Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moni ei edes ymmärrä miten epäterveellinen ruoka oikeasti vaikuttaa ihmiseen, siis kuinka iso haitta siitä oikeasti on

Vierailija
24.12.2023 |

Sitä ei itse näe ollenkaan jos on tottunut syömään huonosti, mutta esim mun kaltanen ihminen kuka syö oikeasti terveellisesti ja hyvin ja säännöllisesti huomaa sen todella hyvin

Mun ei tarvi syödä kuin 1 päivä huonosti ja se vaikuttaa heti mun mielialaan,jaksamiseen, vire-tilaan, turvotus, huonovointisuus jne jne

Oli huono tapa mikä tahansa, sen pystyy näkemään oikeasti vasta sitten kun siitä astuu kokonaan pois hetkeksi, ei sitä muuten näe. 

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka ei ole kyllä epäterveellisemmästä päästä perusmuodossaan. Kalaa, vähärasvaista lihaa, laatikoita, salaattia. Herkut on ainakin mulle se haaste, ne pitäisi jättää kauppaan.

Urheillessa epäterveellisen ruokailun vaikutukset huomaan parhaiten eli kun treenaa myös kovilla sykkeillä, on pakko syödä järkevästi. Ehkä ne, jotka eivät urheilu, eivät myöskään huomaa niin suurta eroa?

Vierailija
22/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemaanhan tänne ollaan synnytty vaikka sitä ei edes itse ole halunnut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluruoka ei ole kyllä epäterveellisemmästä päästä perusmuodossaan. Kalaa, vähärasvaista lihaa, laatikoita, salaattia. Herkut on ainakin mulle se haaste, ne pitäisi jättää kauppaan.

Urheillessa epäterveellisen ruokailun vaikutukset huomaan parhaiten eli kun treenaa myös kovilla sykkeillä, on pakko syödä järkevästi. Ehkä ne, jotka eivät urheilu, eivät myöskään huomaa niin suurta eroa?

Sillä ei ole hittojakaan väliä mitä syöt joulun ja uudenvuoden välillä vaan sillä mitä syöt uudenvuoden ja joulun välillä. 

Vierailija
24/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti terveellisesti? Mikä on se sinun totuutesi terveellisestä syömisestä? 

90% näistä noudattavat maa- ja metsätalousministeriön alaisen viraston suosituksia.

- ruisleivän syömisestä tulee isänmaallinen olo. 

Vierailija
25/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei puhunut siitä että kuinka vanhaksi elää vaan elämänlaadusta. Että voisi elää paremmalla elämänlaadulla, kun söisi toisella tavalla. En itse syö superterveellisesti, mutta en suutu tämmöisestä kirjoituksesta, vaan tämä on positiivisella tavalla kannustavaa. Mun mielestä ap haluaa meille hyvää. Miksi tämä tulkitaan väärin? Miksi menee niin vahvasti tunteisiin?

Positiivisella tavalla kannustavaa, että ap käytännössä sanoo "minä olen tosi fiksu, miksi te muut olette niin tyhmiä"? Kun sen lisäksi ap vielä sanoo asian, joka ei kuitenkaan kaikilla pidä paikkaansa?

Vierailija
26/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystäväpiirissä jopa sellaisia ihmisiä, joilla todettu 2-tyypin diabetes, korkea kolestroli ja rasvamaksa, mutta eivät kehotuksista huolimatta muuta ruokailutottumuksiaan ja elintapojaan ja sitten tavan takaa rasittavat terveydenhuoltoa, kun käyvät valittamassa etteivät lääkitykset tehoa ja olotila on huono. Jokaisella ihmisellä on myös itsellään vastuu omasta terveydentilastaan eikä pillereillä voida kaikkea korjata vaan aika usein täytyisi myös itse tehdä vaivojen korjaantumisen ja helpottamisen eteen jotain. 

Vierailija
27/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin todennäköisesti AP ei hänkään elä yli 100-vuotiaaksi, eli sitten miten terveellisesti tahansa. Tai ei ainakaan yli 120-vuotiaaksi. Eikä erinomaisella voinnillaan saavuta mitään merkittävää elämänsä aikana.

Eihän tässä ole siitä kyse kauanko elää ja mitä saavuttaa. Vaan siitä miten haluaa ne elinvuotensa viettää, terveenä ja hyvinvoivana vai väsyneenä ja erilaisista vaivoista kärsivänä. 

Vierailija
28/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta

Vierailija
29/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei puhunut siitä että kuinka vanhaksi elää vaan elämänlaadusta. Että voisi elää paremmalla elämänlaadulla, kun söisi toisella tavalla. En itse syö superterveellisesti, mutta en suutu tämmöisestä kirjoituksesta, vaan tämä on positiivisella tavalla kannustavaa. Mun mielestä ap haluaa meille hyvää. Miksi tämä tulkitaan väärin? Miksi menee niin vahvasti tunteisiin?

Samaa ihmettelen. Tottahan tuo ap:n kirjoitus on. Kaikille ei ehkä tule niin välitöntä vaikutusta, mutta pidemmällä aikavälillä kyllä. Enkä minäkään syö mitenkään superterveellisesti.

Vierailija
30/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? 

Kaikki kuolee, jotkut aikaisemmin, jotkut myöhemmin, mutta varmaa on se että kaikki kuolee joskus.

Voit elää vaikka kuinka terveellistä elintapaa ja silti kuolet seuraavana päivänä kun nukut. 

Voit elää vaikka kuinka huonoilla elintavoilla ja silti elät maailman vanhimmaksi. 

Mitä tahansa voi sattua eli miksi ketään kiinnostaisi koska emme elä ikuisesti?

No nyt on vammainen filosofi vauhdissa. Ai meinaat että elintavoilla ja terveydellä ei ole suoraa korrelaatiota? Jos elät päin helvettiä niin tottakai vaivat alkavat varmemmin nuorempana 

Millään ei ole mitään merkitystä koska tulemme kuolemaan joka tapauksessa. Se että elää vähän pidempään paremmilla elintavoilla ei muuta tosiasiaa että nekin kuolevat. 

Vierailija
31/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? 

Kaikki kuolee, jotkut aikaisemmin, jotkut myöhemmin, mutta varmaa on se että kaikki kuolee joskus.

Voit elää vaikka kuinka terveellistä elintapaa ja silti kuolet seuraavana päivänä kun nukut. 

Voit elää vaikka kuinka huonoilla elintavoilla ja silti elät maailman vanhimmaksi. 

Mitä tahansa voi sattua eli miksi ketään kiinnostaisi koska emme elä ikuisesti?

No nyt on vammainen filosofi vauhdissa. Ai meinaat että elintavoilla ja terveydellä ei ole suoraa korrelaatiota? Jos elät päin helvettiä niin tottakai vaivat alkavat varmemmin nuorempana 

Millään ei ole mitään merkitystä koska tulemme kuolemaan joka tapauksessa. Se että elää vähän pidempään paremmilla elintavoilla ei muuta tosiasiaa että nekin kuolevat. 

Ja meillä on eri pituiset elämät. 

Vierailija
32/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida olla sinun huolesi, miten muut syövät. Toki halusit vain julistaa omaa paremmuuttasi, etkä vaikuttaa muihin positiivisesti.

Ehkä hän antaa vain hyviä neuvoja eikä loukkaannu kuten kaltaisesi. Veemäisyys paistaa läpi kommentissasi. eri.

Vierailija
33/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Mieto söi terveellisesti ja silti hävisi hiihdon kahdella sadasosasekunnilla.

Vierailija
34/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ihmiset oikeasti noin tyhmiä? Miksi jankkaatte eliniästä, kun kyse oli hyvinvoinnista?

Huonovointisena monisairaana ikävuodet 40-65 eläminen ja sitten kuoleminen on varmasti epämukavampaa JA yhteiskunnalle kalliimpaa, kuin suht terveenä eläminen 85-vuotiaaksi ja sitten ns saappaat jalassa kuoleminen. Tämä voi olla ja usein onkin eri huonojen ja hyvien elintapojen välillä. Puhutaan esim erosta siinä kärsiikö jopa kolmekymppisestä alkaen venpainetaudista ja diabeteksesta vai ei, tai kykeneekö 60v asumaan itsenäisesti ja esim kiipeämään portaita vai ei. Mutta reaktio täällä on kuin murrosikäisen "ihan sama mitä välii oon kovia enkä välitä" 🙄.

Vierailija
35/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ihmiset oikeasti noin tyhmiä? Miksi jankkaatte eliniästä, kun kyse oli hyvinvoinnista?

Huonovointisena monisairaana ikävuodet 40-65 eläminen ja sitten kuoleminen on varmasti epämukavampaa JA yhteiskunnalle kalliimpaa, kuin suht terveenä eläminen 85-vuotiaaksi ja sitten ns saappaat jalassa kuoleminen. Tämä voi olla ja usein onkin eri huonojen ja hyvien elintapojen välillä. Puhutaan esim erosta siinä kärsiikö jopa kolmekymppisestä alkaen venpainetaudista ja diabeteksesta vai ei, tai kykeneekö 60v asumaan itsenäisesti ja esim kiipeämään portaita vai ei. Mutta reaktio täällä on kuin murrosikäisen "ihan sama mitä välii oon kovia enkä välitä" 🙄.

Tätähän se tällä palstalla on, vängätään ihan eri asiasta. Keskustelu on mahdotonta. Oli aihe sitten mikä tahansa.

Vierailija
36/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hienoa, että sinulla asia on toiminut noin. Mutta miksi kuvittelet, että 100% asia menisi niin kaikilla muillakin?

Minulla ei vaikuta vireyteen ja oloon millään tavalla syönkö terveellisesti. Aivan yhtä väsynyt ja vatsavaivainen olen syön mitä tahansa.

Minulla ei vaikuta myöskään vireyteen ja oloon millä tavalla positiivisesti harrastanko liikuntaa. Olen vielä väsyneempi ja vielä kipeämpi jos harrastan sitä. Ja ei, kyse ei ole siitä että olisi huono kunto ja rehkisin liikaa ja tulisi normaaleja lihaskipuja, joita kuvittelen epänormaaliksi.

Tällainen on vain julistajista niin epäuskottavaa, että varmasti valehtelen. Tottahan kaikille ihmiselle käy juuri niin kuin heille itselleen! Tottahan kaikkien ihmisten kehot toimivat juuri niin, kuin oppikirjassa väitetään!

Vaikutat kyllä harvinaisen junttimaiselta!

Vierailija
37/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaa on minun elämäni suola ja vesi.

Suklaa aiheuttaa sen 5 minuutin hyvänolon tunteen, mutta sen jälkeen olosi on huonompi kaiken aikaa verrattuna siihen, että et söisi sitä suklaata lainkaan.

Vierailija
38/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna sen varmaan huomaa kun mättää lihaa ja suklaata. Kannattaa syödä enempi kasvikunnan tuotteita. Myös flunssat tulee herkemmin joskäyttää runsaasti sokeria. Ihmiset ei ole hyväntuulisia jouluna ja se voi hyvinkin johtua mässäilystä. Ei ne jouluruuat ole niin terveellisiä ja sitten vielä suklaakonvehdit päälle.

Vierailija
39/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut nyt puolisen vuotta sokerittomalla ja olen ihan samaa mieltä. Unen tarve on vähentynyt, yleinen vireystila on parempi ja muutenkin hyvä olla. Ennen myös ajattelin syöväni sokeria kohtuudella kun ostin vain viikonlopuksi ison karkkipussin ja otin vastaan kaikki pullatarjoilut ja muut vastaavat. Nykyään tekee jo pahaa ajatella kokonaisen karkkipussin syöntiä kerralla. Tulisi aivan kaamea olo.

Karkkipussit on rikka rokassa. Sokeria on valta-osassa elintarvikkeita ja raaka-aineita. Et siis syö esim. palkokasveja, perunaa, viljatuotteita, marjoja ja hedelmiä, vai? Kai tiedät että tärkkelys on sokeria?

Mua kiinnostaa miten ns. sokeriton dieetti käytännössä onnistuu. Hiilihydraatti (eli sokerit) on kuitenkin tärkeä energiaravintoaine. Rasvoistako sinä polttoaineesi sitten otat?

Vierailija
40/142 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampurilainen vaikuttaa minuun positiivisesti.

Kehopositiivisesti ;) muaahhahahhahahaha