Aviomies ottaa maksun autokyydeistä
Satutin jalkani pari viikkoa sitten enkä pystynyt ajamaan pyörällä töihin kuten yleensä. Autollakaan ajo ei olisi onnistunut (en tosin omista autoa). Mies oli vapaalla viime viikon ja ehdotti, että heittää minut kolmena aamuna 10km matkan töihin ja hakee iltapäivällä. Ajattelin, että hän halusi auttaa hyvää hyvyyttään, mutta nyt hän pyysi 30e maksun kyydeistä. Mies yleensäkin kyllä pyytää 50senttiä/km, mutta yleensä silloin olen itse pyytänyt kyytiä.
Äitiäni järkytti mieheni laskutus kyydeistä, mikä sai minut pohtimaan, onko mieheni käytös tosiaan niin pöyristyttävää. Mitä mieltä olette?
Kommentit (281)
Lopetin yhteisten ruokaostosten tekemisen koska huomasin että, mies siipeili. Nyt ostan omat syömiseni ja kas, rahaa säästyy aivan valtavia summia.
Miksi minun pitäisi ostaa kotiin kaikki wc ja pyykinpesuaineista lähtien?
Mies ostaa omat syömisensä ja minä hommaan omani. Niin ja tiedoksi, olen ulkoistanut seksielämäni kyvykkäälle miehelle. Miksi näin on tapahtunut, sitä en lähde avaamaan. Mies teki oman valintansa yli kymmenen vuotta sitten ja sillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mammat ajattelevat että auton omistaminen / autolla ajaminen on kulutonta?
Minä en ole niin niuho, että perisin mieheltä maksua siitä, että hän istuu minun auton kyydissä tai joskus jopa käyttää sitä omiin ajoihinsa. En myöskään veloita mieheltä mitään, kun käyn ostamassa miehellekin ruokia kaupasta. Ilmeisesti pitäisi.
Aloitus on valhe, mutta sitähän on turha teille jankuttajille yrittää sanoa.
No niin, jatkakaa mielikuvitusmiehen haukkumista nerot.
Maksaako aloittaja auton ajoneuvoverosta, vakuutuksista, huolloista, remonteista ja katsastuksista mitään? Jos kotona pysäköinnistäkin pitää maksaa, kuka sen maksaa?
Siis mitä helvettiä? Uskomatonta että tuollaista tapahtuu...
Vierailija kirjoitti:
Pannaanpa jäitä hattuun. Onko tuo 30 e koko viikon kyydeistä, vai yhdestä edestakaisesta vai yhdestä yhden suuntaisesta? Käsitin että koko viikon ajoista. Jos se on koko viikon kyydeistä kertyy kilometrejä enemmän kuin 60, siis 90 minun käsitykseni mukaan. Tuo summa on siinä rajoilla, ehkä kuitenkin yläkanttiin alle sadasta kilometrista.
Vaikea ottaa kantaa kun ei tiedä kuinka olette autoilusta sun muusta sopineet. Tosin tuo autonne vie paljon polttoainetta satasella, on vanha syöppö. Jos auto syö esim 10 l satasella, se kustantaa suurinpiirtein 19-21e riippuen bensan hinnasta.Keskustekaa keskenänne pelisäännöistä.
Mistä pelisäännöistä? Herran jestas, aviopari miettii jotain tällaista... jos yhdessä ollaan niin ei silloin jaeta tuolla lailla kuluja, varsinkaan bensakuluja.
Hyi mikä mies. Pakkomielteensä vanki. Tuollainen ominaisuus ei helpotu, pahenee vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto perustuu molemminpuoliseen taloudelliseen vastuuseen puolisosta myös. Teillä on siis yhteinen talous. Kuinka hän ilkeää pyytää sinulta rahaa?
Eikö silloin molemmat ole vastuussa myös kulkemisista. Miksi toisen pitäisi saada ilmaisia kuljetuksia?Kyseessä on oma puoliso, jolla on väliaikainen vamma eikä hän sen takia kykene pyöräilemään töihin. Joku päivä mies voi sairastua ja tarvita apua vaimoltaan. Siinä voi avun myötä tulla lasku mukaan. Eikö se niin mene, että puolisoa ei auteta ilmaiseksi?
No oli väliaikainen vamma tai ei, mutta se autoilu kuitenkin maksaa. Tässä ollaan nyt juututtu siihen, miten on miehen puolelta törkeää laskuttaa autokyydeistä. Tämä johtuu siitä, että kustannuksista autoilun suhteen ei ole sovittu pariskunnan kesken. Mitä jos puhuisitte asiasta?
Ja ihan todellakin, nykynaiset eivät ole mitään prinsessoja, joita pitäisi kuskata paikasta toiseen ilmaiseksi. Eri asia sitten, jos sovitte, että mies vastaa autosta ja sen kustannuksista ja se kompensoidaan esim. naisen kotitöillä. Mutta tätäkään ei ilmeisesti ole sovittu. Puhukaa!
N46
Minun mies on etätöissä kotona, mutta käy tankkaamassa omalla rahallaan ilman pyytämättä, omatoimisesti auton jolla kuljen töissä eikä vaadi vastapalveluksia.Autokin on miehen maksama.
Voi ei , ostin miehelle 40 000e auton enkä ole älynnyt laskuttaa !Toimii kyllä autonkuljettanani ilman eri korvausta.
Olenko tyhmä ja alistettu ?
Vierailija kirjoitti:
Ala sinä laskuttamaan siivouksesta , pyykinpesusta ja ruuanlaitosta sun muusta .
Nii, 50senttiä/peruna. Liha+lisukkeet ja salaatit kannattaa hinnoitella kunnolla. Niiden hinta on noussu tuntuvasti.
Ei kai tällaisia suhteita oikeasti ole olemassa? Tän on ihan pakko olla provo.
Ei ole normaalia käytöstä ei... Rakkaudesta ja kunnioittavasta avuliaisuudesta tulisi antaa kyyti autolla, se on välittämistä. Jos haluaa siitä rahaa, ei arvosta sinua että pystyisit tekemään asioitasi jotka on pakko.
Ei normaalia.
Jos niihin matkoihin menee yhteensä 60km, niin ei ne polttoainekulut sentään 30€ ole reilua olisi maksaa vaan ne todelliset polttoainekulut.
Vierailija kirjoitti:
Maksamme asunnon ja elämisen kulut 50-50%. Näin vaikka olisin äitiyslomalla tai hoitovapaalla.
Äitiys-/hoitovapaalla on kotiin jäävän vanhemman tulot yleensä paljonn pienemmät Kuin töissä käydessä, joten minusta ei tunnu reilulta se ajatus, että naisen tulot tippuvat ja samaan aikaan hän jatkaa yhteisten kulujen maksamista puoliksi, koska hän kuitenkin hoitaa kotona sen miehen lasta. Parempi diili olisi naiselle pitää vain muutaman kuukauden äitiysloma ja sitten isä saa jäädä töistä pois kotiin hoitamaan omaa lastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on maailman idiootein mies. Eroa heti paikalla. Se ei rakasta sinua eikä välitä sinusta.
T: kiltti mies
Kokonaisuus huomioiden miehessäni on paljon hyvää. Hän ei juopottele, kantaa vastuunsa lapsista, on luotettava ja rehellinen, tuskin on ikinä pettänyt, käy töissä ja on järkevä rahankäytön kanssa.
Ap
Pyytääkö miehesi myös lapsiltanne bensarahaa, jos heitä pitää kuskata? Kuulostaa aivan uskomattomalta, että puolisolle pitäisi bensarahaa kuskaamisesta antaa, jos saman katon alla asutte ja yhdessä elätte. Itse en ole bensarahaa keneltäkään pyytänyt, en sukulaisilta enkä työkavereilta, jos heitä olen satunnaisesti kuskannut. Riittää, kun itse saa hyvän mielen, kun on voinut toisille olla avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on valhe, mutta sitähän on turha teille jankuttajille yrittää sanoa.
No niin, jatkakaa mielikuvitusmiehen haukkumista nerot.
Oletko sinä itse aloittaja?
Toivottavasti sinä et koskaan elämässäsi törmää noin ahneeseen mieheen ja totea, että ei tämä mielikuvitusta ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tällaisia suhteita oikeasti ole olemassa? Tän on ihan pakko olla provo.
Oikeasti on. Onnittelut sinulle, jos et voi edes uskoa tällaista. Ilmeisesti sinun vanhempasi ovat olleet niin vanhanaikaisia, että heillä oli yhteinen talous.
Toivo kuitenkin, että ei tuollaista kumppania tule koskaan sattumaan sinun omalle kohdallesi.
Tästä ketjusta huomaa, kuinka erilaisessa todellisuudessa me elämme.
Toisille on itsestään selvää, että parisuhteessa on yhteinen talous, autetaan toista eikä jokaista senttiä lasketa. Sitten on se toinen äärimmäisyys, jossa kaikki yhteiset puoliksi ja kumpikin vastaa omista kuluistaan, myös silloin, kun toinen on sairas, työtön tai perhevapaalla. Tai opiskelija, mutta siinä elämänvaiheessa se pienituloisempi yleensä ymmärtää pelastaa itsensä ajoissa.
Odotinkin tätä " muutoin ihana mies" selittelyä, joka väkivaltaisten miesten puolisoilta aina tulee. Tuo on taloudellista ja henkistä väkivaltaa, jos tää on totta edes.