Mitä saitte puolisoltanne joululahjaksi?
Mitä miehenne/naisenne antoi lahjaksi tänä vuonna?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset itkemässä lahjojen perään tai siitä että lahja oli väärä,hyi häpeäisitte,ihan teinimeininkiä. Lapsille ne lahjat ostetaan ei aikuisille jos se aikuinen ei erikseen pyydä.
Mua hävettäisi enemmän se, jos ei omaa puolisoaan sen vertaa tunne, ettei osaa lahjaa ostaa. Ei kyse ole lahjan suuruudesta tai hienoudesta, mutta rakkaalleen haluaa antaa jotain sellaista, jossa on ajatusta, ja jolla osoittaa kuuntelevansa ja välittävänsä toisesta. Tärkeää on se, että lahja on ajatuksella juuri saajalleen ajateltu.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset itkemässä lahjojen perään tai siitä että lahja oli väärä,hyi häpeäisitte,ihan teinimeininkiä. Lapsille ne lahjat ostetaan ei aikuisille jos se aikuinen ei erikseen pyydä.
Mikä sinä olet sanomaan, mistä kukakin saa loukkaantua tai valittaa? Jos puolisoilla on ollut tapana ostaa toisilleen lahjoja, niin tottakai saa pahoittaa mielensä, jos toinen ei mitenkään muista. Eri asia sitten ne perheet, joissa ei lainkaan osteta lahjoja. Mutta on outoa, jos vain yksi jätetään ilman mitään.
En tiedä vielä. Saan sen kun se saapuu postiin. On tilannut ulkomailta jotain, eikä ehtinyt jouluksi.
Konserttilipun (molemmille) ja samaan ajankohtaan hotelliyön. Lisäksi ajatuksella hankitun avaimenperän ja lempiteetäni. Erittäin kiva lahja!
Kaksi reseptikirjaa vuosilta -93 ja -96. Jonkin verran ohi sen millaiset reseptit kiinnostaa tässä vaiheessa elämää.
Lahjat voivat olla ns. rohkea veto joka ei aina osu ihan naulankantaan. Toiselle lahjan hankkiminen voi olla haastavaa. Tiedän sen itsestäni miten tarkka makuni ja mieltymykset ovat esim. vaatteiden, kosmetiikan kuin ravinnon osalta.
Mukavaa päivää 💫
Sain lasisen eväsrasian, paistinlastan ja leipomiseen tarkoitetun nuolijan. Kävi ostamassa ne 23. Pvä illalla lähikaupasta. Lapsille ei ostanut mitään.
Sain haluamani kasvovoiteen, sekä paketin erilaisia Veikkauksen arpoja, joka tulee joka vuosi. Jos en osaa sanoa lahjatoivettani, saan rahaa, joka on mielestäni myös erinomainen lahja, kun kaikilla lähipiirissä tuntuu jo olevan kaikkea. Myös lapsillemme annamme enimmäkseen rahaa, jonka voivat käyttää mihin haluavat tai säästää. Ihmettelen täällä kommentteja, jotka pitävät rahan antamista puolisolle omituisena. Itse saisin p..skahalvauksen, jos saisin joululahjaksi jonkun tavallisen taloustavaran erikseen pyytämättä. Paistinpannut, silitysraudat ja minnihiiripaitulit pystyn ostamaan itsekin niin halutessani. Jotain erityistä naisellista luksusta sen olla pitää. Jos ei sitä keksi, niin raha on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pleikka5 oli paketissa, kiitos vaimo! Lupasin viedä roskat joka kerta vuoden ajan 👍
Mitenkäs sinä palkitset vaimon, kun se siivoaa, käy kaupassa, hoitaa pyykit ja tiskit ja lapset ja lemmikit jne. Aikuinen mies, häpeäisit.
Mistäme tiedetään kuka tekee mitä? Jos sattuu olemaan inhokkikotityö niinvoi olla hyväkin lahja.
Vierailija kirjoitti:
Harrastukseeni liittyvän hupparin (mies oli tarkkaan kuunnellut, mitä puhun, jotta sai painatetun tekstin täsmälleen oikein), pitkän toppaliivin (jota olin ihaillut kaupassa pari kuukautta sitten) ja kotimaisen leikkuulaudan (just sitäkin olin ihaillut).
Mun mies on loistava lahjanostaja. Ja tämä pätee myös lasten lahjoihin, ei vain minuun. Kirjaa pitkin vuotta ylös asioita, joista on puhetta ja joista joku sanoo tykkäävänsä/olevansa kiinnostunut, ja hankkii sitten lahjoja sen perusteella. Yleensä napakymppiin.
Mies sai minulta pari tarkkaanharkittua vaatekappaletta ja jokajouluisina elementteinä sarjakuvakirjan & lempiherkkujaan. Lisäksi käärin pakettiin uuden löylymittarin hajonneen tilalle, vaikka se ei mikään henkilökohtainen lahja ollutkaan.
Ja leikkuulauta sitten on henkilökohtainen lahja?
Sain veikkauksen arpoja kuoressa. Voitin kaksi euroa.
Ollaan sovittu, ettei toisellemme lahjoja ostella, mutta mies kuitenkin lahjoi mun suosikkiparfyymilla ja sain myös kaksi joulukukkaa, hyasinttiasetelman ja amarylliksen (kysyi mitä haluan).
Minä leivoin miehelle ison kakun ja tein mieliruokia (oli myös kalkkunaa, kinkkua, laatikoita jne.), koska synttärinsä on 24.12 ja rakastaa kakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin naisystävälleni kohtuu kalliin käsilaukun.
Hän ei avannut sitä edes muoveista vaan ilmoitti ettei valitettavasti tarvitse kyseistä laukkua.Pyysi palauttamaan laukun takaisin...
Auts. Mulle olisi vaikea paikka. Jos olisin naisystävä, en ilahtuisi liian kalliista lahjasta. Lahjan palauttaminen on epäkorrektia, mutta niin on olosuhteisiin nähden liian kallis lahjakin.
Itse olisin sanonut suoraan, etten voi ottaa niin kallista lahjaa vastaan.
Mikä ongelma ottaa lahja vastaan? Kaikesta sitä saakin ongelman tehtyä
Vierailija kirjoitti:
Kaksi reseptikirjaa vuosilta -93 ja -96. Jonkin verran ohi sen millaiset reseptit kiinnostaa tässä vaiheessa elämää.
Lahjat voivat olla ns. rohkea veto joka ei aina osu ihan naulankantaan. Toiselle lahjan hankkiminen voi olla haastavaa. Tiedän sen itsestäni miten tarkka makuni ja mieltymykset ovat esim. vaatteiden, kosmetiikan kuin ravinnon osalta.
Mukavaa päivää 💫
Mulla on yksi kaveri, joka antaa aina ihan hirmuisen kivoja lahjoja. Tänä vuonna sain muun lahjan ohessa jonkun varmaan 70 luvulta olevan reseptivihkosen ja olihan se hauska. Hän on ikänsä ollut pienivarainen, joten rahasta se kivojen lahjojen etsiminen/löytäminen ei ole kiinni. Siksi ihmettelenkin, kuinka oma puoliso(ni) voi olla niin tietämätön sen suhteen, että mikä olisi minulle kiva lahja. En ole todellakaan merkkitietoinen tms. Ilmeisesti ei vaan koskaan kuuntele, mitä puhun kaupassa tavaroita pyöritellessäni.
Vierailija kirjoitti:
Puisen korun ranteeseen. Aivan ihana. Mieheni oli ostanut sen työmatkaltaan syksyllä. Muut olivat käyneet ostoksilla koruliikkeissä, hän torilla.
Hyvä, jos tyydyt puukoruun. Ilmeisesti nuuka mies
Ei mitään, yhteisestä sopimuksesta.
Annamme käytännöllisiä lahjoja pitkin vuotta toisillemme
Sain sitriinistä tehdyn sydämen muotoisen kynttiläkipon ja lempi hajuveden :) keräilen kiviä/kristalleja, joten oli tosi mieleisiä lahjoja molemmat.
Mies sai multa pikkutuhman sytkärin, zippo tyyppinen, mutta kuvalla mun rinnoista sellanen pitsinen alusasu päällä. Siinä on kanssa teksti "Saat minut syttymään" ja sydän. Ja sit se sai frisbee golf kiekkoja setin.
Tänä vuonna oli onnistuneet lahjat kun molemmat tykkäs omistaan
Viisi kirjaa, 200 euron lahjakortin alusvaateliikkeeseen ja arpoja, joista voitin 70 euroa.
Sain kaksi kosmetiikkalahjapakkausta, joissa toivomani tuotteet ja sit vielä ylimääräistä extraa :) Lisäksi untuvarukkaset jotka toivoin.
Mies sai multa toivomiaan sukkia ja kalsareita, partaöljyn, hiusharjan, pesuaineita ja hajusteita ja suklaata :)
Sain sähköauton. Lisäksi satiinilakanat, karvahupparin ja hierontalahjakortin.
Harrastukseeni liittyvän hupparin (mies oli tarkkaan kuunnellut, mitä puhun, jotta sai painatetun tekstin täsmälleen oikein), pitkän toppaliivin (jota olin ihaillut kaupassa pari kuukautta sitten) ja kotimaisen leikkuulaudan (just sitäkin olin ihaillut).
Mun mies on loistava lahjanostaja. Ja tämä pätee myös lasten lahjoihin, ei vain minuun. Kirjaa pitkin vuotta ylös asioita, joista on puhetta ja joista joku sanoo tykkäävänsä/olevansa kiinnostunut, ja hankkii sitten lahjoja sen perusteella. Yleensä napakymppiin.
Mies sai minulta pari tarkkaanharkittua vaatekappaletta ja jokajouluisina elementteinä sarjakuvakirjan & lempiherkkujaan. Lisäksi käärin pakettiin uuden löylymittarin hajonneen tilalle, vaikka se ei mikään henkilökohtainen lahja ollutkaan.