Moni ei edes ymmärrä miten epäterveellinen ruoka oikeasti vaikuttaa ihmiseen, siis kuinka iso haitta siitä oikeasti on
Sitä ei itse näe ollenkaan jos on tottunut syömään huonosti, mutta esim mun kaltanen ihminen kuka syö oikeasti terveellisesti ja hyvin ja säännöllisesti huomaa sen todella hyvin
Mun ei tarvi syödä kuin 1 päivä huonosti ja se vaikuttaa heti mun mielialaan,jaksamiseen, vire-tilaan, turvotus, huonovointisuus jne jne
Oli huono tapa mikä tahansa, sen pystyy näkemään oikeasti vasta sitten kun siitä astuu kokonaan pois hetkeksi, ei sitä muuten näe.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
On se aina niin suloista kun joku uusherännäinen alkaa luennoida terveellisestä ruokavaliosta. Etenkin kertomatta mitä se on. Sieltä oikein huokuu sellainen "mä tajusin just, ettei hampparit ole superruokaa".
Ja mua suorastaan itkettää kun nää kertoo herķujen olevan karkkia ja sipsiä.
On ap:lla pointti, että jokaisen kannattaa kokeilla muutoksia itse. Liian usein selitellään, ollaan tekevinään asioita, mutta mitään ei tapahdu.
Pitää tehdä kuukausien mittainen tiukka kokeilu. Esim. kaikki herkut pois (ei liene mahdotonta määritellä, mikä on herkku). Tai vaikka alkoholi kokonaan pois. Tai ruokailurytmi säännölliseksi. Tai annoskoot puolet pienemmiksi. jne.
Minkä tahansa muutoksen tekee, niin sitä pitää noudattaa tiukasti tarpeeksi kauan, että voi oikeasti todeta tulokset. Ja toki mielellään jatkaa hyviksi havaittuja menetelmiä vuosia eteenpäin, jolloin osaa jo säädelläkin niitä itselleen sopiviksi.