Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaehtoinen, joustamaton mies, miten tulla toimeen?

Vierailija
27.12.2023 |

Meille tuli taas aamulla riita siitä, kun lapset halusivat uimahalliin, mut miehelle oli tärkeintä ilmoittaa että hän ei sinne jaksa lähteä. Olemme siis molemmat nämä kaksi päivää lomalla, jotta voisimme viettää aikaa perheenä ja lasten kanssa. Miehellä tasan kaksi eri asiaa mitä haluaisi tehdä, aina jos ehdotetaan jotain uutta ja erilaista tekemistä, niin alkaa nihkeily, enkä vaan jaksa sitä. Olen jopa miettinyt avioeroa sen takia, koska tuntuu siltä että olisi paljon kivempi vaan lasten kanssa tehdä mitä halutaan sen sijaan että yrittää aina luovia ja miettiä mitä mies nyt sattuisi haluta tehdä, monesti saattaa olla nihkeänä ihan kaikesta. 

Ja kun yksi lapsista mieluiten vaan pelaisi koko päivän, niin tämänkin kääntää sitten minua vastaan, että katsos nyt kun lapsikaan ei halua minnekään sun keksimiin juttuihin halua lähteä mukaan.

Tosi huono fiilis tästä yhteisestä lomasta - kuten aina. Kun kaikki on vaikeaa ja ankeaa ja ikävää. Ihan normaali elämä lasten kanssa.

Kommentit (240)

Vierailija
1/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi yrittää tulla toimeen? Ukko luiskaan ja elämä helpottuu.

Vierailija
2/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisvauva sulla.

Vierailija
4/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa toisillenne. Sinun on syytä myös huomata, että miehesi voi olla introvertimpi kuin sinä tai sinua väsyneempi jostain kuormituksesta, tai uimahalli tuntuu hänelle epämieluisalta paikalta. 

Yksi vaihtoehto voisi olla kompromissi eli välillä teette miehen toivomalla tavalla ja välillä sinun toivomallasi.

Yrittäkää toimia enemmän tiiminä kuin taisteluparina.

Vierailija
5/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhukaa toisillenne. Sinun on syytä myös huomata, että miehesi voi olla introvertimpi kuin sinä tai sinua väsyneempi jostain kuormituksesta, tai uimahalli tuntuu hänelle epämieluisalta paikalta. 

Yksi vaihtoehto voisi olla kompromissi eli välillä teette miehen toivomalla tavalla ja välillä sinun toivomallasi.

Se on yritetty vaikka ja mitä. Hänen kanssaan on turha odottaa tasapuolisuutta. Kaikki lomamatkatkin olen miettinyt aina niin minne mies haluaa lähteä. Hän ei siis mieti tai suunnittele yleensä mitään, silti on varaa arvostella kun toinen yrittää keksiä perheelle jotain kivaa tekemistä. Itse olen introvertimpi kuin mies luonteeltani. T. Ap

Vierailija
6/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et lähtenyt lasten kanssa uimahalliin ja jättänyt äijän nihkeilemään keskenään?

Meillä oli luvattu lapsille pieni kesälomareissu, mutta siitä ei tahtonut tulla mitään. Viimeinen lomaviikko lähestyi. Ilmoitin perheelle, että me lähdemme sitten ensi viikolla.  Kyllä, mies lähti mukaan.

Vierailija
7/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yritetty vaikka ja mitä. Hänen kanssaan on turha odottaa tasapuolisuutta. Kaikki lomamatkatkin olen miettinyt aina niin minne mies haluaa lähteä. Hän ei siis mieti tai suunnittele yleensä mitään, silti on varaa arvostella kun toinen yrittää keksiä perheelle jotain kivaa tekemistä. Itse olen introvertimpi kuin mies luonteeltani. T. Ap

Nyt voitkin seuraavan lomareissun suunnitella ihan oman mielesi mukaan. Helpottaa kovasti elämää kun ei tarvitse elää toisen ehdoilla eikä tarvitse yrittää miellyttää häntä. 

Miksi sinä muuten haluat tehdä miehen mieliksi, mutta miehen ei tarvitse millään tavalla osallistua saati sitten yrittää miellyttää sinua?

Vierailija
8/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et lähtenyt lasten kanssa uimahalliin ja jättänyt äijän nihkeilemään keskenään?

Meillä oli luvattu lapsille pieni kesälomareissu, mutta siitä ei tahtonut tulla mitään. Viimeinen lomaviikko lähestyi. Ilmoitin perheelle, että me lähdemme sitten ensi viikolla.  Kyllä, mies lähti mukaan.

No näinhän mä teinkin 😄 ja turha odottaa et huomenna mies lähtisi aamulla lasten kanssa jonnekin, ei tule tapahtumaan paitsi jos vaadin ja jaksan nostaa riidan asiasta.

Mutta siis mitä teen tuollaisella miehellä? Miten mies voi kuvitella että olisin onnellinen tällaisessa suhteessa, kun toinen ei tuo mitään, sen sijaan vie kaiken muidenkin ilon? Ihmettelen vaan, miten joku ihminen on tuollainen. T. Ap

Vierailija
9/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet lapsesi synnyttänyt joten hoitovastuukin on luonnollisesti sinun.

Vierailija
10/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa enää välittää. Miehessä ei ole hitustakaan empatiaa, pelkkä oma napa kiinnostaa. Toivottavasti joku päivä häviää jonnekin. Itse keskityn omaan elämääni. 

Vierailija
11/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on takuulla onnellisempi kun pääsee ap:sta eroon, toivon että löytää pian uuden naisen tilalle. Todella vaikean ja rasittavan oloinen ihminen, just sellainen tyypillinen ämmääntymisvaiheessa oleva joka alkaa hakea vikoja miehestään.

Vierailija
12/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen iltaprovo. 1/5.

Vierailija
13/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä ikävää. Syystä tai toisesta hän ei tunnu arvostavan toiveitasi, vaan ikään kuin jyrää omalla tyylillään. Kun hyvän suhteen pitäisi olla kahden ihmisen sekoitus käytännössä joka asiassa.

Hän on saattanut joko oppia tuollaiseen toimintatapaan, tai olet toiminnan hyväksymällä näyttänyt sille hänen tulkinnassaan vihreää valoa. Tuo on kuitenkin ikävä asennoituminen. Yrittäisin vielä puhua aika suoraan mutta ystävällisesti tai kirjoittaa asiallisesti. Mutta jos mikään ei muuttuisi, eikä ymmärrys kasvaisi, harkitsisin eroa. Jyrääminen on kuitenkin henkisen väkivallan muoto valitettavasti, josta ei tarvitse kärsiä. 

Vierailija
14/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
15/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt voitkin seuraavan lomareissun suunnitella ihan oman mielesi mukaan. Hel

Todella hyvä kysymys. Olen varmaan yrittänyt olla mallina ja yrittänyt kertoa miten olisi hyvä tapa toimia parisuhteessa. Mutta mies kääntää kaiken nurinkurin. Nytkin aamulla minä olin lopulta se vaikea ihminen.

Vierailija
16/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä. En minä tuollaisessa tilanteessa odota, että mies tulee mukaan. Lapsille ilmoitan, että klo 10 lähdetään uimahalliin ja sitten mennään. Mies on mukana tai ei ole, oma valintansa. Sama kaikkien matkojen ja retkien kanssa: olen aikuinen ihminen, saan päättää, mihin mennään ja mitä tehdään, koska olen maksaja. Mies tulee mukaan, jos tulee (ja maksaa omat kulunsa), mutta en minä omaa elämääni kavenna siksi, että mies ei osaa samalla tavalla suunnitella ja pohtia matkustamista.

Vierailija
17/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-anoppi on katsonut tuollaista 60 vuotta ja risat. Ei se siitä muutu miksikään.

Entisessä apessa on hyviäkin puolia, mutta on vähän nepsy.

Vierailija
18/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle on luultavasti parempaa tarjolla. Miehetkin voivat olla yllättävän hienovaraisia ja kunnioittavia suhtautumisessaan naiseen. Haaste on tietysti löytää ja tunnistaa sellainen tapaus. T. M42

Vierailija
19/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et koe että tämän takia olisi sianjättöaika, niin kokeilepa seuraavaa strategiaa: Seuraavan kerran kun suunnittelet tällaista perheen yhteistä menoa, ota asia esiin hyvissä ajoin etukäteen, ei samana päivänä. Joillekin ihmisille nopeat suunnitelman muutokset ovat vaikeita, ja näin on aikaa tottua ajatukseen ja suunnitella reissun kulkua. Jos reaktiona on heti kärkeen pelkkä ei-ei-ei, kysy, mikä suunnitelmassa tällaisen reaktion herättää. Kerro, että olet valmis muuttamaan suunnitelman yksityiskohtia tai jopa perumaan koko asian, jos puoliso osaa kertoa suunnitelman huonoudelle jonkin syyn. Ehkä hänellä on hyvä pointti, jota et itse ole tullut ajatelleeksi! Yritä vakuuttaa mies siitä, että asiat etenevät kaikkein mukavimmin, jos hän paljastaa nihkeilynsä todellisen syyn. Siellä taustalla voi olla jokin asia, jota mies ei uskalla ottaa esiin, koska pelkää että pitäisit sitä vaikka jotenkin nolona. Mutta kun syntyy luottamus siihen, että toiselle uskaltaa paljastaa kummallisetkin huolenaiheet, syntyykin yks kaks alkuperäistä parempi suunnitelma ja lopulta kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
20/240 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä miehestä sitten jotain haittaa? Eikö se sentään tuo rahaa talouteen? 

Rupea kohtelemaan sitä kuin kodinkonetta. Rupea kutsumaan sitä nimellä Sampo (=Kalevalan myyttinen rahamylly). Tuskin se edes huomaa. Jos yksi lapsista haluaa vain pelata, hän voi jäädä kotiin tekemään sitä. Te muut voitte mennä uimahalliin tai minne ikinä haluattekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi