Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sosiaaliluokka näkyy naisilla?

Vierailija
25.12.2023 |

Miten ylemmän keskiluokan nainen eroaa duunarinaisesta? Kun miehille on jo vastaava ketju, niin kirjataas havaintoja naisistakin. 

Kommentit (251)

Vierailija
1/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ja vauvat/raskaus ei ole niin isossa rolissa kun humiota saa jo muutenkin eli koulutuksen ja työnsä myötä.

Vierailija
2/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän tatuointeja, sitä vähemmän on kouluja käyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäämpi todennäköisesti ei meikkaa eikä muutenkaan tuhlaa rajallista aikaansa pinnallisuuksiin.

Vierailija
4/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarinaiset puhuvat lastensa kouluista ja keskiluokan naiset itse käymistään.

Vierailija
5/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse valmistunut filosofian maisteriksi ja nyt opiskelen sosionomiksi ammattikorkeakoulussa. Sanoisin, että kauheasti ei ole eroja loppujen lopuksi. Amk-taustaisilla ehkä paljon tatuointeja, mutta olen nähnyt tatskoja myös maistereilla.

Maisterinaisilla ehkä enemmän näkyy se, että panostetaan ensin uraan ja sitten ehkä vasta halutaan lapsia.

Sanoisin, että se vaikuttaa mitä opsikelee. Humanistiselta puolelta valmistuneen ulkonäkö ja harrastukset ovat todennäköisesti täysin erilaiset kuin kauppakorkeakoulusta valmistuneen.

N34

Vierailija
6/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina noinkaan mene.

T.tatuoitu (terveystieteiden) maisteri

Vierailija
7/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa miten naisten sosiaaliluokka näkyy mutta minun nuoruudessa teinien tarkkailuluokka näkyi usein likaisena farkkutakkina ja tupakkana korvan takana.

Vierailija
8/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse valmistunut filosofian maisteriksi ja nyt opiskelen sosionomiksi ammattikorkeakoulussa. Sanoisin, että kauheasti ei ole eroja loppujen lopuksi. Amk-taustaisilla ehkä paljon tatuointeja, mutta olen nähnyt tatskoja myös maistereilla.

Maisterinaisilla ehkä enemmän näkyy se, että panostetaan ensin uraan ja sitten ehkä vasta halutaan lapsia.

Sanoisin, että se vaikuttaa mitä opsikelee. Humanistiselta puolelta valmistuneen ulkonäkö ja harrastukset ovat todennäköisesti täysin erilaiset kuin kauppakorkeakoulusta valmistuneen.

N34

Monet entiset opiskelukaverit vaihtoivat teknillisestä yliopistosta AMK:hon lukemaan tekniikkaa ja yhtäkkiä pärjäsivätkin loistavasti eivätkä enää reputtaneet kaikessa. Kyllä niissä eroja on.

Vierailija
9/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmän keskiluokan naiset saavat lapsiaan kypsässä iässä. On tavallista, että vielä 35-vuotiaana ollaan lapsettomia. Duunarinaiset lisääntyvät pääosin nuorempina. Kouluttautuminen on ylemmässä keskiluokassa koko iän jatkuva prosessi. Ollaan tupla-, jopa triplamaistereita, väitöskirjoja haaveillaan tehtävän, haetaan täydennyskoulutuksia.

Vierailija
10/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemmassa luokassa naisilla näkyy huono itsetunto ja riittämättömyyden tunne jota paikataan juomalla, tatuoinneilla, isologoisilla merkkivaatteilla, ihkuilla mietelauseilla ja pikavipeillä sekä antamalla kaikille kylän jännille miehille. Yllätytään kun kaikki meneekin silti päin persusta ja lopuksi kunnon uhriutuminen ja syytökset muita sekä yhteiskuntaa kohtaan.

Paremmin koulutettujen naisten kohdalla en ole vastaavaa huomannut, ovat hyvinvoivia ja sinut itsensä kanssa.

Vierailija
11/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokan naiset syövät yleensä vähemmän.

Vierailija
12/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapaillut molempia ja suurimmat erot ovat varmaan tupakoinnissa, yleissivistyksessä ja keskustelunaiheissa. Nyt jouluna huomasi hyvin miten duunarisukulaisten keskustelunaiheet liittyivät pääasiassa muihin ihmisiin, kun akateemisten kanssa saatettiin keskustella mm. avoimen yliopiston roolissa yhteiskunnassa nyt kun maksut moninkertaistuvat.

Vierailija
13/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina noinkaan mene.

T.tatuoitu (terveystieteiden) maisteri

Et sitten maisteriopintojen yhteydessä oppinut erottamaan korrelaation ja kausaliteetin eroa.

Vierailija
14/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliluokkajankkaaja aloittaa taas, näköjään😂

Vierailija
15/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika vaikea kuvitella että presidentillä olisi puolisona Jenni Haukion sijasta Pike, 59, jonka pääasiallisena harrastuksena olisi tupakan polttaminen ja kaljan kittaaminen lähiökuppilassa, asnteeki, räkälässä, ja jonka äänikin olisi römeä bassoääni.

Tämä. Opiskelijat ovat pahimpia kaljankittaajia, eivät duunarit.

Vierailija
16/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Vierailija
17/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ylipäätään meinaa huomata ylemmän luokan naisia ollenkaan, kun näyttävät vähän harmaavarpusilta, kun eivät pukeudu tyrkyiksi, meikkaa ja laittaudu. Eli jos miehenä heti joku nainen pistää silmään sexynä, niin se nainen kuuluu todennäköisesti vähemmän koulutettuihin. Pitää siis hieman pysähtyä ja katsella tietoisesti ympärilleen, niin huomaa ylemmän sosiaaliluokan naisetkin.

Vierailija
18/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N34

Monet entiset opiskelukaverit vaihtoivat teknillisestä yliopistosta AMK:hon lukemaan tekniikkaa ja yhtäkkiä pärjäsivätkin loistavasti eivätkä enää reputtaneet kaikessa. Kyllä niissä eroja on.

On aivan fiksua valita omille älynlahjoille sopiva oppilaitos. Totta kai AMK:ssa on helpompaa kuin teknillisessä yliopistossa, ja rima matalammalla. 

Vierailija
19/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ylipäätään meinaa huomata ylemmän luokan naisia ollenkaan, kun näyttävät vähän harmaavarpusilta, kun eivät pukeudu tyrkyiksi, meikkaa ja laittaudu. Eli jos miehenä heti joku nainen pistää silmään sexynä, niin se nainen kuuluu todennäköisesti vähemmän koulutettuihin. Pitää siis hieman pysähtyä ja katsella tietoisesti ympärilleen, niin huomaa ylemmän sosiaaliluokan naisetkin.

Tämä. En meikkaa.

Meidän yli kymmenen hengen kaveriporukasta kaikki ovat vuorollaan yrittäneet iskeä. Osa on etääntynyt pakkien jälkeen eli vain reikä ilmeisesti kiinnostaa. Myös yliopistolla ja työporukoissa on aina näitä jotka katoavat kuin tuhka tuuleen pakkien jälkeen, kun ensin ovat muka sattumalta törmänneet minuun jatkuvasti. Osa tekee saman alettuaan seurustelemaan jonkun toisen kanssa eli löydettyään jonkun toisen reiän johon purkautua.

Miten ihmiset päätyvät parisuhteeseen niin helposti selvittämättä ensin kiinnostuvatko he sinusta ihmisenä vai reikänä? Haluavatko silti viettää aikaa kanssasi vaikkeivat saisi siitä mitään palkkiota kovan työn jälkeen? Siis jos pakkien jälkeen haluaa jatkaa ajan viettämistä yhdessä, koska on kiinnostunut sinusta ja seurastasi. Vai jäävätköhän vain kyttäämään uutta tilaisuutta.. Olen jo muuttunut vainoharhaiseksi kun joku miespuolinen taas kiinnostuu keskustelemaan kanssani innokkaasti että pumpatahan se vain haluaa. Samanlaista innokkuutta kun ei tule naisten puolelta. Vai onkohan vainoharhaista edes...

Vierailija
20/251 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemmilla naisilla on tekoripset, muovihiukset, feikkikynnet, tatuoinnit jne 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän