Moni ei edes ymmärrä miten epäterveellinen ruoka oikeasti vaikuttaa ihmiseen, siis kuinka iso haitta siitä oikeasti on
Sitä ei itse näe ollenkaan jos on tottunut syömään huonosti, mutta esim mun kaltanen ihminen kuka syö oikeasti terveellisesti ja hyvin ja säännöllisesti huomaa sen todella hyvin
Mun ei tarvi syödä kuin 1 päivä huonosti ja se vaikuttaa heti mun mielialaan,jaksamiseen, vire-tilaan, turvotus, huonovointisuus jne jne
Oli huono tapa mikä tahansa, sen pystyy näkemään oikeasti vasta sitten kun siitä astuu kokonaan pois hetkeksi, ei sitä muuten näe.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Tosi hienoa, että sinulla asia on toiminut noin. Mutta miksi kuvittelet, että 100% asia menisi niin kaikilla muillakin?
Minulla ei vaikuta vireyteen ja oloon millään tavalla syönkö terveellisesti. Aivan yhtä väsynyt ja vatsavaivainen olen syön mitä tahansa.
Minulla ei vaikuta myöskään vireyteen ja oloon millä tavalla positiivisesti harrastanko liikuntaa. Olen vielä väsyneempi ja vielä kipeämpi jos harrastan sitä. Ja ei, kyse ei ole siitä että olisi huono kunto ja rehkisin liikaa ja tulisi normaaleja lihaskipuja, joita kuvittelen epänormaaliksi.
Tällainen on vain julistajista niin epäuskottavaa, että varmasti valehtelen. Tottahan kaikille ihmiselle käy juuri niin kuin heille itselleen! Tottahan kaikkien ihmisten kehot toimivat juuri niin, kuin oppikirjassa väitetään!
Kirjoitinko minä tämän kirjoituksen? En - jossain on saman henkinen ihminen kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiilihydraatit ja sokerit kun jättää täydellisesti pois, niin on jo hyvällä tiellä. Vielä kun jättää kaikki kasvikset ja hedelmät pois, ja syö pelkkää lihaa, kanaa, kalaa, rasvaa ja suolaa, niin on kaikkein terveellisimmällä linjalla, eli carnivore-dietillä. Elämänlaatu paranee kaikkilla osa-alueilla.
Ei kiitos, en halua paksusuolen syöpää.
Paksusuolen syopä on nimenomaan sekasyöjien ongelma, ei carnivoristien. Suolistosta katoaa täysin tulehdukset ja sen kautta paksusuoli syöpä ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hienoa, että sinulla asia on toiminut noin. Mutta miksi kuvittelet, että 100% asia menisi niin kaikilla muillakin?
Minulla ei vaikuta vireyteen ja oloon millään tavalla syönkö terveellisesti. Aivan yhtä väsynyt ja vatsavaivainen olen syön mitä tahansa.
Minulla ei vaikuta myöskään vireyteen ja oloon millä tavalla positiivisesti harrastanko liikuntaa. Olen vielä väsyneempi ja vielä kipeämpi jos harrastan sitä. Ja ei, kyse ei ole siitä että olisi huono kunto ja rehkisin liikaa ja tulisi normaaleja lihaskipuja, joita kuvittelen epänormaaliksi.
Tällainen on vain julistajista niin epäuskottavaa, että varmasti valehtelen. Tottahan kaikille ihmiselle käy juuri niin kuin heille itselleen! Tottahan kaikkien ihmisten kehot toimivat juuri niin, kuin oppikirjassa väitetään!
Sinuna menisin jo lääkäriin, nopeasti!
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ihmiset oikeasti noin tyhmiä? Miksi jankkaatte eliniästä, kun kyse oli hyvinvoinnista?
Huonovointisena monisairaana ikävuodet 40-65 eläminen ja sitten kuoleminen on varmasti epämukavampaa JA yhteiskunnalle kalliimpaa, kuin suht terveenä eläminen 85-vuotiaaksi ja sitten ns saappaat jalassa kuoleminen. Tämä voi olla ja usein onkin eri huonojen ja hyvien elintapojen välillä. Puhutaan esim erosta siinä kärsiikö jopa kolmekymppisestä alkaen venpainetaudista ja diabeteksesta vai ei, tai kykeneekö 60v asumaan itsenäisesti ja esim kiipeämään portaita vai ei. Mutta reaktio täällä on kuin murrosikäisen "ihan sama mitä välii oon kovia enkä välitä" 🙄.
Mutta miksi väitetään, ettei joku voi olla hyvinvoiva vaikka syö epäterveellisesti?
Hyvinvointinsa tietää jokainen itse.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän 9o%a bulllukoista on huonokuntoisia läsgimaccaroita. Sairaita ihmisiä.
Jokainen on huonomman näköinen läsgisenä, myös minäkin. Pienen omenamahani aion kuitenkin poistaa 2024. Asenteesta se on kiinni.
Kerro mullekin, miten juuri se maha poistetaan. Olen aikoinaan laihduttanut 48kg ja kaikilta muilta osin olin sutjakka mutta maha jäi - tosin sekin oli pienempi kuin ennen.
Moni ei edes ymmärrä, kuinka autistinen, yksisilmäinen kusípää onkaan.
Minun oloon ei vaikuta yhtään, vaikka söisin kuinka huonosti.
Niin AP on mokannut. Ei kannata yrittää syödä liian terveellisesti vaan monipuolisesti kaikkea. Koska elimistö tottuu niihn ivherjuomiiin ja terveyspirtelöihin ja sitten se on ymmällään kun laittaa vaikka pizzan sinne. VOi voi ei näin AP! Voi näitä nykypäivän netti terveys fanaatikkoja, jotka ei voi edes laitaa sokeria suuhunsa kun alkaa hirvee valitus ja morkkis. EI ihme että nykyaika on tälläistä sekasortoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Kaikki kuolee, jotkut aikaisemmin, jotkut myöhemmin, mutta varmaa on se että kaikki kuolee joskus.
Voit elää vaikka kuinka terveellistä elintapaa ja silti kuolet seuraavana päivänä kun nukut.
Voit elää vaikka kuinka huonoilla elintavoilla ja silti elät maailman vanhimmaksi.
Mitä tahansa voi sattua eli miksi ketään kiinnostaisi koska emme elä ikuisesti?
Kaikki kuolee, mutta miksi elää sellaista elämää, että on koko ajan väsynyt, turvonnut ja huono olo?
Ja mielestäsi kaikilta lähtee tämä väsynyt, turvonnut ja huono olo heti pois, kunhan vain syövät niin kuin sinäkin?
No kenties kannattaisi ihan itse kokeilla vaikka muutaman ajan kokeilla miten olo muuttuu kun syö terveellisesti ja liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Niin AP on mokannut. Ei kannata yrittää syödä liian terveellisesti vaan monipuolisesti kaikkea. Koska elimistö tottuu niihn ivherjuomiiin ja terveyspirtelöihin ja sitten se on ymmällään kun laittaa vaikka pizzan sinne. VOi voi ei näin AP! Voi näitä nykypäivän netti terveys fanaatikkoja, jotka ei voi edes laitaa sokeria suuhunsa kun alkaa hirvee valitus ja morkkis. EI ihme että nykyaika on tälläistä sekasortoa.
Tämä!! ja liikkukaa ulkona niin vireystilat on aina tapissa!! Esim. merenrannalta saa ioni energiaa ja metsästä hirmumäärän kaikkea energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ihmiset oikeasti noin tyhmiä? Miksi jankkaatte eliniästä, kun kyse oli hyvinvoinnista?
Huonovointisena monisairaana ikävuodet 40-65 eläminen ja sitten kuoleminen on varmasti epämukavampaa JA yhteiskunnalle kalliimpaa, kuin suht terveenä eläminen 85-vuotiaaksi ja sitten ns saappaat jalassa kuoleminen. Tämä voi olla ja usein onkin eri huonojen ja hyvien elintapojen välillä. Puhutaan esim erosta siinä kärsiikö jopa kolmekymppisestä alkaen venpainetaudista ja diabeteksesta vai ei, tai kykeneekö 60v asumaan itsenäisesti ja esim kiipeämään portaita vai ei. Mutta reaktio täällä on kuin murrosikäisen "ihan sama mitä välii oon kovia enkä välitä" 🙄.
Mutta miksi väitetään, ettei joku voi olla hyvinvoiva vaikka syö epäterveellisesti?
Hyvinvointinsa tietää jokainen itse.
Laajennettu versio tekstistä voisi olla seuraava:
Monelta, joka noudattaa epäterveellistä ruokavaliota, puuttuu vertailukohta siitä, miten paljon paremmalta hän voisi tuntea olonsa, jos hän omaksuisi terveelliset elämäntavat. Toinen huomioon otettava seikka on se, että tämä vaikutus näkyy usein selvästi verikokeissa, joissa paljastuu, kuinka huonosti nämä ihmiset voivat. Elimistö voi kestää epäterveellisiä elämäntapoja jonkin aikaa, mutta ennemmin tai myöhemmin usein tapahtuu romahdus, joka ilmenee erilaisina terveysongelmina.
On tärkeää tiedostaa, että pitkäaikainen epäterveellinen elämäntapa voi vaikuttaa merkittävästi terveyteen. Verikokeet voivat toimia varoitusmerkkinä, paljastaen esimerkiksi kohonneet verenpaineet, kolesteroliarvot ja verensokeritasot. Vaikka elimistö voi kestää epäterveellisiä valintoja aluksi, ajan mittaan nämä valinnat voivat johtaa vakaviin terveysongelmiin.
Siksi olisi viisasta kiinnittää huomiota terveellisten elämäntapojen merkitykseen ja tehdä tarvittavia muutoksia ennen kuin terveysongelmat kärjistyvät. Terveellinen ruokavalio, säännöllinen liikunta ja muut terveelliset elämäntavat voivat edistää kestävää hyvinvointia ja vähentää riskiä sairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Kaikki kuolee, jotkut aikaisemmin, jotkut myöhemmin, mutta varmaa on se että kaikki kuolee joskus.
Voit elää vaikka kuinka terveellistä elintapaa ja silti kuolet seuraavana päivänä kun nukut.
Voit elää vaikka kuinka huonoilla elintavoilla ja silti elät maailman vanhimmaksi.
Kaikki kuolee, mutta miksi elää sellaista elämää, että on koko ajan väsynyt, turvonnut ja huono olo?
Ja mielestäsi kaikilta lähtee tämä väsynyt, turvonnut ja huono olo heti pois, kunhan vain syövät niin kuin sinäkin?
No kenties kannattaisi ihan itse kokeilla vaikka muutaman ajan kokeilla
Miksi kuvittelet, että muut eivät ole syöneet terveellisesti ja liikkuneet mukavasti ja todenneet omin silmin, ettei sillä ole omaan vointiin ollut positiivista vaikutusta? Ilmeisesti, koska on niin vaikea uskoa, että kaikille ei käykään niin?
90% suomalaisista on ylipainoisia ja lihavia joten paikallaan olisi kansallinen ruokavalistus.
Jos yksi ateria tai päivä johtaa turvotukseen sun muuhun taitaa toi terveyden kanssa olla vähän niin ja näin, kyllä sitä on aina pystytty ja pystytään vaikka siihen kauheaan fyysiseen rasitukseen vaikkei erikoispöperöitä ihan joka päivä saisikaan...
Ei ole tervettä turvota yhdestä "väärästä" ateriasta
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Ikuinen mantra, jota en ymmärrä. Ketä kuolema kiinnostaa? Sehän on vapauttava päätös elämälle, joka voi olla tervettä ja hyvää niin kauan kuin elonpäiviä riittää, tai sitten kivuliasta, jaksamatonta ja passiivista roikkumista siihen asti, kunnes kuolo korjaa. Elämä ennen kuolemaa kiinnostaa ja sen laatuun voi paljonkin vaikuttaa omilla valinnoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna menisin jo lääkäriin, nopeasti!
Täysin turhaa, sillä perusverikokeista tuskin löytyy mitään poikkeavaa. Tilanne vaikuttaa raudanpuutteelta, josta kymmenettuhannet ihmiset kärsii, mutta jota ei ole olemassakaan, mikäli hemoglobiini on viitteissä.
Googlaa Esa Soppi, raudanpuute ilman anemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Hiilihydraatit ja sokerit kun jättää täydellisesti pois, niin on jo hyvällä tiellä. Vielä kun jättää kaikki kasvikset ja hedelmät pois, ja syö pelkkää lihaa, kanaa, kalaa, rasvaa ja suolaa, niin on kaikkein terveellisimmällä linjalla, eli carnivore-dietillä. Elämänlaatu paranee kaikkilla osa-alueilla.
Hiilihydraatteja ja sokeria voi syödä vähän, mutta liika on aika liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hampurilainen vaikuttaa minuun positiivisesti.
Hampurilainen tekee minusta huonovointisen. Pystyn syömään yhden tai kaksi haukkausta ja sitten menee jätteisiin. Hampurilaiset maistuvat minun suussani pahalle.
Yhdellä