Mitä saitte puolisoltanne joululahjaksi?
Mitä miehenne/naisenne antoi lahjaksi tänä vuonna?
Kommentit (189)
Minä saan joka joulu miesystävältäni lahjan. Tänä vuonna sain likööriä, karkkeja ja palapelin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin naisystävälleni kohtuu kalliin käsilaukun.
Hän ei avannut sitä edes muoveista vaan ilmoitti ettei valitettavasti tarvitse kyseistä laukkua.Pyysi palauttamaan laukun takaisin...
Auts. Mulle olisi vaikea paikka. Jos olisin naisystävä, en ilahtuisi liian kalliista lahjasta. Lahjan palauttaminen on epäkorrektia, mutta niin on olosuhteisiin nähden liian kallis lahjakin.
Itse olisin sanonut suoraan, etten voi ottaa niin kallista lahjaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Pleikka5 oli paketissa, kiitos vaimo! Lupasin viedä roskat joka kerta vuoden ajan 👍
Mitenkäs sinä palkitset vaimon, kun se siivoaa, käy kaupassa, hoitaa pyykit ja tiskit ja lapset ja lemmikit jne. Aikuinen mies, häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No annoin pimppaa. Ja itse sain tietenkin munaa. Ensi jouluna uudestaan, ei liian usein sovi ettei häviä viehätys.
Aika arkinen. Tylsä.
No enpä tiedä. Palstaa selatessa tuntuu että kovin monelle olisi oikein tervetullut lahja.
Siitä puhe mistä puute, sanotaan.
Tää on niin outoo. Antaa arkisen toiminnon lahjaksi, mitä muutenkin tekee usein. Sama kuin antaisi yhteisen saunassakäynnin, lenkin tai venyttelyn lahjaksi.
Sain naapurin pojalta muovilaukun ja sähköpolkupyörän. On ihastunut muhun.
Sain hiihtotakin (haikailemani mallin ja värin). Nyt minulla on kaksi mieheni ostamaa hiihtotakkia; oikein kylmille ja leudoille keleille omansa. Tuntuu mukavalta, kun mieheni näin kannustaa minua harrastuksessani. Lisäksi sain museokortin ja lempikonvehtejani. Tietysti ostin vastaavasti miehelleni lahjan. Nykyään satsataan enemmänkin lasten ja lastenlasten lahjoihin, mutta joka joulu muistetaan kuitenkin toisiamme.
Tätä en ymmärrä: Miten joku voi olla niin moukka puoliso, että ei muista millään lailla omaa kumppaniaan ja/tai että menee oman perheen tai suvun valmiiseen pöytään näkemättä itse mitään vaivaa. Tällaisista tolloista tulee mieleeni erään kaverini ex-puoliso (syystäkin eksä), joka osti työmatkoilta aina itselleen kaikkea kivaa, mutta ei koskaan lapsilleen ja vaimolleen. Sitten kotona esitteli omia ostoksiaan perheelleen.
Kaulakoru,oloasu ja pari villapuseroa.
Vierailija kirjoitti:
Pleikka5 oli paketissa, kiitos vaimo! Lupasin viedä roskat joka kerta vuoden ajan 👍
Mies 17 vuotta, vaimo hyvissä töissä oleva nelikymppinen....?
Sain uuden repun, kukkaron ja jalkahoitoon lahjakortin. Kaikki toivottuja ja mieleisiä. Annoin boksereita, kosmetiikkaa, uuden pipon ja sukat sekä lupauksen järjestää joka kuukausi kahdenkeskiset treffit (meillä kolme alle kouluikäistä lasta).
En mitään. Ensin vitutti tuo ja sitten vitutti oma reaktio :D. Liki 30 vuotta on lahjat vaihdettu. Asia siis ilmoitettiin aattona siinä kohtaa, kun ehdotin lahjojen avaamista. Puoliso otti sellaisen "säälin itseäni"- ilmeen ja alkoi selitys, kuinka ei ollut paljon rahaa ja jotain oli tilannut ja sitten ei kerennytkään jne. Sanoin, että en kiitos jaksa kuunnella; meidän yhteiselämään on sisältynyt hyvinkin vähävaraisia aikoja ja tietääkseni en ole koskaan ollut mikään materialisti ja nyt on kyllä kyse ollut siitä, että ei ole jaksanut yhtään vaivaa nähdä. Ihan riemulla olisi vastaanottanut vaikka ne pahamaineiset pörrösukat ja rasian suklaata. Nyt jo naurattaa, mutta oli ikävä tunne ja vielä yllättävämpi oma reaktio.
4 päivän kylpylälahjakortin kahdelle ja kasvojenhoitotuotteita.
Ei nyt tänä jouluna, mutta silloin kun lapset olivat pieniä ja koristeltiin joulukuusta ja piparkakkutaloa, niin puolisolta saatiin yhteinen lahja koko perheelle. Hän kehitti koko joulun kestävän itkupotkuraivarin sen vuoksi, että lapset sattuivat tykkäämään yhdessä tekemisestä. Hän tosin ei osallistunut muuten kuin raivoamalla sivusta.
Pidennetyn viikonloppureissun Europpaan kaupunkilomalle. Viiden tähden kylpylähotelli ja lennot. Oli tosi mieluinen lahja, koska yhteistä aikaa on ollut vähän.
Sen mitä toivoinkin, kotipizzan lahjakortin :-D
Annoin vaatteita, lämmitystyynyn autonpenkkiin, hierontalahjakortin, mukin, kosmetiikkaa.
Sain 2 jakkua, keittiötarvikkeen 😀, joka piti muutenkin uusia, jumppahousut ja pari juomaa.
Aikuiset ihmiset itkemässä lahjojen perään tai siitä että lahja oli väärä,hyi häpeäisitte,ihan teinimeininkiä. Lapsille ne lahjat ostetaan ei aikuisille jos se aikuinen ei erikseen pyydä.
Ajatus opintolainasta kummittelee aina mielessä, niin on todellakin kiva lahja.