Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aviomies ottaa maksun autokyydeistä

Vierailija
25.12.2023 |

Satutin jalkani pari viikkoa sitten enkä pystynyt ajamaan pyörällä töihin kuten yleensä. Autollakaan ajo ei olisi onnistunut (en tosin omista autoa). Mies oli vapaalla viime viikon ja ehdotti, että heittää minut kolmena aamuna 10km matkan töihin ja hakee iltapäivällä. Ajattelin, että hän halusi auttaa hyvää hyvyyttään, mutta nyt hän pyysi 30e maksun kyydeistä. Mies yleensäkin kyllä pyytää 50senttiä/km, mutta yleensä silloin olen itse pyytänyt kyytiä. 

Äitiäni järkytti mieheni laskutus kyydeistä, mikä sai minut pohtimaan, onko mieheni käytös tosiaan niin pöyristyttävää. Mitä mieltä olette?

Kommentit (281)

Vierailija
181/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies, 53 senttiä/km on verottajan taksa tälle vuodelle, ensi vuodelle 57 senttiä/km. Mies tekee persnettoa.

Vierailija
182/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä tätä leidien ajatuksenjuoksua. Sen, että nainen hoitaa lapsia kotona ja on hankkinut itseään miellyttävän, omantyylisen sisustuksen, pitäisi riittää ilmaisiin autokyyteihin minne ja milloin hän haluaa?

Kyllä sinä ymmärtäisit, kun joutuisit eron jälkeen hankkimaan tyhjään asuntoon huonekalut ja maksamaan elatusmaksut. Aloituksessa oli kyse työmatkoista silloin, kun ei itse voi ajaa edes polkupyörällä. 

Nykyisin useimmilla naisilla on oma auto ja ajokortti, joten voi ajella ihan milloin vaan mieli tekee.

Tämä. Nykyään tarvitaan lisää saasteita.

Pahin saaste voi olla se samassa asunnossa asuva pihi puoliso. Minä huristelin omalla saastuttavalla autollani omaan elämään ja jätin hänet saastuttamaan yksin omaa asuntoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille on itsestään selvää, että parisuhteessa on yhteinen talous, autetaan toista eikä jokaista senttiä lasketa. 

Niin. Tämä toimii ainoastaan silloin, jos tilanne on naisen eduksi.

Vierailija
184/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta huomaa, kuinka erilaisessa todellisuudessa me elämme.

Toisille on itsestään selvää, että parisuhteessa on yhteinen talous, autetaan toista eikä jokaista senttiä lasketa. Sitten on se toinen äärimmäisyys, jossa kaikki yhteiset puoliksi ja kumpikin vastaa omista kuluistaan, myös silloin, kun toinen on sairas, työtön tai perhevapaalla. Tai opiskelija, mutta siinä elämänvaiheessa se pienituloisempi yleensä ymmärtää pelastaa itsensä ajoissa.

Aika mustavalkoinen ajattelutapa, että kaikki kulut jakavissa talouksissa kaikki menisi aina 50/50. Jos toisella on jostain syystä pienemmät tulot, prosentit suhteutetaan sen mukaan.

En myöskään ymmärrä, miksi tämä kulujenjako olisi mitenkään epäromanttista. Alkuperäisellä pariskunnallahan ei selkeästi ole mitään kulujakoa, ei kai ole ihme jos ongelmia tulee.

Vierailija
185/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä on näköjään poistettu kommenttini, jossa kysyin että mitä tämä ap tekisi, jos miehen auto yhtäkkiä menisikin lunastukseen tai muuten romutuskuntoon. Odottaisiko kieli pitkällä, että milloin mies ostaa uuden, koska pitäähän häntä ja lapsia nyt pystyä kuskaamaan?

Vierailija
186/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä on auto , koska hän käy viereisessä kaupungissa sillä töissä . Asumme kauppojen vieressä ja työpaikalleni on kävelymatka . Mies kuskaa minua mielellään välillä ja tarjoaa kyydit vaikka kustantaakin täysin auton kulut . Minä imuroin auton ja pyyhin pinnat sisäpuolelta ajoittain kiitokseksi kyydeistä. 

Vierailija
187/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto perustuu molemminpuoliseen taloudelliseen vastuuseen puolisosta myös. Teillä on siis yhteinen talous. Kuinka hän ilkeää pyytää sinulta rahaa?

Eikö silloin molemmat ole vastuussa myös kulkemisista. Miksi toisen pitäisi saada ilmaisia kuljetuksia?

Miksi toisen pitäisi saada sitten ilmainen lastenhoito. Puhutaan sentään muutamasta satunnaisesta kyydistä. Lapsia taas hoidetaan 24/7. Ja mies ei tosiaankaan taida hoitaa puolta ajasta lapsiaan?

Vierailija
188/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset kuvittelevat että pilllua antamalla kaikki aina kuittaantuu?

Äideiltä opittu tapa?

Vierailija
189/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä on näköjään poistettu kommenttini, jossa kysyin että mitä tämä ap tekisi, jos miehen auto yhtäkkiä menisikin lunastukseen tai muuten romutuskuntoon. Odottaisiko kieli pitkällä, että milloin mies ostaa uuden, koska pitäähän häntä ja lapsia nyt pystyä kuskaamaan?

Todellakin. Mikä idarikysymys tämä on? Vai meneekö teillä lapset ja vaimo bussilla, kun mies pihiyttään seisottaa autoa pihassa?

Jessus. 

Vierailija
190/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äideiltä opittu tapa?

Miksi miehet kuvittelee että naiset mielellään maksaa suuremman osan kodin kuluista ja tekee pääosan kotitöistä? Luulevatko puolisoaan äidikseen ja itseään lapseksi.

jos esim ruokakulut jaetaan tasan niin useimmissa parisuhteissa mies syö huomattavasti enemmän kuin puolet ostetuista ruuista  vaikka on maksanut vain puolet kuluista.

Vierailija
191/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äideiltä opittu tapa?

Kysypä tuota näin jouluna omalta äidiltäsi. Kerro, mitä hän vastasi. 

Vierailija
192/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mieshän sanoi että hänen pyykinpesunsa ei tuo sinulle kustannuksia. Pyykkikone ja kuivuri kuluvat käytössä. Jos miehen kanssa pesette suurin piirtein saman verran pyykkiä (lasten pyykit kuuluvat molempien vastuulle ei vain äidille) niin miehen pyykkääminen käyttää puolet sinun ostamasi koneen käyttökerroista. Eli todellakin kone kestäisi tupla ajan jos miehellä olisi toinen kone jossa pesisi omat ja puolet lasten vaatteista.

Sama sohvan kanssa ellei aplla ole taipumusta ostella uutta sohvaa muuten vaan. Kyllä se miehen ja miehen lasten touhuaminen kuluttaa sitä sohvaa ihan varmasti ja aiheuttaa nopeammin sohvan hankintaa.

Mies vaikuttaa törkeän itsekkäältä. Heitän pari arvausta muista suhteen asioista olisi kiva jos ap kommentoisi

- mies ostaa sinulle/lapsille vain halpoja lahjoja jos ostaa mutta odottaa itse jotain kalliimpaa lahjaa muilta

- mies on sinua merkittävästi vanhempi (pelkää että jätät kun hän niin vanha ja yrittää ajaa sinut sellaiseen taloudelliseen tilanteeseen että sinun pakko jäädä suhteeseen)

- seksissä miehelle tärkeintä on oma tyydytys

- mies ei arvosta sinua koska kohtelee sinua huonosti

Vierailija
193/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuollaisen takia olen pyrkinyt välttämään minkäänlaista parisuhdetta koska naisilla kyse on a i n a. rahasta,hyötymisestä ja kaikesta muusta paitsi rakkaudesta.

Siinä pelissä naiselle ei riitä miehen luonteen suoruus,rakkaus eikä rehellisyys. Tärkeintä on vain raha ja tulojako.

Sitä poikkeusta odotellessa..

Vierailija
194/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies haluaa että maksan hänelle koiran ulkoilutuksesta. Meillä siis kaksi pientä koiraa, jotka minä hoidan -paitsi jos on sellainen työvuoro että en pysty. Näistä työvuoro koiranhoidoista mies ei laskuta mutta tänään kysyi paljonko maksan jos hän vie toisen koiran kävelylle kun pyysin hoitamaan iltapäivälenkin. (Olin menossa isälleni käymään toisen koiran kanssa, isäni koira ei tule toimeen tämän kotiin jääneen koiran kanssa.)

Vierailija
195/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuollaisen takia olen pyrkinyt välttämään minkäänlaista parisuhdetta koska naisilla kyse on a i n a. rahasta,hyötymisestä ja kaikesta muusta paitsi rakkaudesta.

Siinä pelissä naiselle ei riitä miehen luonteen suoruus,rakkaus eikä rehellisyys. Tärkeintä on vain raha ja tulojako.

Sitä poikkeusta odotellessa..

Ja miten pääsit tähän lopputulemaan aloittajan tekstistä, jossa aviopuoliso nyhtää vaimoltaan bensarahaa? Sekö on sitä suomalaisen miehen suoruutta, rakkautta ja rehellisyyttä.

HV.

Vierailija
196/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äideiltä opittu tapa?

Sorry, mutta vanhempani olivat rakkaus avioliitossa jossa raha ei esittänyt koskaan pääosaa. Sellaisesta et valitettavasti tiedä mitään. 

Vierailija
197/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä fem nistejä. Tämä on nyt sitä tasa-arvoa.

Vierailija
198/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äideiltä opittu tapa?

Sorry, mutta vanhempani olivat rakkaus avioliitossa jossa raha ei esittänyt koskaan pääosaa. Sellaisesta et valitettavasti tiedä mitään. 

Huutonaurua! Isäsi vei siis äitisi palkan ja eläkkeen. Tosiaan hieno rakkausavioliitto.

Vierailija
199/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies haluaa että maksan hänelle koiran ulkoilutuksesta. Meillä siis kaksi pientä koiraa, jotka minä hoidan -paitsi jos on sellainen työvuoro että en pysty. Näistä työvuoro koiranhoidoista mies ei laskuta mutta tänään kysyi paljonko maksan jos hän vie toisen koiran kävelylle kun pyysin hoitamaan iltapäivälenkin. (Olin menossa isälleni käymään toisen koiran kanssa, isäni koira ei tule toimeen tämän kotiin jääneen koiran kanssa.)

Aina vaan paskempaa trollailua. Kyllä mammat on pihalla.

Vierailija
200/281 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas uusi valhe. Ilmeisesti palstatädit ei ymmärrä edes totuuden ja valheen eroa. Niin kuutamolla ovat.