Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moni ei edes ymmärrä miten epäterveellinen ruoka oikeasti vaikuttaa ihmiseen, siis kuinka iso haitta siitä oikeasti on

Vierailija
24.12.2023 |

Sitä ei itse näe ollenkaan jos on tottunut syömään huonosti, mutta esim mun kaltanen ihminen kuka syö oikeasti terveellisesti ja hyvin ja säännöllisesti huomaa sen todella hyvin

Mun ei tarvi syödä kuin 1 päivä huonosti ja se vaikuttaa heti mun mielialaan,jaksamiseen, vire-tilaan, turvotus, huonovointisuus jne jne

Oli huono tapa mikä tahansa, sen pystyy näkemään oikeasti vasta sitten kun siitä astuu kokonaan pois hetkeksi, ei sitä muuten näe. 

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan siitä nyt pari vuotta kun tämä valtakunnan tunnettu heinänsyöjä Sirkka Sumari sai sydänlaakin vaikka kuinka oli elänyt terveellistä elämää että ei ne pajun oksat ja koivunlehdetkään ruokavaliossa välttämättä autuutta tuo.

Ei niin, ja me emme tiedä kaikkea. Perinnöllinen alttius, stressi, piilevä unoapnea. Moni muukin asia vaikuttaa. Sikke Sumarin kohdalla ilmeisesti ns. särkyneen sydämen syndrooma. 

Kyse on todennäköisyyksistä ja siitä, että voisi elää elämänsä terveenä ja ilman toisten apua niin pitkään kuin se on mahdollista.

Sumari oli noin 70 v saadessaan sydänkohtauksen. Hän ei jouduttanut tapahtumaa huonoilla elintavoilla. Huonot elintavat olisivat voineet vaikuttaa siten, että sydänkohtaus olisi tullut vakavampana 50-60- vuotiaana. "Hyvällä tuurilla" hän olisi voinut elää 20-vuotta vuodepotilaana, ehkä ilman muuta elämä

"20-vuotta?"  Mitä vattua tuo yhdysmerkki tekee tuossa? Ota nyt stana sen verran vastuuta itsestäsi, että opiskelet kunnolla suomen kielen. Lienee kuitenkin sinunkin äidinkielesi? Nuo alkeelliset virheet ovat niin noloja. Nolompia kuin epäterveellinen ruoka.

Vierailija
142/142 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se aina niin suloista kun joku uusherännäinen alkaa luennoida terveellisestä ruokavaliosta. Etenkin kertomatta mitä se on. Sieltä oikein huokuu sellainen "mä tajusin just, ettei hampparit ole superruokaa".

Ja mua suorastaan itkettää kun nää kertoo herķujen olevan karkkia ja sipsiä.

On ap:lla pointti, että jokaisen kannattaa kokeilla muutoksia itse. Liian usein selitellään, ollaan tekevinään asioita, mutta mitään ei tapahdu.

Pitää tehdä kuukausien mittainen tiukka kokeilu. Esim. kaikki herkut pois (ei liene mahdotonta määritellä, mikä on herkku). Tai vaikka alkoholi kokonaan pois. Tai ruokailurytmi säännölliseksi. Tai annoskoot puolet pienemmiksi. jne.

Minkä tahansa muutoksen tekee, niin sitä pitää noudattaa tiukasti tarpeeksi kauan, että voi oikeasti todeta tulokset. Ja toki mielellään jatkaa hyviksi havaittuja menetelmiä vuosia eteenpäin, jolloin osaa jo säädelläkin niitä itselleen sopiviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla