Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaehtoinen, joustamaton mies, miten tulla toimeen?

Vierailija
27.12.2023 |

Meille tuli taas aamulla riita siitä, kun lapset halusivat uimahalliin, mut miehelle oli tärkeintä ilmoittaa että hän ei sinne jaksa lähteä. Olemme siis molemmat nämä kaksi päivää lomalla, jotta voisimme viettää aikaa perheenä ja lasten kanssa. Miehellä tasan kaksi eri asiaa mitä haluaisi tehdä, aina jos ehdotetaan jotain uutta ja erilaista tekemistä, niin alkaa nihkeily, enkä vaan jaksa sitä. Olen jopa miettinyt avioeroa sen takia, koska tuntuu siltä että olisi paljon kivempi vaan lasten kanssa tehdä mitä halutaan sen sijaan että yrittää aina luovia ja miettiä mitä mies nyt sattuisi haluta tehdä, monesti saattaa olla nihkeänä ihan kaikesta. 

Ja kun yksi lapsista mieluiten vaan pelaisi koko päivän, niin tämänkin kääntää sitten minua vastaan, että katsos nyt kun lapsikaan ei halua minnekään sun keksimiin juttuihin halua lähteä mukaan.

Tosi huono fiilis tästä yhteisestä lomasta - kuten aina. Kun kaikki on vaikeaa ja ankeaa ja ikävää. Ihan normaali elämä lasten kanssa.

Kommentit (240)

Vierailija
161/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain vialla, jos kotona olo lasten kanssa on ankeaa ja nihkeää. Toki erilaiset kodin ulkopuolella tehtävät aktiiviteetit ovat kivoja, mutta lähtökohtaisesti kodin tulisi olla se viihtyisin ja mukavin paikka.

Niin ja miehesi on hankala ja itsekäs ihminen.

Ollaan tosi paljon kotona. Kyllä seinät kaatuu päälle ja sitä muuttuukin ihan laiskaksi ja veltoksi jos koko loman istuu vaan kotona. Itse haluan elää terveellisesti ja opettaa lapsillekin että esim liikunnasta voi saada paljon iloa elämään. No, eroahan tässä nyt suunnittelen, koska en oikeasti tee mitään tuollaisella miehellä, joka vain pilaa ilmapiirin jatkuvalla kiukuttelullaan ja jonka kanssa on vaan mahdoton tulla toimeen, ellei tosiaan hän saa aina tehdä just sitä mitä itse haluaa. Valitettavasti jos la

Ei sun tarvii mitään lupia kysellä. 

Vierailija
162/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan vertaistuki on lähinnä sitä, että naiset projisoivat täällä katkeruuttaan ex-miehiään kohtaan.

Ei kai kukaan odota parannusta parisuhteeseensa tällaiselta yksipuoleiselta ja -silmäiseltä palstalta?

Huononnusta voi kyllä odottaa (jos ketjun aloittaja on riittävän yksinkertainen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten yhteiselo on vaikeaa. Ei aina, mutta veikkaanpa, että hyvin monessa perheessä on enemmän tai vähemmän ongelmia tulla toimeen. Ja tosiaan lasten saaminen muuttaa kaiken. Harva pystyy siihen valmistautumaan, ja sitä sitten sopeutuu ja kasvaa parhaansa mukaan uuteen tilanteeseen.

Vierailija
164/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten miehiä väsyttää niin paljon ihan normaali arki, vaikka naisilla on yleensä vetovastuu (eli ei ole lupaa olla väsynyt)? Mitä nää miehet kuvitteli, että perhe-elämä olisi? Elämä muuttuu, kun saa lapsia. Vastuuta ja työtä on enemmän, ja oma mukavuudenhalu pitää siirtää syrjään. 

Sen vastuu joka on halunnu. Mies ei halua vastuulleen lemmikkiä/lasta/taloa vaan nainen vaatimalla vaatii ja pahimmillaan uhkailee erolla jolloin mies joko suostuu, nainen lopettaa vaatimisen tai tulee ero. 

Parempi olisi naisen tehdä selväksi jo alussa että mitä asioita on saatava jolloin ei edes parisuhdetta aloiteta.

Vierailija
165/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehiä väsyttää niin paljon ihan normaali arki, vaikka naisilla on yleensä vetovastuu (eli ei ole lupaa olla väsynyt)? Mitä nää miehet kuvitteli, että perhe-elämä olisi? Elämä muuttuu, kun saa lapsia. Vastuuta ja työtä on enemmän, ja oma mukavuudenhalu pitää siirtää syrjään. 

Sen vastuu joka on halunnu. Mies ei halua vastuulleen lemmikkiä/lasta/taloa vaan nainen vaatimalla vaatii ja pahimmillaan uhkailee erolla jolloin mies joko suostuu, nainen lopettaa vaatimisen tai tulee ero. 

Parempi olisi naisen tehdä selväksi jo alussa että mitä asioita on saatava jolloin ei edes parisuhdetta aloiteta.

Kukaan ei oikeasti pakota laittamaan lasta alulle. Kun lapsi on jo tehty eli niin sanotusti paskat on jo housussa, ei voi enää kiukutellen pitää kiinni omista mukavuuksista. On säädettävä omaa toimintaansa niin että perhe menee oman navan edelle. Pitää kantaa vastuu. 

Vierailija
166/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on menty tekemään lapsia perhe-elämään kykenemättömän introvertin/aspergerin kanssa?

Kerro mulle miksi tällainen mies ei sitten halua eroa? Voitko selittää, kun en ymmärrä. Meillä siis tilanne ollut jo vuosien ajan se. Itse haluan eroa ja aion sen nyt toteuttaa vaikka väkisin.

Hyötyy itse omasta käytöksestään. Saa kiukuttelullaan enemmän vapaa-aikaa jne. Oikeuttaa kaiken olemalla mukamas vaan oma itsensä, muista viis! 

Kuka sitä nyt saavutetuista eduista vapaaehtoisesti luopuu?

Kuka nyt sitten näkee etuna pahantuulisen vaimon ja kireän ilmapiirin kotona?

No, jotkut ovat niin epätoivoisia, että sietävät änkyräpuolisolta mitä vaan roskaa, niin kauan kuin vakituinen seksi pyörii.

Hirmuinen homma hankkia uusi vakiseksi vanhan tilalle.

Vierailija
167/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samanlainen ex, mitään muuta ei voinut ehdottaa tehtäväksi kuin kuntosalia tai golfia. Ei ikinä tehnyt mitään mikä olisi kiinnostanut lapsia: elokuvat, käyttäminen skeittirampilla ym. Eikä se loppuajasta tehnyt minunkaan kanssani mitään, häipyi omiin harrastuksiin aina kuin mahdollista. Jos kerran vuodessa käytiin kahvilla niin silloinkin valitti, kuinka sillä rahalla olisi ostanut jo kahvipaketin. Ja rahasta ei ollut kyllä puutetta oikeasti

Mulla oli kanssa exä joka ei antanu mun käydä leffoissa ja skeittaamassa kun ainoastaan salilla käyminen tai lenkkeily oli hyväksyttävä harrastus. Kesti kauan löytää omat jutut sen naisen jälkeen. No seuraavat olivat samanlaisia että mikään minulle kiva juttu oli kiellettyä koska he eivät tykänneet. Itsehän kyllä lähdin mukaan heidän juttuihinsa jos halus

Tai sitten on mennyt niin että ap on sopinut ihan itsekseen että kun kumpikin on lomalla tehdään sitä ja tätä lasten kanssa perheenä. Tiedätkö mikä ero on sopimisella ja sanelulla ?

Vierailija
168/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! EI tarvitse suorittaa elämää tai pitää kulisseja pystyssä, vaan saa tehdä asiat juuri niin kuin itse haluaa.

Vierailija
169/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on menty tekemään lapsia perhe-elämään kykenemättömän introvertin/aspergerin kanssa?

Kerro mulle miksi tällainen mies ei sitten halua eroa? Voitko selittää, kun en ymmärrä. Meillä siis tilanne ollut jo vuosien ajan se. Itse haluan eroa ja aion sen nyt toteuttaa vaikka väkisin.

Hyötyy itse omasta käytöksestään. Saa kiukuttelullaan enemmän vapaa-aikaa jne. Oikeuttaa kaiken olemalla mukamas vaan oma itsensä, muista viis! 

No, jotkut ovat niin epätoivoisia, että sietävät änkyräpuolisolta mitä vaan roskaa, niin kauan kuin vakituinen seksi pyörii.

Hirmuinen homma hankkia uusi vakiseksi vanhan tilalle.

Näköjään. Vähän säälittävää. Voin kokemuksesta kertoa, että kokonaan ilman seksiä ja rauhallisesti oman pään mukaan eläen, on sata kertaa mukavampaa kuin säännöllinen seksi jatkuvasti nihkeässä ilmapiirissä.

Vierailija
170/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! EI tarvitse suorittaa elämää tai pitää kulisseja pystyssä, vaan saa tehdä asiat juuri niin kuin itse haluaa.

Kateeksi käy. Meillä ongelma ei ole puolison saamattomuus, vaan agressiivisuus - epäjohdonmukaisia kierroksia otetaan milloin mistäkin lillukanvarsista. Oikein kunnon virtahepo olohuoneessa.

Vierailija
171/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt pari ihanaa joulua, kun olen päässyt samanlaisesta miehestä eroon. Ei tarvitse mietiskellä ja yrittää miellyttää. Vaikka kuinka yritin, niin aina oli moitittavaa. Kun vaan olisin tajunnut aikaisemmin, että mikään mun tekemiseni tai suunnittelemani ei koskaan kelpaa. Nyt on hyvä. Yksi marisija vähemmän.

Vierailija
172/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateeksi käy. Meillä ongelma ei ole puolison saamattomuus, vaan agressiivisuus - epäjohdonmukaisia kierroksia otetaan milloin mistäkin lillukanvarsista. Oikein kunnon virtahepo olohuoneessa.

Juuri tällasia "räjähtäviä" naisia tullut vastaan monta kertaa. Ei aina edes näe sitä puolta ennenkuin kahvikuppien korvat onkin väärään suuntaan kaapissa tai jotain vastaavaa. 

Kerran sain muumimuki pommituksen jossa räyhääjä rikkoi omat astiansa kun yksi oli väärään suuntaan.

Vierailija
173/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit sä miehenä alistut siihen kun onhan se nyt kivempaa kun puhtaat vaatteet saa kaapista valmiina viikatuna, ruokaa jääkaapissa jonka oven voi nälän tullessa avata ja koti kiiltelee puhtautta ihan itsekseen.

Niin. Kuka niistä nyt haluaisi nalkuttavan akan vuoksi lupua. Aina voi hankkia korvatulpat.

Vierailija
174/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..

Olen elämässä oppinut että älä koskaan riitele naisen kanssa.

Se on sama kuin painisi sian kanssa mudassa..

Oli lopputulos mikä tahansa niin se sika vaan nauttii siitä..

Näin se vaan menee..

Vierailija
175/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää jaksa. 

Jaksaisiko edes joka toinen päivä? Onko lasten toiveilla väliä, jos lapset haluais iskän kanssa jotain tehdä ihan keskenään? 

Vierailija
176/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit sä mieh

Kyllä se nykyään on niin että mies pyykkää, kokkaa ja siivoa sekä tekee kaikki muutkin asiat. Nainen vain valittaa ja vaatii. 

Jännästi itselläkin on puhtaat vaatteet, ruokaa riittää ja koti on puhdas vaikka aikaa on moninkertaisesti aiempaan kun ei ole naista nalkuttamassa ja pilaamassa arkea. 

Vierailija
177/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli lapsista ihan normaaleja aikuisia, vaikka ei lomia tehty koko ajan jotain perheenä, kyllä toinen osasi yksin mennä lasten kanssa uimaan, osasi käydä elokuvissa jne. Ja mietin vain tuota aloittajaa, eikö just ollut joulu, joten ovat varmaan perheenä olleet yhdessä ihan tarpeeksi. Moni tämän päivän äiti tarvitsee someen idyllistä perhelomaa ja ai kun kaikilla oli kivaa, vaikka lapset tappeli ja mies mökötti ja eukko päivitti Facebookia. Jatkakaa samaan rataan ja tehkää minuutti aikataulut lomalle, niin voitte sitten uupua kun arki alkaa.

Vierailija
178/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei sitten eroa? Jos nainen haluaa lapsen/talon/lemmikin ja sinä et, miksi ihmeessä pysyt suhteessa? 

Vierailija
179/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normaalissa parisuhteessa nuo asiat päätetään yhdessä. Sinulla ei selvästi ole kokemusta sellaisesta joten voinet piistua täältä trollaamasta. Ok?

Vierailija
180/240 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei sitten eroa? Jos nainen haluaa lapsen/talon/lemmikin ja sinä et, miksi ihmeessä pysyt suhteessa? 

Koska miehille naisen saaminen parisuhteeseen tai edes yksille treffeille on niin älyttömän vaikeaa että siitä pidetään kiinni vaikka tietää että elämä menee pilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi