Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moni ei edes ymmärrä miten epäterveellinen ruoka oikeasti vaikuttaa ihmiseen, siis kuinka iso haitta siitä oikeasti on

Vierailija
24.12.2023 |

Sitä ei itse näe ollenkaan jos on tottunut syömään huonosti, mutta esim mun kaltanen ihminen kuka syö oikeasti terveellisesti ja hyvin ja säännöllisesti huomaa sen todella hyvin

Mun ei tarvi syödä kuin 1 päivä huonosti ja se vaikuttaa heti mun mielialaan,jaksamiseen, vire-tilaan, turvotus, huonovointisuus jne jne

Oli huono tapa mikä tahansa, sen pystyy näkemään oikeasti vasta sitten kun siitä astuu kokonaan pois hetkeksi, ei sitä muuten näe. 

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin karkkien, keksien, suklaan, sipsien jne syönnin lokakuussa kahdeksi kuukaudeksi (nyt jouluna söin suklaata). Olen lokakuun jälkeen laihtunut muutaman kilon, mutta minkäänlaista muuta muutosta en ole huomannut vireystilassani, jaksamisessani tai voinnissani muutenkaan. Ajattelin kyllä jatkaa taukoa joulun jälkeen, kun herkut maksavat nykyää  niin paljon. 

Vierailija
82/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraatit ja sokerit kun jättää täydellisesti pois, niin on jo hyvällä tiellä. Vielä kun jättää kaikki kasvikset ja hedelmät pois, ja syö pelkkää lihaa, kanaa, kalaa, rasvaa ja suolaa, niin on kaikkein terveellisimmällä linjalla, eli carnivore-dietillä. Elämänlaatu paranee kaikkilla osa-alueilla.

Ei kiitos, en halua paksusuolen syöpää. 

Paksusuolen syopä on nimenomaan sekasyöjien ongelma, ei carnivoristien. Suolistosta katoaa täysin tulehdukset ja sen kautta paksusuoli syöpä ongelmat.

Väärin. Paksuolen syöpä ei johdu sekasyönnistä, jos syö terveellisesti. 

Jos syö eineksiä ja muuta prosessoitua ruokaa, kuten vegaanisia eineksiä, voi saada helpommin suolistosyöpiä. 

Miksiköhän jotkut ihmiset eivät millään ymmärrä, että voit olla sekasyöjä ja silti syödä todella terveellisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin karkkien, keksien, suklaan, sipsien jne syönnin lokakuussa kahdeksi kuukaudeksi (nyt jouluna söin suklaata). Olen lokakuun jälkeen laihtunut muutaman kilon, mutta minkäänlaista muuta muutosta en ole huomannut vireystilassani, jaksamisessani tai voinnissani muutenkaan. Ajattelin kyllä jatkaa taukoa joulun jälkeen, kun herkut maksavat nykyää  niin paljon. 

Tosi hyvä että tapahtui jotain positiivista edes, jos laihtuminen sitä sinusta on :)

Vierailija
84/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampurilainen vaikuttaa minuun positiivisesti.

Hampurilainen tekee minusta huonovointisen. Pystyn syömään yhden tai kaksi haukkausta ja sitten menee jätteisiin. Hampurilaiset maistuvat minun suussani pahalle. 

Jos sinulle käy näin, se on tietysti tosi hyvä sinulle. Siis ainakaan jos et haluaisikaan syödä hampurilaisia, niin on tietysti kaikista parasta estoa sille että ne ovat sinusta pahoja. Tiedät varmaan, että se on silti poikkeuksellista noin päin.

Usein terveellisen ruuan valistajat ihmettelevät, että ei heistä itsestään ole hyvää sokeri/suola/rasva/mikä milloinkin. Ovat että miten teistä voi maistua hyvälle ruuat ja herkut, joiden makua ja koostumusta useimmiten valmistajien tiedemiehet nimenomaan hiovat niin, että ne olisivat ihmisistä mahdollisimman herkullisia ja koukuttavia.

Vierailija
85/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla seisoo.

ai pullussa?

Vierailija
86/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? 

Kaikki kuolee, jotkut aikaisemmin, jotkut myöhemmin, mutta varmaa on se että kaikki kuolee joskus.

Voit elää vaikka kuinka terveellistä elintapaa ja silti kuolet seuraavana päivänä kun nukut. 

Voit elää vaikka kuinka huonoilla elintavoilla ja silti elät maailman vanhimmaksi. 

Mitä tahansa voi sattua eli miksi ketään kiinnostaisi koska emme elä ikuisesti?

Kaikki kuolee, mutta miksi elää sellaista elämää, että on koko ajan väsynyt, turvonnut ja huono olo?

Ja mielestäsi kaikilta lähtee tämä väsynyt, turvonnut ja huono olo heti pois, kunhan vain syövät niin kuin sinäkin?

Kannattaa kokeilla, omakohtaista kokemusta on niin monilla. Oon pystynyt lopettamaan loppuelämän lääkityksen autoimmuunisairauteen pelkällä ruokavaliolla. Lääkäri ihmetteli, että miten sitten hoidan oireita ilman lääkkeitä, teenkö sitä ja tätä ja tuota oireiden helpottamiseksi. No en, kun ei niitä ole enää yhtään. 

Ja ainakaan omalla kohdalla "terveellinen ruokavalio" ei ole salaatteja ja vihersmoothieita ja kuivaa kanaa, vaan ihan tavallista itsetehtyä, useimmiten luomulaatuista ruokaa ilman 1) sokeria 2) viljoja (tärkeimpänä vehnä) 3) siemenöljyjä. Enkä edes mitenkään neuroottisesti vältä näitä, päivittäisessä ruokavaliossa vaan. 

T. Eri 

Vierailija
87/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö kauheen terveellisesti ihan siitä syystä, että ruokahalu on aina ollut huono ja olen ollut alipainoinen koko elämäni. Ei yksinkertaisesti maistu terveelliset ruoat tarpeeksi, että pystyisin niitä nielemään sen verran kuin elääkseni tarvitsisin. Aina kun yritän alkaa syödä terveellisesti, niin se kaatuu siihen, että paino alkaa pudota vaarallisesti ja voimat lähtee pois. Mun kohdalla tärkeintä siis, että saan edes jotain syötyä!

Vierailija
88/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? 

Kaikki kuolee, jotkut aikaisemmin, jotkut myöhemmin, mutta varmaa on se että kaikki kuolee joskus.

Voit elää vaikka kuinka terveellistä elintapaa ja silti kuolet seuraavana päivänä kun nukut. 

Voit elää vaikka kuinka huonoilla elintavoilla ja silti elät maailman vanhimmaksi. 

Mitä tahansa voi sattua eli miksi ketään kiinnostaisi koska emme elä ikuisesti?

Kaikki kuolee, mutta miksi elää sellaista elämää, että on koko ajan väsynyt, turvonnut ja huono olo?

Se ei ole normaalia. Terve ihminen ei reagoi ruokaan noin, vaikka söisi huonosti. 

Juupa juu, sen takia länsimaissa juuri kukaan ei kärsi sydän-ja verisuonisairauksista, kivuista ja diabeteksesta 🙄. Ei nyt huonoon ruokaan terve reagoi. Mut se vaan ei pysy terveenä. 

Mulle on sama miten muut elää, mutta ei tarvitse kitistä vaivojaan ainaisesti jos niille ei mitään halua itse tehdä. Lääketiedekään ei kaikkea osaa korjata. Terveesti elävällekin voi tulla vaikka syöpä, mutta monelta kivulta ja harmilta säästyy. 

Vierailija
89/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri. Kyse oli siitä miltä ihmisestä tuntuu kun syö hyvin tai huonosti, kukaan ei puhunut eliniästä mitään, miksi se nostetaan aina keskusteluista esille kun siitä ei ole kyse tässä?

Vierailija
90/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niinkun ne Rennie-mainokset. Jos tiedät tekeväsi jotain, mikä tekee kuitenkin ihan varmasti vaan hirveän olon niin ei hätää! Sen sijaan että tekisit jotain muuta hyvää oloa tuottavaa, niin ota vaan oireeseen lääke! Se mukavasti turruttaa tuntemuksen, jolla kehosi yrittää viestiä, että teet sille pahaa.

Näin saat huomaamatta jatkaa pahan tekemistä ainakin siihen asti, kuin sairastut (tai kuolet). 

Vierailija
91/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ruoka-aineista eikä edes sokeripitoisista elintarvikkeista ei tarvitse kokonaan kieltäytyä ja laihtuakin voi ja pystyy helposti pitämään kilonsa kurissa jos isojen kerta-annosten sijasta syö useammin päivässä pienempiä annoksia ja syödystä ruuasta 80 % on terveellistä ruokaa.

Vierailija
92/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molot ovat haisevia. Ei niitä kannata tutkia lähempää. Saatikka ottaa suuuhun mälvättäväksi.

Vierailija
93/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molot ovat haisevia. Ei niitä kannata tutkia lähempää. Saatikka ottaa suuuhun mälvättäväksi.

Mikään ei ole niin hirveää kun on tapailtu sen verran, että päätetään mennä sänkyyn ja toisen alapää haisee! Etenkin jos tuota ei olemuksesta ole voinut päätellä. Hirveä tilanne, kun siinä on mies josta tykkäät ja sinulla tämän haiseva tahmea  muna kädessä, mitä teet? Käsketkö suihkuun ja otat riskin että mies loukkaantuu vai imetkö vaan pokerina?

Vierailija
94/142 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin

Vierailija
95/142 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
96/142 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu niin on!

Vierailija
97/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, veden juonti on myös tärkeää... Meitä myrkytetään tahallaan huonolla ruualla, se vaikuttaa myös henkisesti. 

Vierailija
98/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse syönyt karkkeja yms moneen vuoteen

Vierailija
99/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tuo on. Ihmiset ovat itsetuhoisia. Useimmat nykyään ruokineen joka päivä.

Vierailija
100/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hienoa, että sinulla asia on toiminut noin. Mutta miksi kuvittelet, että 100% asia menisi niin kaikilla muillakin?

Minulla ei vaikuta vireyteen ja oloon millään tavalla syönkö terveellisesti. Aivan yhtä väsynyt ja vatsavaivainen olen syön mitä tahansa.

Minulla ei vaikuta myöskään vireyteen ja oloon millä tavalla positiivisesti harrastanko liikuntaa. Olen vielä väsyneempi ja vielä kipeämpi jos harrastan sitä. Ja ei, kyse ei ole siitä että olisi huono kunto ja rehkisin liikaa ja tulisi normaaleja lihaskipuja, joita kuvittelen epänormaaliksi.

Tällainen on vain julistajista niin epäuskottavaa, että varmasti valehtelen. Tottahan kaikille ihmiselle käy juuri niin kuin heille itselleen! Tottahan kaikkien ihmisten kehot toimivat juuri niin, kuin oppikirjassa väitetään!

On totta, että samat asiat eivät sovi kaikille. Esimerkiksi kauraa hehkutetaan vatsaystävällisenä, mutta minulle se on pahin närästäjä. Sattumalta tunnen myös kaksi muuta, joita kaura närästää, joten en edes ole ainoa. Samaten myös maitohappobakteereja ylistetään suoliston toiminnan edistäjinä, mutta minulle ne aiheuttavat ripulia ja suolistokipuja. Ei ole väliä, onko kyse hapankaalista, kefiiristä (en ole varma kirjoitusasusta) tai Rela-tableteista, niin samat vaivat saan päiväkausiksi käytön jälkeen.