemmin haluan kahta kertaa enempää samaa naista tavata. Se kävisi tylsäksi.

Vierailija
188/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Mulla on saman tyyppinen mies: haluaa olla lomat kotona, poislukien kesäloma, jolloin 4 viikon aikana voi muutaman kerran lähteä jonnekin pieneen reissuun, ei sentään ulkomaille, mutta kuitenkin. Nytkin miehellä on ollut viimeksi töitä perjantaina 22.12., niinkuin kaikilla virka-aikaa tekevillä. Silti ei ole niin palautunut nyt 28.12., että jaksaisi tehdä mitään normiviikonlopusta poikkeavaa, kuten käydä vaikka ulkoilemassa, uimahallissa, ostamassa itselleen yhtään mitään ym. Toki ollaan jouluna vähän sukuloitu, mutta ei ole tarvinnut ajella mihinkään toiselle paikkakunnalle, vaan ihan tässä lähellä on pyöritty.

Meillä alkaa olla lapset sen verran isoja, ettei ne kauaa enää mun kanssa lähde minnekään. Mitä sitten teen, jos haluan joululomalla tehdä muuta kuin kotoa olla möllöttää? Menenkö yksin vai yritänkö saada joitain kavereita mukaan, eli niitä, joilla on omat joulunsa ja perhekuvionsa?

Vierailija
189/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! EI tarvitse suorittaa elämää tai pitää kulisseja pystyssä, vaan saa tehdä asiat juuri niin kuin itse haluaa.

Kateeksi käy. Meillä ongelma ei ole puolison saamattomuus, vaan agressiivisuus - epäjohdonmukaisia kierroksia otetaan milloin mistäkin lillukanvarsista. Oikein kunnon virtahepo olohuoneessa.

Juuri tällasia "räjähtäviä" naisia tullut vastaan monta kertaa. Ei aina edes näe sitä puolta ennenkuin kahvikuppien korvat onkin väärään suuntaan kaapissa tai jotain vastaavaa. 

Kerran sain muumimuki pommituksen jossa räyhääjä rikkoi omat astiansa kun yksi oli väärään suuntaan.

Noi on kyllä aina yhtä typerryttäviä tilanteita. Tyyliin: toinen on ostanut kaappiin kaksi pakettia lihaliemikuutioita, vaikka vanhakin on vielä käyttämättä. Siitä sitten aikuinen ihminen korottaa ääntään ja alkaa loopissa raivota puoli tuntia.

Kontrasti aikuinen + esiteiniraivo on jotain joka saa epäilemään onko joutunut jonkinmoiseen piilokameraan.

Vierailija
190/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! EI tarvitse suorittaa elämää tai pitää kulisseja pystyssä, vaan saa tehdä asiat juuri niin kuin itse haluaa.

Kateeksi käy. Meillä ongelma ei ole puolison saamattomuus, vaan agressiivisuus - epäjohdonmukaisia kierroksia otetaan milloin mistäkin lillukanvarsista. Oikein kunnon virtahepo olohuoneessa.

Juuri tällasia "räjähtäviä" naisia tullut vastaan monta kertaa. Ei aina edes näe sitä puolta ennenkuin kahvikuppien korvat onkin väärään suuntaan kaapissa tai jotain vastaavaa. 

Kerran sain muumimuki pommituksen jossa räyhääjä rikkoi omat astiansa kun yksi oli väärään suuntaan.

Naisille tyypillinen "se aika viikosta", kun hän luontaisesti haluaa riitelyä ja rakentaa sen vaikka tyhjästä täyttääkseen oman agression tarpeensa.

Älkää sotkeko sitä siihen "se aika kuukaudesta" juttuun se on toinen tekosyy huutaa ja riidellä. 

Vierailija
191/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua kun lukee niin ei ole tottavie epäselvyyttä miksi niin moni mies ulisee naisettomuuttaan.

On miesten oma vika kun oma napa menee edelle. Turha ulista kun kurat on housussa. Saitte mitä halusitte ja sekään ei riitä.

N

Vierailija
192/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille tyypillinen "se aika viikosta", kun hän luontaisesti haluaa riitel

Meillä ainakin mies on se riidanhaastaja. Pilaa kaikkien päivän asettumalla vastarannankiiskiksi ja valittamalla kaikesta. Sitä ei oikeasti kukaan jaksa kuunnella. Hän kuitenkin jatkaa ja jatkaa kunnes saa jonkun reaktion. Sitten kun on saanut minut suututtettua on tyytyväinen! Saattaa käyttäytyä hetken päästä ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut?! Vaikka olisi juuri käyttäytynyt todella inhottavasti minua kohtaan, eikä se ole ollenkaan Ok kyllä minulle hetken päästä.

Vierailija
193/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehellä on kahden päivän loma ja haluaa käyttää sen kuin ITSE haluaa, kerran kyseessä oma loma. Ja sinä riivinrauta alat jankkaamaan että miehen on tehtävä kuten SINÄ haluat, vaikka miehen lomasta kyse??!

Syöksy nyt akka sepeliin. Otat ne kersat, menet ihan itse niiden kanssa sinne uimahalliin ja pidät turpasi kiinni. Anna miehen nauttia rauhassa ansaitsemastaan lomastaan.

Naisella myös kahden päivän loma? Lapset keskenään uimahalliin? Päiväkoti-ikäisetkin? Tai ehkä suoraan kannattaa vaan antaa pois.

Vierailija
194/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä ainakin mies on se riidanhaastaja. Pilaa kaikkien päivän asettumalla vastarannankiiskiksi ja valittamalla kaikesta. Sitä ei oikeasti kukaan jaksa kuunnella. Hän kuitenkin jatkaa ja jatkaa kunnes saa jonkun reaktion. Sitten kun on saanut minut suututtettua on tyytyväinen! Saattaa käyttäytyä hetken päästä ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut?! Vaikka olisi juuri käyttäytynyt todella inhottavasti minua kohtaan, eikä se ole ollenkaan Ok kyllä minulle hetken päästä."

Tutulta kuulostaa. Minun ex rakasti tehdä tätä. Provosoi kunnes sai jonkun reaktion - minä olin sitten se joka "ylireagoi". 

Vierailija
195/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä ainakin mies on se riidanhaastaja. Pilaa kaikkien päivän asettumalla vastarannankiiskiksi ja valittamalla kaikesta. Sitä ei oikeasti kukaan jaksa kuunnella. Hän kuitenkin jatkaa ja jatkaa kunnes saa jonkun reaktion. Sitten kun on saanut minut suututtettua on tyytyväinen! Saattaa käyttäytyä hetken päästä ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut?! Vaikka olisi juuri käyttäytynyt todella inhottavasti minua kohtaan, eikä se ole ollenkaan Ok kyllä minulle hetken päästä."

Tutulta kuulostaa. Minun ex rakasti tehdä tätä. Provosoi kunnes sai jonkun reaktion - minä olin sitten se joka "ylireagoi". 

Joo kyllä! Ja minä olen se riidanhaastaja, joka vielä nauttii riitelystä?! Uskomatonta. Se on kaikista oudoilta tosiaan että parin minuutin päästä saattaa kaikki olla ihan Ok hänen mielestään vaikka olisi loukannut minua ja itsekin olen saattanut syyllistyä samaaan, hänen ensin ihan kiusattua minua aikani. En ymmärrä tätä käytöstä, miksi joku toimii noin.

Vierailija
196/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua kun lukee niin ei ole tottavie epäselvyyttä miksi niin moni mies ulisee naisettomuuttaan.

On miesten oma vika kun oma napa menee edelle. Turha ulista kun kurat on housussa. Saitte mitä halusitte ja sekään ei riitä.

N

Minulle nainen on lähinnä käyttöesine ja kulutushyödyke ,rakkaani rakoperse,kultani kurahaara ja unelmieni apina. =) Minusta naisten kiukkuilu ja sähiseminen on tuottanut suurta hupia, mutta useimmiten se valitettavasti vain loppuu juuri kun hiljaa hymyillen nauran täyttähuutoa sitä showta. 😂🤣 *Kierii ja hekottaa lattialla *

Vierailija
197/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Minulle nainen on lähinnä käyttöesine ja kulutushyödyke ,rakkaani rakoperse,kultani kurahaara ja unelmieni apina. =) Minusta naisten kiukkuilu ja sähiseminen on tuottanut suurta hupia, mutta useimmiten se valitettavasti vain loppuu juuri kun hiljaa hymyillen nauran täyttähuutoa sitä showta. 😂🤣 *Kierii ja hekottaa lattialla *

Jaa. Ja koit tarpeelliseksi vielä jakaa tuon?

Vierailija
198/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla hassu tapa kuvitella että he olisivat Miehelle jokin palkinto ja taivaan lahja, vaikka monesti asia on juuri päinvastoin. Näitä naisten juttuja lukiessa ymmärrän hyvinkin niitä miehiä jotka ovat ajautuneet jonkinlaiseen konfliktiin kyseisten naisten kanssa. Ylimielisyyttä ja harhaista paremmuuden tunnetta, kuvitelmaa jostain ylivertaisuudesta miestä kohtaan.

Sieluttomia naisia varustettuna käärmeen sydämellä. Surullista.

Vierailija
199/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Jaa. Ja koit tarpeelliseksi vielä jakaa tuon?

Jep.. hauska kuin sähisevä kissanpentu 

Vierailija
200/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä miestä siellä uimahallissa tarvitaan? Mene itse lasten kanssa, jos lapset nyt oikeasti haluavat lähteä sinne eikä kyseessä ole vain oma keksintösi johon yrität kaikkia pakottaa mukaan ja sitten huokailet kun ei onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi