Omaehtoinen, joustamaton mies, miten tulla toimeen?
Meille tuli taas aamulla riita siitä, kun lapset halusivat uimahalliin, mut miehelle oli tärkeintä ilmoittaa että hän ei sinne jaksa lähteä. Olemme siis molemmat nämä kaksi päivää lomalla, jotta voisimme viettää aikaa perheenä ja lasten kanssa. Miehellä tasan kaksi eri asiaa mitä haluaisi tehdä, aina jos ehdotetaan jotain uutta ja erilaista tekemistä, niin alkaa nihkeily, enkä vaan jaksa sitä. Olen jopa miettinyt avioeroa sen takia, koska tuntuu siltä että olisi paljon kivempi vaan lasten kanssa tehdä mitä halutaan sen sijaan että yrittää aina luovia ja miettiä mitä mies nyt sattuisi haluta tehdä, monesti saattaa olla nihkeänä ihan kaikesta.
Ja kun yksi lapsista mieluiten vaan pelaisi koko päivän, niin tämänkin kääntää sitten minua vastaan, että katsos nyt kun lapsikaan ei halua minnekään sun keksimiin juttuihin halua lähteä mukaan.
Tosi huono fiilis tästä yhteisestä lomasta - kuten aina. Kun kaikki on vaikeaa ja ankeaa ja ikävää. Ihan normaali elämä lasten kanssa.
Kommentit (240)
Et tee mitään tuollaisella miehellä mutta itse en eroa vastaavassa tilanteessa koska en halua altistaa lastani tähän eropelleilyyn (kulkemiseen kahden kodin väliin). Eroaisin ainoastaan mikäli mies olisi väkivaltainen. Ameeban kanssa voi elää.
Minä ilmoitan miehelle koska lähden lapsen kanssa sinne tai tänne; olkoon mukana jos haluaa. Yleensä lopulta haluaa koska kai jotenkin hätääntyy että lähden sitten kuitenkin yksin eikä hän olekaan se maailman napani.
Alussa ei lähtenyt mihinkään mukaan mutta kai lopulta hoksasi itsekin mistä jäi paitsi eli oman lapsensa tärkeistä kokemuksista ja iloista.
Miksi aikuiset eivät osaa olla riitelemättä edes jouluna?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi yrittää tulla toimeen? Ukko luiskaan ja elämä helpottuu.
Palstan taso tuli julki heti ekassa viestissä ylänuolineen.
Tätä foorumia ei voi kovin vakavasti ottaa.
Aloittajan alkuperäinen "ongelma" oli siis se, että kaikki perheenjäsenet eivät halua lomalla samoja asioita kuin hän.
Palstapirkoista ei ole avioliittoneuvojiksi. Kapasiteetti ja ymmärrys ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan alkuperäinen "ongelma" oli siis se, että kaikki perheenjäsenet eivät halua lomalla samoja asioita kuin hän.
Lue aloitus. kun lapset halusivat uimahalliin, mut miehelle oli tärkeintä ilmoittaa että hän ei sinne jaksa lähteä. Ei AP sinne ainoana halunnut vaan lapset.
Olitte puhuneet etukäteen kummankin toiveista, miten vapaapäivät käytetään? Uimahalliin voi mennä myös muulloinkin. Itse tykkään siitä, että menot on tiedossa edellisenä päivänä eikä siten, että yhtäkkiä pitää sännätä johonkin. Selvisikö sulle syy siihen, miksi mies kieltäytyi?
Itse allergisoiduin edellisessä suhteessa juuri tuohon lauseeseen "en jaksa". Hel...ti miten vätysmäisen kuvan se antoi miehestä. Eron jälkeen huomasin, että se oli tarttunut myös lapsiin. Heitä olen kieltänyt käyttämästä ko. sanoja ja sanomaan mieluummin etteivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue aloitus. kun lapset halusivat uimahalliin, mut miehelle oli tärkeintä ilmoittaa että hän ei sinne jaksa lähteä. Ei AP sinne ainoana halunnut vaan lapset.
Lapset halusivat, mutta aikuiset voivat sanoa ei. En itse lähde väsyneenä uimahalliin. Ja lapset ovat oppineet uimaan. Ollaan menty uimahalliin, kun se on sopinut myös meille aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset halusivat, mutta aikuiset voivat sanoa ei. En itse lähde väsyneenä uimahalliin. Ja lapset ovat oppineet uimaan. Ollaan menty uimahalliin, kun se on s
Lue aloitus uudestaan. Olemme siis molemmat nämä kaksi päivää lomalla, jotta voisimme viettää aikaa perheenä ja lasten kanssa. Miehellä tasan kaksi eri asiaa mitä haluaisi tehdä
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samanlainen ex, mitään muuta ei voinut ehdottaa tehtäväksi kuin kuntosalia tai golfia. Ei ikinä tehnyt mitään mikä olisi kiinnostanut lapsia: elokuvat, käyttäminen skeittirampilla ym. Eikä se loppuajasta tehnyt minunkaan kanssani mitään, häipyi omiin harrastuksiin aina kuin mahdollista. Jos kerran vuodessa käytiin kahvilla niin silloinkin valitti, kuinka sillä rahalla olisi ostanut jo kahvipaketin. Ja rahasta ei ollut kyllä puutetta oikeasti
Mulla oli kanssa exä joka ei antanu mun käydä leffoissa ja skeittaamassa kun ainoastaan salilla käyminen tai lenkkeily oli hyväksyttävä harrastus. Kesti kauan löytää omat jutut sen naisen jälkeen. No seuraavat olivat samanlaisia että mikään minulle kiva juttu oli kiellettyä koska he eivät tykänneet. Itsehän kyllä lähdin mukaan heidän juttuihinsa jos halusivat seuraa.
Se on jännä miten paljon naiset vaativat asioita mutteivat anna muiden tehdä sitä mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinusta vain nainen ja lapset on se perhe? Itse ajattelen että jos on 4 hengen perhe ja yksi ei jotain halua tehdä niin silloin ei kaikki perheenjäsenet halua sitä tehdä vaan vain 3/4
Mikä estää näitä 3 tekemästä sitä ja se yksi ei tee?
Kannattaisi ajoissa miettiä, miten kauan jaksaa tuollaista yhteiseloa. Edessä voi olla hankalia ja rasittavia vuosia, kun vastuu siirtyy entistä enemmän äidille. Miehestä voi vanhemmiten tulla vielä vanhuuden äreäkin, eikä tästä pääse eroon kuin sitten turvakodin kautta.
Pienten lasten äidit ovat oma rotunsa. Siitä suorittamisesta on rentous kaukana, jopa lomilla. Lapsilla ja miehellä on kestämistä, kun helikopteri pörrää kimpussa. On siinä hyviäkin puolia, sitä en kiistä, jos lapsista huolehditaan ja aikaansaadaan asioita.
Liika on kuitenkin liikaa ja on mukavaa huomata naisen/äidin kehityskaari siihen pisteeseen, jolloin hän oppii hölläämään ja näkemään, että hänen tapansa tehdä ei olekaan se ainoa oikea tapa.
Vierailija kirjoitti:
Itse allergisoiduin edellisessä suhteessa juuri tuohon lauseeseen "en jaksa". Hel...ti miten vätysmäisen kuvan se antoi miehestä. Eron jälkeen huomasin, että se oli tarttunut myös lapsiin. Heitä olen kieltänyt käyttämästä ko. sanoja ja sanomaan mieluummin etteivät halua.
Tuo "en jaksa" tarkoittaa oikeasti "en jaksa nähdä vaivaa minulle turhanpäiväisen asian eteen" sillä ei ole mitään tekemistä väsymyksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samanlainen ex, mitään muuta ei voinut ehdottaa tehtäväksi kuin kuntosalia tai golfia. Ei ikinä tehnyt mitään mikä olisi kiinnostanut lapsia: elokuvat, käyttäminen skeittirampilla ym. Eikä se loppuajasta tehnyt minunkaan kanssani mitään, häipyi omiin harrastuksiin aina kuin mahdollista. Jos kerran vuodessa käytiin kahvilla niin silloinkin valitti, kuinka sillä rahalla olisi ostanut jo kahvipaketin. Ja rahasta ei ollut kyllä puutetta oikeasti
Mulla oli kanssa exä joka ei antanu mun käydä leffoissa ja skeittaamassa kun ainoastaan salilla käyminen tai lenkkeily oli hyväksyttävä harrastus. Kesti kauan löytää omat jutut sen naisen jälkeen. No seuraavat olivat samanlaisia että mikään minulle kiva juttu oli kiellettyä koska he eivät tykänneet. Itsehän kyllä lähdin mukaan heidän juttuihinsa jos halusivat seuraa.
Se on jännä miten paljon na
Lapset halusivat uimahalliin, ja AP oli sopinut miehen kanssa, että näiden kahden päivän aikana vietetään aikaa perheenä. Naisen vika taas, totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Pienten lasten äidit ovat oma rotunsa. Siitä suorittamisesta on rentous kaukana, jopa lomilla. Lapsilla ja miehellä on kestämistä, kun helikopteri pörrää kimpussa. On siinä hyviäkin puolia, sitä en kiistä, jos lapsista huolehditaan ja aikaansaadaan asioita.
Liika on kuitenkin liikaa ja on mukavaa huomata naisen/äidin kehityskaari siihen pisteeseen, jolloin hän oppii hölläämään ja näkemään, että hänen tapansa tehdä ei olekaan se ainoa oikea tapa.
Se on suorittamista kun lasten pyynnöstä mennään uimahalliin? Ei ihme, että suomalaiset ovat niin läskejä, kun kaikki normaalit aktiviteetit on yhtäkkiä suorittamista. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kanssa exä joka ei antanu mun käydä leffoissa ja skeittaamassa kun ainoastaan salilla käyminen tai lenkkeily oli hyväksyttävä harrastus. Kesti kauan löytää omat jutut sen naisen jälkeen. No seuraavat olivat samanlaisia että mikään minulle kiva juttu oli kiellettyä koska he eivät tykänneet. Itsehän kyllä lähdin mukaan heidän juttuihinsa jos halus
Ei vaan AP oli sanellut että vietetään perheenä aikaa ja vain hänen tavallaan. Missään vaiheessa varmaan mies ei sanonut että ei nainen ja lapset vois käydä uimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kanssa exä joka ei antanu mun käydä leffoissa ja skeittaamassa kun ainoastaan salilla käyminen tai lenkkeily oli hyväksyttävä harrastus. Kesti kauan löytää omat jutut sen naisen jälkeen. No seuraavat olivat samanlaisia että mikään minulle kiva juttu oli kiellettyä koska he eivät tykänneet. Itsehän
Mistä sinä näin päättelit? AP sanoi aloituksessa, että he olivat sopineet viettävänsä aikaa perheen kesken. Mies olisi voinut mennä töihin jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on suorittamista kun lasten pyynnöstä mennään uimahalliin? Ei ihme, että suomalaiset ovat niin läskejä, kun kaikki normaalit aktiviteetit on yhtäkkiä suorittamista. :D
Tervetuloa äitien maailmaan. Kotona rennosti ottava äiti on laiskottelija. Uimahalliin menevä äiti on suorittaja. Isä voi tehdä mitä lystää, hän on kuitenkin aina täydellinen.