Moni ei edes ymmärrä miten epäterveellinen ruoka oikeasti vaikuttaa ihmiseen, siis kuinka iso haitta siitä oikeasti on
Sitä ei itse näe ollenkaan jos on tottunut syömään huonosti, mutta esim mun kaltanen ihminen kuka syö oikeasti terveellisesti ja hyvin ja säännöllisesti huomaa sen todella hyvin
Mun ei tarvi syödä kuin 1 päivä huonosti ja se vaikuttaa heti mun mielialaan,jaksamiseen, vire-tilaan, turvotus, huonovointisuus jne jne
Oli huono tapa mikä tahansa, sen pystyy näkemään oikeasti vasta sitten kun siitä astuu kokonaan pois hetkeksi, ei sitä muuten näe.
Kommentit (142)
Niin ap, mikä se oikeasti terveellinen ruokavalio on? Mitä siis syöt esim. päivän aikana?
Ennenvanhaan oikein tuputettiin ruokaa ja sanottiin syöhän nyt kunnolla että jaksat
Nyt siis on selvinnyt että se syöminen onkon se suurin tervetsriski eikä alkoholi tai tupakointi.
Aloitin syyskuun lopussa herkuttoman kauden jouluun asti. Olen normaalipainoinen,liikun säännöllisesti ja syön terveellisesti, mutta sen lisäksi tykkään myös sokeriherkuista ( jäätelö, pulla, suklaa..). Ei ollut oikein motivaatiota, mutta ajattelin, että 3kk elämässä on tosi lyhyt aika, halusin nähdä vaikuttaako sokerittomuus mihinkään.
Yllätyin, että kesällä alkaneet aamuiset alaselkäkivut johtuivat sokerista. Kivut loppuivat. Aiemmin säännöllinen ateriointi oli ehdoton, muutoin olisi iskenyt nälkäkiukku. Nyt pystyn joustamaan ateriaväleissä, koska verensokeri pysyy tasaisena, tämä on mahtavaa! Ajattelin aiemmin syöneeni kohtuudella herkkuja, mutta olen oivaltanut, että ei se nyt ihan niin ole ollut.
Vaikka paino ei ole juuri tippunut, farkut istuvat paremmin päälle. Treenien jälkeen ei ole seuraavana päivänä lihakset kipeänä, mutta puhdasta ruokaa täytyy syödä reilusti että jaksaa treenata. Oivalsin syöneeni herkkuja myös nälkävajeeseen.
Kolmen kk aikana otin juhlatilisuuksissa muutaman herkun ja nyt jouluna yllätyin kuinka dumlea sisältäneet piparit (ja niitäkin vain muutama/pvä) ovat tyydyttäneet makeanhimon! Edelleen ostamani suklaarasia ja Lindtin suklaat ovat kääreissä. Tämä herkuttomuuskausi on tullut jäädäkseen, niin paljon iloa se on tuonut. Voin edelleen herkutella, mutta erityisenä päivänä, ei tule syötyä sitten vain tavan vuoksi ja syömisen ilosta. Mukavaa joulun aikaa kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut nyt puolisen vuotta sokerittomalla ja olen ihan samaa mieltä. Unen tarve on vähentynyt, yleinen vireystila on parempi ja muutenkin hyvä olla. Ennen myös ajattelin syöväni sokeria kohtuudella kun ostin vain viikonlopuksi ison karkkipussin ja otin vastaan kaikki pullatarjoilut ja muut vastaavat. Nykyään tekee jo pahaa ajatella kokonaisen karkkipussin syöntiä kerralla. Tulisi aivan kaamea olo.
Karkkipussit on rikka rokassa. Sokeria on valta-osassa elintarvikkeita ja raaka-aineita. Et siis syö esim. palkokasveja, perunaa, viljatuotteita, marjoja ja hedelmiä, vai? Kai tiedät että tärkkelys on sokeria?
Mua kiinnostaa miten ns. sokeriton dieetti käytännössä onnistuu. Hiilihydraatti (eli sokerit) on kuitenkin tärkeä energiaravintoaine. Rasvoistako sinä polttoaineesi sitten otat?
No tietenkin rasvasta, sehän on toinen energiaravintoaine. Tyhmäkö olet?
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Kaikki kuolee, jotkut aikaisemmin, jotkut myöhemmin, mutta varmaa on se että kaikki kuolee joskus.
Voit elää vaikka kuinka terveellistä elintapaa ja silti kuolet seuraavana päivänä kun nukut.
Voit elää vaikka kuinka huonoilla elintavoilla ja silti elät maailman vanhimmaksi.
Mitä tahansa voi sattua eli miksi ketään kiinnostaisi koska emme elä ikuisesti?
Kaikki kuolee, mutta miksi elää sellaista elämää, että on koko ajan väsynyt, turvonnut ja huono olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Kaikki kuolee, jotkut aikaisemmin, jotkut myöhemmin, mutta varmaa on se että kaikki kuolee joskus.
Voit elää vaikka kuinka terveellistä elintapaa ja silti kuolet seuraavana päivänä kun nukut.
Voit elää vaikka kuinka huonoilla elintavoilla ja silti elät maailman vanhimmaksi.
Kaikki kuolee, mutta miksi elää sellaista elämää, että on koko ajan väsynyt, turvonnut ja huono olo?
Se ei ole normaalia. Terve ihminen ei reagoi ruokaan noin, vaikka söisi huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Ei kai tässä ollut kyse ikuisesti elämisestä, vaan olosta ja jaksamisesta. Minulla on myös jouluaaton jälkeen vetämätön olo epäterveellisen ruuan ja herkuttelun jäljiltä. Huomenna palaan normaalimpaan terveellisempään ruokaan, koska siitä tule parempi olo kuin tämän päivän syömisestä. Ruoka vaikuttaa mielialaan ja jaksamiseen.
-Sivusta-
Eihän jouluruoka ole epäterveellistä. Lihaa, kalaa ja vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut nyt puolisen vuotta sokerittomalla ja olen ihan samaa mieltä. Unen tarve on vähentynyt, yleinen vireystila on parempi ja muutenkin hyvä olla. Ennen myös ajattelin syöväni sokeria kohtuudella kun ostin vain viikonlopuksi ison karkkipussin ja otin vastaan kaikki pullatarjoilut ja muut vastaavat. Nykyään tekee jo pahaa ajatella kokonaisen karkkipussin syöntiä kerralla. Tulisi aivan kaamea olo.
Karkkipussit on rikka rokassa. Sokeria on valta-osassa elintarvikkeita ja raaka-aineita. Et siis syö esim. palkokasveja, perunaa, viljatuotteita, marjoja ja hedelmiä, vai? Kai tiedät että tärkkelys on sokeria?
Mua kiinnostaa miten ns. sokeriton dieetti käytännössä onnistuu. Hiilihydraatti (eli sokerit) on kuitenkin tärkeä energiaravintoaine. Rasvoistako sinä polttoaineesi sitten otat?
Sokeriton dieetti ei tarkoita kaikkien hiilihydraattien välttämistä. Monet terveelliset ruoka-aineet, kuten vihannekset, marjat ja hedelmät, sisältävät hiilihydraatteja, mutta myös runsaasti muita ravintoaineita. Tärkkelys, joka muuntuu elimistössä glukoosiksi, on yksi hiilihydraattimuoto, ja sitä saa esimerkiksi palkokasveista, perunasta ja viljatuotteista.
Hedelmien sisältämä sokeri koostuu pääasiassa fruktoosista, joka on luonnollinen sokerin muoto. Hedelmät tarjoavat monipuolisesti vitamiineja, kivennäisaineita ja kuitua, mikä tekee niistä terveellisen valinnan osana tasapainoista ruokavaliota. Fruktoosi imeytyy elimistössä hitaammin kuin esimerkiksi sokerijuurikkaista peräisin oleva sakkaroosi, mikä voi auttaa välttämään verensokerin äkillisiä nousuja.
Rasvat voivat toimia energianlähteenä sokerin vähentämisessä, mutta on tärkeää valita terveellisiä rasvoja, kuten oliiviöljyä, avokadoa ja pähkinöitä. Näitä rasvoja sisältävät ruoat voivat tarjota pitkäkestoista energiaa ja edistää hyvää sydän- ja verisuoniterveyttä.
Proteiinit ovat myös tärkeitä sokerittomassa tai vähähiilihydraattisessa ruokavaliossa. Proteiinit voivat auttaa ylläpitämään lihaskudosta ja kylläisyyden tunnetta, mikä voi olla avainasemassa ruokavaliomuutoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Se ei ole normaalia. Terve ihminen ei reagoi ruokaan noin, vaikka söisi huonosti.
No huhhuh!
Hiilihydraatit ja sokerit kun jättää täydellisesti pois, niin on jo hyvällä tiellä. Vielä kun jättää kaikki kasvikset ja hedelmät pois, ja syö pelkkää lihaa, kanaa, kalaa, rasvaa ja suolaa, niin on kaikkein terveellisimmällä linjalla, eli carnivore-dietillä. Elämänlaatu paranee kaikkilla osa-alueilla.
Fruktoosi on haitallisin sokeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Ihminen, joka syö aina roskaruokaa harvoin onkaan terve ihminen. Kyllä jokainen voi joskus syödä jotain epäterveellistä, mutta ei ihmisen elimistö kauaa kestä sitä, että syödään vain roskaa. Tässä on mielenkiintoinen video siitä, mitä ihmisen keholle tapahtuu ainoastaan 10 päivän aikana jos hän syö vain roskaruokaa
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan oikein tuputettiin ruokaa ja sanottiin syöhän nyt kunnolla että jaksat
Nyt siis on selvinnyt että se syöminen onkon se suurin tervetsriski eikä alkoholi tai tupakointi.
Niin, ennen se ruoka mitä tuputettiin oli jotain lihakastiketta ja perunoita. Nykyään mässäillään sokerherkuilla ympäriviikon ja tämä näkyy kyllä ihmisten terveydessä. Katsopa vaikka 70-luvun valokuvia miten terveen näköisiä ihmiset ovat ja vertaa nykypäivän pullukoihin. Monella ihmisellä arkiliikunta on täysin olematonta.
Aloin syödä järkevämmin ja hiukan vähemmän ja ihmettelen miten suuresti ja nopeasti tämä näkyy kasvojen ihossa. Vähän kun lisäsin kasviksia ja hyviä rasvoja ja vähensin sokeria ja vaaleaa jauhoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Ja mielestäsi kaikilta lähtee tämä väsynyt, turvonnut ja huono olo heti pois, kunhan vain syövät niin kuin sinäkin?
Vierailija kirjoitti:
Sinä se tiedät kaiken hallelujaa
Sun perseestä sidukkatuhnut pöllyää näin joulun kunniaksi.
Mä olen huomannut. Muutin ruokavalion parempaan suuntaan. Mitä se oli aikaisemmin. On fyysisesti parempi olo.
Ketju taas todistaa miten vihaisia läskit ja huonokuntoiset ovat. Vikahan ei ole tietysti omissa elintavoissa, vaan jossain muussa..!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Hiilihydraatit ja sokerit kun jättää täydellisesti pois, niin on jo hyvällä tiellä. Vielä kun jättää kaikki kasvikset ja hedelmät pois, ja syö pelkkää lihaa, kanaa, kalaa, rasvaa ja suolaa, niin on kaikkein terveellisimmällä linjalla, eli carnivore-dietillä. Elämänlaatu paranee kaikkilla osa-alueilla.
Ei kiitos, en halua paksusuolen syöpää.
Kyllähän 9o%a bulllukoista on huonokuntoisia läsgimaccaroita. Sairaita ihmisiä.
Jokainen on huonomman näköinen läsgisenä, myös minäkin. Pienen omenamahani aion kuitenkin poistaa 2024. Asenteesta se on kiinni.