Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaehtoinen, joustamaton mies, miten tulla toimeen?

Vierailija
27.12.2023 |

Meille tuli taas aamulla riita siitä, kun lapset halusivat uimahalliin, mut miehelle oli tärkeintä ilmoittaa että hän ei sinne jaksa lähteä. Olemme siis molemmat nämä kaksi päivää lomalla, jotta voisimme viettää aikaa perheenä ja lasten kanssa. Miehellä tasan kaksi eri asiaa mitä haluaisi tehdä, aina jos ehdotetaan jotain uutta ja erilaista tekemistä, niin alkaa nihkeily, enkä vaan jaksa sitä. Olen jopa miettinyt avioeroa sen takia, koska tuntuu siltä että olisi paljon kivempi vaan lasten kanssa tehdä mitä halutaan sen sijaan että yrittää aina luovia ja miettiä mitä mies nyt sattuisi haluta tehdä, monesti saattaa olla nihkeänä ihan kaikesta. 

Ja kun yksi lapsista mieluiten vaan pelaisi koko päivän, niin tämänkin kääntää sitten minua vastaan, että katsos nyt kun lapsikaan ei halua minnekään sun keksimiin juttuihin halua lähteä mukaan.

Tosi huono fiilis tästä yhteisestä lomasta - kuten aina. Kun kaikki on vaikeaa ja ankeaa ja ikävää. Ihan normaali elämä lasten kanssa.

Kommentit (240)

Vierailija
201/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla hassu tapa kuvitella että he olisivat Miehelle jokin palkinto ja taivaan lahja, vaikka monesti asia on juuri päinvastoin. Näitä naisten juttuja lukiessa ymmärrän hyvinkin niitä miehiä jotka ovat ajautuneet jonkinlaiseen konfliktiin kyseisten naisten kanssa. Ylimielisyyttä ja harhaista paremmuuden tunnetta, kuvitelmaa jostain ylivertaisuudesta miestä kohtaan.

Sieluttomia naisia varustettuna käärmeen sydämellä. Surullista.

Nainen yrittää aktiivisesti viettää aikaa perheen kanssa ja haluaisi, että mies tulee mukaan nauttimaan yhteisestä ajasta rakkaiden kanssa. Miten sinä saat tästä sellaisen kuvan, että nainen kuvittelisi olevansa palkinto? Eikö miehen pitäisi olla se palkinto, kun nainen haluaisi viettää hänen kanssaan yhteistä aikaa? 

Vierailija
202/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten miehiä väsyttää niin paljon ihan normaali arki, vaikka naisilla on yleensä vetovastuu (eli ei ole lupaa olla väsynyt)? Mitä nää miehet kuvitteli, että perhe-elämä olisi? Elämä muuttuu, kun saa lapsia. Vastuuta ja työtä on enemmän, ja oma mukavuudenhalu pitää siirtää syrjään. 

Ja oikeastihan uimahallissa käynti on mukavaa puuhaa lasten kanssa. Mikä siinäkin väsyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei kiinnosta perhe-elämä. Tuskin muuttuu millään keinolla.

Vierailija
204/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla hassu tapa kuvitella että he olisivat Miehelle jokin palkinto ja taivaan lahja, vaikka monesti asia on juuri päinvastoin. Näitä naisten juttuja lukiessa ymmärrän hyvinkin niitä miehiä jotka ovat ajautuneet jonkinlaiseen konfliktiin kyseisten naisten kanssa. Ylimielisyyttä ja harhaista paremmuuden tunnetta, kuvitelmaa jostain ylivertaisuudesta miestä kohtaan.

Ja lahjahan ei ole ainoastaan nainen. Vieläkin suurempi lahja on perhe, minkä siis nainen itse halusi, mutta yhteiskunnan ja miehen tulee kustantaa ja hoitaa. Ja kolmas lahja jota pitää palvoa, on se että nainen jollain pienellä prosentilla ottaa vastuuta itse haluamistaan asioista.

Vierailija
205/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehiä väsyttää niin paljon ihan normaali arki, vaikka naisilla on yleensä vetovastuu (eli ei ole lupaa olla väsynyt)? Mitä nää miehet kuvitteli, että perhe-elämä olisi? Elämä muuttuu, kun saa lapsia. Vastuuta ja työtä on enemmän, ja oma mukavuudenhalu pitää siirtää syrjään. 

Ja oikeastihan uimahallissa käynti on mukavaa puuhaa lasten kanssa. Mikä siinäkin väsyttää?

Mietin samaa. Minulla on ihania muistoja siitä kun käytiin äidin kanssa uimahallissa muksuina. Isä oli kotona mököttämässä. Arvatkaa kumman kanssa olen läheisempi nykyään?

Vierailija
206/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lahjahan ei ole ainoastaan nainen. Vieläkin suurempi lahja on perhe, minkä siis nainen itse halusi, mutta yhteiskunnan ja miehen tulee kustantaa ja hoitaa. Ja kolmas lahja jota pitää palvoa, on se että nainen jollain pienellä prosentilla ottaa vastuuta itse haluamistaan asioista.

Miksi miehet hankkivat lapsia joita he eivät edes halua? Ehkäisyn käyttö ei ole mikään uusi asia.

Vierailija
207/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet hankkivat lapsia joita he eivät edes halua? Ehkäisyn käyttö e

Oletko lukenut ketjua? Naisen takia tietenkin. Mies leikkaa vaikka itseltään kädet irti jos saa naisen pysymään.

Vierailija
208/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuontyyppinen miesystävä. Alkuun esitti muuta, sitten ajan mittaan muuttui ja paljastui luonnevikaiseksi. Oman lapsensa jätti melkein hoitamatta isäviikoillaan, jouduin näkemään. Kyllä se oli isänkin haluama lapsi, mutta ei hän viitsinyt laittaa lapselle edes ruokaa joka toinen viikko. Pelasi pleikkaa ja nukkui, kun lapsi oli kotona hereillä. Jotain teki joskus, mutta perusarkikin puuttui ja miehen omat halut ajoi aina kaiken edelle. 

Omat lapseni olivat jo lähes aikuisia ja pidin heitä tarkoituksella kauempana miesystävän kuvioista. Mies ja hänen lapsensa sen sijaan halusivat että minä olen paljon heidän elämässään.  

Koko ajan tuli esiin lisää outoja piirteitä, mm. lisää tuota joustamattomuutta ja laiskuutta. Kotikin oli likainen ja asiat hoitamatta. Minulle mies oli alkuun kiva, mutta yllättävän pian tuli esiin julmuutta, välinpitämättömyyttä,suoranaista sadismia. Silloin lähdin pakoon, mutta otin miehen takaisin,kun hän vakuutti rakkauttaan.  Myöhemmin ymmärsin, että oli koko ajan tapaillut muitakin ja tuli takaisin, kun uudet suhteet katkesi. 

Lopulta miehen käytös oli niin raakaa, että en kestänyt enää. Pääsin eroon hänestä mutta loppuunpalaneena. Ei siis tarvita edes yhteisiä lapsia, että kaikki on suunnilleen tuollaista kuin ap:llä, jos mies on itsekäs, laiska ja empatiakyvytön. 

Juoskaa pakoon! 

Vierailija
209/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen yrittää aktiivisesti viettää aikaa perheen kanssa ja haluaisi, että mies tulee mukaan nauttimaan yhteisestä ajasta rakkaiden kanssa. Miten sinä saat tästä sellaisen kuvan, että nainen kuvittelisi olevansa palkinto? Eikö miehen pitäisi olla se palkinto, kun nainen haluaisi viettää hänen kanssaan yhteistä aikaa? 

Niin.

Joidenkin miehet ovat niitä, jotka lähtevät mieluusti mukaan tai jotka jopa ehdottavat jotain yhteistä tekemistä, oli se sitten hiihtoretki laavulle makkaranpaistoon, uimahalli- tai kylpyläkäynti tai jotain muuta koko perheen tekemistä. Väitän, että tällaisissa perheissä lapset ovat onnellisempia kuin niissä, joissa toinen vanhempi kitisee jatkuvasti väsymystään, eikä siksi osallistu. Osassa perheitä sitten kaikki mököttävät kotona, kun joku kieltäytyy kaikesta.

Eihän kukaan sitä mököttäjää mukaansa väkisin tahdo. Mieluummin mennä ilman, ettei ole yksi pilaamassa tunnelmaa ja naukumassa kotiinlähtöä.

Vierailija
210/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Joidenkin miehet ovat niitä

Nuo valittaja naukujat voisivat pysyä yksin, kaikilla olisi mukavampaa!

Vierailija
211/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen

Vierailija
212/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamen

Bemen

Vierailija
213/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran ap vielä kommentoi, kun paljon kirjoitettu siitä, että mies pakotettu perheenisäksi jne. Niin meillä mies oli se joka alunperin halusi enemmän lapsia ja suostutteli myös ap:n sellaisia hankkimaan! Että ei todellakaan pidä paikkansa että olisi pakotettu!! T. Ap

Vierailija
214/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen on.

Vierailija
215/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran ap vielä kommentoi, kun paljon kirjoitettu siitä, että mies pakotettu perheenisäksi jne. Niin meillä mies oli se joka alunperin halusi enemmän lapsia ja suostutteli myös ap:n sellaisia hankkimaan! Että ei todellakaan pidä paikkansa että olisi pakotettu!! T. Ap

Uskoo ken tahtoo. 

"Mies se halusi lapsia" = "Vihjasin voimakkaasti että lähden jos ei jätetä ehkäsyä pois"

Vierailija
216/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo ken tahtoo. 

"Mies se halusi lapsia" = "Vihjasin voimakkaasti että lähden jos ei jätetä ehkäsyä pois"

Ei, kyllä mies ihan halusi lapsen ja vieläpä naimisiinkin. Hän oli se joka näitä asioita halusi enemmän kuin minä. Miksi valehtelisin tuollaista?  Toki, kyllähän se vähän absurdilta tuntuu tässä tilanteessa, mutta näin asia alunperin oli. Itse olisin hyvin voinut vielä odottaa. T. Ap

Vierailija
217/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, ovtko miehet perhe-elämään väkisin, täysin ilman omaa tahtoaan kidnapattu/pakotettu? Itse olen ollut mieheni kanssa kohta 29 vuotta. N. 27 vuotta sitten hän ehdotti yhteiseen talouteen muuttamista, johon suostuin. Tästä noin 8 vuotta myöhemmin alkoi puhua lapsen hankkimisesta, suostuin pitkän harkinnan jälkeen. Lapsemme ollessa pieni mies halusi naimisiin, suostuin tähänkin. Lapsi pian täysi-ikäinen, jolloin tulee aika, kun minäkin lopulta aion pyytää jotain, eli avioeron. Kaikella on aikansa!

Vierailija
218/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se kun haluaa rusinat pullasta.

Vierailija
219/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä se. Itse olen ollut ehdottelemassa vastaavia aktiviteetteja miehelle ja lapsille. Lapset eivät siis ole minun lapsiani, vaan miehen. Minä ja lapset oltaisiin ihan iloisina lähdössä, mutta miestä ei huvita liikuttaa varvastakaan. Välillä tuntuu, ettei nauti edes lastensa seurasta. 

Vierailija
220/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olet ne lapset laittanut alulle, olet 50% vastuussa. Haluamisista viis. Ymmärrätkö? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi